No SSO cookie

Noul Avensis- schimbarea la fata

voteaza
(5/ 1)
Japonezii de la Toyota fac ce stiu ei mai bine: se auto perfectioneaza continuu. Toyota Avensis, masina celor remarcabili.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
5.0

Noul Avensis- schimbarea la fata

Toyota Avensis este oferta nipona pentru segmentul business. Nici aici, ca mai niciunde, piata nu este lipsita de concurenti, ba dimpotriva. Dat fiind faptul ca pe mai toate pietele, berlina, sau sedanul este prima caroserie in topul preferintelor clientilor, era nomal ca japonezii sa incerce imposibilul si chiar sa reuseasca in a se impune in segment. Toyota Avensis este cu adevarat masin celor remarcabili, modelul care vine sa strige in gura mare ca este mai potivit decat o masina germana sau franceza, liderii segmentului, cu dotari de top in standard, fata de europenele care primesc aceleasi dotari in schimbul bifarii lor pe lista de optionale. In plus, daca ai un Toyota Avensis iesi din peisajul deja monoton, dominat de Passat, Mondeo, Octavia si vechea generatie Megane. Cu Avensis esti diferit.

MOTOR

Masini.ro a testat la inceputurile erei drive-testelor versiunea precedenta Avensis 2,2 D-CAT. Motorul nu a suferit in timp mari modificari, devenind Euro 5.
Daca la versiunea anterioara, 2,2-ul diesel furniza 177 CP, acum avem doar 150, insa cuplul motor ramane ridicat, adica 340 Nm. Este adevarat ca in versiunea precedenta aveam o transmisie manuala, iar astazi Toyota
ofera una automata, insa atentie, alegerea cutiei automate duce la pierderea celor 27 CP despre care vorbeam,
dar si a vitezei maxime, care scade de la 220, la 205 km/h. Ca o nota interesanta, si cuplul motor este mai ridcat in cazul versiunii manuale, deci daca veti opta pentru aceasta, de la 340, veti avea 400 Nm.
In linii mari, avem de-a face cu acelasi motor ca si al versiunii precedente, schimbarea semnificativa intervenind odata cu etichetarea Euro 5, deci la nivel de prietenie cu mediul.
Transmisia automata are doar sase viteze, lucru benefic, deoarece chiar si numai cu sase trepte, computerului
japonez ii ia ceva timp sa se decida in ce treapta vrea sa ruleze, iar daca ar mai fi existat doua  viteze in plus, probabil ca motorul ar fi fost supus unei adevarate simfonii de turatii.
Avensis, in configuratia avuta la test, adica Elegance, este echipat insa si cu schimbator la volan, de unde cu ajutorul padelelor, soferul se poate juca cu plaja de turatii, sau pentru cei ancorati in clasic, schimbarile pot fi efectuate direct din levier, odata trecut pe pozitia manuala.
Avensis vine si cu un buton Sport, asezat in vecinatatea levierului schimbatorului de viteze, buton care modifica comportamentul masinii, care devine mai agresiv, motorul mai turat, perfomantele mai aproape de dorintele soferului.
Oricum, chiar fara a apasa prea des butonul cu pricina, Avensis a consumat in jurul a 9,4-9,5 l/100 km, in trafic preponderent extraurban si la viteze normale. Asadar, in regim de autostrada, indiferent daca viteza de rulare este de 160 km/h, sau de 130 km/h, adica legala, Avensis nu coboara sub 9,5 l/100 km. In trafic urban, zecimalele se modifica subtil, crescand cu 0,2-0,4 l/100 km, deci nesemnificativ. Putem spune asadar ca Avensis consuma destul de mult, insa nu face mare diferenta intre traficul urban si cel extraurban.
Pentru un consum ideal si un raport putere/viteza/consum optim, esterecomandat sa rulati cu ochii pe bord, unde un avertizor de culoare verde, cu inscriptia "eco" va va confirma ca sunteti in plaja optima.
Pentru conformitate iata si cifrele de consum enuntate de producator: 7,9/5,4/6,3 l/100 km, in regim urban/extraurban/mixt.

COMPORTAMENT

In afara cutiei de viteze care raspunde apasarii pedalei de acceleratie in urma unui algoritm propriu si parca, a unei vointe proprii si uneori independente, Avensis este un bun tovaras de drum, incapator si docil, confortabil si agresiv la nevoie, cu un bracaj al rotilo rsufieicnt pentru a parca cu usurinta un sedan lung de 4710 mm si lat de 1810.
Stabilitatea este exemplara, iar amortizoarele absorb fara probleme socurile denivelarilor existente inca din belsug pe soselele patriei.

