Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a VI-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
_Constantin_
Horia ... frumoase jantele. Astia fac niste jante destul de interesante si de calitate. Ce m-a uimit pe mine la ele a fost pretul ... foarte bun.

Ce faci pana la urma cu suspensia? Mai iei? whistling.gif
HORIA100213
QUOTE (_Constantin_ @ Jul 11 2008, 07:59 PM) *
Horia ... frumoase jantele. Astia fac niste jante destul de interesante si de calitate. Ce m-a uimit pe mine la ele a fost pretul ... foarte bun.

Ce faci pana la urma cu suspensia? Mai iei? whistling.gif


Multumesc. Da, sigur ca merg mai departe. Am si virat banii - 5.300 de lei si ceva maruntis - in contul firmei LOGTuning din Timisoara, dealer autorizat KW. Bun, nu-mi place ca baietii din Deutchland intarzie, dar asta e. KW sunt singurii care produc coilover si pentru Avensis T25, iar suspensia este omologata TUV. Am sa postez foto cu noua suspensie.
PalCo
QUOTE (Colonelu' @ Jun 26 2008, 07:43 PM) *
Azi la 11.30 am bagat masina la foliat si am plecat cu ea la 15.30. Conform cu certificatele eliberate, mi s-a montat pentru geamurile laterale spate si pentru luneta modelul Llumar ATR 20 CH SR HPR, iar pentru lateralele fata AT 70 GR SR HPR. Astept zilele urmatoare sa vad care e diferenta dpdv al caldurii in masina dupa ce sta in soare.

1. In urma acestei experiente, recomanzi SRL-ul care a montat foliile? IN MOD OBIECTIV, vorbind. Daca da, care e (nume si adresa, tel.)? Demonteaza geamurile laterale? Daca da, le monteaza BINE inapoi?
2. EU nu sunt de acord (chestie de gust) cu diferentele intre foliile laterale. Ori full black (ilegal), ori fara folii, ori cu intensitatea permisa pe fata si la cele de pe spate si luneta. Dar acu ma gandesc si la un compromis. Ceva discret (o difeerenta mica (vizibil) intre folii). De aceea intreb: este o diferenta sesizabila intre ATR 20 CH SR HPR (laterale spate) si AT 70 GR SR HPR (laterale fata)? As putea eu apela la acest compromis?
Colonelu'
Nu vreau sa fiu acuzat ca le fac reclama dandu-le numele (NU DETIN actiuni la firma lor!), dar ma gandesc ca poate ar putea beneficia si altii de serviciile lor: CAROGLASS SRL - IASI. Nu am la indemana numarul lor de telefon, dar ca locatie se gasesc in zona Podul de Fier.

Cu exceptia lunetei, toate celelalte geamuri au fost date jos, inclusiv triunghiurile de la portierele spate. Ca si firma, ii recomand si altora, avand in vedere ca eu am fost multumit de cum au lucrat.
Daca ar fi sa numerotez de la 1-5 diferentele de culoare intre folii, atunci 1 ar fi cel permis de lege pe fata si 5 ar fi maximul de negru, iar cele de spate pe care le-am pus ar fi 3. Diferenta de culoare intre cele de fata si cele de spate este relativ mica si doar cand privesti dinauntru spre afara sesizezi o usoara diferenta.

Daca esti din Iasi, ne-am putea intalni si sa vezi personal diferentele. As face poze, dar e masina prea murdara si mi-e rusine sa le postez.
PalCo
Voi avea un drum in Iasi in urmatoarele 10 zile, chiar la service, pentru revizie. Poate ne intersectam un pic pentru un schimb de experienta. Sa aflu intai exact ziua.
Watcher
Am spalat masina dupa peste 4 luni smile.gif
Stiu asta deoarece mi-au spart-o in jurul lui 8 martie si inca aveam cioburi smile.gif

Cu ocazia asta am descoperit ca presul de la sofer a inceput sa se gaureasca.
Mi-as dori niste presuri NU de cauciuc, ci de 'covoras'.
ANy suggestions?
HORIA100213
Ar trebui sa existe la reprezentanta. In Oradea, au si de cauciuc, si din material (mocheta). 170 RON cele de cauciuc, 120 RON mocheta. Mai scumpe decat preturile de pe site-ul Toyota. Eu am optat tot pentru cauciuc, cu carlige antialunecare. Carligele doar ma incurca. Oricum nu aluneca sub pedale, fiind configurate exact pt. Avensis. Parca sunt mai practice din cauciuc, chiar daca mi s-a gaurit si mie in zona unde sprijineam piciorul drept.
PalCo
news fresh ...

