No SSO cookie

BMW X1 xDrive20d AT8

voteaza
(0/ 0)
Este o mașină semnificativ mai bună din punctul de vedere al aspectului față de modelul pe care îl înlocuiește
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

BMW X1 xDrive20d AT8

BMW X1 este un crossover compact disponibil atât cu tracțiune față (sDrive) cât și cu tracțiune integrală (xDrive), ajuns acum la cea de-a doua generație. Producția lui X1 a urmat debutului conceptului prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2008. Producția de serie a început în luna octombrie a anului 2009 la fabrica din Leipzig, urmată de producția în Chennai (India), Shenyang (China) și Kaliningrad  (Rusia).

Crossoverul testat de către noi beneficiază de o platformă similară cu a lui BMW X3, care se bazează la rândul său pe sedanul Seria 3. Cea de-a doua generație a fost prezentată la începutul anului 2015 oferă o nouă arhitcectură cu motor transversal BMW, capotă și console față mai scurte față de generația anterioară, toate pentru un comportament dinamic mai bun.

În 2015 a fost prezentat noul design pentru BMW X1 la Salonul Auto de la Frankfurt, având un spațiu pentru portbagaj mărit, un interior reproiectat și un exterior nou de asemenea.

Am condus modelul bavarez care s-a vândut până acum în peste 730.000 de unităţi și am  beneficiat de un nivel al dotărilor foarte bine pus la punct, alături de motorizarea 20d disponibilă alături de tracțiunea integrală xDrive și transmisia automată sport Steptronic. Despre tracțiunea integrala xDrive v-am povestit aici mai pe larg în testul nostru extrem cu toate modelele gamei, iar acum vom vedea cum se integrează aceasta pe un SUV condus de această dată numai pe drumuri asfaltate.

 

MOTOR

În prezent X1 poate fi achiziționat cu unul dintre cele 5 motorizări diferite, cu patru cilindri precum şi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, având puteri cuprinse între 150 CP şi 231 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul Diesel în 4 cilindri de 2,0 litri cu 190 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul foarte generos de 400 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate, caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de dinamică sporită.

Cuplat la transmisia automată sport cu 8 rapoarte disponibilă opțional pentru 2.368 Euro cu TVA și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de 1.625 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 133 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 175 Euro.

Motorul testat de către noi vă poate garanta faptul că dacă îl alegeți vă veți bucura negreșit de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului foarte bun disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban datorită flexibilității sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat, fiind ajutat la acest aspect și de insonorizarea foarte bună demnă de un model premium.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul viitorilor cumpărători pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții foarte bune, totul realizându-se rapid și cu siguranță maximă.

Combinația dintre motorizarea Diesel de 2,0 litri și cutia de viteze automată este una foarte reușită, toate resursele de putere transferându-se într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală xDrive, toate aceste subansamble funcționând foarte bine împreună și generând o percepție de comportament închegat, premium, așa cum se cuvine unui model BMW, reflectând totodată modul inteligent în care inginierii mărcii au pus cap la cap toate aceste sisteme înglobate în sedanul premium de clasă medie.

 

COMPORTAMENT

Cu siguranță cei de la BMW au avut misiunea de a realiza un X1 mult mai bun față de precedentul și care să rivalizeze cu succes alte modele din segment. În cei 7 ani de la lansarea primei generații, segmentul SUV-urilor compacte a înflorit extraordinar de mult, până la punctul în care a devenit mai important decât majoritatea segmentelor tradiționale în care BMW deja își apăra reputația prin modele foarte bune, putându-se baza pe experiența și performanța dobândită de-a lungul anilor. Construirea unui X1 mult mai bun, în 2015, a însemnat pentru bavarezi cel mai probabil un aspect mai important decât a fi lider de piață cu oricare dintre modelele de lux sau sportive ale mărcii.

Pentru a atinge acest obiectiv au folosit o platformă nouă, motorizări noi și performante și multe modificări la interior, atât la capitolul design cât mai ales tehnologie, toate conducând la o repetare a dominației vânzărilor în Europa, pe care până acum BMW o avea doar cu unele dintre sedanele sale.

