No SSO cookie

Toyota Avensis 2.2 Luxury D-CAT

voteaza
(0/ 0)
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Toyota Avensis 2.2 Luxury D-CAT

Drive test New Toyota Avensis 2.2 D-CAT Varful de lance al samurailor de la Toyota testat de masini.ro Despre noul Toyota Avensis am avut si in articolul precedent numai cuvinte de lauda. Acum insa, Toyota Romania mi-a oferit in locul samuraiului obisnuit, insusi sensei-ul gamei, varianta full-options, adica 2.2 D-CAT. Avensis a fost creat pentru a servi clasei executive. A facut asta cu succes cu vechiul model care nu a rupt gura targului prin prezenta scenica, dimpotriva, a fost si este un model prea japonez, cu linia de design tipica niponilor, fara prea multa gratie si fara sa atraga atentia. Insa noul Avensis inspira respect, iar varianta de top, cea testata de mine, te face sa te intrebi daca mai merita sa dai banii pe un brand german. Dovada stau caracteristicile tehnice si dotarile standard, expuse in sectiunea cuvenita. STANDARD! Poate nu s-a inteles cuvantul! Toyota ofera pentru varianta de top a gamei Avensis o lista atat de lunga si de complexa de dotari in varianta standard incat face sa paleasca de rusine mai toate marcile europene. Si cand, la sfarsit, tragi linia si aduni banutii pe care-i ai de platit, comstati ca ai un minus de zece, poate chiar douazeci de mii de euro fata de marcile deja consacrate. MOTOR Samuraiul sef vine echipat cu un motor diesel de 2231 cmc care este capabil sa scoata la iveala 177 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Impresionant pentru o masina care n-a fost creata cu intentii sportive insa le are inscrise in pedigree. Pentru pretentiosi, acel "CAT" care insoteste nomenclatura masinii se refera la calitatile sale ecologice, care cu aceasta echipare reuseste sa "smulga" motorului cei 27 CP in plus fata de varianta standard de 150 CP. Toate acestea cu emisii poluante reduse cu pana la 26%. Silentios si perfect echilibrat, zvelt daca e cazul, motorul este un ajutor de nadejde indiferent de stilul de condus pe care-l abordezi. Este agil in traficul urban, desi masinii nu i-ar sta bine sa faca slalom printre participantii la trafic. Este puternic, marturie stau cei 400 Nm, deci nu trebuie sa-ti faci mari probleme daca ai uitat sa schimbi inapoi in treapta imediat inferioara pentru un pic de demaraj. Si peste toate este cu adevarat economic. Un consum maxim de 8l/100 km parcursi strict in Bucurestiul supus conditiilor de trafic pe ploaie, spune multe. Dar cu o masina care atinge suta de kilometri pe ora in numai 8,5 secunde, toate acestea dispar. Soferul va fi tentat sa apese pedala si masina ii va raspunde. Gata cu ecologia, gata cu limitele de viteza... FEELING Avensis 2.2 D-CAT Luxury este o masina care vine in intampinarea senzatiilor pe care vrei sa le traiesti. Poti privi si utiliza masina ca pe un sedan de clasa si atunci te vei simti ca intr-o adevarata limuzina. Poti fi grabit si atunci cei 177 cai putere vor necheza pentru tine la unison. Dar peste toate, senzatia generala pe care ti-o confera Avensis 2.2 D-CAT Luxury este cea de lux, confort si siguranta la un loc. Iar privirile curioase si contrariate ale celorlalti soferi, fac tot banii! Arata bine si starnesti invidie, e rapid si starnesti manie, e economic si starnesti tristete, e Toyota si esti deosebit fata de ceilalti. Feelingul tau nu poate fi decat unul minunat. INTERIOR Plusul oferit de pachetul Luxury se face vizibil in interior. Pielea extrem de fina si finisajele extrem de minutios si bine alcatuite, dotarile pentru confort, control si siguranta, ridica 2.2 D-CAT de la nivelul de simplu director la cel de director general. Vizibilitatea este excelenta, ca si la varianta precedenta testata. Scaunele, redesenate si imbracate in piele, nu mai dau acea senzatie de rigid si poate un pic neglijent proiectate, dimpotriva. Elegante si confortabile, prevazute cu incalzire si 6 moduri de reglaj pentru ocupantii locurilor fata, plus 2 memorii pentru setarile soferului, sunt parca din alt film. Postat in pozitie centrala, sistemul de navigatie care poate fi accesat in 3 moduri diferite: normal, 2D si 3D, plus combinatii intre aceste variante in mod dual, extrem de bine pus la punct cu configuratia si denumirile strazilor din Bucuresti, este dincolo de a mai fi un simplu moft. Iar la cuplarea in marsarier, pe ecranul de 7" apare asistenta vizuala la parcare, suplimentata de senzorii de rigoare. Masina se transforma intr-un cameraman, care indiferent de conditiile de afara, transmite imagini clare, color, pe display, inclusiv pe timp de noapte. Avensis ofera o senzatie de confort si spatiu, iti ofera senzatia ca stai intr-o masina care a fost gandita si proiectata special pentru tine. Pentru ca la Avensis, pasagerii sunt elementul central, in jurul lor si pentru ei a fost creata masina. DESIGN Fata de versiunea de mijloc pe care am testat-o deja, varianta Luxury nu aduce, la exterior, lucruri noi. Jantele sunt unica optiune care par sa separe cele doua variante de echipare. SIGURANTA Toyota Avensis a luat 5 stele la noile teste EuroNCAP, mult mai pretentios cu masinile. Un scor de 90% pentru adulti, 86% pentru copii, 53% pentru pietoni si 86% pentru sistemele de asistenta standard face din Avensis una dintre cele mai sigure masini de pe piata. Airbaguri frontale si laterale fata, airbaguri cortina, airbag pentru genunchii soferului, ABS si EBD+EBA (asistenta la franarea de urgenta), tetiere fata active, VSC+ (control al stabilitatii), TRC (control al tractiunii). Inca putin si Avensis se transforma in naveta spatiala. PRET 32.680 de euro cu TVA inclus. Atat costa noul Toyota Avensis in echiparea 2.2 D-CAT Luxury. Si merita toti banii! foto si text: Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4214 :: 17.9MB