Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a VI-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
M A R I A N
Si eu fac la fel ca Mariustom insa nu pentru ca cineva m-a invatat asa ci din cauza condusului sportiv pe care (sunt nevoit sa) il practic.
Numai cand masina incepe putin sa tremure, atunci calc si ambreiajul.
adrian_flavius
@Colonelu: nu m-am simtit atins, faceam doar cateva precizari, pentru a fi mai clar.

In rest, am bagat la cap...cred ca incep sa-mi schimb si eu stilul de condus...o sa incerc sa folosesc mai mult frana de motor, mai ales la drum lung...prin oras nu prea ai cum/cand...oricum, in ultimele saptamani am cam inceput sa ma dau la Totos, am tinut motorul mult mai turat ca inainte...3000-3500 rpm, chiar si spre 4000 in depasiri in care aveam nevoie de repriza mai scurta...ideea este ca vad ca-i place, si se simte bine si pe la turatiile astea... thumbsup.gif nu numai la cele de cuplu maxim...
FAR EASTERN
QUOTE (22nst @ Jun 12 2008, 05:53 PM) *
si daca ai automata ce faci?
o muti toata ziua din D in N...



Nu e mai simplu de pus in "P" ? Desi nici eu nu o fac. Tin piciorul pe frana. Si asta pentru ca n-am gasit alte instructiuni in carte. Dar stati ca discutam de alta transmisie...

Cred ca se poate crea un topic separat pe discutia asta cu frana/ambreiaj, etc. E foarte instructiv si ar sta bine undeva unde sa-l vada toti. Eu am intrat din intamplare aici smile.gif
Colonelu'
Mai am vreo 200 km si fac 20.000km. Sambata am desfacut filtrul de polen ca sa il mai "aerisesc". Nu va puteti inchipui cat de negru s-a facut in numai 5.000 si cat nisip si alte obiecte straine avea pe el. Deja am dat comanda de alt filtru, pentru ca de curatenia lui depinde cat de bine functioneaza clima. Cat de repede ii voi pune si folie pe geamuri pentru a putea rezista mai bine la caldurile care sunt tot mai mari.

Apropo de caldurile astea. Nu am inca dovada clara, dar am impresia ca radiatiile UV sunt din ce in ce mai mari fata de cum erau in urma cu cativa ani. Afara imi arata ca sunt 23-24 grd, dar inauntru faci sauna. Asta ca sa nu mai zic cum incepe sa fie inauntru atunci cand afara imi arata ca sunt 28-31 grd.
Tiberiu61940
Convingerea mea e ca incalzirea globala se datoreaza 90% soarelui, si nu poluarii, iar situatia e de fapt asa de naspa ca nu are nimeni curaj sa zica adevarul...
vlademir
Totusi caldura se suporta mai usor in zonele nepoluate.

Am intrebat de folii pentru totos si geamurile din spate si luneta ma duc in 700 de lei... hm..., am renuntat la idee pentru moment.
_Constantin_
Ca idee eu am dat 120 euro pentru Yaris si cel care mi-a pus atat ia pentru toate. Folia e omologata si se vede super bine prin ea. Sincer sa-ti spun e una din cele mai bune chestii care le poti face pt masina. E diferenta mare fata de cat de cald se facea inainte si cum e acum. Dai drumu la AC si in 2 min e FRIG. Soarele degeaba bate in geramuri ca in masina nu intra mai deloc. thumbsup.gif
S O R I N
120 euro vin vreo 450 de lei.

Cum naiba ia ala pana n 500 de lei si peste tot sub 700-800 de lei numai luneta si geamuri spate nu scapi....( dai un search pe google )

Constantine sa stii ca folia 3M sau Ilumar este foarte scumpa...este ceva in neregula..

Colonelu'
Azi m-am oprit la una din firmele din iasi care monteaza folii pe geamuri si mi-au spus ca ma costa 462 lei fata + spate. Din pacate, acum realizez ca nu am intrebat daca "spate" include si luneta. Folia pe care o monteaza este Madico.
Pentru ca nu am auzit pana acum de Madico, am dat imediat un telefon la amicul nostru DAN si mi-a spus ca ei le foliaza acum in alt centru, unde ei pun LLUMAR. In plus, seful service Toyota Iasi mi-a spus ca in noul centru programarea este foarte rapida, fata de ceilalti unde mi-au spus ca ma programeaza peste 2 saptamani.

