No SSO cookie

Skoda Yeti Ambition 4x4

voteaza
(0/ 0)
Drive test Skoda Yeti Ambition
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Skoda Yeti Ambition 4x4

A trecut ceva timp de când am testat primul Yeti, dar sincer, nu au apărut foarte multe diferenţe de atunci şi până acum. Ce pot spune cu mâna pe inimă este faptul că politica de trust care guvernează preţul şi implict vânzările modelului ceh este total dăunătoare Skodei. Adică, să fim serioşi, cine ar da 24.000 Euro pe un corssover ceh, când la aceiaşi bani îşi poate achiziţiona un Tiguan, care are avantajul de a purta numele Volkswagen şi cară cu sine o valoare de revânzare mult mai mare? Sau de ce să ocoleşti "ruda săracă" din familia 4x4, Duster, care la mult mai puţini bani, adică în jur de 18.000 Euro, îţi oferă cam tot ce ai putea găsi pe un Yeti Ambition, care e o configuraţie medie? Voi puncta aşadar, diferenţele notabile dintre Yeti şi cei doi competitori aleşi nu întâmplător, pentru că, aşa cum am precizat încă de la început, în cei doi ani de la primul test nu s-au schimbat prea multe.

Modeul testat este un Skoda Yeti Ambition 4x4, care ne-a fost oferit de Porsche Bucureşti Vest 1, dealer autorizat Skoda.

 

MOTOR

Dotat cu un motor de 2 litri, însă cu un down-size al puterii, modelul testat dispune de 110 CP, proveniţi dintr-un TDI common rail în patru pistoane, cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Însăşi diferenţa de o treaptă, a şasea, în plus, te va costa, dacă alegi această opţiune, aproape 2000 Euro suplimentar faţă de aceeaşi maşină, însă dotată cu o transmisie în cinci trepte.

Motorul nu este totuşi atât de lent pe cât ne-am putea imagina, însă este ştiut că un cal putere în plus, nu strică niciodată! Evident, vorbesc prin prisma celui care a testat şi varianta de 140 CP, care este totuşi dintr-o altă ligă.

Comparat cu Dusterul de 110 CP, Yeti este ceva mai rapid, graţie lipsei de kilograme dar şi a transmisiei, capitol unde germanii sunt încă greu de bătut. Un alt capitol la care modelul testat este superior, e consumul. Testat în regim de autostradă, combinat cu cel urban şi apoi dus în Munţii Buzăului într- sesiune light off-road, maşina a răspuns cu un consum mediu total de 6,7 l/100 km, performanţă  greu de atins de vehiculele din gama sa. Mai trebuie precizat că motorul se afla la acel moment în rodaj, Maşini.ro preluând vehiculul de test la 70 de kilometri parcurşi şi înscrişi pe bord.

Cuplul motor se face simţit de la turaţii joase, la 1500 rpm fiind deja prezent. Datorită rodajului neefectuat, nu am împins maşina peste limtele a 3000 rpm.

Unele aspecte care dau un plus acestei echipări, faţă de altele, stau sub capota motorului. Aici, constructorul ceh a efectuat câteva moddificări, invizibile ochiului neavizat. Spre exemplu, filtrul de motorină a fost adus la suprafaţă, fiind mult mai uşor de accesat şi implict de înlocuit, filtrul de ulei este şi el mai sus decât la tradiţionalele versiuni de motorizare, însă tot nu se poate efectua schimbul fără a mânji  jumătate de motor cu uleiul scurs. În schimb, catalizatorul împreună cu sonda lambda sunt aduse în compartimentul motor, sus, în spatele motorului, fiind mult uşurate intervenţiile asupra lor şi implicit prelungită viaţa, din cauza lipsei de variaţiuni brutale de temperatură, sau intrarea în contact cu apa de pe carosabil, care producea ruginirea pieselor.

Per ansamblu, vorbim despre un motor de clasă medie, dintr-o generaţie nouă , însă nu ultima de pe piaţă, cu un comportament şi un răspuns decent, care trebuie să facă faţă unei concurenţe care a aplicat down-size-ul la cilindree, păstrând restul caracteristilcilor intacte.

 

COMPORTAMENT

În mod clar, Yeti 2.0 TDI de 110 CP nu este mai mult decât un crossover pentru o familie care doreşte să părăsească asfaltul pentru un weekend în natură. Dacă eşti în căutarea aventurilor extreme, a off-road-ului, dacă vrei să travesezi Sahara, ar trebui să cauţi cel puţin o altă variantă de motorizare.

Pentru un crossover de familie, Yeti se comporta onorabil  în această configuraţie.

Suspensia este un pic rigidă, însă ruliul devine aproape inexistent, aşadar Yeti poate aborda curbele voiniceşte. Garda la sol şi suspensia au fost proiectate astfel încât accesul pe un drum forestier să fie o joacă de copii, însă nu vei putea goni cu 70 km/h pe astfel de drumuri pentru că ai toate şansele să-ţi modifici configuraţia internă.

 

DESIGN

Aici este un capitol la care nu s-a schimbat absolut nimic faţă de modelul testat anterior.

 

INTERIOR

Şi aici toate lucrurile rămân neatinse, semn că Skoda nu are încă cale liberă la crearea unui facelift Yeti, nici pentru interior, dar nici pentru exterior.

Unicul aspect care diferenţiază modelul testat acum, faţă de precedentul, este nivelul de echipare, care deşi e identic, Ambition, este mai sărac în privinţa dotărilor opţionale incluse.

 

TEHNOLOGIE

Din nefericire, nici la acest capitol n-a apărut nimic nou la Yeti, dimpotrivă, modelul testat acum este un pic sub nivelul  celui testat anterior. Ba mai mult, de l data lansării, nivelurile tehnologice s-au mai schimbat, aşadar nu putem vorbi despre un nivel extrem de ridicat din punct de vedere tehnologic la acest model, ci mai degrabă despre unul mediu.

 

SIGURANTA

Testat încă din anul 2009, Yeti are toate cele cinci stele Euro NCAP.  Nici nu este de mirare, având în vedere că vine, în dotarea standard, cu ESP care include EDS, HBA, DSR, frâne disc faţă / spate, functie Off-Road cu buton activare,  airbag genunchi şofer, airbag şofer şi airbag pasager cu opţiune dezactivare, airbag-uri laterale fata, airbag-uri pentru cap faţă/spate, ABS (EBD, MSR, ASR, MBA) şi activare lumini avarie la frânarea de urgenţă.

 

CALITATE-PRET

Cum probabil v-aţi dat seama încă de la începutul review-ului, nu agreez politica Grupului Volkswagen, cel puţin când vine vorba despre brandul Skoda. Preţul unui Yeti este de-a dreptul prohibitiv, de aici şi cifra de vânzări scăzută, comparativ cu concurenţa.

Primul de care se loveşte Yeti este, aşa cum am specificat, Tiguan. Pentru a nu canibaliza (mai mult decât s-au canibalizat deja) vânzările Tiguanului, Yeti costa cam cât acesta. Ceea ce este nedrept.

Faţă de Dacia Duster, nu există termen de comparaţie. O fi Duster o maşină low-budget, însă diferenţa de aproximativ 6000 Euro e mai mult decât semnificativă.

Hyundai ix35 este un alt concurent care pune piedica modelului ceh, deoarece în versune full-options, coreeanul costa in jur de 28.000 Euro, faţă de modelul Yeti testat, al cărui preţ, cu opţionalele inlcuse, este de 23.790 Euro.

 

Cristian Szilvassy

 

 

 

 

 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.0013 :: 17.9MB