Service-ul din Iasi s-a mutat. In sfarsit.
In sediu nou.
Colonelu'
Am vazut in bazarul din Iasi niste covorase de interior tip tavita, cu marginea inalta de cca 5cm. Din pacate modelul este special pentru Logan, dar sper sa se potriveasca si la Avensis-ul meu, pentru ca vremea urata din ultima saptamana mi-a cam dat de lucru cu mizeria la interior. Pretul lor este doar de 60 lei, deci nu e o paguba la casa omului, doar sa se potriveasca cat de cat.
drabisan
Intrebare: a incercat cineva sa cumpere extindere de garantie?
A mea nu mai are mult si parca m-ar tenta. Masina nu are nici o problema (in afara ca vrea benzina, lichid de spalat geamuri si, din cind in cind, aer in roti), dar pentru confortul meu...

Daca a intrebat cineva vreodata...ce raspuns a primit.
Ma intereseaza daca o fi posibil. Oricum, cu prima ocazie intreb oficial, dar vreau sa stiu daca cineva a mai luat in considerare varianta asta si daca a obtinut vreun raspuns.

Merci

Colonelu'
Pana la urma nu am mai rezistat si azi am cumparat din bazarul din Iasi un set complet de covorase de interior tip tavita. Desi au fost proiectate pentru Logan, pana la urma le-am facut sa se potriveasca si in Avensis.
Pentru ca incepe sa se anunte vreme frumoasa, maine sper sa o spal si paote ii fac si niste poze, in mod special pentru cei care m-au rugat sa le arat cum e cu folia. Azi am reusit doar sa o aspir (avand norocul sa stau la parter, am scos cablul pe geam si mi-am dat de lucru).
Hoinaritza
QUOTE (PalCo @ Jul 27 2008, 02:13 AM) *
news fresh ...

Service-ul din Iasi s-a mutat. In sfarsit.
In sediu nou.

Da. Asa e. Si baietii de la reprezentanta isi mutau sambata seara bagajelul in noul sediu. Se pare ca n-am sa-i mai pot saluta dimineata cand astept la semafor (ce mult o sa-mi lipseasca sad.gif ). Asteptam vesti de la DAN sa ne spuna exact unde e. Poate face si o poza pentru o mai buna localizare... ca la cat de mult s-a aglomerat portiunea Pacurari - Metro n-am putut localiza sediul nou dry.gif
M A R I A N
QUOTE (drabisan @ Jul 28 2008, 12:21 PM) *
Intrebare: a incercat cineva sa cumpere extindere de garantie?
A mea nu mai are mult si parca m-ar tenta. Masina nu are nici o problema (in afara ca vrea benzina, lichid de spalat geamuri si, din cind in cind, aer in roti), dar pentru confortul meu...

Daca a intrebat cineva vreodata...ce raspuns a primit.
Ma intereseaza daca o fi posibil. Oricum, cu prima ocazie intreb oficial, dar vreau sa stiu daca cineva a mai luat in considerare varianta asta si daca a obtinut vreun raspuns.