Pentru că am condus un model echipat opțional cu amortizoare adaptive și direcția variabilă sport, putem spune că mașina testată se apropie de perfecțiune din punctul de vedere al dinamicii la rulare. Pentru că puteți alege între diferitele moduri de conducere, de la ECO PRO la SPORT+, întreg comportamentul se schimbă radical în funcție de ceea ce vă doriți să primiți de la interesantul SUV compact. Direcția variabilă sport beneficiază de o precizie extrem de remarcabilă, un feedback bun și vă transmite în orice moment al călătoriei senzația de siguranță și confort, mai ales datorită faptului că la viteze mari devine foarte controlabilă.

Masa de 1.625 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 219 km/h.

Cei de la BMW declară un consum urban de 5,8 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 9,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii modului CONFORT și a aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,6 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 8-a, anticipând foarte mult traficul, în modul ECO PRO și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 6,5 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 5,1 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 8,3 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul CONFORT și aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Puntea din față beneficiază de o suspensie MacPherson în timp ce puntea spate utilizează o soluție multi-link, ambele combinate cu arcuri elicoidale pentru un confort sporit în timpul condusului și un ruliu diminuat.

Pentru versiunile superioare ale modelului este disponibilă în standard transmisia automată cu 8 trepte Aisin, având posibilitatea optării pentru aceasta și în cazul celorlalte variante de motorizare dar contra cost.

Modul economic ECO PRO se caracterizează printr-o eficiență supremă în toate aspectele și modifică la apăsarea unui buton parametrii caracteristici pentru acceleraţie şi pentru transmisie, precum şi strategia de încălzire sau funcționarea aerului condiţionat, în funcție de sezon. Sfaturile ECO PRO afișate vă ajută să reduceți consumul de combustibil și de emisii CO2. Modul ECO PRO vine la pachet cu funcţia Coasting, o caracteristică importantă pentru cei care utilizează un stil de condus eficient, în care automobilul rulează ”la liber” atunci când viteza nu depășește 160 km/h și atunci când șoferul eliberează acceleraţia şi nu apasă frâna. Față de celelalte moduri, unde atunci când se eliberează accelerația intervine frâna de motor și treptele sunt retrogradate automat, eficiența este net superioară.

În funcţie de datele primite de la sistemul de navigaţie, autoturismul identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei, funcție care încă nu este disponibilă pentru România, din păcate.

Rutele ECO PRO oferă şi economie de combustibil cu ajutorul recomandările de trasee optimizate din punct de vedere al eficienţei, în funcţie de volumul traficului, de stilul individual de condus şi de condiţiile rutiere locale.

În modul CONFORT, cel preselectat automat la fiecare pornire, automobilul se va comporta extrem de echilibrat, suspensiile vor fi foarte confortabile și veți beneficia de sentimentul unei călătorii liniștite, specifice mai degrabă unei limuzine.

În modul SPORT, automobilul oferă un răspuns mai direct şi permite un stil de condus mai sportiv, poate fi activat atunci când doriți să beneficiați de un sentiment de siguranță și stabilitate maximizat, obținut printr-un răspuns mai rapid din partea accelerației, printr-o rigiditate superioară din partea suspensiei adaptive cu Electronic Damper Control (EDC), disponibilă opțional contra sumei de 800 Euro și printr-o asistare redusă din partea servodirecției, pentru a oferi o cantitate mai mare de feedback și o precizie mai bună.

Modul SPORT+ vine suplimentar față de anteriorul SPORT cu o intervenție mai târzie a sistemului de control al stabilității (DSC), practic dezactivând parțial acest sistem.

xDrive are avantajul major că este unul dintre puținele sisteme de tracţiune integrală care nu doar acţionează după ce s-a produs evenimentul, ci gândeşte în avans şi se adaptează rapid şi flexibil la noile condiţii de drum, realizând o anticipare graduală a suprafeței de rulare și garantând astfel siguranță sporită față de alte asemenea sisteme disponibile în momentul actual în segmentul premium.

În mod ideal acest sistem de tracțiune integrală împarte 40% din puterea motorului către puntea faţă şi 60% din aceasta către puntea spate. Astfel vă puteți bucura mereu de agilitatea oferită de tracţiunea spate, iar dacă condițiile de drum o cer, xDrive distribuie până la 100% din puterea motorului către o singură punte. Informaţiile de care beneficiază acesta pentru a realiza toate aceste transferuri de putere sunt viteza de rotaţie, unghiurile sistemului de direcţie, acceleraţia laterală şi poziţia pedalei de accelerație, acestea fiind esenţiale pentru distribuţia puterii într-un mod corect și sigur. xDrive lucrează împreună cu sistemul de Control Dinamic al Stabilităţii (DSC) şi astfel primeşte şi evaluează aceste informaţii foarte rapid.