Fiind totusi nelamurit in privinta lui Madico si dorind sa aflu mai multe amanunte despre ei, am gasit printre altele si urmatorul link interesant:
http://www.autowindowtinting.com/index.cfm...ay&pageID=7
vio
iar vi numai cu americanisme ...... verymad.gif
Colonelu'
QUOTE (vio @ Jun 18 2008, 06:27 PM) *
iar vi numai cu americanisme ...... verymad.gif

Tradu, ca nu inteleg ce vrei sa spui.
vio
pai pe linku ala de la tine sunt numai fructe interzise pe la noi unele din ele .... plus ca apare pe acolo pe ude scris SEMA.... cred ca spune tot
Hiama
Buna,

Mariustom
CITAT(Hiama @ Jun 23 2008, 09:56 PM) *
Buna,

Atât ???

Bine ai venit pe la noi pe forum, dar așteptăm mesaje puțin mai ... detaliate whistling.gif
thumbsup.gif


ninja.gif
Hiama
Buna, de circa o luna si jumatate, sotia mea este fericita posesoare a unei Toyota 2.0 D4D (eu am vrut un Lancer, dar s-a facut voia "sefului" cu sprijinul celor de la reprezentanta Mitsubishi). Dupa circa 3300 de km singura problema pe care o am este consumul de circa 9.2 l/100 km in oras si 6.2 l / 100 km in afara, in conditiile in care turatia motorului o tin intre 1800 si 2500 ture/min, si cand merg mai tare ma duc in 3000 ture/min.
Ceea ce ma intreb este dupa cati km motorul intra cat de cat in parametri de catalog ?
Din punct de vedere al confortului pot spune ca sunt foarte multumit. Astfel zgomotul este acelas (scazut) si la relanti si (ceea ce ma surprinde) la viteze mari.
De asemenea am facut un drive test pe autostrada si am ajuns la 200 km/h cu o turatie de 3400 rot/min, iar din punct de vedere zgomot si vibratii pot spune ca daca as fi fost in dreapta si as fi inchis ochii nu as fi simtit ca mergeam cu 100 km/h sau 200 km/h. In acest caz singura senzatie a fost ca autostrada este cam scurta si ca s-a aglomerat dintr-o data.
Vreau sa intreb daca s-au cumparat accesorii de la dealer cu pretur mai coborite decat pe site, deoarece am avut surpriza sa cumpar de la dealer presurile la un pret mai mare decat pe site, iar cand am fost sa cumpar covorasul de cauciuc pentru portbagaj s-a incercat aceeasi manevra numai ca am ripostat si dupa cateva discutii si telefoane au acceptat sa-mi vanda covorasul la pretul de pe site.


Hiama
QUOTE (Mariustom @ Jun 23 2008, 08:18 PM) *
QUOTE (Hiama @ Jun 23 2008, 09:56 PM) *
Buna,

Atât ???

Bine ai venit pe la noi pe forum, dar așteptăm mesaje puțin mai ... detaliate whistling.gif
thumbsup.gif


ninja.gif

Scuze, dar din cauza "vitezei" am apasat gresit pe taste. Am revenit si am scris mesajul coplet.

Multumesc pentru primire.
Colonelu'
M-am programat pentru maine la foliat geamurile. Pana la urma m-am hotarat pentru Llumar, in varianta pentru spate (laterale+luneta) de o culoare mai deschisa, iar fata cea autorizata. Costul operatiunii va fi de 500 lei.
Colonelu'
Azi la 11.30 am bagat masina la foliat si am plecat cu ea la 15.30. Conform cu certificatele eliberate, mi s-a montat pentru geamurile laterale spate si pentru luneta modelul Llumar ATR 20 CH SR HPR, iar pentru lateralele fata AT 70 GR SR HPR. Astept zilele urmatoare sa vad care e diferenta dpdv al caldurii in masina dupa ce sta in soare.
XofinB
ceva poze?, daca se vede in poze diferenta smile.gif Si eu sunt curios ce diferente o sa simti ca e rupere cu soarele asta. Sa spui te rog cum simti soarele cand bate din stanga pe mana smile.gif
Colonelu'
Contrar a ceea ce cred unii, folosind pe fata doar modelul de folie autorizata, razele soarelui nu te mai ard. In anii trecuti am avut probleme la drum lung cand ma ardea soarele pe mana stanga si trebuia sa stau cu prosopul pe mana.
O sa incerc sa fac niste poze si sa le atasez, numai ca trebuie sa o curat din nou, caci am prin zona niste pasari elefant carora le place sa se gainateze doar pe masina mea. In plus, culoarea mea (bleumarin) este foarte sensibila la praf, acesta vazandu-se imediat cum se usuca masina in timp ce o sterg la spalatorie.
In seara asta am fost plecat cu masina si am observat ca se vede foarte bine prin luneta din interior spre exterior.
HORIA100213
Salut, baieti.

