Desi divizia europeana a concernului General Motors continua sa inregistreze pierderi, este imposibil de crezut ca s-ar putea renunta vreodata la o parte din istoria automobilului, parte care poarta numele de Opel. Nici subtitlul acestui review nu esrte intamplator ales, deoarece in anii '80-'90 era o anectoda care circula cu acest continut. Nemtii, pe acea vreme imposibil de batut ca putere economica si mai ales financiara, nu puneau mare pret pe cel mai slab cotat produs autohton: Opel. Lucrurile s-au schimbat, a aparut criza economica, a venit recesiunea, neamtul se uita si la ultimul euro, iar restul Europei ii urmeaza miscarile. Opel propune o varianta pentru indragostitii motoarelor diesel, acest interesant 1.4 litri benzina, supraalimentat prin turbocompresor, o varianta care incearca sa imbine un consum de motor diesel cu vivacitatea motoarelor pe benzina, insa reuseste un compromis suficient incat sa-i multumeasca pe toti.
Masini.ro a testat cea de a patra generatia Astra, ceea ce este nou se va regasi la nivelul motorizarii, comportamentului si dotarilor masinii, restul fiind neschimbat fata de review-ul de aici.
Cei 1389 cmc impartiti in patru cilindrii, supraalimentati si cuplati la o transmisie manuala cu sase rapoarte suna interesant. Dau un feeling sport si intr-o oarecare masura asa si este. Insa Astra 1.4 Turbo nu este chiar o masina sport, chiar daca are 140 CP, chiar daca generatia din care provine este 2012. Este doar o masina cuminte, care a primit o infuzie de ADN sport, insa pana la a deveni un sportiv de performanta mai este nevoie de multe altele.
Din prima clipa am remarcat ca motorul, asa cum ma asteptam, fiind mic in cilindree, trebuie sa fie si gurmand, in special daca iei de buna eticheta de sportivitate afisata gratie kitului OPC.
In regim urban, Astra 1.4 Turbo a inghitit 8,7 l/100 km, iar in regim de autostrada, acul sondei litrometrice a fost dat de pamant datorita unui consum de 7-7,4 l/100 km.
Asadar, intentia de a bate un diesel in privinta consumului, nu le-a prea iesit celor de la Opel.
Este adevarat ca modelul turbo are un surplus de putere fata de un motor 1.4 benzina, aspirat natural, surplus cuantificat in cei 40 de cai putere in plus.
Insa acceleratia de 10,1 secunde pentru 0-100 km/h si viteza maxima de 192 km/h sunt si rezultatul unui cuplu motor destul de mic pentru o masina care s-ar dori a emite pretentii sport: 200 Nm. Mult pentru un motor de 1400 cmc, putin pentru un vehicul sport.
Comparat cu concurenta directa, asta pentru ca Astra are niste frati de origine germana care ocupa de ani buni topul preferintelor europenilor, Golf si Focus, ei bine, pot spune doar ca, nu, Astra nu le poate face fata in aceasta configuratie.
Pentru a scoate performantele la iveala, Astra 1.4 Turbo trebuie strunita undeva in intervalul 3000-4500 rpm, iar la 4900 rpm, obtii tot ce poate oferi ansamblul motor-transmisie de sub capota.
Dinamic, insa limitat, Astra 1.4 Turbo este un bun companion la drum intins. Veti regasi placerea condusului pe suprafete virajate, pe drumuri unde comutarea in modul SPORT nu impieteaza confortul, asta deoarece suspensia si directia devin mai rigide, iar gropile redevin dusmanul numarul unul al masinii.
Stabil si sigur pe sine, fara tendinte subviratorii, Astra 1.4 Turbo este o adevarata placere la condus, datorita versatilitatii sale comportamentale. Poate fi o masina pentru tinerii naravasi, pentru un cuplu romantic, pentru corporatistul mereu in intarziere, sau pur si simplu pentru cetateanul plecat in weekend la relaxare.
Fata de versiunea testata timpuriu de Masini.ro, nu s-a intamplat mai nimic spectaculos, in afara prezentei kitului OPC, care sporeste agresivitatea si sportivitatea masinii. Completat cu jantele sport, din aliaj, cu diametrul de 17 inci, un Astra Turbo rosu ca focul (costa 160 de euro sa fie rosie) este ca o dama bine aranjata pentru sambata seara.
Aici cei de la Opel s-au gandit ca ar fi bine sa rupa gura targului. Asa cum ne marturisea purtatorul de cuvant al Opel Romania, acest nivel de echipare, prezent pe masina testata, nu se va regasi aproape niciodata pe o masina comandata de vreun client. Asta pentru ca s-a echipat la maximum. In rest, nu exista diferente fata de modelul precedent testat, ci dor la calitatea superioara a materialelor si evident a dotarilor suplimentare.
Cum spuneam mai sus, cei de la Opel au burdusit Astra 1.4 Turbo din parcul de presa cu tot ce au avut la indemana. La acest nivel de echipare, Astra poate emite pretentii de masina din segmentul premium.
Patru geamuri electrice, sistem audio Infinity premium, senzori de ploaie, senzori de lumini, oglinzi retrovizoare rabatabile electric, scaune incalzite pe trei niveluri, interior din piele, Opel Eye, AFL, faruri bi-xenon, navigatie DVD Navi 800, clima bi-zonala, cruise control, computer de bord, iata o selectie a ceea ce se poate regasi la bordul masinii despre care se poate spune ca este cel mai dotat Astra J din Romania.
Opel Astra a primit cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP. Inginerii germani au dotat Astra cu sisteme pentru protectia pasagerilor si evitarea accidentelor. Astra vine echipata standard cu ABS si cu un sistem de control al stabilitatii care are rolul de a corecta traiectoria gradual in cazul pierderii aderentei. Sistemul deja clasic al airbagurilor este prezent dupa cum urmeaza: doua airbag-uri frontale, doua airbaguri laterale si doua airbag-uri cortina. Pasagerii spate pot opta pentru doua airbag-uri laterale. Sistemul ESP este standard pentru toate nivelurile de echipare.
Opel Astra 1.4 Turbo are un pret de pornire de 19.230 Euro cu TVA inclus. La aceasta se adauga optionalele de pe masina, care ridica pretul la un prohibitiv 26.706 Euro cu TVA inclus. Insa vei avea, asa cum am mai scris, un Opel Astra unicat.
Luand in calcul pretul de baza, putem spune ca in segmentul C din care face parte, Astra 1.4 Turbo nu prea are cuncurenta in ceea ce priveste pretul, fiind devanzat numai de catre Fiat Bravo si Renault Megane. In rest, nemtii sunt la fel, sau chiar mai scumpi, iar produsele nipone nu intra in calcul fiind dincolo de bugetul anuntat. Insa atentie la invazia coreeana!
Cristian Szilvassy
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort
scris de alehandro70 28 June 2012 17:42
Mai bine bagau motor de 1.6 si 16 valve,cu injectia optimizata,prindea mai mult aer,din turbo,si consuma cu 1-2 litri mai putin...La banii,cerutzi ..adica cam 20.000 euro,iei un,SH Audi diesel de 2.0 tdi care are performanta,cu 140 cp standard si consum de maxin 6litri!!
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.