DESIGN

Avensis a intinerit, schimbandu-si fata de trei ori de la aparitia sa pe piata. Se poate aspune ca noul look, cu un bot mai rotunjit si aplecat spre asfalt, este cel mai reusit de pana acum, interferandu-se in trendul stilistic actual, o combinatie intre clasic, sportiv si rasat.
Fata a suferit cele mai mari schimbari, de aceea este si partea peste care voi insista cel mai mult. Farurile au pierdut din latime si au capatat o noua forma, avand punctul terminus undeva pe la jumatatea capotei motorului, in tmp ce si grila frontala a fost redesenata, alaturi de spoilerul fata, luminile de ceata si aripile laterlae fata.  In plus, noul Avensis primeste lumini de zi LED, care din nefericire raman insificiente conform legilor romanesti, aici fiind nevoie de luminile de faza scurta in traficul extraurban.
Partea spate vine cu bara de protectie redesenata, care capata forma unui deflector in partea maxim inferioara
si cu lampile redesenate, care capata o forma neregulata si o modificare a pozitiei lampilor de mers inapoi, care acum sunt doua, din cadrul blocului optic.

INTERIOR

Ciudat sau nu, Avensis este oferit separat pe lista de preturi a celor de la Toyota si in functie de culoarea consolei centrale, aceasta putand fi  "nichel"sau "argintie", insa disponibile numai pentru nivelul Luxury.
In rest, la nivelul interiorului nu s-a schimbat nimic, pozitia, desenul, functiile de comanda ramanand identice cu ale versiunii anterioare. Bine, pentru pretentiosi, ceasurile de bord au pierdut inscriptionarile cu portocaliu ale precedentului Avensis, ramanand doar ele albe, iar din consola cetrala lipsesc butoanele destinate incalzirrii scaunelor, deoarece versiunea testata acum nu avea aceasa optiune. S-a schimbat sistemul de navigatie, care este acum mult mai complex si mai bine pus la punct, desi dificil de consultat in trafic, insa cu ajutorul pasagerului din fata dreapta, care sa ne tina la curent cu indicatiile de pe ecran, avem inclus un sistem de avertizare al depasirii vitezei maxime de pe tronsonul pe care rulam, sau aflam cu exactitate ce tip de benzinarie avem in apropiere si unde este pozitionata. Altfel, asa cum am spus, consultarea ecranului poate fi dificila in mers, din cauza pozitionarii acestuia, undeva la mijlocul consolei centrale, prea jos pentru a putea supraveghea si strada si asa cum am spus, prea complex pentru a fi suficienta o singura privire.

TEHNOLOGIE

Nici la acest nivel nu a aprut nimic in plus, sau diferit, in afara sistemului de navigatie. Toyota este bine echipat, sistemul de sunet este performant, chestii deja obisnuite la Toyota. Insa trebuie remarcate doua mici
"scapari" ale inginerilor niponi: sistemul prevazut cu camera video pentru mersul inapoi nu este prevazut cu deja celebrele linii ajutatoare de pe ecran, acelea care iti calculeaza traiectoria si te avertizeaza ca te apropii prea mult deun obstacol, la mersul cu spatele. Si cede la Toyota nu au echipat masina cu un avertizor sonor, care sa compenseze acest neajuns, astfel ca, obisnuit fiind cu prezenta acestora, te poti trezi parcand in grila fata a masinii aflate in spate,  in asteptarea bazaitului care te anunta ca esti prea aproape, sau a aparitiei pe ecran a unei liniute rosii, galbene sau de ce nu violet, care sa te avertizeze. In acest caz avem de-a face cu un simplu film si este necesara adaptarea soferului la dimensiunile masinii.

SIGURANTA

Toyota Avensis a obtionut inca din anul 2009 maximum de stele EuroNCAP, sitatie care a fost preluata si de facelift. Nu avem motive de ingrijorare in aceasta privinta, stiut fiind faptul ca japoezii sunt adevarati campioni ai sigurantei masinilor pe care le fabrica, poate si din cauza faptului ca cea mai mare parte a lor merge peste Ocean.

CALITATE-PRET

Toyota Avensis facelift se situeaza la un nivel inferior in comparatie cu concurenta din segment, insa numai cand vne vorba despre varianta entry-level. Modelul testat de Masini.ro, fiind orientat catre top-end, costa 30.992 Euro cu TVA inlcus, pret care da batai de cap atat celor care isi doresc o astfel de masina, insa si dealerilor care se vor stradui sa o vanda.
Nu spun ca nu merita fiecare banut, insa data fiind piata romaneasca, in contnua si vadita scadere, data fiind valoarea de revanzare care nu este tocmai cea mai bina pentru vehiculele japoneze in tara noastra, pretul de
30.992 Euro este un adevarat inamic in calea comercializarii unui  model care ese totusi destinat vanzarilor
de volum.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (1)

scris de alehandro70

Din pacate aceasta nu e pt romanii,saraci si cocosati de criza..ci pt cei cu dare de mana,care sunt comozi,si le plac cutiile automate...in plus asigurarea,si impozitul,la motor de 2,2 e mare...mare..cat pt camioneta...

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2935 :: 17.03MB