Peugeot a apasat acceleratia in segmentul compactelor cu cinci usi si cinci locuri, unde este o adevarata batalie pentru supravietuire si unde fiecare reprezentant serios al industriei auto are cel putin cate un model aruncat pe piata. Nu mai este nevoie, insa pentru meticulosii care doresc o imagine mai clara, in acest segment, in lupta sunt deja cateva nume cu istorie: VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Citroen C4, Toyota Auris, Fiat Bravo, asta ca sa amintm doar modelele destinate vanzarilor de volum, deoarece si constructorii premium au aruncat cateva exemplare notabile in segment.
Asadar, pentru ca nu este inca momentul unui inlocuitor pentru 308, Peugeot a decis sa-l intinereasca discret pe cel prezent pe piata. Si cand spun discret, nu exagerez, diferentele dintre modelul ante facelift, deja testat si cel prezent sunt vizibile doar in urma unei amanuntite examinari. Si pentru aceasta, in galeria foto veti avea placerea de a confrunta cele doua variante de Peugeot 308, face to face, sau side by side, in cateva imagini.
Si versiunea facelift, ca si cea deja testata, este echipata cu motorul 1.6 HDi, care insa a mai castigat 2 cai putere, ajungand la 112, insa la o turatie mai mica decat varianta anterioara: 3600 rpm, fata de 4000 rpm. Cuplul maxim a urcat si el la 270 Nm, o imbunatatire de 30 Nm fata de versiunea precedenta (daca e sa ignoram functia overboost care aducea vechiului model 20 Nm suplimentari, insa pentru o durata scurta de timp), disponibil de la 1750 rpm.
Personal, gasesc versiunea cu facelift, la aceeasi motorizare, adica 1.6 HDi, mai lenta decat cea precedenta, cu un delay omniprezent al turbinei si un raspuns destul de lent al motorului la apasarile ferme ale acceleratiei, in special la viteze mici si in trepte de viteza inferioare. Astfel, daca doriti sa faceti vreo cascadorie, cu plecare de pe loc, sau in timp ce rulati in viteza a 2-a cu, sa zicem 30 km/h, ar fi bine sa va abtineti, sau sa va premeditati cu atentie gestul.
Consumul a scazut fata de versiunea fara facelift la un 4,4 litri mixt, oferind un 5,8 l/100 km in regim urban si 3,9 l/100 km in regim extraurban. Aceste cifre sunt mult mai apropiate de realitate, personal obtinand un consum de 6,0 l/100 km in regim urban (vezi foto), o reala imbunatatire fata de versiunea precedenta, care nu cobora suB 8 l/100 km, in oras.
Norma de poluare in care se inscrie motorul este obligatoriul Euro 5, iar emisiile de CO2 sunt de numai 115 g/km, fata de 120 g/km.
Un plus este sistemul Start-Stop, care contribuie la o si mai mare economie de carburant, insa trebuie sa va obisnuiti cu el, deoarece, spre deosebire de alte modele, acesta reporneste motorul numai in clipa in care levierul este pozitionat intr-o viteza, nefiind suficienta apasarea ambreiajului.
Peugeot 308 1.6 HDi este mai degraba o masina pentru oras. Dimensiunile il recomanda si pentru deplasarile mai lungi, insa motorul, destul de mic si de slab, il fac un companion de nadejde al marilor aglomerari urbane.
Extrem de manevrabil si de silentios este unul dintre modelele disel care nu ies in evidenta cand stau la ralanti, fata de motorizarile pe benzina. Cat despre manevrabilitate, diametrul de bracaj permite manevre in spatii inguste si parcari temerare.
Bine lipit de sol, Peugeot 308 nu prezinta nici fenomenul de ruliu si nici nu are probleme cu sub, sau supra virarea. In ciuda acestor specificatii, suspensia nu este rigida, chiar daca este aproape la fel de ferma cu a unei masini sport.
Aici nu se pot spune foarte multe lucruri noi. Peugeot 308 facelift a capatat noua sigla plasata pepartea frontala a masinii, unde au aparut si luminile de zi, cu tehnologie LED, care incastreaza lampile de ceata, redesenate si ee. Farurile au ramas aceleasi, alungite extrem pe aripi, inspre parbriz.
Capota motorului a pierdut prognatismul care cobora usor peste grila radiatorului, care a fost si el redesenat, insa nu intr-un mod dramatic.
Bandourile ornamentale laterale sunt in culoarea caroseriei, insa si la versiunea fara facelift se puteau comanda astfel.
Partea din spate a primit un spoiler redesenat, imbunatatit cu un deflector, de culoare neagra, realizat din material plastic si o banda cromata pe dunga care realizeaza unghiul hayonului. Sigla modificata si pe spate, prezinta marca Peugeot inscrisa sub ea, amplasate impreuna central, spre deosebire de vechiul model, unde era amplasata in coltul stanga al hayonului.
