No SSO cookie

Suzuki Swift GS 1.2 VVT

voteaza
(0/ 0)
Suzuki Swift este City Car 2011
Nota redactor
3.4
Nota cititor
0.0

Suzuki Swift GS 1.2 VVT

Inca din primul rand al acestui review trebuie sa recunosc, subiectiv, ca nu imi plac masinile mici. Nu le inteleg rostul, le consider inutile, prea putin practice si la niciunul dintre modelele testate pana acum nu am reusit sa gasesc o motivatie serioasa in pretul cerut dedealeri/producator, versus ceea ce ofera.
Nici Suzuki Swift nu face rabat de la coordonatele de mai sus.
Masini.ro a avut in drive test modelul Suzuki Swift 1.2 VVT GS cu transmisie manuala, un fel de varf de gama al liniei Swift.

 

MOTOR

1.2 VVT este unica motorizare pe benzina disponibila pe actualul Swift, indiferent de linia de echipare. Acest motor poate fi cuplat la o transmisie manuala in cinci trepte (cum este cazul de fata), sau la una automata cu patru trepte. De curand, pe piata romaneasca a aparut si motorul diesel de 1.3 litri. Restul diferentelor dintre versiuni tin de numarul de portiere si dotari interioare.

Motorul,in patru cilindri, 1.2 litri, mai exact 1242 cmc, cu Dual VVT dezvoltand 94 CP la 6000 rpm si 118 Nm cuplu la 4800 rpm, inlocuieste unitatea de 1.3 litri de pe versiunea precedenta.
Este un motr mic si -din nefericire- subdimensionat, care in ciuda caracteristicilor constructive si a tehnologiilor de ultima ora, nu asigura un consum asa cum s-ar astepta cineva care se decide sa cumpere o masina de oras, in virtutea eficientei acesteia.
Constructorul anunta un consum de 6,1/4,4/5,0 l/100 km in ciclu urban/extraurban/mixt. Realitatea pe caream obtnut-o in teren a fost de 6,5 l/100 km, intr-un ciclu mixt, ceea ce inseamna ca in ciclu urban am atins ci 8-8,3 l/100 km, fara a forta limitele micului Swift.

Constructorul ne mai anunta ca acceleratia 0-100 km/h este de 12, 3 secunde, insa daca este asa, avem de-a face cu cele mai lungi 12,3 secunde din lume. Viteza maxima, este de 165 km/h, dar nu am avut rabdarea si nici vointa de a incerca sa trec pragul de 120 km/h, pe autostrada.

Cum se traduce ceea ce ofera Autonet in fisa de specificatii a masinii?
Un motor lent, supraturat, cu un consum ingrijorator in ciclu urban, care poate avea rezultate multumitoare pe autostrada, loc unde ti-ai dori insa o alta masina.
Cele cinci trepte ale cutiei de viteze sunt lungi si etajate astfel incat sa suplineasca lipsa de putere si cuplul motor redus, unde pentru un mers cat de cat sportiv este nevoie de reducerea intr-o trepata inferioara, daca masina nu ruleaza la viteze de peste 100 km/h.

 

COMPORTAMENT

Noul look al lui Swift vine si cu unele modificari ale structurii masinii, care desi arata identic cu generatia precedenta, este o masina complet noua.
Astfel, caroseria vine pe o structura mai rigida si masina este - per ansamblu - mai usoara, chiar daca este mai mare cu cativa centimetri fata de generatia precedenta. Rigiditatea se resimte si datorita distantei mici dintre axele masinii, facand ca trecerile peste denivelari sa nu fie tocmai cel mai placut lucru.
Masele mici si dimensiunile reduse duc la necesitatea intaririi suspensiei pentru a asigura portanta vehiculului, insa asa cum am punctat, asta se face in detrimentul confortului. Chiar si asa, nu avem de-a face cu un vehicul extrem de stabil. Mai mult, este recomandata folosirea sa stirc pe asfalt.
Suzuki Swift tinde sa aiba tendinte subviratorii, evident la viteze mari, insa ruliul este infim.
Vizibilitatea nu a fost niciodata punctul forte al japonezilor de la Suzuki, iar la Swift, problema e si mai mare in cazul vizibilitatii spate, unde oglinzile retrovizoare si senzorii de parcare nu mai sunt deloc o fita, ci o necesitate.

Motorul, asa cum am punctat si mai sus, este subdimensionat ca putere si cu  suflul newton-metrilor amputat, insa intr-un mod bizar, acestea nu se reflecta in cifrele de consum.