În conlcuzie putem spune că o schimbare se evidențiază cu succes în cazul noii generații: creșterea dimensiunilor exterioare și proporționarea diferită, care acum redă ideea de SUV veridic, liniile mult prea apropiate de un hatchback clasic fiind acum redefinite și aceste lucruri putându-se observa în cazul poziției mai înalte a liniei acoperișului, a liniei ușilor și desigur a șoferului. De asemenea acesta s-a încadrat cu succes în gama actuală a producătorului bavarez, acum prezentând un design care aduce cu gândul la un X3 sau X5 micșorat, fiind mai mult decât o versiune allroad a Seriei 1, așa cum a fost gândit inițial să intre pe piață.

 

DESIGN

BMW X1 folosește platforma UKL2 a grupului, motiv pentru care tipologia modelelor sDrive este cu tracțiune față și nu spate, însă cu toate acestea dacă doriți o tracțiune îmbunătățită puteți alege modelele xDrive.

Designul său a fost regândit complet față de generația anterioară, putând observa cu ușurință partea superioară supradimensionată care să genereze ideea de SUV și totodată să contribuie la un spirit practic mult mai pronunțat. Piața chineză a devenit prima care a beneficiat de o versiune lungă a modelului, denumită sugestiv X1 Li, în timp ce piața europeană nu a primit până acum vreo confirmare dacă vă putea accede la dobândirea unei astfel de caroserii.

Platforma UKL pe care o folosește X1 aduce cu ea o structură inferioară monococă a planșeului din oțel, care așa cum pretind cei de la BMW se pare că este mult mai rigidă față de generația anterioară și permite o distribuție a maselor aproape perfectă, de 50/50 în cazul punților față/spate. Dacă acest lucru este adevărat și tindem să credem că așa este, un astfel de echilibru ar fi neobișnuit pentru o mașină cu motor montat transversal. Cele mai multe dintre zonele caroseriei sunt realizate din oțel, aluminiul fiind utilizat în zona capotei și în zonele adiacente suspensiei.

Proporţiile sale sunt unele care indică ideea de robustețe, generează o prezenţă puternică atunci când este privit din lateral şi majoritatea liniilor caroseriei sunt dinamice, lucru tipic BMW, oferind astfel lui X1 o apariţie impunătoare şi afirmându-i  statutul de cel mai tânăr membru al familiei BMW X. Noua generație a crescut în înălţime în comparaţie cu predecesorul său (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului interior.

Cu o lungime de 4.439 mm, BMW X1 este mai lung față de toți concurenții săi în afară de Volkswagen Tiguan (4.486 mm). Este vorba despre Mercedes-Benz GLA (4.417 mm), Audi Q3 (4.385 mm) și Range Rover Evoque (4.371 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.821 mm și în acest caz toți concurenții săi, mai puțin Mercedes-Benz GLA (1.804 mm), afișează valori superioare: Range Rover Evoque (2.090 mm), Volkswagen Tiguan (1.839 mm) și Audi Q3 (1.831 mm).

Înălțimea sa de 1.612 mm este aproape cea mai mare, comparativ cu principalii săi rivali, lucru lesne de înțeles având în vedere că este unul dintre lucrurile la care s-a umblat în cazul actualei generații. Îl putem compara cu Range Rover Evoque (1.660 mm), Volkswagen Tiguan (1.673 mm) și observăm că este puțin inferior acestora,  în timp ce restul rivalilor săi afișează valori inferioare: Mercedes-Benz GLA (1.494 mm) și Audi Q3 (1.590 mm).

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.670 mm, modelul german se află undeva în mijlocul clasamentului, fiind superior față de Range Rover Evoque (2.660 mm) și Audi Q3 (2.603 mm), dar inferior față de Mercedes-Benz GLA (2.699 mm) și Volkswagen Tiguan (2.677 mm).

 

INTERIOR

Odată pătrunși în habitaclu putem observa că avem parte de o poziție de condus extrem de confortabilă și de personalizabilă, având posibilitatea de a regla în numeroase moduri scaunul sau volanul, totul completat de un tunel median înalt și o cotieră care contribuie la confortul ocupanților locurilor din față. Poziţia scaunelor semnificativ mai înaltă față de vechiul model (+36 milimetri în faţă, +64 milimetri în spate) optimizează vizibilitatea asupra drumului.

