No SSO cookie

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

voteaza
(5/ 1)
Peugeot 208, inlocuitorul a doua generatii: 206+ si 207
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

Peugeot este foarte mandru de gama sa hatchback, atat de mandru incat a decis nu numai sa nu renunte la ea, dar a decis sa o intinereasca, sa o dezvolte si sa cucereasca piata de segment. Peugeot 208, hatchback-ul de segment B al producatorului francez, vine ca o continuare fireasca a seriei 200, cea care a inregistrat si cele mai bune vanzari din oferta Peugeot, de-a lungul timpului.
Peugeot 208 este un hatchback reinventat de la nivelul plafonului in jos, nefiind -asa cum a fost 207- un facelift ceva mai pronuntat al modelului anterior. Nu, 208 este nou-nout si vine cu o sumedenie de imbunatatiri.
Masini.ro a testat modelul Peugeot 208 in varianta cu trei usi, motorizare 1.6 e-HDi, 115 CP, nivel de echipare maxim, adica Allure. Sedinta foto a fost realizata la Castelul Cantacuzino din Busteni.

MOTOR

Motorizarea 1.6 e-HDi, este varful de gama al celor cinci echipari motrice care vin odata cu noul Peugeot 208. Cei 1560 cmc ofera un maxim de 115 CP, disponibila la 3600 rpm si un cuplu motor de 270 Nm, care isi face simtita prezenta incepand cu 1750 rpm. Norma de poluare este evident Euro 5.
Performantele nu sunt deloc de neglijat, 208-ul accelerand 0-100 km/h in numai 9,7 secunde, iar viteza maxima este de 190 km/h.
Consumul conform cifrelor declarate de producator, este 4,6/3,4/3,8 l/100 km, in regim urban/extraurban/mixt, iar emisiile de CO2 sunt de 99 g/km.
In realitate, la o exploatare nu neaparat decenta, conducand masina in "dulcele stil romanesc", consumul general inregistrat dupa aproximativ 120 km in regim extraurban a fost de 4,4 l/100 km, la care se adauga consumul urban  situat la 6,3 l/100 km si un consum instantaneu, pe accelerare, de 9,9 l/100 km, la o viteza, in crestere, de la 140 km/h.
Insa cum acestea sunt cifre relativ subiective, consumul depinzand in foarte mare masura de stilul de condus, iar masina a fost exploatat in regim de drive test, le comunicam doar pentru a intregi peisajul explicativ asupra
masinii.
Motorul s-a dovedit a fi elastic, capabil sa urneasca masina in viteza a doua, aproape cu plecare de pe loc, desi la viteze mai mari, un eventual kick-down la sa zicem 70-80 km/h in viteza a cincea, a impus trecerea in treapta a patra, timpul de raspuns fiind prea mare in viteza a cincea.
Cutia de viteze este precisa, schimbarile de viteza se fac usor, treptele sunt armonios etajate, iar in cazul unui stil de condus normal, fara vreo pretentie sportiva, sistemul nu necesita accesari dese ale transmisiei. Poate ar fi fost nteresant de comparat comportamentul acestei echipari in cinci trepte cu cel al uneia in sase.
e-HD- este prevazut cu sistemul start-stop, care, in premiera, opreste functionarea motorului la viteze sub 20 km/h, daca transmisia este in punctul neutru si pedala de ambreiaj nu este apasata. Repornirea se face, in mod clasic, la apasarea ambreiajului si este aproape insesizabila din habitaclu, datorita ionovatiei Peugeotm care trece startul in sarcina alternatorului, in locul electromotorului, cum am fi tentati sa credem.
Tehnologia e-HDi rasplateste conducatorul auto cu o economie de 15% in trafic urban si o reducere a emisiilor cu 11-34 g/km CO2, fata de un motor similar, clasic.

COMPORTAMENT

Peugeot 208 nu este o masina zgomotoasa, in ciuda faptului ca este echipat cu un motor diesel. Antifonarea lasa putintel de dorit, in sensul ca zgomotul provenit in urma rularii se face simtit la viteze mai mari, insa nu la
modul care te-ar scoate din masina si nici atat de tare incat sa nu poata fi acoperit de instalatia de sunet.
Manevrabilitatea este exemplara, aspect la care contribuie si dimensiunile reduse ale masinii, care este cu 7 cm mai scurta decat modelul 207.
Desi 208 nu prezinta tendinte sub sau supraviratorii si nici ruliul nu este prezent, aceste aspecte si-au gasit
locul, sau mai bine zis absenta, favorizand aparitia unui fenomen de saltareala a masinii, care devine imprecisa si relativ greu manevrabila, pe denivelari. Contribuie la acest aspect si ampatamentul redus, asa ca, aviz amatorilor, Peugeot 208 tinde sa sara precum o capra, daca rulati pe soselele romanesti, atat de pline de imperfectiuni.
Vizibilitatea este buna, scaunele sunt confortabile, iar sistemul inventat de Peugeot, care permite vizitarea instrumentelor de bord pe deasupra volanului, in locul celui clasic, unde vizitarea se face prin interiorul acestuia, lasa loc de comentarii, fiind strict conditionat de pozitia la volan si de gabaritul soferului.