Am ajuns la circa 116.000 de km si Avensisul meu imi da tot mai mult senzatia de barca. Desigur, partial se explica prin uzura amortizoarelor, dar si prin faptul ca duc masina destul de des la limita.

In concluzie, am decis sa investesc niste banuti pe partea de tuning. In primul si primul rand, o suspensie coilover de la KW, varianta 3, care include arcuri, amortizoare si este realizata cu specificatii pentru Avensis. De fapt, KW este singurul producator pe care l-am gasit cu sistem dedicat pentru Avensis. Pretul este destul de piperat: 1.450 de Euro. Se poate regla atat garda la sol, cat si taria amortizarii. Desigur, garda scade din start cu 35 de mm fata/spate.

Nu gasesc, in schimb, kit turbo pentru motorul de 1.8 vvt-i. Poate ma ajutati in aceasta privinta, baieti. Si, in alta ordine de idei, stie cineva cum se poate modifica softul directiei electrice? Ca e prea usoara si prea imi joaca volanul in mana. Mai ales pe denivelari. Multumesc.
bebelacus
Colonele, cum e cu folia asta? m-ar interesa si pe mine, inclusiv pe parbriz dar si pe laterale/luneta. e ok cu vizibilitatea? ca am mai urcat odata intr-o masina dar era nasol, mai ales noaptea, nu prea sesizai atit de repede ca vin altii din spate, asa cu coada ochiului, si nici parcarea nu era prea usoara. ma gindesc ca isi pusese niste trompete si nu folie de calitate. preturile care sint? ce marca recomanzi sau ce recomanda expertii? sint categorii de vizibilitate, transparenta etc.? daca te saturi de ea sau vrei sa o vinzi si ca sa nu ai surprize cu clienti reticenti la chestii din astea cum le dai jos?multzam
Watcher
Horia, cu nota de gluma doar pe jumatate, ca sa scapi de senzatia de barca in avensis, da-te cu o masina americana.
AM avut recent experienta sa merg cu un Sebring si era sa innebunesc la orice miscare de volan te balanganesti ca disperatul (coupe cabrio, nu stiu eu ce masina 'confortabila'). E cam ca in bancul ala cu rabinul care ii sugereaza unui tip care se plangea de loc in casa intai sa bage toate animalele inautru si apoi sa le scoata, dar vei vedea ca suspensia e mai ok dect te plangi acum tongue.gif
OvidiuH
QUOTE (bebelacus92825 @ Jun 30 2008, 12:01 PM) *
Colonele, cum e cu folia asta? m-ar interesa si pe mine, inclusiv pe parbriz dar si pe laterale/luneta.

Pe parbriz nu ai voie.
Colonelu'
Bebelacus, dupa cum ai putut citi in posturile mele de mai sus, am ales pentru spate (laterale si luneta) o folie de transparenta intermediara (vezi codurile de produs), pentru ca nu le-am foliat de "fitze". Pentru fata am ales folia normala autorizata RAR, pentru ca nu vreau sa am probleme cu Politia, auzind de cazuri de retineri de certificate pana dai folia jos. Zilele trecute am avut posibilitatea sa le probez transparenta si noaptea si din acest punct de vedere se comporta excelent; nu am avut nici o problema in a parca masina in locuri stramte sau foarte aproape de ziduri. Beneficiul in timpul zilei este ca nu te mai arzi pe partea stanga, masina se incalzeste de la soare mai greu, iar daca ai parcat-o in soare si i-ai mai pus in parbriz un parasolar cu folie aluminizata, atunci te poti sui in masina fara sa lesini de caldura.