În general, vizibilitatea la bordul lui X1 este bună și acest lucru se datorează în special poziției de condus înalte, fiind ajutați în acest sens și de către bordul nu foarte înalt care oferă o imagine decentă asupra capotei.

Chiar dacă generația anterioară a lui X1 a beneficiat de materiale tari, materiale plastice cu o senzație ușoară de ieftin, cel mai recent model este la fel de elegant și calitativ precum toate SUV-urile din gama producătorului german. X1 beneficiază acum de o calitate solidă a construcției și un feeling premium resimțit la nivelul întregului habitaclu, exact cum v-ați aștepta de la un model al unui producător premium german.

Există un spațiu generos destinat pasagerilor din față pentru a obține o călătorie confortabilă, iar la acest capitol se remarcă spațiul extrem de mare disponibil la nivelul capului. Cu toate acestea, habitaclul nu este cu mult mai mare față de anumite hatchback-uri clasice, dar ingeniozitatea bavarezilor în materie de plasare a elementelor contribuie la o senzație de spațiu suplimentară.

Și partea din spate a lui X1 beneficiază de un spațiu mare oferit pasagerilor, chiar dacă nu la fel de mult la cap sau la genunchi precum VW Tiguan, însă pentru o evadare de week-end va fi mai mult decât confortabil în timpul călătoriei, mai ales cu scaunele din spate glisate cât mai mult înspre spate.

Așa cum se întâmplă și în cazul altor rivali ai lui X1, transportul a trei pasageri în spate este ușor lipsit de confort, însă dacă cel puțin unul dintre ei este un copil, totul va fi perfect. Spațiile de depozitare din spate sunt numeroase, existând posibilitatea depozitării obiectelor în buzunarele de plasă incluse pe spătarul scaunelor din față sau pentru suma de 200 Euro inclusiv TVA puteți beneficia de măsuțe pliabile integrate în spătarul scaunelor din față, cu reglaj pe înălțime și câte un suport pentru pahare integrat.

Bancheta din spate poate fi divizată în configurație 40/20/40 și opțional poate fi comandată cu ajustarea unghiului de înclinare, care permite astfel și mărirea capacității de încărcare până la o valoare de 1.550 litri, adăugând un avantaj suplimentar de versatilitate pe care mulți rivali ai lui X1 nu îl oferă.

Pachetul scaunelor față reglabile electric și cu memorie pentru scaunul șoferului, ce adaugă 1.000 Euro prețului final, vine cu numeroase reglaje importante din punctul de vedere al confortului la drum lung însă nu este inclus suportul lombar pentru scaunele din față, acesta venind cu un cost suplimentar de 295 Euro. În spate, spaţiul pentru picioare a crescut cu 37 de milimetri în specificaţia standard şi cu până la 66 de milimetri cu scaun spate ajustabil (dotare opţională), în timp ce portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Disponibil opţional, scaunul pasagerului din faţă, al cărui spătar poate fi rabatat, şi bancheta spate ce poate culisa înainte-înapoi cu 13 centimetri oferă o variabilitate suplimentară.

Portbagajul modelului german beneficiază de un spațiu decent pentru segmentul său, mai ales datorită faptului că suprafața de acces este una foarte generoasă, marginea de jos foarte coborâtă și zonele laterale largi contribuind la acest aspect.

Chiar dacă nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 505 litri este superioară față de modele precum Mercedes-Benz GLA (421 litri) sau Audi Q3 (460 litri), însă inferioară față de concurenți precum Volkswagen Tiguan (615 litri) sau Range Rover Evoque (575 litri).

 

TEHNOLOGIE

În noul interior al lui X1, chiar deasupra consolei centrale asimetrice, se regăsește noua generație a sistemului de infotainment iDrive, despre care putem spune că este una dintre cele mai bune soluții de acest gen disponibile în acest moment, cu o parte software foarte stabilă și intuitivă, un meniu cu o structură deloc complicată și componente hardware bine puse la punct.

Opțional modelul poate fi dotat cu sistemul de sunet HiFi pentru suma de 305 Euro inclusiv TVA și beneficiază de un sunet clar atunci când este alimentat de la orice sursă digitală cu o calitate rezonabilă, de exemplu o aplicație de redare audio pornită de pe telefon și conectat prin Bluetooth sau un post radio recepționat cu ajutorul decodorului HD disponibil standard. Android Auto și Apple CarPlay deși au fost anunțate pentru lansarea lor pe modelele producătorului bavarez, X1 încă nu beneficiază pentru moment de aceste dotări tehnologice.

