No SSO cookie

Noul Opel Astra

voteaza
(5/ 1)
Noul Opel Astra
Nota redactor
4.3
Nota cititor
5.0

Noul Opel Astra

Opel Astra, cel mai popular model al marcii germane in Romania, a ajuns la o noua generatie, una care cultiva valorile unui automobil modern, versatil si de ce nu sexy. Nascut din celebrul Kadett, Opel Astra este un imn inchinat clasei compacte de catre inginerii din Russelsheim si reprezinta din 1991 si pana astazi cea mai incitanta oferta a producatorului auto german. Masini.ro a testat noul Opel Astra dotat cu motorul 1.7 CDTI cu 125 de cai putere. 

Motor

Cea mai populara motorizare diesel de pe Astra este cea asigurata de propulsorul de 1.7 litri. Unitatea CDTI este disponibila in doua versiuni, noi am testat-o pe cea mai puternica, de 125 de cai putere. Vorbim de un propulsor care ofera puterea maxima la 4.000 rpm si care beneficiaza de un cuplu maxim impresionant de 280 Nm, disponibil intre 2.300 si 3.000 rpm. Cifrele specifice propulsorului Opel garanteaza decenta, fara sa ofere mai mult decat va puteti astepta de la un hatchback diesel. Motorul diesel este atipic, in contrast cu ceea asteptam de la un propulsor asa cum este cel de 1.7 litri CDTI. In primul rand, Opel a castigat puncte serioase in cazul noii generatii a modelului Astra, reusind sa ascunda deficientele caracteristice unui diesel. Motorul are un nivel redus al vibratiilor, chiar si la turatii joase, lucru care confera avantajul unui condus economic. La acest capitol exista o discutie interesanta. In general, nu e bine sa conducem subturat un diesel, chiar daca avem avantajul unui consum extrem de mic, si este indicat sa turam unitatea pe motorina pentru a proteja cat mai mult propulsorul. Dincolo de aceste indicatii, trebuie sa mentionam ca propulsorul Opel ofera in afara vibratiilor reduse si un nivel redus in ceea ce priveste zgomotul. La primul contact cu CDTI-ul de pe Astra am avut impresia ca am de a face cu o benzina, antifonarea fiind excelent executata de inginerii germani. Cei 125 de cai putere sunt disponibili la 4.000 rpm, o turatie decenta pentru un motor. Acest aspect ofera un avantaj clar din partea noului Astra, motorul urca relativ repede in turatie, iar caii sunt disponibili rapid, fara sa asteptam prea mult chinuindu-ne cu pedala de acceleratie sau cu schimbarea vitezelor. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte, extrem de bine etajate. Cursa schimbatorului este precisa, desi putin cam lunga pe treapta a doua si a patra, insa se comporta corect pentru cerintele unui hatchback. Fara sa rupa gura targului, Opel Astra cu motorizare 1.7 litri CDTI se remarca ca un propulsor care nu doar ca respecta cerintele clientelei dar le si depaseste. Am luat in discutie un diesel si este foarte interesant sa aflam cam cat consuma motorizarea de aproape 1.700 cmc. Cifrele oficiale ale hatchback-ului german arata un consum de 5,7 litri la 100 km in mediul urban si 4,1 litri la 100 km in mediul extraurban. Realitatea din teren este mult mai dura pentru buzunarul fiecarui client. Opel Astra 1.7 CDTI a inregistrat un consum urban de 7.5 litri la 100 km in mediul urban, am putea spune ca este excelent pentru cei 125 de cai putere. Este adevarat ca daca incercati sa scoateti untul din noul Astra, cifrele consumului nu o sa va ierte si o sa ajungeti la un nivel de 8,5 -9.0 litri.

Comportament

Am vorbit destul despre motor si am incercat sa concluzionam ca nu intalnim o bestie pentru sosea, dar ca avem la dispozitie o prezenta decenta si cumsecade, un motor corect, cum s-ar spune. Cifrele performantelor sunt in ton cu feelingul motorului. Opel Astra sprinteaza suta in 9,5 secunde si atinge viteza maxima de 195 km/h. Puterea de sub capota incepe sa fie simtita la 3.000 rpm si devine interesanta la 4.000 rpm, acolo unde sunt disponibili toti caii. Modelul german nu duce lipsa de zvac daca apasati decisi pedala de acceleratie, dar pentru ca lucrurile sa mearga perfect va trebuie o coordonare speciala cu treptele cutiei de viteze. Tinuta de drum a noului Astra este desprinsa din ADN-ul fratelui mai mare Insignia si impresioneaza de la primul contact. Desi nu are un ADN specific hachback-urilor de performanta, Astra se evidentiaza printr-o stabilitate si un comportament pe sosea asemanatoare. Sistemul FlexRide face ca suspensia sa fie controlata electronic si sa genereze o satisfactie deosebita. Astra se impune in viraje in fata multor colege de clasa, ridicandu-se fara nicio exagerare la nivelul Golfului. Un aspect deosebit al noului Astra il reprezinta sistemul de control al dinamicii vehiculului, care prezinta trei moduri de selectare: Standard, Sport si Tour. Daca modulul Sport ofera o dinamicitate sporita, la toate capitolele, reusind sa tina fara probleme masina in viraje la viteze ridicate, modulul Tour este mult mai indicat la drum lung cane este nevoie de confort si cand simtim literalmente ca vehiculul pluteste pe virajele largi.

