No SSO cookie

Peugeot 208 1.4 VTi Allure

voteaza
(4/ 2)
Cand bezinarul bate dieselul, iar dieselul francez e mai bun decat legendarul omolog german, este clar: e un Peugeot!
Nota redactor
4.1
Nota cititor
4.0

Peugeot 208 1.4 VTi Allure

Despre Peugeot 208 am mai scris, fiind un odel testat devreme, anul acesta. Atunci am avut pe maini un exemplar diesel, stiut fiind faptul ca HDi-ul francez ese unicul diesel care poate emite pretentii inaintea celebrului TDI german, ba chiar il si bate la diferite capitole. Insa inca de pe atunci constatam ca aceeasi masina cu aceeasi capacitate cilindrica, poate fi extrem de diferita cand vine vorba despre sursa de putere, recte combustibilul folosit. Adica, pentru a fi si mai clar, desi ne-am obisnuit cu motorul diesel ca fiind cel mai economic, mai puternic si mai potrivit nevoilor cotidiene romanesti, iata ca Peugeot ne contrazice si aduce pe piata un motor pe benzina, mult superior celui diesel, la aceeasi capacitate cilindrica, evident. De aceea, pe parcursul acestui review nu voi poposi prea mult asupra altor elemente, cum ar fi design-ul, interiorul, sau siguranta, mai mult, nici la capitolul "tehnologie" nu vor fi prea multe de spus in plus, deoarece avem in fata acelasi Peugeot 208 despre care am mai scris aici, unica diferenta fiind motorizarea.

MOTOR

Aflat in prima parte a plajei din oferta Peugeot, motorizarea 1.4 VTi, de 95 CP, insotita de cutia de viteze manuala in cinci trepte, nu ridica nicio spranceana a mirare, sau macar a surprizaplacuta. Este o combinatie care trebuie incercata, trebuie testata, trebuie atent comparata pentru a da un verdict final: este mai rapid, mai economic si mai puternic decat acelasi motor Peugeot, in aceeasi cilindree: 1,4 litri, insa diesel. Este mai economic cu 1 litru de carburant la 100 kilometri parcursi, este mai rapid cu 3 secunde la demaraj, realizand 100 km/h cu plecare de pe loc in  10,5 secunde, fata de 1.4 HDi, care are nevoie de 13,5 secunde, pierzand doar la capitolul cuplu motor, unde dieselul are un plus evident, oferind 160 Nm, fata de 136 ai benzinarului.
Consumul modelului pe benzina este, conform cifrelor anuntate de producator, de 7,5/4,5/5,6, in ciclu urban/extraurban/mixt, cu emisii de CO2 de 129 gr/km, iar capacitatea rezervorului este de 50 de litri, ceea ce asigura o autonomie, in ciclu mixt, de peste 1000 kilometri. Ei bine, daca la consumul extraurban, dieselul bate versiunea pe benzina, la consumul in ciclu mixt, veti avea marea surpriza ca benzinarul sa ofere o economie de pana la 1,0 litri/100 km.
Motorul este elastic, oferind reprize bune in toate treptele de viteza, nefiind per ansamblu o echipare cu pretentii sportive. Este acea combinatie care nu te lasa la greu si nici nu te face de rusine.

COMPORTAMENT

Diferenta majora pe care o simti in momentul in care compari cele doua versiuni, este ca cea pe benzina este vadit mai usoara si senzatia pe care o ai este ca poti zbura, cel putin fata de 208 HDi. Masina este agila, vesela si spatioasa, cu o buna asezare pe sosea, unde 208 nu ofera nici senzatia de tangaj, nici cea de ruliu, inginerii francezi concepand o structura stabila si manevrabila.
Suprafata vitrata este, asa cum ne-a obisnuit Peugeot, adica generoasa si vizibilitatea maxima.

DESIGN

Evident, nimic nu se poate schimba la acest aspect. Trecand ceva timp peste momentul testului de prim contact, la o privire atenta se pot observa anumite linii comune aliantei PSA, imprumutate de la Citroen. Peugeot 208 ramane un hatchback minunat, probabil cel mai frumos din clasa sa. Plusul variantei testate este exsitenta celei de a doua perechi de usi, o facilitate extrem de utila in momentul inca re masina are si pasageri minori, de exemplu, dar nu numai.

INTERIOR

Aici putem nota lipsa navigatiei, caci aceasta este dotare optionala chiar si pe nivelul maxim de echipare, insa asa cum am precizat la capitolul anterior, apare cea de a doua pereche de portiere, cele din spate, care modifca designul in conformitate cu arhitectura caroseriei, insa nici aici nu apar schimbari spectaculoase, dramaice, sau macar notabile, in afara celor enumerate.

SIGURANTA

Peugeot 208 a fost testat de organismul european independent de testare al sigurantei auto, Euro NCAP si a obtinut un punctaj general maxim, de cinci stele. In versiunea standard, Peugeot 208 are in dotare 3 tetiere spate, ABS, ESP, airbag-uri cortina, airbag sofer+sirbag pasager, cu posibilitatea decuplarii acestuia, airbag-uri laterale fata, servofrana+asistenta la franarea de urgenta.

CALITATE-PRET

Peugeot 208 1.4 VTi, 95 CP, cutie manuala in 5 trepte poate fi achizitionat incepand de la 14.393 €. In versiunea Allure adica varful de gama, modelul ajunge sa aiba pretul de pornire 14.684 €, insa atentie, echipamentele optionale sunt cele care fac diferenta. Si din nou atentie, aici pana si CD playerul este echipament optional, semn ca francezii au invatat ceva de la nemti si au pus pret si pe aerul pe care-l consumi in habitaclul masinilor produse de ei. Nu este de mirare ca alianta PSA este in pragul dezastrului, nu-i asa?
Asezonand masina cu fel de fel de echipamente mai mult sau mai putin utile, cum ar fi: CD player- 97 €, Oglinzi rabatabile electric + Asistenta la parcare spate -283 €, Cotiera centrala fata -97 €, si aici am facut o selectie aleatorie si oarecum necesara, pretul masinii ajunge rapid catre 16-16.500 €, daca vrei un nivel de echipare cat de cat modern, functional si mai ales util. Ceea ce deja este mult mai mult decat merita per ansamblu o masina din clasa B, hatchback.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1367 :: 17.02MB