X1 dispune, precum toate celelalte modele BMW, de numeroase de tehnologii pentru asistarea conducătorului auto, iar aici putem remarca sistemul Head-up Display full-color, care proiectează informaţiile esenţiale într-o imagine color, de mare rezoluţie, pe parbriz, direct în câmpul vizual al conducătorului. Se creşte astfel semnificativ nivelul de atenţie la trafic şi confortul. Prin intermediul unui proiector situat în spatele volanului, informaţiile de condus cum ar fi viteza, setările sistemului Cruise Control, limita de viteză şi cele ale sistemului de navigație sunt proiectate direct în câmpul vizual al conducătorului auto. Toate aceste informaţii sunt perfect vizibile în orice condiţii de iluminare, chiar și în ciuda unui soare puternic de vară. Pentru a fi și mai confortabil de folosit și pentru ca informaţiile să fie afişate la nivelul înălţimii corespunzător fiecărui șofer, sistemul Head-Up Display poate fi ajustat, informațiile fiind mutate în zona unde sunt citite cel mai ușor de fiecare. În concluzie, acest sistem vă permite un acces mult mai rapid la informaţiile importante, fără a fi nevoie să vă luați ochii de la drum și în condițiile îmbunătățirii sale față de versiunile anterioare, devine deja o opțiune de nerefuzat la o configurare a unui model nou.

O cameră video transmite informaţiile direct către un computer care le procesează pentru o serie extinsă de funcţii: avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare de coliziune frontală, tempomat activ cu reglarea vitezei şi Speed Limit Info. Acesta din urmă oferă informaţii cu privire la viteza legală pe tronsonul de drum şi depăşirea interzisă corelând informaţiile din sistemul de navigaţie şi semnele de circulaţie.

Alte funcţii disponibile în iDrive sunt Web Radio, Last Mile Navigation, Google Maps Search sau Google Streetview şi Facebook sau Twitter.

Sistemul de navigaţie Plus disponibil pentru suma de 1.831 Euro are un design elegant și modern al display-ului şi vă pune la dispoziţie un sistem de navigaţie uşor de utilizat chiar și pentru cei care nu sunt fani ai electronicelor, integrat perfect în bordul SUV-ului testat. Controllerul iDrive cu funcție tactilă, foarte intuitiv și perfect funcțional, poate fi catalogat ca fiind unul dintre cele mai facile comutatoare disponibile în lumea auto pentru introducerea textului în sistemul de infotainment, pentru că nu am întâlnit în timpul testului situația în care o literă scrisă cu degetul pe acest controller să nu fie recunoscută corect. Este completat de către funcția de redare vocală a literei scrise, care aduce un nivel crescut de interactivitate la bordul lui X1.

Afişajul LCD color montat central are dimensiunea de 8,8 inch și cuprinde funcții de radio, MP3 player cu tuner RDS dublu şi afişaj TFT de 5,7 inch de rezoluţie înaltă pentru panoul de instrumente. Serviciile BMW Connected Drive includ BMW Online, care vă permite să accesați informaţii actualizate în funcţie de locaţie, precum informaţii meteo, ştiri, căutări online de la Google sau funcţii de birou (email, acces la calendar) şi integrarea aplicaţiilor de pe telefonul mobil.

Traseul călătoriei poate fi ușor urmărit cu ajutorul display-ului de 8,8 inch poziționat central. Alte informații disponibile pe acesta sunt mesajele informative, selecţiile muzicale, informaţiile din agenda telefonică sau cea personală, imaginile preluate de către camera video pentru marşarier, e-mail-urile personale redate într-un format extrem de lizibil direct pe display, acestea din urmă putând fi ascultate chiar și în sistemul audio, datorită funcției de redare a textului, extrem de utilă atunci când vă aflați într-o călătorie lungă. Funcţia split-screen este una dintre cele mai interesante opțiuni de personalizare ale sistemului de infotainment și este unică în domeniul auto, pentru că puteți afișa simultan informații diferite pe un ecran principal şi un ecran secundar, practic display-ul central fiind împărțit virtual în două zone distincte, la alegerea dumneavoastră.

