Toyota Avensis partea I |
This topic is about Toyota Avensis partea I, the author, zefir34016, wrote about: QUOTE(Bogdan39536) Salut, Si eu am aproximativ o luna jumatate de cand posed un Avensis 1.8 linea sol plus si sunt super incantat de el. [...] Singura ... To read more just scroll down
Toyota Avensis partea I |
Jan 30 2005, 10:59 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 313 Joined: 9-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.009 |
QUOTE(Bogdan39536) Salut,
Si eu am aproximativ o luna jumatate de cand posed un Avensis 1.8 linea sol plus si sunt super incantat de el. [...] Singura problema care o am acum cu el sunt cel 4 roti cu cauciucuri sport de vara. Am tot cautat in stanga si in dreapta sa gasesc o oferta cu cauciucuri de iarna si jante de otel dar nimic. Nu prea imi vine sa pun lanturi ca poate stric jantele de aliaj si cauciucurile. Si asa nu e prea mult spatiu intre roata si aripa. Stiti careva unde gasesc o marca buna de cauciucuri de iarna impreuna cu jante de otel ( 195/65/R15 ) ? Eu sunt din Bucuresti. Atasez un fisier GIF cu oferta de jante si anvelope de iarna pentru modelele curente Toyota primita de la un dealer din Bucuresti (mai precis Toyo Motor, Spaiul Unirii 283). Pentru Avensis, dupa cum vezi, specificatia anvelopelor este 205/55/R16 cu jante de 16", nu stiu de ce zici 195/65/R15. |
|
|
Jan 31 2005, 11:34 PM
Post
#2
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 30-January 05 From: Bucuresti Member No.: 39.529 |
Salut,
In cartea masinii (dar nu si pe talon) se specifca la anvelope astfel: 205-55-R16 / 195-65-R15. Am intrebat la Toyo Motor ca sa fiu sigur si raspunsul a fost ca da, se pot monta mai ales pentru iarna si cele de 195-65-R15 Astazi am gasit la aprox 22 mil 4 cauciucuri TOYO de iarna + 4 jante de tabla. Inca nu sunt sigur ca am sa dau atata banet dar daca mai da o zapada sigur merg sa le iau. BR, Bogdan |
|
|
Feb 2 2005, 03:13 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
iarna se recomanda de regula cauciucuri mai inguste, acestea vand rezistenta la inaintare prin zapada mai mica si aderenta mai bune decat cele mai late. cred ca puteti gasi jante de tabla ( care sunt mai indicate iarna) si altfel decat la dealer. e nevoie sa masurati distanta dintre bolturile la roata si sa vedeti cate sunt 4-5-6, veti gasi sigur pt. ca nu sunt chiar asa multe variante. aici un set de jante de tabla este 100-150$, iar cauciucurile intre 65 si 120$ bucata. check-out www.tirerack.com pt. mai multe informatii despre cauciucurile de iarna si teste...
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Feb 9 2005, 01:16 AM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 6-February 05 From: Draganesti Member No.: 39.959 |
Am si eu un avensis sol 1.8 si sunt interesat daca stiti ceva referitor la senzorii de parcare compatibili (la un moment dat unul din voi spunea ca si-a pus) si la alarmele compatibile. Eu am o oferta de senzori Gemini(nu stiu exact daca se scrie asa corect) la 130 euro+tva(4 senzori negrii, nu in culoarea masinii si ecran care precizeaza distanta <2m). Multumesc anticipat Marius I. |
|
|
Feb 11 2005, 07:35 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Intentionez sa achizitionez un Avensis 1.6 Sol. Totul e super la masina, am facut si un drive test cu cei de la Toyo Motor, dar am 2 dubii inainte de a lua o decizie finala: 1. E suficient motorul de 1.6 110 CP la caroseria masinii, care este totusi la categoria limuzine? Avensis se bate cu Vectra, Mondeo, Laguna, etc, masini care au versiuni doar de la 1.8 in sus. Iar motorul de 1.6 nici nu se vinde pe anumite piete din vest la modelul de fata; 2. Din cate am vazut, dealerii nu sufla o vorba despre garda la sol a masinii. M-am bagat sub ea, si am vazut ca are doar un scut de plastic. Nu stiu exact unde e plasata baia de ulei, dar pentru drumurile Romaniei, mi se pare ca e o masina cam joasa.. Multumesc anticipat pentru raspunsuri. |
|
|
Feb 11 2005, 09:23 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Va trebui sa-i pui scut metalic pentru orice eventualitate. destul de putine masini au scut metalic, oiar unele nu au deloc...