Aici e link-ul unde poti vedea caracteristicile: http://www.llumar.hu/ro/autouveg.php

Despre marcile de folii bune vezi ca am pus un link, parca pe pagina anterioara. Dintre cele de acolo, la noi se comercializeaza Llumar, 3M si mai nou, Madico (la asta nu stiu exact daca totusi au platit autorizarea RAR), care sunt si printre cele mai bune. Vezi ca trebuie sa te asiguri ca cei care iti pun folia sa iti poata elibera un certificat in care se noteaza seria de la folie si seria de caroserie si pe care sa le poti arata la Politie si RAR (sau ITP). Aceste certificate au serii si sunt tiparite de catre importatorul foliei.

Pe masina lui taca'miu, pe vremuri a pus folie din bazar si vorba aia ... de cati bani dai, jumatate face si un sfert te tine. Pana si ziua aveam probleme in a o conduce, iar de condus noaptea, nici nu mai zic, era un adevarat chin. Probabil ca prietenul tau are pe masina o folie de acest tip.

O problema destul de majora o constituie experienta celor care monteaza foliile. Am vazut ieri un logan care avea adevarate dungi de aer prinse intre folie si geam si care dau un aspect urat, si in acelasi timp ingreuneaza vizibilitatea. La montajul pe care mi l-au facut, baietii mi-au spalat geamurile din abundenta cu apa si sampon de bebelusi (explicatia este ca acesta este mai catifelat si se lucreaza mai usor la pus foliile), iar lucrarea a iesit perfect, de zici ca asa sunt geamurile din fabrica.
Foliile de calitate se pot da jos oricand de pe masina, daca te-ai saturat de ele. Chiar in ziua cand am fost programat a fost un caz cu o masina care de noua a avut geamurile zgariate si proprietarul a crezut ca problema era de la folii. Pentru a inlatura dubiile, baietii i-au dat jos folia de pe geam si i-au aratat proprietarului ca nu era vina lor, apoi i-au foliat la loc cu alta folie. Daca era folia proasta, ar fi avut de munca destul pentru inlaturarea cleiului (plus nervii de rigoare).

Preturile pentru o asemenea lucrare variaza de la un SRL la altul, cat si pe zone geografice (dupa cate am auzit). Cele mai mari preturi avandu-le cei din Bucuresti. Eu am platit 500 lei (TVA inclus), care au inclus foliile plus manopera.
HORIA100213
QUOTE (Watcher @ Jun 30 2008, 01:07 PM) *
Horia, cu nota de gluma doar pe jumatate, ca sa scapi de senzatia de barca in avensis, da-te cu o masina americana.
AM avut recent experienta sa merg cu un Sebring si era sa innebunesc la orice miscare de volan te balanganesti ca disperatul (coupe cabrio, nu stiu eu ce masina 'confortabila'). E cam ca in bancul ala cu rabinul care ii sugereaza unui tip care se plangea de loc in casa intai sa bage toate animalele inautru si apoi sa le scoata, dar vei vedea ca suspensia e mai ok dect te plangi acum tongue.gif


Da, suspensia nu e neaparat de barca, dar e prea moale totusi la stilul meu actual de condus. Stiu ca exista si dezavantaje la suspensia mai dura: confort scazut, greierasi etc. Dar acestea palesc atunci cand ma gandesc la senzatia oribila pe care am avut-o de cateva ori, in curbe abordate ceva mai tare (dar nu exagerat!) si spatele masinii se balanganea in toate partile. Intra si VSC-ul - cu piu-piu-piu in bord - dar masina era greu de controlat. Pot sa jur ca o alta persoana, cu experienta redusa, facea in mod sigur accident in 2-3 situatii pe care le-am trait. Nu mai vreau, multumesc, vreau suspensie tare si kit turbo pt. motor.
Colonelu'
Horia, nu stiu in ce masura ar putea sa te ajute acest kit si de aceea ar trebui intrebat la dealer: http://www.tte.de/sports_conversion.htm

Cu mai multe pagini in urma, unde am scris despre cautarile mele in privinta cresterii puterii motorului, am postat un link de la o firma germana care avea si ea un kit turbo. Deci vezi in urma.
HORIA100213
QUOTE (Colonelu' @ Jul 1 2008, 10:47 AM) *
Horia, nu stiu in ce masura ar putea sa te ajute acest kit si de aceea ar trebui intrebat la dealer: http://www.tte.de/sports_conversion.htm

Cu mai multe pagini in urma, unde am scris despre cautarile mele in privinta cresterii puterii motorului, am postat un link de la o firma germana care avea si ea un kit turbo. Deci vezi in urma.