Merci


Eu am avut garantie extinsa cand am cumparat Loganul in 2004 si am platit vreo 200 de euro dar trebuia sa ma decid inainte de a face plata integrala a masinii.
Deci nu stiu daca acum se mai poate face ceva.
Colonelu'
Dupa atata vreme rea, am reusit sa spal azi masina si, in plus, sa-i fac si poze pentru cei interesati de folia Llumar pe care am pus-o pe geamuri. Am facut poze si la covorasele de interior tip tavita, in caz ca intereseaza pe cineva sa-si protejeze mai bine masina de mizerie. Alte detalii ofer la cerere. teehee.gif
M A R I A N
Foliile sunt probabil cele mai deschise de la Llumar, ceea ce e bine pentru ca e mai putin probabil sa se ia politia de tine. Arata oricum bine.
HORIA100213
A sosit suspensia coilover de la KW. Desigur, Variant 3. Maine, la ora 10, sunt asteptat la service pentru montaj. Am sa pun seara poze. Si impresii despre stabilitate etc.

P.S. Mi-a rupt spatele cutia. Fiindca nu am rezistat si le-am adus in casa. Sa le admir. Grele ca naiba amortizoarele si arcurile. Dar meritaaa!
9er
CITAT(HORIA100213 @ Jul 30 2008, 08:18 PM) *
A sosit suspensia coilover de la KW. Desigur, Variant 3. Maine, la ora 10, sunt asteptat la service pentru montaj. Am sa pun seara poze. Si impresii despre stabilitate etc.

P.S. Mi-a rupt spatele cutia. Fiindca nu am rezistat si le-am adus in casa. Sa le admir. Grele ca naiba amortizoarele si arcurile. Dar meritaaa!


Hai ca m-ai facut sa rad cu PS-ul.
HORIA100213
Sunt prea obosit sa mai descarc pozele. Am sa le pun maine. 8 ore a durat montajul. A inceput la 10 dimineata si la 18 si ceva mai stateam la reglarea unghiului de cadere. Reglajul complet al directiei - doar maine. Pot doar sa va spun ca am alta masina. Nu mai e o barcuta pe curbe si denivelari. Nu se mai scufunda la franare. Nu mai decoleaza la accelerare. E super stabilitatea, iar confortul nu e mult afectat. Suspensia e setata acum mai soft si e bine. Ma intreb cum o sa fie pe Hard.
kate
QUOTE (Colonelu' @ Jul 29 2008, 01:20 PM) *
Dupa atata vreme rea, am reusit sa spal azi masina si, in plus, sa-i fac si poze pentru cei interesati de folia Llumar pe care am pus-o pe geamuri. Am facut poze si la covorasele de interior tip tavita, in caz ca intereseaza pe cineva sa-si protejeze mai bine masina de mizerie. Alte detalii ofer la cerere. teehee.gif



Bine v-am regasit
In primul rand as dori sa va salut pe toti(nu am mai scris demult aici) si in al doilea rand as avea o intrebare pt Colonelu' : la presul de la sofer ai reusit sa pastrezi in partea din fata(care nu se vede in poza) marginea inaltata? Si daca da, nu incurca la pedale?
vio
am io poze wink.gif cade bine ,,, e putin taiat acolo la padul de odihna dar merge wink.gif thumbsup.gif
kate
QUOTE (vio @ Jul 31 2008, 08:55 PM) *
am io poze wink.gif cade bine ,,, e putin taiat acolo la padul de odihna dar merge wink.gif thumbsup.gif


salut vio,
pe mine ma intereseaza pt la iarna, cand vreu sa evit sa ud mocheta cu zapada topita de la pantofi.
HORIA100213
Revin cu impresii despre suspensia coilover KW Variant 3. Am avut o limuzina de familie, acum am o limuzina sport, cel putin dpdv raspuns suspensie. Masina nu se mai inclina decat foarte putin in viraje, chiar si in cele stranse. Surprinzator, directia este mai grea, ceea ce este foarte bine. Acum pot face manevre altadata imposibile, cum ar fi evitarea brusca si revenirea la viteze mari. Masina imi permite acum sa ocolesc succesiuni de gropi fara emotii, fara probleme. Nu scartaie anvelopele, nu mai am senzatia ca ajung in tufisuri.