|
|
|
Feb 11 2005, 09:51 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 6-February 05 From: Draganesti Member No.: 39.959 |
Ref: Avensis 1.6 sol
1. din pct. meu de vedere 1.6 e totusi prea putin, daca ai vrea sa ai totusi o masina care sa-si faca treaba in orice conditii ti-ar trebui un 1.8(130 cp), eu am una de 1.8 si pot sa-ti spun ca ajuta in orice conditii( are un "zvac" impresionant in treapta a doua sau a treia, iar spre axemplu eu rulez constant pe autostrada cu 170-180km/h, fara sa se simta ca fortez motorul ), pe de alta parte am o cunostinta care are un peugot 307 1.6/110cp, care merge destul(apropo masina are un an si trage dreapta, bate nu stie ni el ce, etc) de bine dar nu se apropie de performantele avensis 1.8, asta tinand cont ca e totusi o masina mai mica si cred eu si mai usoara. concluzie : daca tot dai un ban ia una de 1.8 (vezi poate iti fac baietii si un discount), aaaaaaa si neaparat cu vsc(ajuta) 2.in ceea ce priveste scutul pana acum nu am stiut , multumesc-- o sa caut sa-l inlocuiesc . a si inca ceva cred ca te intereseaza : consumul 1.8 = la 170-180 km/h pe autostrada :10.5-max.11l/100km prin oras mers lejer 8.5 cu clima data drumu' prin oras mers sportiv 10.5-11 singura conditie benzina sa fie foarte buna (se pare ca cea mai buna dar si cea mai scumpa 35300lei/litru este la Rompetrol) Bafta !!! |
|
|
Feb 11 2005, 10:01 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 219 Joined: 5-February 05 Member No.: 39.882 |
QUOTE(madalina) Va trebui sa-i pui scut metalic pentru orice eventualitate. destul de putine masini au scut metalic, oiar unele nu au deloc...
Asta chiar m-a luat pe nepregatite. Inseamna ca nici Corolla mea nu are scut metalic (sau nu are deloc???). Oare dealerii au/pot pune asa ceva? Masina fiind noua nu ma intereseaza alte ateliere. |
|
|
Feb 11 2005, 10:08 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 219 Joined: 5-February 05 Member No.: 39.882 |
QUOTE(Marius39966) Ref: Avensis 1.6 sol
1. din pct. meu de vedere 1.6 e totusi prea putin, daca ai vrea sa ai totusi o masina care sa-si faca treaba in orice conditii ti-ar trebui un 1.8(130 cp), eu am una de 1.8 si pot sa-ti spun ca ajuta in orice conditii( are un "zvac" impresionant in treapta a doua sau a treia, iar spre axemplu eu rulez constant pe autostrada cu 170-180km/h, fara sa se simta ca fortez motorul ), pe de alta parte am o cunostinta care are un peugot 307 1.6/110cp, care merge destul(apropo masina are un an si trage dreapta, bate nu stie ni el ce, etc) de bine dar nu se apropie de performantele avensis 1.8, asta tinand cont ca e totusi o masina mai mica si cred eu si mai usoara. concluzie : daca tot dai un ban ia una de 1.8 (vezi poate iti fac baietii si un discount), aaaaaaa si neaparat cu vsc(ajuta) Daca tot esti la capitolul sportiv poate-ti face cu ochiul Corolla T-Sport (1.8l/192cp!!!). Iar la pret este apropiata de Avensis 1.8SOL (fara taxe e mai ieftina dar se pare ca nu e facuta in EU si cu totul e mai scumpa cu 2k Euro), are VSC, TRC, etc. Iar la pret poate s-a mai schimbat ceva in bine (sa fie adusa din EU). |
|
|
Feb 11 2005, 10:09 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Yarisul meu nu are deloc scut. Gasesti la dealerul scut.