Multumesc. Am cautat posturile tale, dar nu le-am gasit. Daca iti amintesti macar in ce sectiune erau (T AVENSIS partea a ....), ar fi perfect. Merci.

In alta ordine de idei, AM FACUT-O! Am dat comanda si am platit kitul de suspensii coilovers KW Inox Variant 3, cu reglare manuala a garzii la sol si a tariei amortizoarelor. AM PLATIT 5.343,97 RON. Mama, si acuma imi vine sa plang dupa bani. Sper sa nu regret. Desi nu cred, ca oricum ar fi trebuit sa scot din buzunar circa 20 de milioane pentru un schimb de amortizoare standard. Doar pt. amortizoare, fara arcuri.

Kitul trebuie sa soseasca in 7-10 zile. Apoi, la montaj cu ele, in service-ul Toyota din Oradea. Unde primesc si garantie pe manopera. Asta e. Va tin la curent si voi posta fotografii din timpul montajului. Si dupa. Pa
M A R I A N
Abia astept!
Si eu vreau sa-mi pun in viitor asa ceva pe TS.
Pe mine ma intereseaza cum aleg mecanicii sa regleze inaltimea si duritatea coilovers-urilor: prin teste repetate pe drum sau au un standard?
_Constantin_
Pe stand. E o cheita mica cu care se ridica si se coboara un inel pe care practic se "termina" arcul.

Horia ... mega tare doar ca puteai sa rezolvi mai ieftin cu niste arcuri sport si niste bari de stabilizare. thumbsup.gif
HORIA100213
QUOTE (_Constantin_ @ Jul 2 2008, 02:00 AM) *
Pe stand. E o cheita mica cu care se ridica si se coboara un inel pe care practic se "termina" arcul.

Horia ... mega tare doar ca puteai sa rezolvi mai ieftin cu niste arcuri sport si niste bari de stabilizare. thumbsup.gif


Multumesc. Initial, am vrut sa scap mai ieftin si am intrebat si eu pe la mecanici despre solutii ca arcuri sport/amortizoare standard sau viceversa (a doua varianta in ideea sa nu scad garda la sol). La aceste scenarii, raspunsul primit de la toti a fost urmatorul: NU, pentru ca se vor duce amortizoarele. "DE ce?!", am intrebat eu. Pentru ca nu sunt gandite sa lucreze impreuna si va ceda ceva, mi-au spus vreo trei mecanici. Toti, dar toti mi-au spus ca prima piesa care se va duce e capacelul acela din partea superioara (scuze, nu mai stiu cum se numeste) si care nu va rezista la noile solicitari. La un ansamblu complet arc/amortizor se schimba si aceasta piesa, care este gandita sa reziste la solicitari mult mai mari.

Concluzia lor a fost ca arcurile sport/amortizoare standard sau arcuri normale/amortizoare sport reprezinta un compromis si poate afecta si alte componente ale suspensiei si chiar transmisiei si directiei. Si toti m-au sfatuit sa merg pe ansamblu complet sport sau sa raman la standard, caz in care se schimba doar amortizoarele.
Colonelu'
Am fost cam ocupat zilele astea si, desi am citit ce s-a scris pe aici, n-am apucat sa scriu prin ce am trecut zilele trecute.

Acu vreo 2 zile in urma ma deplasam in Iasi pe portiunea de drum dinspre bariera Tomesti catre zona industriala. In acea zona sunt cateva puncte de colectare a fierului. Cum mergeam eu linistit cu masina, la un moment dat, din contra sens vad ca se apropie niste tigani cu o caruta incarcata cu tot felul de fiare. Cand ajung cu masina la cca 2-3 metri de cal, vad ca in caruta incepe sa se incline ceva: era ditamai cadrul de cornier de pe la vreun fost raft. Nu va spun ca din acel moment totul s-a desfasurat ca in filme: vedeam totul cum se deruleaza atat cu viteza slow motion, cat si cu viteza luminii. Imediat instinctul de conservare atat a mea cat si a masinii au intrat in actiune, accelerand puternic cu o fandare larga spre dreapta prin mizeria din exteriorul carosabilului si apoi revenirea in banda. Bineinteles ca in toata aceasta perioada, acel cadru de fier si-a continuat caderea spre asfalt, partea finala a filmului vazand-o prin oglinda retrovizoare.
Mi-au trebuit sa mai merg inca vreo 500 metri ca sa pot scapa de senzatia de rece in cerul gurii pe care mi-a dat-o adrenalina.

