No SSO cookie

Peugeot 308 1,6 HDi

voteaza
(0/ 0)
Peugeot 308 1,6 HDi
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Peugeot 308 1,6 HDi

Surpriza Peugeot 308


Masini.ro a avut in teste modelul Peugeot 308, gratie concesionarului autorizat Peugeot, Eurial Invest din Bucuresti.
Si da, Peugeot 308, cu echiparea Confort Pack si un motor de 1,6 litri HDi a fost o placuta surpriza.
Francezii au avut intotdeauna o apetenta in crearea unor masini cu design mai degraba futurist si revolutionar, decat supus cotidianului. Peugeot 308 nu face rabat de la acest stil, iar formele sale, in special botul masinii, trimit masina, ca linie a caroseriei, intr-o alta dimensiune.
Surprinzator de incapator si mai ales surprinzator de mare in exterior, desi privit in ansamblu, Peugeot 308 pare o masina de clasa mica, leul francez se alatura masinilor de clasa C. Ba mai mult, datorita celor 4,276 m lungime, se situeaza la limita superioara a segmentului.
Lansat oficial anul trecut, imediat dupa SalonuL Auto de la Frankfurt, Peugeot 308 nu mai este o noutate in domeniu, insa fiecare clipa in care-l poti descoperi este o revelatie.


Motor

Motorizarea 1,6 litri HDi, adica tehnologia care da batai de cap germanilor care au creat TDI, nu are nici ea nevoie de foarte multe prezentari. Se pare ca nici victoria HDi-ului asupra TDI-ului la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, de anul acesta, nu mai pare deloc o surpriza pentru multi dintre specialistii auto.
Pastrand proportiile comparatiei, tehnologia HDi este recunoscuta ca fiind cea care confera cea mai apropiata de perfectiune echilibrare a motorului, coroborata cu o fiabilitate demna de invidiat. Motoarele din gama HDi pot strabate cu usurinta 300.000 km in care timp, cu intretinerea corespunzatoare, sa se comporte fara probleme.
Motorul modelului testat, 1,6 litri, HDi, ofera o mica herghelie de 110 CP, disponibila in intregime la o turatie de 4000 rpm. Cei 240 Nm, disponibili incepand cu 1750 rpm sunt arhisuficienti pentru a face Peugeot 308 sa scoata soferul din orice situatie neprevazuta in care motorul masinii joaca un rol esential. Si daca la acestea adaugam si functia "overboost" care printr-o apasare mai energica a pedalei de acceleratie, pune la dispozitia conducatorului auto un plus de 20 Nm, la care luam in calcul si coeficientul de aerodinamicitate extrem de scazut: cx 0,29, obtinem o adevarata torpila a soselelor.
Toate acestea se realizeaza cu un consum mixt de 4,5l/100km si emisii de CO2 - 120gr/km.


Feeling

Peugeot 308 este o realizare franceza, care asa cum am mai spus, iese din cotidian. Intr-o lume unde trend-ul este aproape monoton, iar masinile incep sa semene ingrijorator unele cu celelalte, evident in clasele corespunzatoare, 308 este masina care datorita liniilor sale face trecerea de la sobrietatea germana, dincolo de exuberanta, la finetea de care sunt capabili francezii. Iar vis-a-vis de suratele frantuzesti, Peugeot 308 arata demential de bine si de-a dreptul diferit.
Liniile masinii sunt stilate si arhitectura masinii, semi-inalta, ofera un confort sporit si o atitudine rasata, cu un comportament ferm si stabil, perfect controlabil.
Vizibilitatea si confortul la volan este de asemenea un aspect care nu trebuie deloc neglijat. Unicul minus pe care l-as nota, la acest capitol, vizibilitatea, este cel legat de parcarile care presupun manevre cu spatele, in special in cele care vizeaza "colturile" spate ale masinii. Aici s-ar impune prezenta unor senzori de parcare, deoarece vizibilitatea este aproximativ egala cu zero.
Sumedenia de tehnologie care este incorporata in Peugeot 308, iluminarea incandescenta a bordului, te fac sa te simti ca la bordul unei mici navete, iar reglajele volanului, fac trecerea de la pozitionarea clasica germana, trecand prin cea italiana, la cea multi-pozitionala, oferita acum si de francezii de la Peugeot.


Design

Daca alti producatori isi eticheteaza masina ca avand designul ca punct forte, Peugeot 308 nici nu mai are nevoie sa aduca acest aspect in discutie. Designul il face atat diferit cat si superior in fata competitiei.
Liniile stilate si nonconformiste care concura intr-o aerodinamicitate de invidiat, contrara staturii destul de ridicate, culorile extrem de vii, in special albastrul metalizat, BLEU IPANEMA, al modelului testat de masini.ro, fac din Peugeot 308 un leu care n-are nevoie sa raga ca sa fie diferit. Este un leu!
Cum am mai spus, punctul forte al designului este partea frontala, cu imensa grila care ocupa aproape toata fata si farurile care urca mult pe aripi, asezate deasupra gliei de aer.
Liniile capotei motorului sunt iesite in relief si evidentiaza armonios aripile fata, iar proiectoarele de ceata subtil pozitionate in partile laterale ale barii de protectie, inchid sublim ansamblul frontal.
Interiorul, la fel de futurist, cu finisaje executate cu mare finete, unde cele trei guri individuale prin care aerul rece sau cald este furnizat ocupantilor masinii, fac diferenta.
Ceasurile independente si panoul de afisaj suplimentar, central, se inscriu in liniile moderne ale designului actual, preluat si de alti producatori.
Designul interior nu a facut rabat spatiului, confortul fiind asa cum am mai spus, surprinzator, dat fiind spatiul mare al habitaclului.
Portbagajul, care are 430 litri capacitate, este suficient, dar prin rabatarea banchetelor spate, se obtine un volum total de 1398 litri, ceea ce spune multe si despre confortul oferit ocupantilor locurilor din spate.
Datorita designului special si ingeniozitatii constructorilor, spatiile de depozitare existente in portiere, torpedou si alte "ascunzisuri", se ridica la o capacitate totala de 42 litri.

Pret


Peugeot 308, in varianta testata de masini.ro, adica Confort Pack, cu motorizare 1,6 HDi, este disponibil, cu livrare imediata.
PROMOTIA TVA PLATIT DE PEUGEOT, FACE CA ACEST MODEL SA COSTE ACUM DOAR 14.159 EURO
Peugeot 308 poate fi obtinut la un pret de bun simt, ceea ce reflecta, din punctul meu de vedere, pe deplin, raportul calitate-pret. Nu trebuie omisa nici lunga lista de dotari pe care o puteti parcurge la capitolul DOTARI.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5879 :: 17.11MB