|
|
|
Feb 11 2005, 10:29 PM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 6-February 05 From: Draganesti Member No.: 39.959 |
o corola sport e mai scumpa cu 1500- 2000 euro si sa nu mai vorbim de spatiu interior , comfort, siguranta,etc.
sunt convins ca si un avensis 1.6 face fata dar daca vrei sa ai o masina de care sa nu te rogi in depasiri atunci cand e incarcata si care sa ruleze cu o vit. destul de ridicata fara sa simti chestia asta in habitaclu atunci merge un 1.8 ca sa nu mai vorbim de 2l. pe de alta parte inainte de avensis am avut un espero care are aprox 90 cai iar ca si greutate e aprox. egal cu avensis si care de ce sa nu fiu sincer "fugea" destul de bine.Asa ca.............e decizi ta. |
|
|
Feb 13 2005, 12:55 AM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 313 Joined: 9-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.009 |
Motorul VVT-i de 1.6 de pe Avensis (masa proprie 1245-1320kg) este acelasi cu cel de pe Corolla (masa proprie 1135-1255kg). Avensis este asadar cu cca 100 kg mai greu, dar si cu 22 cm mai lung decat Corolla (Avensis sedan=4630x1760x1480; Corolla sedan=4410x1710x1470). Asta explica diferenta de timpi de acceleratie 0-100km, respectiv 12 sec Avensis 1.6 fata de 10.2 sec Corolla 1.6.
Sigur, diferenta de pret intre un Avensis Sol de 1.8 si unul de 1.6 este 1500 euro (20184-18683 preturi DDP) dar acopera nu numai motorul mai puternic ci si VSC/TRC, si mi se pare ca la 1.6 are jante de otel nu de aliaj. Avensis are garda la sol 145 mm (spec.tehn. complete gasesti aici). Exista multe masini cu garda mai joasa (130 sau 135 mm), asa cum sunt altele mai inalte (155 mm, de ex. Corolla hatchback, Logan). As zice ca Avensisul sta rezonabil la acest capitol. Octavia2, de pilda, are garda la sol 140 mm. Skoda si VW de altfel au lansat moda cu pachetul de drumuri grele pentru ca motorul TDI este destul de jos. Si apropo de VSC-ul de la Toyota, am gasit o lista de echivalente cu alte marci: DSC (Dynamic Stability Control) BMW, Jaguar, Land Rover, Mazda, Mini DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) Volvo ESP (Electronic Stability Program) Audi, Citroën, Fiat, Ford, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, ©koda, Smart, Volkswagen MASC (Mitsubishi Active Stability Control) Mitsubishi PSM (Porsche Stability Management) Porsche StabiliTrack Cadillac VDC (Vehicle Dynamic Control) Alfa Romeo, Lancia VSA (Vehicle Stability Assist) Honda VSC (Vehicle Stability Control) Lexus, Toyota |
|
|
Feb 13 2005, 09:33 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 313 Joined: 9-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.009 |
Probabil ca nu v-ati intrebat ce este si ce utilitate are orificiul marcat cu sageata rosie din plafoniera. Ei bine, eu am descoperit din intamplare ce este cu el in timp ce citeam o harta seara cand am fost jenat de un punct luminos pe pagina. Am realizat ca acolo sus este o dioda ce emite un fascicol de lumina rosu-oranj orientat spre maneta schibatorului de viteze. Ideea cred este de a-l ilumina discret tot timpul pe timp de noapte, ca atunci cand iti arunci ochii sa vezi ce treapta de viteza este cuplata, sau pur si simplu sa vezi unde este schimbatorul! Very clever! :bounce:
Cat despre cealalta dioda (captatoare, in acest caz) de la retrovizorul electrocromatic (sageata verde), daca pui degetul pe ea noaptea cand ai masini cu faruri aprinse in spate, oglinda retrovizoare se lumineaza! Cool! Stie cineva ce rol au cele doua chestii cu grila din plafoniera... |
|
|
Feb 13 2005, 10:59 PM
Post
#14
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 6-February 05 From: Draganesti Member No.: 39.959 |
despre grilele din plafoniera nu stiu care e rolul lor, dar am alta intrebare pt voi:
pe podea sub scaunele din fata sunt niste orificii cu filet care sunt umplute cu un "surub" din plastic cu partea superioara plata, rotunda si foarte intiinsa. Acest "surub din plastic" se poate desuruba partial sau chiar de tot.Stie cineva ce rol au aceste orificii. v-am pus o intrebare referitoare la senzorii de parcare, stie cineva care sunt mai buni? merita? aaaa si pt. cei care poseda un avensis 1.8 sol , imi puteti spune care e consumul masinii voastre in diferite conditii( de ex. a mea daca ploua consuma mai mult cu 1%), daca calitatea benzinei influenteaza consumul(eu bag de 98 dar altfel merge cand pun de la petrom, altfel cund pun de la mol, altfel cund pun de la rompetrol) Salutari |
|
|
Feb 14 2005, 10:59 AM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 313 Joined: 9-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.009 |
Si eu am tot VVT-i 1.8 Sol de nici doua luni, am sub 1200 km facuti. Cat priveste consumul - compu de bord imi pare super-pesimist la capitolul consum instantaneu, m-am hotarat sa-l ignor, e mai realist sa-l tin pe consum mediu. Am facut o medie la primii 1000km (din care 700km Buc-Ardeal si retur, restul loco=Bucuresti) pe baza "metodei plinului": a luat 75l MOL de 98, deci o medie de 7.5 ceea ce mi se pare rezonabil. Cat despre consumul in wild, wild Bucharest, iarna, pe zapada, pe zloata, la ore de varf... nimeni nu se poate lauda, nici macar dieselarii, vorbim mai bine la primavara...
Treaba cu radarul de recul (cum am vazut ca se cheama mai "elevat" senzorii de parcare :roll: ), nu stiu ce sa zic, ezit sa-mi pun, ar trebui sa vad cum functioneaza, de fapt nu-mi dau seama daca "produce" doar semnale acustice ori vezi pe un ecran cand te apropii cu spatele la mai putin de 40 cm de ceva. Cred ca ar fi un motiv de deruta in plus: sa asculti beep-uri, sa te uiti pe monitor(?), in retrovizoare (sunt 3!), sa dai jos geamul sa scoti capul... O sa caut si eu sub scaune suruburile alea din plastic, m-ai facut curios. |
|
|
Feb 14 2005, 03:03 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(Marius39966) Ref: Avensis 1.6 sol
1. din pct. meu de vedere 1.6 e totusi prea putin, daca ai vrea sa ai totusi o masina care sa-si faca treaba in orice conditii ti-ar trebui un 1.8(130 cp), eu am una de 1.8 si pot sa-ti spun ca ajuta in orice conditii( are un "zvac" impresionant in treapta a doua sau a treia, iar spre axemplu eu rulez constant pe autostrada cu 170-180km/h, fara sa se simta ca fortez motorul ), pe de alta parte am o cunostinta care are un peugot 307 1.6/110cp, care merge destul(apropo masina are un an si trage dreapta, bate nu stie ni el ce, etc) de bine dar nu se apropie de performantele avensis 1.8, asta tinand cont ca e totusi o masina mai mica si cred eu si mai usoara. concluzie : daca tot dai un ban ia una de 1.8 (vezi poate iti fac baietii si un discount), aaaaaaa si neaparat cu vsc(ajuta) 2.in ceea ce priveste scutul pana acum nu am stiut , multumesc-- o sa caut sa-l inlocuiesc . a si inca ceva cred ca te intereseaza : consumul 1.8 = la 170-180 km/h pe autostrada :10.5-max.11l/100km prin oras mers lejer 8.5 cu clima data drumu' prin oras mers sportiv 10.5-11 singura conditie benzina sa fie foarte buna (se pare ca cea mai buna dar si cea mai scumpa 35300lei/litru este la Rompetrol) Bafta !!! Multumesc mult pentru sfaturi. Se pare ca decizia o voi lua in functie de "puterea financiara" inregistrata la momentul achizitiei. Va voi informa despre comportamentul ei imediat ce intru in posesie. Cat despre benzina, eu merg cu Mol Tempo Plus de 98 de 2 ani, stiu ca e singura de import la aceasta ora. Nu am avut niciodata probleme cu ea pana acum. |
|
|
Feb 14 2005, 03:44 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(madalina) Yarisul meu nu are deloc scut. Gasesti la dealerul scut.