Foarte important: parca am castigat 20 de cai putere la accelerare. Explicatia mecanicului: transferul de mase. Deoarece masina nu se mai inclina spre spate la accelerari violente, anvelopele fata isi pastreaza mult mai bine aderenta. De unde senzatia de putere suplimentara. Nu mai vorbesc de franarea brusca, inclusiv pe denivelari: masina franeaza exceptional. In ciuda ideilor preconcepute (de gen masina topaie), ABS-ul intra acum mult mai rar. Merita sa amintesc rezultatul testului de aderenta: 90% pe ambele roti din fata! Cei de la service-ul Toyota mi-au spus ca nu au vazut in viata lor un asemenea rezultat!

Am facut doua drumuri in afara orasului si condusul a devenit mult mai odihnitor, in conditiile in care mediile orare de viteza au crescut. Culmea, nici consumul nu a crescut. Cred ca explicatia este abordarea curbelor, foarte prezente in zona mea folclorica. Deoarece nu mai trebuie sa franez atat de mult, vitezele sunt mai mari si nu mai sunt obligat sa consum prin accelerari prelungite pt. a reveni la vitezele initiale. Si sa nu uit de aspectul masinii: arata superb dupa ce a fost redusa garda la sol!

Concluziiile mele: merita fiecare euro. Suspensia coilover ar trebui sa fie o optiune demna de luat in seama de proprietarii de Avensis care intrevad la orizont primul schimb de amortizoare. Cu 1.449 de euro (TVA inclus), vor avea practic o alta masina. Recomandarea mea (a mecanicului meu, de fapt, dar pe care o sustin si eu) ar fi sa nu se schimbe jantele de 16 cu altele de 17. Masina ar deveni prea rigida si ar ramane mult prea expusa gropilor autohtone. Desigur, exista si reversul (uzura laterala accentuata a anvelopelor), dar pt. asta trebuie sa le multumim guvernantilor (fosti si actuali). Oricum, e un pret mult mai mic decat costurile unor reparatii costisitoare.

P.S. Am sa postez foto dupa ce spal masina.
9er
Ce frumos scrii tu, ca un biggrin.gif ziarist. Cred ca ar trebui sa-ti schimbi nickul cu ceva care sa trimita la masa de cunostinte pe care ai acumulat-o sau macar la pasiune..........Oricum, foarte instructive posturile tale si bine documentate thumbsup.gif .
HORIA100213
QUOTE (Niner @ Aug 2 2008, 11:44 AM) *
Ce frumos scrii tu, ca un biggrin.gif ziarist. Cred ca ar trebui sa-ti schimbi nickul cu ceva care sa trimita la masa de cunostinte pe care ai acumulat-o sau macar la pasiune..........Oricum, foarte instructive posturile tale si bine documentate thumbsup.gif .


Multumesc.

P.S. Chiar sunt jurnalist. Cu asta ma ocup din 1996. Pa
22nst
hai cu pozele biggrin.gif
9er
CITAT(HORIA100213 @ Aug 2 2008, 07:19 PM) *
CITAT(Niner @ Aug 2 2008, 11:44 AM) *
Ce frumos scrii tu, ca un biggrin.gif ziarist. Cred ca ar trebui sa-ti schimbi nickul cu ceva care sa trimita la masa de cunostinte pe care ai acumulat-o sau macar la pasiune..........Oricum, foarte instructive posturile tale si bine documentate thumbsup.gif .


Multumesc.

P.S. Chiar sunt jurnalist. Cu asta ma ocup din 1996. Pa



Stiam tongue.gif
vio
Horia ce ma intereseaza pe mine si sa postezi cum se comporta cu 3-4 oameni in masina adica atinge pe undeva se lasa mai mult decat inainte ,,, msk frumos.sa le folosesti cu placere:)
HORIA100213
QUOTE (vio @ Aug 3 2008, 01:57 PM) *
Horia ce ma intereseaza pe mine si sa postezi cum se comporta cu 3-4 oameni in masina adica atinge pe undeva se lasa mai mult decat inainte ,,, msk frumos.sa le folosesti cu placere:)



Multumesc. Nu, nu atinge nicaieri pe sub masina. Am avut astazi ocazia sa o testez in drum spre barajul Dragan, unde am nimerit in plina portiune de gropi. Le-am observat foarte tarziu si am trecut peste ele cu circa 40 km/h. Mi-a zdruncinat toti neuronii din cap, activi si inactivi, mi-au clantanit toti dintii, dar masina nu s-a lovit pe dedesupt. Precizez ca suspensia este reglata la inaltimea maxima pentru KW Coilover Variant 3, ceea ce inseamna 3 cm pe fata si 2,5 pe spate mai putin decat garda la sol standard.