Imediat dupa incident stateam si ma gandeam ca masina asta are totusi o punte spate a naibi de buna ca nu mi-a dat nici un pic senzatia ca ar vrea sa fuga in decor.


Pe de alta parte, azi am avut un drum la Vaslui si la intoarcere am fost ajuns si depasit de un MB C-coupe (C203). Dupa cum fugea cred ca era un C230 Kompresor. Pe loc drept se ducea frumos, in schimb el frana pe curbe unde eu intram lejer doar prin frana de motor si imi dadeam sema ca intram cu aceeasi viteza dupa distanta dintre masini.
vlademir
E posibil sa va parasesc. E posibil sa imi pierd calitatea de detinator de Avensis... Sper sa fie o miscare inspirata urmatoarea achizitie. Oricum voi combate in continuare pe aici dar doar ca superguest.
Watcher
COLONELU:

exact senzatia pe care o descrii tu cu incetinitorul am trait-o pe drumul de la Poiana Marului unde eram singur pe drum, cand am ajuns din urma o caruta si din fata un bicilist (beat, ca toti biciclistii de la sate biggrin.gif ). In mod normal ca pe drumul ala pustiu, astia urmau sa se intalneasca.

Am vizualizat o serie de scenarii foarte rapid, si majoritatea erau nasoale. Am franat si am lasat caruta sa se indeparteze! Ei bine, la nici 1 metru de caruta biciclistul a facut ce a facut si s-a intins pe la jumatatea carosabilului. Era greu sa il evit si daca eram in spatele carutei, dar daca era sa ma pregatesc de depasire...

Apropos de Mercedesul ala, eu constat ca e boala la foarte multi 'soferi' sa franeze complet aiurea si in oras si pe afara, evident datorita faptului ca intreaga cultura automobilistica se reduce la interactia cu instructorul caer iti zice '2500 rpm?? esti nebun, nu auzi cum bat pistoanele in capota?' contrastata cu 'cat face frate pana la 100?' ....
Colonelu'
Eu am ce am cu "soferii" care franeaza in curba. Oare cu cine or fi facut ei scoala de soferi sau unde au invatat ei acest lucru nu stiu. Cert este ca tot mai multi ies din scolile de soferi fara sa fi condus odata mai tare de 60 km/h. De fapt ce sa ma mai mir, caci am mers zilele trecute cu un amic proaspat detinator de carnet si pe care instructorul nu l-a invatat unele reguli de baza in conducere si care nu l-a dus in afara orasului sa vada si cum e mai sus de 60 km/h.
vlademir
Subscriu 100%. Eu am invatat dupa 2 ani de zie care e treaba cu intratul in curbe si nu de la un instructor. Problema e ca unii franeaza special in curbe pentru ca au senzatia ca astfel conduc mai sportiv.
HORIA100213
Franare in curbe?! Bineinteles ca da! Eu am invatat la scoala de soferi. Facuta in 1991, cu poligon, ore de conducere la greu si teorie cat incape. Pt. B, C si E. Adica instructori rai, dar si pedanti.

La masinile cu tractiune fata, se franeaza de la inceputul curbei pana la jumatatea acesteia. Dupa care se accelereaza! De la jumatatea curbei pana la final! Unde e problema? E modul corect de a aborda o curba la tractiune fata. Se simte si pe masina. Desigur, daca viteza e prea mare, trebuie franat si inainte de a intra in curba, nu doar dupa ce ai intrat.

La propulsie spate, se franeaza inainte de intrarea in curba, dupa care se accelereaza pe tot parcursul curbei. Iar la tractiune integrala, se franeaza inainte de curba si se pastreaza viteza constanta pe tot parcursul curbei. Acestea sunt metodele de a scapa de supravirare, fenomen f. f. periculos.