Buna, Ai cumva idee cat ar putea sa coste tot "deranjul" pentru montarea unui scut metalic? Banuiesc ca mare diferenta intre o Yaris si un Avensis nu poate sa fie. Multumesc |
|
|
Feb 14 2005, 03:53 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
La Yaris inca nu am montata scut. La Corsa am montat si a fost aproximativ 5 milioane (scutul si manopera). foaret mult nu poate costa ca nu este cine stie ce dispozitiv complicat, e doar o bucata de fier care te scuteste de multe neplaceri!
|
|
|
Feb 14 2005, 04:31 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 6-February 05 From: Draganesti Member No.: 39.959 |
ref "momentul achizitiei" am mai dat comanda si avans pentru inca un 1.8 sol acum o saptamana, astazi am vrut sa platim si restul dar am cosultat cursul euro de maine si surpriza se devalorizeaza cu inca 500 de lei ----- asta insemnand ca scutim inca 7 000 000 lei (intr-o singura zi) asa ca daca nu esti prea nerabdator mai asteapta(singura problema este ca plata in Romania se face in lei la cursul bancii cu care lucreaza dealer-ulsi iata dif:astazi - curs oficial:36 098, curs banca dealer 36 500 - mare atentie, banca dealer-ului nu are o formula matematica dupa care calculeaza cursul euro al bancii in functie de cursul oficial, uneori e mai avantajos uneori nu, trebuie doar urmarit-- eu zic ca merita).
in ceea ce priveste pretul 16 750 cip mie mi se pare f. bun --- inainte sa facem achizitiile aste am sondat aprox toata piata auto din clasa medie: raportul calitate / optiuni / pret este cu siguranta (de departe cel mai bun) si foarte important, nu uita, tu dai banii -- forteaza un discount - - "afara" e o chestiune normala, de ce nu ar fi si la noi. inca o data Multa bafta |
|
|
Feb 15 2005, 10:05 AM
Post
#20
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 30-January 05 From: Bucuresti Member No.: 39.529 |
QUOTE(Marius39966) Salut,
Am si eu un avensis sol 1.8 si sunt interesat daca stiti ceva referitor la senzorii de parcare compatibili (la un moment dat unul din voi spunea ca si-a pus) si la alarmele compatibile. Eu am o oferta de senzori Gemini(nu stiu exact daca se scrie asa corect) la 130 euro+tva(4 senzori negrii, nu in culoarea masinii si ecran care precizeaza distanta <2m). Multumesc anticipat Marius I. Eu am pus de la Gemini dar numai pe spate. Fara factura poti obtine un rand de senzori la numai 100EU. Nu sunt cine stie ce dar e bine sa ii ia. Au o latenta destul de mare in reactie si decat 3 trepte de semnalizare (fata de 7 cat are un prieten la un mercedes) . Sub 400cm spune ca e LO si atat. Nu pot fi vopsiti ca nu mai functioneaza ok. Altceva eu nu am gasit pe la noi . La Toyo Motor parca cei originali sunt 700EU Bafta -------------------- Toyota Avensis 1.8 Sol Plus 2004 - 129CP
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th May 2024 - 07:44 AM |