Postez acum pozele. Cu precizarea ca ultimele doua foto sunt din timpul montajului la Toyota Oradea, iar o poza prezinta detectorul care mi-a salvat de multe ori permisul de conducere. Si-a scos banii de vreo trei ori pana acum.
HORIA100213
Cred ca se observa usor garda la sol mai mica. Incredibil cum ii schimba look-ul cei 3 cm pe fata si 2,5 pe spate. Masina arata superb, cel putin cam asta a fost parerea tuturor.


Am sa postez poze si cu masina pe elevator. Se vor vedea mai bine amortizoarele si arcurile. In febra montajului de la Toyota Oradea, am facut poze doar la inceput, iar apoi am uitat. Am sa ma revansez cu poze bune saptamana viitoare.
OvidiuH
Arată bine, Horia. Să vedem însă cum se vor descurca în timp pe drumuri mai proaste sau când mașina e încărcată.
HORIA100213
Teoretic, ar trebui sa tina bine. Amortizoarele sunt confectionate exclusiv din otel inoxidabil. Otelul galvanizat lipseste cu desavarsire, ceea ce e foarte bine. Din ce am observat, sudurile sunt impecabile. Vorba mecanicului: la banii astia...

In plus, din ce am citit si auzit, amortizoarele pe gaz sunt mai fiabile decat cele pe ulei. Daca am inteles eu bine (desi marturisesc ca in documentatia oficiala primita cu suspensia nu se precizeaza nimic clar), KW Coilover Variant 3 are amortizoare cu gaz. Marturie este si "rezervorul" de la suspensia spate, vizibil in primele poze postate de mine. In documente se avertizeaza doar asupra pericolului reprezentat de presiunea ridicata din sistem.

Tot teoretic, garantia de 2 ani fara limita de km imi da incredere in fiabilitatea acestei suspensii coilover. Oricum, ideea ca amortizoarele standard de la Avensis tin 200.000 de km pe drumurile noastre e doar o poveste. O poveste frumoasa, dar tot o poveste. La mine, de la circa 100.000 de km, imi transformasera masina in barca.
M A R I A N
Felicitari, Horia pentru curajul de a fi montat asemenea suspensie! arigato.gif

Masina arata foarte bine cu garda mai joasa.

Vis a vis de problema ridicata de OvidiuH referitoare comportamentul acestor suspensii pe drumurile proaste si cu masina incarcata, pe nici un forum nu am intalnit persoane care sa spuna ca suspensia coilover le-a creat astfel de neplaceri. Sunt insa unii care spun ca amortizoarele si/sau arcurile sport (nu coilover-urile) nu s-ar impaca cu bagajele/mai multi pasageri in masina.

Cat despre rezistenta lor in timp...vorbim totusi de produse high tech. Nu cred ca au moarte.

Eu vroiam totusi sa te intreb daca se monteaza pur si simplu in locul vechii suspensii sau daca au venit impreuna cu alte accesorii, adaptoare etc.
HORIA100213
QUOTE (M A R I A N @ Aug 4 2008, 12:01 AM) *
Felicitari, Horia pentru curajul de a fi montat asemenea suspensie! arigato.gif

Masina arata foarte bine cu garda mai joasa.

Vis a vis de problema ridicata de OvidiuH referitoare comportamentul acestor suspensii pe drumurile proaste si cu masina incarcata, pe nici un forum nu am intalnit persoane care sa spuna ca suspensia coilover le-a creat astfel de neplaceri. Sunt insa unii care spun ca amortizoarele si/sau arcurile sport (nu coilover-urile) nu s-ar impaca cu bagajele/mai multi pasageri in masina.