Design

Noua linie de deign a celor de la Opel, lansata odata cu Insignia, se impune printre preferintele clientelei europene si se evidentiaza in fata rivalilor. Astra nu face exceptie de la aceasta filosofie speciala. Astra nu paraseste conceptul de design al generatiei precedente, dar reuseste sa se impuna prin noua linie moderna, mult mai expresiva si mai agresiva. Noul design atrage privirile, desprinzandu-se de tarele formelor clasice, si aduce cu sine mult mai multa expresivitate. Opel a pregatit pentru Astra o gama variata de jante, de la 16 la 19 inch, astfel incat modelul german poate fi personalizat in functie de gusturile fiecaruia. La exterior, modelul impresioneaza prin grila tip fagure, prin liniile unduite care descriu atat de bine atitudinea unui hatchback deosebit, atat in fata cat si in spate, prin spoilerul frontal impunator si prin blocurile de lumini alungite catre aripi si prevazute cu LED-uri. Spatele sugereaza prin forma haionului, luneta destul de mica si stopurile desenate interesant o atitudine noua, proaspata.

Interior

Interiorul noului Opel Astra a imprumutat elementele esentiale de la Insignia. Astfel, elementele care au garantat sucesul modelului Insignia, au fost fost implementate pe noul Astra. In ciuda faptului ca limbajul de baza il reprezinta ergonomia habitaclului, totusi interiorul hatchback-ului german este usor inghesuit sau da aceasta senzatie, pentru ca spatiul destinat celor 5 pasageri pare a fi suficient. Vizibilitatea in fata este excelenta, gratie parbrizului panoramic, dar are de suferit in ceea ce priveste vizibilitatea laterala sau in spate, unde luneta pare totusi prea mica. Trecand peste aceste usoare carente care dispar odata cu terminarea perioadei de acomodare, merita sa aplaudam nivelul superior al materialelor folosite si calitatea deosebita a finisajelor. Scaunele pasagerilor din fata sunt confortabile, cu o sustinere laterala buna, iar volumul portbagajului este de 370 litri. 

Tehnologie

Noul Opel Astra exceleaza la capitolul tehnologii. Sistemul de selectare a dinamicii vehiculului, diesel-ul eficient si curat, sistemul FlexRide si multitudinea de gadgeturi de la interior fac din compacta nemteasca un adevarat conglomerat de tehnologii. Pornim de la lucrurile simple si subliniem fidelitatea sistemului audio, mentionam prezenta conxiunii USB si Bluetooth si nu uitam sistemul de climatizare. Astra dispune, in plus, de incalzire in scaune, incalzire volan, frana demana electronica si sistem de navigatie, identic cu cel existent pe Insignia. Tehnologiile disponibile pe noul Astra nu se opresc aici. Nu trebuie uitata functia de cruise-control, destul de performanta, dar cu eterna problema la decelerare, sistemele Opel Eye sau AFL si sistemul de faruri auto-adaptive. 

Siguranta

Daca mai sus am vorbit despre nivelul tehnologic ridicat, merita sa spunem ca acesta se rasfarnge si asupra sigurantei modelului Opel. Cele 5 stele obtinute de noul Astra la testul EuroNCAP sunt acoperite de prezenta ABS-ului in versiunea standard, de cele doua airbag-uri frontale, plus doua laterale si doua cortina. Noul Opel Astra dispune de un sistem complex de control al stabilitatii. Cuplat cu noul sasiu Mechatronic, sistemul de control al stabilitatii raspunde gradual la pierderea aderentei si este capabil sa repuna masina pe trasa ideala fara sa bruscheze vehiculul. Noul sistem de control al stabilitatii se dovedeste a fi unul dintre cele mai performante existente pe piata si ofera un nivel in plus in materie de siguranta.

Calitate-Pret

Noul Opel Astra are un pret de pornire in Romania de 14.250 de euro cu TVA inclus. In functie de motorizari si nivelul de echipare, pretul pentru un Opel Astra poate ajunge la 22.250 euro cu TVA. Modelul testat de noi, cel echipat cu motorul 1.7 litri CDTI si 125 de cai putere, prevazut cu nivelul de echipare Cosmo, are un pret de plecare 19.450 de euro cu TVA.

Robert Gherghe

 

Comentarii (1)

scris de Adisor2

Detin din 2010 o Astra J cu motorizarea de 1,4 litri turbo si 140 CP. Spatiul interior este arhisuficient pentru 5 persoane indiferent de gabaritul lor, nicidecum inghesuit cum se apreciaza eronat de autor. Cea mai cautata motorizare de cumparatori este cea mentionata de mine mai sus, este un motor de nota 10, chiar daca depaseste cu 1 litru consumul anuntat de producator. Designul si comportamentul dinamic merita clar 5 stele si nu 4, masina este echipata in serie cu ESP si este incredibil de stabila, suspensia este elastica si atenueaza denivelarile, frana e impecabila. Singurul minus real semnalat de toti posesorii, dupa 7-8000 de Km apare si se accentueaza cu timpul un zgomot deranjant la etrierii de frana spate pe masura ce se uzeaza placutele de frana. Pana acum Opel nu a venit cu o solutie reala de rezolvare, doar improvizatii. Pacat ...

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.5104 :: 17.02MB