 

DESIGN

Iata, in sfarsit un punct in favoarea modelului Swift. Dintre toate masinile de mcii dmensiuni, Swift este probabil cel mai frumos. Designul sau, in antagonism cu performantele, este unul sportiv si agresiv.
Nu prea sunt puncte care sa nu poate fi considerate ca reusite, la aspectul exterior al masinii.
Swift prezinta linii curate, scurte si sportive, cu un bot retezat dramatic in plan vertical, expunand o agresivitate demna de o cauza mai buna. La sportivitatea masinii contribuie si eleronul spate, care desi nu are rol de sporire a portantei, da bine montat acolo la coada hayonului.
Farurile si lampile spate, alungite si ample, sporesc agresivitatea masinii, dar contribuie si la o perfecta vizibilitate.
Si niciodata, dar niciodata, sa nu va luati un Suzuki Swift fara jantele din aliaj pe care vi le pune la duispozitie producatorul. Pentru ca fara ele ar arata ca un sportiv care se prezinta la linia de start intr-o pereche de saboti din lemn.

 

INTERIOR

Japonezii au pus mana si au imbunatatit interiorul masinilor produse de ei. De la Alto, care arata ca o cutie de chibrituri cu pretentii de masina, la Splash, care este o clara evolutie, drumul catre Swift este unul logic si ascendent.
Swift arata bine, comparabil cu SX4, caci vorbim despre o urcare pe scara ierarhica si asa-zisa apartenenta la o casa sociala a masinii testate.
Calitatea materialelor a crescut, chiar si fata de versiunea precedenta Swift, fiind de-a dreptul incomparabila fata de prima generatie a modelului.
Desi nu denota noblete sau scumpete, interiorul este ergonomic si modern, calitatea materialelor fiind medie, iar imbinarile, in fine, imbinarile si finisajele fiind primele aspecte care amintesc ca ne aflam intr-un produs nipon.
Minusul interiorului este evident lipsa spatiului, unul dintre motivele pentru care am zis ca nu inteleg masinile mici.
Fiind un tip destul de inalt, la 1,87 m, am nevoie de o pozitie a scaunului soferului dat la maxim in spate. Asta presupune ca in spatele meu poti strecura, intre spatar si bancheta spate, fix un dosar, nici acela prea voluminos!
Masina este asadar destinata, conform enuntului dat de producator, pentru cinci persoane, insa fizic, nu putem vorbi decat despre doi adulti pe locurile din fata si eventual doi copii pe bancheta spate.
Iar portbagajul, ei bine, in acel loc incape un sac de mancare de caini, de 10 kg si eventual cateva plase cu rosii si alte legume, de cate 2 kg, fiecare,  in niciun caz nefiind vorba despre o masina cu care sa pleci intr-un concediu de macar o saptamana.
De fapt nici nu este nevoie sa privesti fotografiile, ca sa realizezi adevarul din afirmatia de mai sus: 211 litri in mod normal si 528 litri cu bancheta spate rabatata complet.

 

TEHNOLOGIE

Suzuki n-a fost niciodata un etalon in ceea ce priveste tehnologiile oferite. Masinile sunt si asa destuld e scumpe, spatiul mic, tehnologiile costa si ocupa spatiu, deci n-avem nevoie de ele!
Swift, in varianta GS, adica full-options, in viziunea Suzuki, vine cu deschiderea si pornirea masinii fara cheie (Keyless GO), computer de bord, climatizare automata cu filtru de polen, volan reglabil pe inaltime si adancime, oglinzi incalzite, reglabile electric, scaun sofer reglabil manual pe 6 directii, scaune fata incalzite, Radio-CD RDS MP3/WMA integrat cu 6 incinte acustice, slot USB pentru conectare dispozitiv audio auxiliar, comenzi audio pe volan si sistem hands-free Bluetooth.
Nu sta rau fata de restul masinilor din clasa sa, ba chiar sta bine de tot.

 

SIGURANTA

Pe data de 25 august 2010, organismul European de testari auto Euro NCAP a acordat noii generatii de Swift disponibile pe piata din Europa, un rating de 5 stele (cel mai mare posibil) pentru siguranta la impact.
La aceasta nu mai ramane decat sa adaugam ca Swift cvine in dotare standard cu unele aspecte care intaresc punctajul obtinut la Euro NCAP:
Airbag-uri frontale sofer/pasager
Airbag-uri laterale sofer/pasager
Airbag-uri tip cortina
Airbag genunchi sofer
Airbag frontal pasager decuplabil
Bare in usi pentru protectia la impact lateral
ABS (sistem de antiblocare a rotilor la franare)
EBD (distributia electronica a fortei de franare)
BA (sistem de asistenta la franare)
ESP (controlul tractiunii si stabilitatii)

 

CALITATE-PRET

In urma unor promotii de sezon, Autonet ofera modelul testat de noi, la un pret de 11.750 Euro cu TVA inlcus. La data drive-testului, masina costa cu 1000 de Euro mai mult.
Comparat cu competitorii directi, Corsa si Mazda2, Swift se incadreaza fix intre ei, castigand un pic de teren, datorita dotarilor suplimentare pe care le are fata de acestea si care vin in standard.
Totusi, sa dai aproape 12.000 Euro pe o masina care nu exceleaza la niciun capitol, fiind doar frumoasa, e ca si cum ti-ai lua o haina minunata, pe care insa nu o poti purta decat la ocazii speciale. Exagerez putin, Suzuki Swift a castigat titlul de City Car 2011, deci il poti purta zi de zi.
Nu trebuie insa scoase dn calcul ofertele Dacia Sandero, care este lider de piata prin prisma pretului sau, Clio, Fabia si Polo, ca sa numesc doar inca cativa jucatori din segment - si imaginea se deterioreaza usor. Din punctul meu de vedere, Suzuki Swift este o masina scumpa fata de ceea ce ofera si destul de scumpa si vis a vis de concurenta din segment.