Cat despre rezistenta lor in timp...vorbim totusi de produse high tech. Nu cred ca au moarte.

Eu vroiam totusi sa te intreb daca se monteaza pur si simplu in locul vechii suspensii sau daca au venit impreuna cu alte accesorii, adaptoare etc.


Multumesc. Nu au fost necesare alte piese, suspensiile KW fiind fabricate dupa specificatiile fiecarei masini in parte. La lansarea comenzii, se specifica masina, anul fabricatiei si tipul motorului. Toate suspensiile coilover de la KW au omologare TUV. In cazul Avensisului, au omologarea TUV Austria. Se precizeaza tot, inclusiv plaja garzii la sol, distantele minime-maxime intre centrul rotilor fata-spate si aripi etc. Mi-a placut ca sunt trecute inclusiv numele inginerilor care au efectuat probele de drum.

De altfel, mecanicul a fost foarte multumit cand a constatat ca, pe fata spre exemplu, locasurile pentru sustinerea cablurilor de la senzorii ABS si a conductelor de frana sunt exact ca la modelul original. Gaurile de la suruburile care regleaza unghiurile de cadere etc. sunt mai mari decat la modelul original si permit reglarea f. usoara a directiei. Practic, a fost necesara reglarea unghiurilor doar pe fata. Pe spate, s-au pastrat intre limitele admise. Fiecare amortizor este inscriptionat cu L sau R, astfel ca si un copil stie unde se monteaza, pe stanga sau dreapta. Sunt precizate si fortele cu care se strang amortizoarele in partea superioara, dar si forta cu care se blocheaza inelul de reglaj inaltime suspensie. In ultimul caz, e necesara doar o forta f. mica: 1-2 Nm.

Reglajul pe compresie/destindere este foarte simplu. 0-14 click-uri compresia pe fata, 0-12 click-uri compresia pe spate, 0-18 click-uri destindere fata-spate, 0 corespunzand setarii HARD. Nu se merge niciodata la drum pe full HARD sau LOW, plaja fiind practic 1-13, 1-11, respectiv 1-17. Am testat si se simte diferenta si daca reglezi doua click-uri.
HORIA100213
Era sa uit. Au fost folosite inelele originale ale masinii, impreuna cu "clopotele" standard pe spate si "triunghiurile" cu rulmenti de pe fata. Pentru recuperarea acestora, a fost necesara demontarea lor de pe amortizoarele originale, dupa cum se poate vedea in poza.
Colonelu'
Horia, ma alatur si eu celorlalti si iti urez sa te bucuri cat mai mult de investitia facuta.

Referitor la denumirea tehnica pentru: <<"triunghiurile" cu rulmenti>>, se foloseste termenul de "palier amortizor". Acea bucsa care sustine rulmentul in care se roteste amortizorul poate avea diverse forme (triunghi, cerc, patrat etc).
La suspensia tip Dacia 1300, unde erau un brat inferior si unul superior, amortizorul era fix pe pozitie, in sensul ca acesta nu se rotea: http://www.youtube.com/watch?v=het3OpBd-_s...feature=related
Suspensia de tip Mc Pherson presupune un singur brat (cel inferior), iar amortizorul va prelua functiile bratului superior, partea inferioara a amortizorului fiind prinsa de fuzeta, deci trebuie sa se roteasca odata cu ea. Din aceasta cauza, in partea superioara, unde se prinde de caroserie, vom avea nevoie de un rulment de presiune care va asigura rotirea amortizorului, rulment care este montat intr-o bucsa de cauciuc, ansamblul purtand denumirea de palier amortizor cu rulment.
Pe spate se va intalni doar bucsa simpla, fara rulment.
Mai jos aveti un link sugestiv:
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
http://www.icarumba.com/cobrands/contentmo..._suspsteer1.asp