Cred ca voi sunteti suparati din alta cauza. Incepatorii intra cu viteza prea mare in viraje si franeaza violent, speriati de faptul ca ar putea iesi in decor. Aici, da, subscriu. Sa intri cu 140 in curba si sa franezi violent la 60-80 poate cauza accidente grave. Incercati sa franati o tractiune fata dupa ce treceti de jumatatea curbei. Asta se intampla cand ai un incepator in fata, care franeaza brusc. Puntea spate se descarca si masina e pe cale sa derapeze. Sigur ca e grav! Dar, in principiu, nu e o problema daca franezi corect pana la jumatatea curbei, iar apoi accelerezi! Asta am invatat acum 17 ani, am aplicat pana acum si nu am avut nicio problema.
HORIA100213
Completare la problema supravirarii: fenomenul apare daca franezi dupa ce treci de jumatatea curbei si mai ales daca esti obligat sa franezi brusc. Atunci, ai sanse mari sa te desparti de puntea spate, care tinde sa iasa spre exteriorul virajului. Masina supravireaza si iti trebuie mult sange rece si experienta ca sa o mai poti controla. In acest caz, volanul trebuie rotit brusc spre exteriorul virajului, iar apoi spre interior, iar in tot acest timp se accelereaza. O manevra greu de executat si care mai are dezavantajul ca nu este naturala.

La subvirare, soferul ridica instinctiv piciorul de pe acceleratie si roteste mai tare volanul spre interiorul virajului. Si masina se redreseaza. De aceea cam toti constructorii din lume, inclusiv producatorii de masini supersport, se chinuie sa faca masini care subvireaza. La supravirare, trebuie sa procedezi exact invers! Eu am avut parte de supravirare doar de doua-trei ori in viata mea si imi doresc sa nu mai traiesc asa ceva. Decat daca sunt singur intr-o masina de curse, pe circuit, cu roll-bar, casca si trei centuri de siguranta si nu am probleme daca ies in decor! Pe sosea, nu mai vreau niciodata supravirare!!!
StefanVVTi
Desi, probabil, am cea mai mica experienta, ma bag si eu ca supozitorul! Din ce am mai citit pe net si ce am mai urmarit pe la TV, in general, masinile FWD au tendinat de a subvira(understeer), in timp ce masinile RWD au tendinta de a supravira(oversteer)!
Watcher
Horia, nu sunt de acord smile.gif

Problema cu franatul in curba este exact cea pe care ai descris-o, ca pune presiuni suplimentare pe masina, in directia initiala de mers, si te scoate in exteriorul curbei.

Cred ca daca incercai supravirarea cu RWD te distrai mai tare smile.gif
HORIA100213
QUOTE (Watcher @ Jul 9 2008, 11:38 AM) *
Horia, nu sunt de acord smile.gif

Problema cu franatul in curba este exact cea pe care ai descris-o, ca pune presiuni suplimentare pe masina, in directia initiala de mers, si te scoate in exteriorul curbei.

Cred ca daca incercai supravirarea cu RWD te distrai mai tare smile.gif


Problema este cu ce te scoate in exteriorul curbei. Daca iese fata prima data, e subvirare si e ok. Daca iese spatele, e supravirare si e naspa, fie-mi iertata expresia. Indiferent daca masina are tractiune fata, integrala sau propulsie spate, redresarea dupa supravirare e dificila. Bine, nu ma refer la viteze de ordinul a 50-60 km/h. Desi, daca e ud pe drum...
Watcher
Motivul pentru care am pomenit de RWD este ca oversteeringul face parte din fun-ul legat de RWD: te dai intentionat , faci powerslides, etc.

Corect, reactia naturala este cea care te ajuta in cazul understeeringului, iar corectarea oversteerului este nenatural ce trebuie sa faci, dar cand pleci cu ideea sa faci derapaje, e mai usor cu RWD.

Acuma, reveninons a nos moutons, daca franezi inainte de curba scapi de problema supravirarii...
HORIA100213
In alta ordine de idei, dupa aproape 120.000 de km cu OMV 100, am trecut pe Mol EVO. Am ajuns la benzina asta absolut intamplator, saptamana trecuta, cand eram pe autostrada soarelui. Unde, fir-ar ea de autostrada, n-am gasit o benzinarie pe tot parcursul de circa 170 de km, asa ca am ajuns la Bucuresti pe vapori. Iar prima benzinarie iesita in cale a fost Mol.

Ce imi place la Mol EVO?! Pai, sunetul motorului este mai plin, mai grav, nu asa ascutit ca inainte. Mult mai important: la 140 km/h in treapta a III-a turatia este de circa 6.000 rpm. Inainte intram deja in zona rosie. Asta inseamna ca Mol EVO are pe bune cifra octanica de 99, ceea ce iti ofera niste rezerve de putere. Si urca frumos in ture, foarte frumos.

