No SSO cookie

Peugeot 308 1,6 HDi

voteaza
(0/ 0)
Peugeot 308 1,6 HDi
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Peugeot 308 1,6 HDi

Surpriza Peugeot 308


Masini.ro a avut in teste modelul Peugeot 308, gratie concesionarului autorizat Peugeot, Eurial Invest din Bucuresti.
Si da, Peugeot 308, cu echiparea Confort Pack si un motor de 1,6 litri HDi a fost o placuta surpriza.
Francezii au avut intotdeauna o apetenta in crearea unor masini cu design mai degraba futurist si revolutionar, decat supus cotidianului. Peugeot 308 nu face rabat de la acest stil, iar formele sale, in special botul masinii, trimit masina, ca linie a caroseriei, intr-o alta dimensiune.
Surprinzator de incapator si mai ales surprinzator de mare in exterior, desi privit in ansamblu, Peugeot 308 pare o masina de clasa mica, leul francez se alatura masinilor de clasa C. Ba mai mult, datorita celor 4,276 m lungime, se situeaza la limita superioara a segmentului.
Lansat oficial anul trecut, imediat dupa SalonuL Auto de la Frankfurt, Peugeot 308 nu mai este o noutate in domeniu, insa fiecare clipa in care-l poti descoperi este o revelatie.


Motor

Motorizarea 1,6 litri HDi, adica tehnologia care da batai de cap germanilor care au creat TDI, nu are nici ea nevoie de foarte multe prezentari. Se pare ca nici victoria HDi-ului asupra TDI-ului la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, de anul acesta, nu mai pare deloc o surpriza pentru multi dintre specialistii auto.
Pastrand proportiile comparatiei, tehnologia HDi este recunoscuta ca fiind cea care confera cea mai apropiata de perfectiune echilibrare a motorului, coroborata cu o fiabilitate demna de invidiat. Motoarele din gama HDi pot strabate cu usurinta 300.000 km in care timp, cu intretinerea corespunzatoare, sa se comporte fara probleme.
Motorul modelului testat, 1,6 litri, HDi, ofera o mica herghelie de 110 CP, disponibila in intregime la o turatie de 4000 rpm. Cei 240 Nm, disponibili incepand cu 1750 rpm sunt arhisuficienti pentru a face Peugeot 308 sa scoata soferul din orice situatie neprevazuta in care motorul masinii joaca un rol esential. Si daca la acestea adaugam si functia "overboost" care printr-o apasare mai energica a pedalei de acceleratie, pune la dispozitia conducatorului auto un plus de 20 Nm, la care luam in calcul si coeficientul de aerodinamicitate extrem de scazut: cx 0,29, obtinem o adevarata torpila a soselelor.
Toate acestea se realizeaza cu un consum mixt de 4,5l/100km si emisii de CO2 - 120gr/km.


Feeling

Peugeot 308 este o realizare franceza, care asa cum am mai spus, iese din cotidian. Intr-o lume unde trend-ul este aproape monoton, iar masinile incep sa semene ingrijorator unele cu celelalte, evident in clasele corespunzatoare, 308 este masina care datorita liniilor sale face trecerea de la sobrietatea germana, dincolo de exuberanta, la finetea de care sunt capabili francezii. Iar vis-a-vis de suratele frantuzesti, Peugeot 308 arata demential de bine si de-a dreptul diferit.
Liniile masinii sunt stilate si arhitectura masinii, semi-inalta, ofera un confort sporit si o atitudine rasata, cu un comportament ferm si stabil, perfect controlabil.
Vizibilitatea si confortul la volan este de asemenea un aspect care nu trebuie deloc neglijat. Unicul minus pe care l-as nota, la acest capitol, vizibilitatea, este cel legat de parcarile care presupun manevre cu spatele, in special in cele care vizeaza "colturile" spate ale masinii. Aici s-ar impune prezenta unor senzori de parcare, deoarece vizibilitatea este aproximativ egala cu zero.
Sumedenia de tehnologie care este incorporata in Peugeot 308, iluminarea incandescenta a bordului, te fac sa te simti ca la bordul unei mici navete, iar reglajele volanului, fac trecerea de la pozitionarea clasica germana, trecand prin cea italiana, la cea multi-pozitionala, oferita acum si de francezii de la Peugeot.


Design

Daca alti producatori isi eticheteaza masina ca avand designul ca punct forte, Peugeot 308 nici nu mai are nevoie sa aduca acest aspect in discutie. Designul il face atat diferit cat si superior in fata competitiei.
Liniile stilate si nonconformiste care concura intr-o aerodinamicitate de invidiat, contrara staturii destul de ridicate, culorile extrem de vii, in special albastrul metalizat, BLEU IPANEMA, al modelului testat de masini.ro, fac din Peugeot 308 un leu care n-are nevoie sa raga ca sa fie diferit. Este un leu!
Cum am mai spus, punctul forte al designului este partea frontala, cu imensa grila care ocupa aproape toata fata si farurile care urca mult pe aripi, asezate deasupra gliei de aer.
Liniile capotei motorului sunt iesite in relief si evidentiaza armonios aripile fata, iar proiectoarele de ceata subtil pozitionate in partile laterale ale barii de protectie, inchid sublim ansamblul frontal.
Interiorul, la fel de futurist, cu finisaje executate cu mare finete, unde cele trei guri individuale prin care aerul rece sau cald este furnizat ocupantilor masinii, fac diferenta.
Ceasurile independente si panoul de afisaj suplimentar, central, se inscriu in liniile moderne ale designului actual, preluat si de alti producatori.
Designul interior nu a facut rabat spatiului, confortul fiind asa cum am mai spus, surprinzator, dat fiind spatiul mare al habitaclului.
Portbagajul, care are 430 litri capacitate, este suficient, dar prin rabatarea banchetelor spate, se obtine un volum total de 1398 litri, ceea ce spune multe si despre confortul oferit ocupantilor locurilor din spate.
Datorita designului special si ingeniozitatii constructorilor, spatiile de depozitare existente in portiere, torpedou si alte "ascunzisuri", se ridica la o capacitate totala de 42 litri.

Pret


Peugeot 308, in varianta testata de masini.ro, adica Confort Pack, cu motorizare 1,6 HDi, este disponibil, cu livrare imediata.
PROMOTIA TVA PLATIT DE PEUGEOT, FACE CA ACEST MODEL SA COSTE ACUM DOAR 14.159 EURO
Peugeot 308 poate fi obtinut la un pret de bun simt, ceea ce reflecta, din punctul meu de vedere, pe deplin, raportul calitate-pret. Nu trebuie omisa nici lunga lista de dotari pe care o puteti parcurge la capitolul DOTARI.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.8637 :: 21.12MB