Revenind la kit-ul achizitionat, am cautat informatii mai multe pe net si se pare ca ai luat chiar ce e mai bun de la ei, sau cum spun ei pe site: State-Of-Art. Dupa cum am vazut, se pare ca acea butelie suplimentara atasata amortizorului este un acumulator de gaz (presupun ca e pe baza de azot). Asemenea sistem am mai vazut doar intr-o prezentare pe Discovery cand au dat un film despre Monster Truck de la americani. Cei din film au facut un scurt istoric asupra tipurilor de amortizari folosite de-a lungul timpului si in final concluzia era ca doar acest ultim sistem (cu acumulator de gaz) era cel mai bun pentru a se reusi amortizarea in urma salturilor pe care le faceau. Pur si simplu masina se lipea de sol la aterizare si putea fi usor controlabila ulterior.
HORIA100213
QUOTE (Colonelu' @ Aug 4 2008, 05:27 PM) *
Horia, ma alatur si eu celorlalti si iti urez sa te bucuri cat mai mult de investitia facuta.

Referitor la denumirea tehnica ...


Multumesc pentru urari si pentru informatii. Referitor la suspensia KW, am deja cateva sute de km facuti si pot spune ca este incredibil cum te lipeste de drum. OK, simti si denivelarile mai tare, dar nu am sesizat niciun moment sa se desprinda rotile de sol. Ba, din contra, uneori imi zic ca poate era mai bine daca nu urmarea asa de bine anumite valuri de asfalt de pe drumurile patriei.

Ce nu am inteles eu este cum pot unii sa-si monteze anvelope de 235 pe Avensis si sa nu-si loveasca aripile de cauciucuri in timpul mersului, pe viraje. Am vazut o schema foarte sugestiva privind fortele care actioneaza asupra suspensiei si modul de lucru a elementelor care o compun. In prima faza a virajului, partea superioara a caroseriei, care include aripile, se deplaseaza usor spre lateral, si abia apoi coboara. Astfel, aripile nu lovesc cauciucurile. Nu inteleg cum se poate obtine acelasi rezultat cu anvelope de 235, fara a modifica alte elemente de suspensie. Cred ca o sa raman usor nedumerit, dara asta e.


Colonelu'
Fiecare dimensiune de anvelopa (care sunt echivalente dpdv al lungimii caii de rulare, adica al perimetrului), are avantajele si dezavantajele sale. Exemplu: 205/55 R16, respectiv 215/50 R17. Orice crestere in latime aduce cu sine o mai buna aderenta pe vreme uscata, dar in acelasi timp va duce la cresterea consumului de carburant.
O latime de 235 eu o vad ca pe un factor negativ de-a dreptul pentru aceasta masina. In afara de o viziune estetica mai deosebita pe care o poate conferi o asemenea latime, altceva eu nu pot sa vad util. As putea sa pun pariu ca cineva cu dimensiuni normale va obtine niste timpi mai buni de accelerare. Vorba aia: Nu tot ce e mare e si bun.
M A R I A N
Cum spuneam in alt post, cand aveam Loganul care are standard 185/65 R15, am schimbat cu alte anvelope mai late si mai joase (pe aceleasi jante stock), 195/60 R15.

Toate bune si frumoase (desi anvelopele cele noi stateau putin cam ciudat, destul de in afara jantei), aveam clar stabilitate mai mare in viraje si distantele de franare erau mai mici dar ce nu mi-a placut era faptul ca directia era mai grea, accelera mai mult si consuma cam cu 0,5-1l mai mult.

Eu zic ca mai mult, cel putin pe Logan, n-ar fi mers, adica 205/55.

Prin urmare, de la 205 sau 215 la 235 mi se pare o cale cam luuuuunga...
HORIA100213
QUOTE (M A R I A N @ Aug 4 2008, 09:48 PM) *
... dar ce nu mi-a placut era faptul ca directia era mai grea...


Ce mi-as dori eu o directie grea, cat mai grea, mai ales la viteze mari...
M A R I A N
La viteze mari e OK dar ce te faci pe loc daca merge mai greu?