Un amanunt placut, insa destul de scump (546 Euro), optional, este pavilionul vitrat, care poate oferi clipe magice, in special noaptea si in particular pentru iubitorii fenomenelor astronomice.
Nici aici nu avem de-a face cu schimbari dramatice. Peugeot a inlocuit plasticele cu unele mai ridicate calitativ si mai placute la atingere si a adaugat noi optiuni de culoare la interior.
Au disparut geamurile actionate manual (spate), inlocuite fiind de patru geamuri electrice, in rest, interiorul fiind dispus si desenta indentic cu cel al modelului fara facelift.
La capitolul tehnologie, 308 nu puncteaza cu multe in plus fata de versiunea precedenta. Evident, nivelul de echipare isi spune cuvantul. Avem faruri automate, senzori de ploaie, clima automata bizonala, sistem start-stop, oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, proiectoare ceata, conectivitate Bluetooth + USB si lumini de zi prevazute cu LED-uri. O suma decenta si suficienta pentru un nivel de confort civilizat.
Peugeot 308 a fost testat de catre Euro NCAP inca din anul 2009, cand a primit maxim de stele, adica cinci. Trebuie spus ca 308 facelift ofera in dotare standard, special pentru siguranta ocupantilor sai: ABS+EBD, Airbag-uri fata si laterale pentru sofer si pasager, centuri de siguranat in 3 puncte, pretensionate, imobilizator electronic motor, servofrana si asistenta la franarea de urgenta, sistem ISOFIX pentru scaunul de copil, tetiere fata-spate reglabile pe inaltime si ESP - insa numai pentru anumite motorizari si echipari.
Pretul unui Peugeot 308 facelift, 1.6 HDi este de 20.178 Euro, la care se aplica un discount de 2.590 Euro, ajungand la 17.588 Euro cu TVA. Modelul testat de Masini.ro are si optionale in valoare de 1.403 Euro.
Insa la pretul de 17.588, sa vedem cum sta Peugeot 308 fata de concurenta directa.
Fiat Bravo 1.6 Mjet de 120 CP costa 17.090 Euro, Opel Astra I, 1.7 DTR - 110 CP costa de la 18.500 Euro pret de baza, Ford Focus, in echipare medie, adica Trend, cu 5 usi si motorizare 1.6 TDCi, 115 CP, costa 18.750 Euro, Citroen C4, 1.6 HDi costa, incepand de la 19.350 Euro, Toyota Auris 1.4 D-4D, in echipare medie, costa 17.472 Euro, iar liderul segmentului, VW Golf, la o motorizare similara, 1.6 TDI, de 105 CP, nivel mediu de echipare - Comfortline, costa intre 18.583 si 21.078 Euro.
Asadar, Bravo este unicul model care coboara pretul sub cel al Peugeot 308, insa la Bravo veti beneficia de o transmisie manuala cu cinci trepte, fata de 308, care vine standard cu 6 trepte de viteza. Ar mai intra in calcul Auris, insa motorizarea de 1.4 este cea mai apropiata de 1.6, urmatoarea disponibila la japonezi fiind cea de 2 litri, care iese din calcul si costa mult mai mult.
Asadar, fata de concureta directa, Peugeot 308 faceluft, 1.6 HDi, sta undeva in fruntea listei, nefiind insa o masiona ieftina, asta ca sa punctam clar acest aspect. Nici celelalte nu sunt tocmai ieftine, diompotriva, sunt mai scumpe decat Leul 308, motiv pentru care nici masina testata acum nu va primi toate cele 5 stele aferente rubricii.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort
scris de pistruiatamica 10 December 2011 15:03
Consumul mai mic?Numai bun pentru oras..Mi-ar place o astfel de masina,mai ales in traficul aglomerat al orasului nostru!!
scris de lazar_oana2 22 November 2011 17:27
apar masini din ce in ce mai aspectuoase.....nu multi ne putem lauda ca avem asa ceva in garaj
scris de Corvin_de_Hunedoara 1 November 2011 09:56
Gresit, sistemul porneste - de obicei- la apasarea ambreiajului. Aici nu! Spre exemplu la Audi nu functioneaza deloc daca e temperatura scazuta afara. Da, au aparut luminile de zi LED, daca la ce ai comandat tu nu exista, ca dotare standard, ai vrea sa scriu la fel, despre o masina care le are, insa la alt nivel de echipare? Asta am testat, asta am vazut, asta am scris. Sa-l stapanesti sanatos, e o alegere buna.
scris de zeniamin 23 October 2011 16:58
"Un plus este sistemul Start-Stop, care contribuie la o si mai mare economie de carburant, insa trebuie sa va obisnuiti cu el, deoarece, spre deosebire de alte modele, acesta reporneste motorul numai in clipa in care levierul este pozitionat intr-o viteza, nefiind suficienta apasarea ambreiajului." - Gresit : sistemul porneste la apasarea ambreiajului. "...au aparut si luminile de zi, cu tehnologie LED..." - Nu si la versiunea Access 92CP. Il astept si eu pe al meu intr-o saptamana :D
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.