DESIGN

Spuneam la inceputul textului ca 208 este compelt regandit si redesenat, fara vreo legatura cu 207, in afara formei generale, de hatchback Peugeot.
De la inceput se remarca linia capotei motorului si a grilei fata, care urmeaza noua linie de brand Peugeot, sub
care si-a gasit lopc un spoiler care completeaza aspectul si-asa destu de agresiv al masinii.
Partea laterala, este completata de praguri laterlae vizibile, care continua alura sportiva data de spoiler.
Partea spate este prevazuta cu o bara de protectie-spoiler foarte mare, care ocupa cam o treime din intreg ansamblul spate, in care si-a gasit loc lama de ceata, asezata in oglinda, fata de a treia lampa de frana.
Ca nota generala, Peugeot 208 pare a fi un design de succes, unicul de pana acum, care ar putea emite pretentii de detronare al legendarului 206 completat de 206+.

INTERIOR

Intreg interiorul este supus unei linii moderne, care imbina materiale de inalta calitate, cu finisaje meticulos
realizate si un aspect general de masina premium. Chiar daca nu face parte din gama premium, Peugeot a reiterat acest aspect la 208, dupa ce ne-am lovit de el anul trecut, la modelul 508, sau la RCZ.
Unicul minus este posibilitatea ciudata de accesare a levierului franei de mana, care este ciudat amplasat sub
cotiera centrala.
Spatiile de depozitare sunt suficiente si gandite pentru fiecare obiect pe care soferul, sau pasagerul din fata, le au de obicei asupra lor.
Interiorul lui 208 este mai generos cu 5% fata de predecesorul sau, desi acesta este mai lung, in exterior, cu 7 cm.
Se poate aspune, fara a umfla datele povestii, ca interiorul modelului 208 este probabil cel mai frumos interior al unui hatchback de segment B, destinat vanzarilor de volum.
Portbagajul are un volum de 285 litri, iar cu bancheta spate rabatata, volumul se extinde la 1076 litri.

TEHNOLOGIE

Peugeot 208 vine cu cel mai ridicat nivel de echipare standard din segmentu sau, iar la varianta Allure, care este top end-ul gamei, avem clima bizonala, oglinzi retrovizoare actionate electric, pliabile la actionarea inchiderii centralizate, faruri automate, stergatoare de parbriz automate, ecran tactil, 6 boxe, comenzi audio pe volan, priza jack+USB, computer de bord, cruise control.
Desi este departe de ceea ce ofera o masina din clasa sa, insa incadrata in segmentul premium, fata de concurentii din segmentul propriu, Peugeot 208 devine un fel de nou etalon.

SIGURANTA

Peugeot 208 a fost testat de organismul european independent de testare al sigurantei auto, Euro NCAP si a obtinut un punctaj general maxim, de cinci stele. In versiunea standard, Peugeot 208 are in dotare 3 tetiere spate, ABS, ESP, airbag-uri cortina, airbag sofer+sirbag pasager, cu posibilitatea decuplarii acestuia, airbag-uri laterale fata, servofrana+asistenta la franarea de urgenta.

CALITATE-PRET

Modelul testat are un pret de baza de 17.815 Euro, la care Trust Motors, importatorul oficial Peugeot Romania,
aplica un dicsount de 496 Euro. Optionalele incluse mai ridica pretul cu 1727 Euro, iar tapiteria din piele mai
costa si ea 1048 Euro. Totalul pentru mica bijuterie e-HDi este de 20.094 Euro.
Totusi, plaj de preturi este ecxtrem de intinsa, plecand de la 10.437 Euro pentru entry-level-ul Access, pe benzina, 1.0 E in 3 usi si ajungand la 17.815 Euro pentru varianta de top Allure, 1.6 e-HDi, tot in trei usi, adica varianta testata. In ceea ce priveste caroseriile in cinci portiere, Peugeot 208 are preturi cuprinse intre 10.689 si 17.298 Euro, insa lista de optionale fiind deschisa, iar limitele inexistente, pretul poate ajunge si la 24.000 Euro, daca clientul doreste o masina unica.
Insa cum odata ce ai gustat din nectarul de fructe, nu mai ai chef de apa plata cu lamaie, asa si cu acest model 208: odata ce ai testat varianta high-end, nu prea mai ai chef sa alfi detalii despre entry-level, chiar daca pretul este la jumatate.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3022 :: 21.09MB