Directia Loganului si asa este "hidraulico-manuala"... laugh.gif
HORIA100213
QUOTE (M A R I A N @ Aug 5 2008, 10:29 AM) *
La viteze mari e OK dar ce te faci pe loc daca merge mai greu?

Directia Loganului si asa este "hidraulico-manuala"... laugh.gif


Da, e adevarat, nu e placut in oras. Idealul e directia progresiva, asa cum este - teoretic - la Avensisul de 1.8 vvt-i. Am observat ca directia devine vizibil mai grea la viteze mari doar daca anvelopele sunt umflate la minimum 2.4 bari. Atunci, diferenta e clara. Problema e ca se uzeaza neuniform cauciucurile daca nu ai sarcina mare sau daca nu mergi constant cu viteze de peste 150-160 km/h. Partea centrala se uzeaza muuult prea repede in acest caz.
9er
Ca o gluma, suspensia asta nu a venit cu vreun avertisment de genul: not to be used on romanian roads (highways, if any, included)?
HORIA100213
Ha. Nu, adica. Gandesc ca principiul de baza se aplica si la suspensia coilover: cum ai grija de ea, asa o ai.
drabisan
Sa aduc eu in capul listei topicul de Avensis.
Azi am facut 2 cadouri lu' 2.0: placute de frina si mp3!

Placutele nu scirtiiau, dar aveam nevoie pentru confortul meu mental: mai nou am o indatorire noua, sa imi cresc fata si frinele masinii erau pe lista wink.gif. Scumpe, dar se merita, dupa citiva km se simte ca e carne proaspata la tocit.

mp3-ul - plecaciuni lui Sorinache - ca el mi l-a gasit! De fapt e un adaptor care se monteaza la mufa pentru magazia de cd-uri. Sint 2 variante: cu stick usb sau cu ipod. Eu mi-am luat cu stick pentru ca nu am si nici nu am in plan un ipod. Cel cu stick usb emuleaza perfect, dar perfect o magazie de cd-uri. Doar ca o magazie are 6 cd-uri audio pe cind pe un stick de 4G intra de vreo 10-12 ori mai multe mp3-uri sau aceleasi 6 cd-uri in format wave.
Concluzie: extrem de usor de folosit, comenzile de pe volan functioneaza perfect si se aude EXTREM de bine! Muzica, normal, trebuie sa fie de calitate (bitrate mare sau wav-uri ripuite ca la carte), dar asta e valabil in orice situatie. Plus ca schimbarea track-urilor/"discurilor" e instantanee!

Cu 200 de euro mi-am rezolvat cea mai mare problema pe care am avut-o cu Avensisul meu - lipsa mp3-urilor! (in 200 intra device-ul, un stick sandisk si instalarea - ca-s 2 miini stingi)!

PS: nu e reclama, ca nu am scris deloc cum se cheama device-ul sau cine il comercializeaza. Doritorii stiu ei cum sa ma contacteze!
S O R I N
Cu multa placere... thumbsup.gif

Urmeaza si la mine. rolleyes.gif

In alta ordine de idei in familie au mai aparut 2 toyote, un yaris si un avensis de 1.8, amandoua au VAN la numar.... teehee.gif si sunt ale lu'

unchimio pe care l am terorizat la creier cu toyota... biggrin.gif pana si a luat... cool.gif

P.S. Nu am rezistat sa nu fac o poza la reprezentanta toyota... rolleyes.gif
T u d o r
Da' de ce nu l-ai terorizat cu Accordu' nou? biggrin.gif Cat a fost Avensis-ul?
S O R I N
Omul e mai linistit si a zis ca l prinde mai bine un avensis .... thumbsup.gif

A fost 20 000 de euro + gps si numai stiu ce...
T u d o r
teehee.gif Linistea sta in grosimea talpii pantofului, nu in posibilitatile masinii. tongue.gif Oricum, si Avensis e o masina buna.

PS: Te sun mai incolo. wink.gif
drabisan
Sorine, ia-ti o camera foto!
Ca arati nasol de tot! Daca as fi baut mult...poza ar fi fost ok, dar...
S O R I N
E camera alora de la toyota... tongue.gif



This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.