Sistemul de navigație Plus merită lăudat și pentru că vine cu o hartă 3D care foloseşte imagini captate cu ajutorul sateliţilor pentru imaginea de fundal, cu reprezentări realiste ale destinaţiilor alese, chiar și pentru România. Informațiile disponibile la nivel de stradă și număr sunt foarte precise, chiar și în cazul unor localități mai mici, pentru că este deja știut că marile orașe beneficiază de cea mai mare atenție din partea dezvoltatorilor hărților, acestea fiind realizate cu mare acuratețe pe majoritatea sistemelor de navigație disponibile.

 

SIGURANTA

X1 a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015, cu un punctaj de 90% pentru ocupanţii adulţi, 87% pentru copii, 74% pentru protecţia pietonilor şi 77% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare (ABS), controlul dinamic al stabilității (DSC), controlul dinamic al tracțiunii (DTC). Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Sunt disponibile opțional Driving Assistant, Driving Assistant Plus, Pilot Automat cu funcție stop&go, Asistent de parcare autonomă și Sistem de asistență pentru trafic aglomerat.

Cel mai important sistem de asistență este Driving Assistant care reprezintă o combinaţie de sisteme bazate pe camere video precum asistent faza lungă, Speed Limit Info, avertizare la părăsirea benzii de circulaţie, coliziune frontală şi de pietoni cu funcţie de pregătire de frânare. Sistemele avertizează prin vibraţii ale volanului sau prin simboluri luminoase, pregătesc frânele pentru un răspuns mult mai rapid, iar asistentul faza lungă distribuie lumina asftel încăt îi evită pe ceilalţi participanţi la trafic.
Driving Assistant Plus include sistemele Driving Assistant plus pilotul automat cu funcţie Stop&Go şi funcţia de asistenţă în ambuteiaje. Pilotul automat menţine viteza dorită între 0 şi 140 km/h şi distanţa faţă de automobilul din faţă. Funcţia Stop&Go controlează viteza, până la oprirea completă, şi porneşte din nou automobilul în mod automat într-un interval de până la trei secunde. La viteze de până la 60 km/h sistemul de asistenţă în ambuteiaje menţine în mod automat distanţa dorită faţă de automobilul din faţă, reglează viteza automobilului până la oprirea completă şi oferă asistenţă activă la direcţie, cel mai important aspect care trebuie menționat aici este că poate fi folosit numai pe autostradă.

 

CALITATE-PRET

X1 vine cu un preț pe măsura calității și dotărilor disponibile, iar cea mai ieftină versiune, respectiv sDrive18i, are un preţ de pornire de 31.680 Euro inclusiv TVA, adică doar cu aproximativ 1.000 Euro mai mult față de un Seria 3 în echiparea de bază și cu același motor. Versiunea testată costă în standard 39.246 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 58.406 Euro inclusiv TVA, o sumă care vă garantează un raport calitate-preț extrem de corect și vă permite personalizarea autoturismului în multe aspecte pentru o potrivire cât mai bună cu dorințele pe care le aveți în materie de dotări.

BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate. Atunci când conducem un X1 putem simți diferența și faptul că acum balanța s-a schimbat, acesta fiind un model 4x4 plăcut de condus atât pe drumuri perfect asfaltate cât și dacă aveți o dorință de a-l vedea la lucru pe orice drum neasfaltat, fiind un model cu tracțiune integrală foarte capabil în orice condiții, caracterizat de sentimentul premium regăsit atât mai ales la interior dar și la exterior.

Mai mare față de generația anterioară, modelul testat se încadrează în așteptările cumpărătorilor care vizează acest segment, respectiv beneficiază de o poziție înaltă de condus și o vizibilitate îmbunătățită, fiind aproximativ cu 15 cm mai mare față de un hatchback de familie. Această generație a SUV-ului bavarez împarte anumite subansamble mecanice cu MINI hatchback și BMW Seria 2 Active Tourer, acest lucru permițându-i să fie disponibil atât cu tracțiune față cât și integrală.

Este o mașină semnificativ mai bună din punctul de vedere al aspectului față de modelul pe care îl înlocuiește, care a avut un design ușor ciudat în opinia multora, iar cei de la BMW au lucrat acum din greu pentru a se asigura că X1 se ridică la nivelul reputației brand-ului german de a produce SUV-uri care arată foarte bine și se conduc exemplar.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3098 :: 17.08MB