 

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (6)

scris de Corvin_de_Hunedoara

OK, hai s-o lamurim: Cristian Szilvassy si Corvin_de_Hunedoara e una si aceeasi persoana. Unul e numele meu, celalat e userul. Apoi, ca sa nu vorbim aiurea si degeaba, iata ce punctaj a obtinut concurenta directa: http://www.masini.ro/drivetest/prezentare/91/skoda-fabia-facelift/ Cu mult sub cel al lui Swift. Golf nu e concurenta si nici clasa lui Swift, sa fie clar. Chiar daca unora le place sa compare merele cu elefantii, nu este si pace!

scris de bosni17

Stimate domnule Cristian Szilvassy, din pacate se vede ca nu agreati masinile mici pentru ca dati dovada de o lipsa totala de cunostinte in domeniu. Cat pentru Corvin_de_Hunedoara... stimabilule, hai sa fim seriosi, masini la 12000 euro... si ce dotari? si ce motoare? Nu zic nimic de faptul ca ati condus masinile concurentei, pentru ca daca la concluzia acesta ati ajuns, este grav. Suzuki Swift, spre marea mea surprindere are in momentul de fata cel mai bun raport pret calitate, urmata de uratica Fiat Panda si de Skoda Fabia. Conduc zilnic masini de la VAG si detin un golf de care sunt foarte multumit, insa urmatoarea masina va fi clar un Swift. La VW nu pot decat sa ma apuc de plans la ce-ti ofera pentru o caruta de bani si mai ales la fiabilitate, care din pacate s-a dus pe apa sambetei. Mai toate masinile din categoria Swiftului si mai jos nu merita banii pe care-i dai. E una din putinele care isi face banii. Domnule jurnalist, te rog fii obiectiv si lasa aberatiile gen sandero. Nu cred ca lumea vrea o cutie cu numar de inmatriculare RIP, chiar daca este ea ieftina si de-a noastra.

scris de mentos

Oricum, noi, ROMANI, suntem o natie de specialisti, ne pricepem la absolut orice.Ce-i de la CarBuyer, cand au facut drive test cu Mini, au scos in evidenta si minusurile, chiar daca-s ei nationalisti.Tot timpul ei au fost pertinenti, fie ca-i vorba de Ford, VW, Range Rover.Ma deranjeaza, findca voi sunteti SUBIECTIVI...Imi cer scuze daca cineva s-a simtit jignit.

scris de mentos

Prietene(incerc sa fac o reconciliere), esti patetic.In primul rand, masina costa 11750, in al doilea rand, prin rabla, masina asta ajunge la 9050.Ce-mi ofera Polo, Clio,Corsa in banii astia?Nimic.Ca si spatiu interior, sta cel mai bine.Are si minusuri(potbagaj mic,bord de plastic).Uita-te ce zic ce-i de la Autocar,CarBuyer.Nu mai denigra, doar pentru ca tie nu-ti place masina.Have a nice day!

scris de Corvin_de_Hunedoara

In afara faptului ca ai reusit sa jignesti pe cineva pe care nu-l cunosti, comentariul tau este de-a dreptul redundant. N-ai niciun argument in afirmatiile tale, ceea ce le face nule.In mod normal nici nu trebuia sa-l aprob, insa am preferat sa las lumea sa vada ce "cunoscatori" sunt cei care aduc critici. La 12.000 Euro iti poti cumpara, linistit, masini din clasa superioara celei din care face parte Swift. Si ca veni vorba, da, m-am urcat s in masinile concurentei, se pare insa ca matale nu!

scris de mentos

Bai jurnalistu` lu` Peste, esti fan declarat al celor din grupul VAG.Daca masina avea sigla VW, presupun ca era cea mai buna.Tu, Jurnalistul lui Peste, te-ai urcat in concurenta?Habar n-ai ce vorbesti, induceti posibili cumparatori in eroare.Masina asta( pe care o detin) , ofera cel mai cinstit pret pentru ceea ce ofera.Spune-mi orice alta masina(din clasa ei), care ofera ceea ce ofera aceasta in pret.Du-te la Vag si ia-ti motor de 60 cp, atunci sa spui ca motorul este subturat.JURNALISTU` LU`..

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.0660 :: 17.05MB