No SSO cookie

Skoda Yeti Ambition 4x4

voteaza
(0/ 0)
Drive test Skoda Yeti Ambition
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Skoda Yeti Ambition 4x4

A trecut ceva timp de când am testat primul Yeti, dar sincer, nu au apărut foarte multe diferenţe de atunci şi până acum. Ce pot spune cu mâna pe inimă este faptul că politica de trust care guvernează preţul şi implict vânzările modelului ceh este total dăunătoare Skodei. Adică, să fim serioşi, cine ar da 24.000 Euro pe un corssover ceh, când la aceiaşi bani îşi poate achiziţiona un Tiguan, care are avantajul de a purta numele Volkswagen şi cară cu sine o valoare de revânzare mult mai mare? Sau de ce să ocoleşti "ruda săracă" din familia 4x4, Duster, care la mult mai puţini bani, adică în jur de 18.000 Euro, îţi oferă cam tot ce ai putea găsi pe un Yeti Ambition, care e o configuraţie medie? Voi puncta aşadar, diferenţele notabile dintre Yeti şi cei doi competitori aleşi nu întâmplător, pentru că, aşa cum am precizat încă de la început, în cei doi ani de la primul test nu s-au schimbat prea multe.

Modeul testat este un Skoda Yeti Ambition 4x4, care ne-a fost oferit de Porsche Bucureşti Vest 1, dealer autorizat Skoda.

 

MOTOR

Dotat cu un motor de 2 litri, însă cu un down-size al puterii, modelul testat dispune de 110 CP, proveniţi dintr-un TDI common rail în patru pistoane, cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Însăşi diferenţa de o treaptă, a şasea, în plus, te va costa, dacă alegi această opţiune, aproape 2000 Euro suplimentar faţă de aceeaşi maşină, însă dotată cu o transmisie în cinci trepte.

Motorul nu este totuşi atât de lent pe cât ne-am putea imagina, însă este ştiut că un cal putere în plus, nu strică niciodată! Evident, vorbesc prin prisma celui care a testat şi varianta de 140 CP, care este totuşi dintr-o altă ligă.

Comparat cu Dusterul de 110 CP, Yeti este ceva mai rapid, graţie lipsei de kilograme dar şi a transmisiei, capitol unde germanii sunt încă greu de bătut. Un alt capitol la care modelul testat este superior, e consumul. Testat în regim de autostradă, combinat cu cel urban şi apoi dus în Munţii Buzăului într- sesiune light off-road, maşina a răspuns cu un consum mediu total de 6,7 l/100 km, performanţă  greu de atins de vehiculele din gama sa. Mai trebuie precizat că motorul se afla la acel moment în rodaj, Maşini.ro preluând vehiculul de test la 70 de kilometri parcurşi şi înscrişi pe bord.

Cuplul motor se face simţit de la turaţii joase, la 1500 rpm fiind deja prezent. Datorită rodajului neefectuat, nu am împins maşina peste limtele a 3000 rpm.

Unele aspecte care dau un plus acestei echipări, faţă de altele, stau sub capota motorului. Aici, constructorul ceh a efectuat câteva moddificări, invizibile ochiului neavizat. Spre exemplu, filtrul de motorină a fost adus la suprafaţă, fiind mult mai uşor de accesat şi implict de înlocuit, filtrul de ulei este şi el mai sus decât la tradiţionalele versiuni de motorizare, însă tot nu se poate efectua schimbul fără a mânji  jumătate de motor cu uleiul scurs. În schimb, catalizatorul împreună cu sonda lambda sunt aduse în compartimentul motor, sus, în spatele motorului, fiind mult uşurate intervenţiile asupra lor şi implicit prelungită viaţa, din cauza lipsei de variaţiuni brutale de temperatură, sau intrarea în contact cu apa de pe carosabil, care producea ruginirea pieselor.

Per ansamblu, vorbim despre un motor de clasă medie, dintr-o generaţie nouă , însă nu ultima de pe piaţă, cu un comportament şi un răspuns decent, care trebuie să facă faţă unei concurenţe care a aplicat down-size-ul la cilindree, păstrând restul caracteristilcilor intacte.

 

COMPORTAMENT

În mod clar, Yeti 2.0 TDI de 110 CP nu este mai mult decât un crossover pentru o familie care doreşte să părăsească asfaltul pentru un weekend în natură. Dacă eşti în căutarea aventurilor extreme, a off-road-ului, dacă vrei să travesezi Sahara, ar trebui să cauţi cel puţin o altă variantă de motorizare.

Pentru un crossover de familie, Yeti se comporta onorabil  în această configuraţie.

Suspensia este un pic rigidă, însă ruliul devine aproape inexistent, aşadar Yeti poate aborda curbele voiniceşte. Garda la sol şi suspensia au fost proiectate astfel încât accesul pe un drum forestier să fie o joacă de copii, însă nu vei putea goni cu 70 km/h pe astfel de drumuri pentru că ai toate şansele să-ţi modifici configuraţia internă.

 

DESIGN

Aici este un capitol la care nu s-a schimbat absolut nimic faţă de modelul testat anterior.

 

INTERIOR

Şi aici toate lucrurile rămân neatinse, semn că Skoda nu are încă cale liberă la crearea unui facelift Yeti, nici pentru interior, dar nici pentru exterior.

Unicul aspect care diferenţiază modelul testat acum, faţă de precedentul, este nivelul de echipare, care deşi e identic, Ambition, este mai sărac în privinţa dotărilor opţionale incluse.

 

TEHNOLOGIE

Din nefericire, nici la acest capitol n-a apărut nimic nou la Yeti, dimpotrivă, modelul testat acum este un pic sub nivelul  celui testat anterior. Ba mai mult, de l data lansării, nivelurile tehnologice s-au mai schimbat, aşadar nu putem vorbi despre un nivel extrem de ridicat din punct de vedere tehnologic la acest model, ci mai degrabă despre unul mediu.

 

SIGURANTA

Testat încă din anul 2009, Yeti are toate cele cinci stele Euro NCAP.  Nici nu este de mirare, având în vedere că vine, în dotarea standard, cu ESP care include EDS, HBA, DSR, frâne disc faţă / spate, functie Off-Road cu buton activare,  airbag genunchi şofer, airbag şofer şi airbag pasager cu opţiune dezactivare, airbag-uri laterale fata, airbag-uri pentru cap faţă/spate, ABS (EBD, MSR, ASR, MBA) şi activare lumini avarie la frânarea de urgenţă.

 

CALITATE-PRET

Cum probabil v-aţi dat seama încă de la începutul review-ului, nu agreez politica Grupului Volkswagen, cel puţin când vine vorba despre brandul Skoda. Preţul unui Yeti este de-a dreptul prohibitiv, de aici şi cifra de vânzări scăzută, comparativ cu concurenţa.

Primul de care se loveşte Yeti este, aşa cum am specificat, Tiguan. Pentru a nu canibaliza (mai mult decât s-au canibalizat deja) vânzările Tiguanului, Yeti costa cam cât acesta. Ceea ce este nedrept.

Faţă de Dacia Duster, nu există termen de comparaţie. O fi Duster o maşină low-budget, însă diferenţa de aproximativ 6000 Euro e mai mult decât semnificativă.

Hyundai ix35 este un alt concurent care pune piedica modelului ceh, deoarece în versune full-options, coreeanul costa in jur de 28.000 Euro, faţă de modelul Yeti testat, al cărui preţ, cu opţionalele inlcuse, este de 23.790 Euro.

 

Cristian Szilvassy

 

 

 

 

 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.0523 :: 21.04MB