Era sa uit: am facut revizia la 120.000 km. Cost - circa 780 RON. Adica 5 l ulei, filtru ulei, aer, polen, lichid de frana, manopera, verificare eficienta franare pe stand (84% cu franele reci), plus manopera. Uleiul din cutie nu a fost schimbat. Operatiunea a fost facuta la 105.000.

Masinuta merge brici. Motorul toarce superb, in interior am doar doi greierasi (nu rai, nu constanti, chitaie mai ales pe drumuri proaste, m-am obisnuit cu ei - la filtrul de polen si in zona centurii dreapta) Dupa ce imi vine si suspensia KW coilover, mai discutam. Cert este ca franele sunt super, acum dupa ce am schimbat toate discurile plus, evident, placute: ingheata masina cand atingi frana. Prinde sus si prinde bine!
S O R I N
Pt cei ce vroiau mp3 pe masina ( avensis pana n face lift ) :

http://www.xcarlink.ro/detalii.html

Cred ca o sa mi i au si eu la accord -ul meu.

P.S. Sper sa nu se considere reclama ca nu am nici o treaba cu respectivul site, dar ideea este super si nici nu costa mult !
HORIA100213
In asteptarea coilover-ului de la KW, masinuta a primit jante noi Tomason. Asteptarea e lunga, suspensiile urmand sa soseasca abia pe la finele lunii iulie-inceputul lui august, dupa ce "seriosii" de nemti au comunicat un termen initial de livrare de 7-10 zile. Acum, termenul e de 3-4 saptamani. Bine ca mi-au luat banii!!! 1.450 de euro!
drabisan
Sorine, sa traiesti 2000 de ani pentru descoperirea aia!
Dar cine mi-l monteaza? Stii vreun baiat priceput? N-am chef sa umblu eu sa produc greieri! E valabil pentru toata lumea: stiti pe cineva de incredere? Chiar vreau asa ceva, dar nu vreau sa produc greieri ca m-a ferit Dumnezeu de asa ceva si nu vreau acum!
S O R I N
QUOTE (drabisan @ Jul 11 2008, 02:34 PM) *
Sorine, sa traiesti 2000 de ani pentru descoperirea aia!
Dar cine mi-l monteaza? Stii vreun baiat priceput? N-am chef sa umblu eu sa produc greieri! E valabil pentru toata lumea: stiti pe cineva de incredere? Chiar vreau asa ceva, dar nu vreau sa produc greieri ca m-a ferit Dumnezeu de asa ceva si nu vreau acum!


La tine m am gandit in primul rand cand am pus linku -ul . wink.gif

De montat se poate la toyota service.

Eu daca o sa l i au o sa l pun la honda,au facut o altii inaintea mea si sunt multumiti. ( sau in alta parte,nu e important smile.gif
P.S. Dragos ia legatura cu aia sa ti confirme 100 % ca merge si pe avensis,si daca nu vrei la toyota service vorbim privat.... smile.gif
Watcher
Intr-una din noptile trecute am citit o discutie in care vio injura pe cei de la service toyota ca sunt incompetenti si ca la vibratii in volan iti schimba eronat caseta de directie.
Daca imi aduc aminte corect, vreau sa intreb: ATUNCI DE LA CE E daca nu e de la caseta de directie?
Caci am senzatia cand iau putin de volan dreapta ca 'crantane'.
vio
io o sa mi iau acum cand ma intorc de vre un an am pus ochi pe el , si este si varianta sa citeasca iPod ,e cam 80 de euro stiu pe cineva care vinde, eu o sa il montez singur evident am si pdf urile de instalare smile.gif
vio
CITAT(Watcher @ Jul 11 2008, 05:17 PM) *
Intr-una din noptile trecute am citit o discutie in care vio injura pe cei de la service toyota ca sunt incompetenti si ca la vibratii in volan iti schimba eronat caseta de directie.
Daca imi aduc aminte corect, vreau sa intreb: ATUNCI DE LA CE E daca nu e de la caseta de directie?
Caci am senzatia cand iau putin de volan dreapta ca 'crantane'.



de ex la ave care il am in gradina era de la plasticele alea de sub motor erau slabe si trepidau si trepidatia aia se simtzea in volan . sau rupt a disparut si vibratia , totushi nu cred sa faca astia asa proaste coloane de directie sa cada asa ca puii la abator pe capete ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.