No SSO cookie

Skoda Yeti

voteaza
(0/ 0)
Drive test Skoda Yeti
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Skoda Yeti

Masini.ro a avut la dispozitie, gratie Brady Auto Center, Dealer Autorizat SKODA, modelul Yeti, intr-o configuratie de mijloc, catre high-end. Drive-testul efectuat a fost ca un drog, a creat dependenta, asa ca in urma unei discutii comune amajuns la concluzia ca va fi necesar un weekend intreg in compania SUV-ului ceh.
Skoda, ca orice marca care se respecta, s-a aliniat modei si a penetrat o piata cu un vehicul de teren, cau cel putin cu veleitati de off-road. Desi conform dimensiunilor cat si al look-ului, Yeti pare mai degraba un crossover decat un SUV, trebuie sa dam crezare producatorului ceh care face parte din familia germana a VW si Audi si sa-l consideram ca atare, un SUV.
Pentru cei familiarizati cu modelele Volkswagen, Yeti nu aduce mari surprize la interior, parand mai degraba un Touran restilizat. De fapt senzatia pe care mi-a lasat-o masina este ca desi se putea face mai mult era imposibil de produs o masina care sa ia fata fratilor mai mari si cu state mai vechi "in familie", VW si Audi. Si ca sa nu fie un competitor direct, si pretul a fost aliniat, in sensul ca daca-ti doresti Yeti, vei scoate din buzunar in juir de 22-25.000 Euro, pentru o echipare decenta. In linii mari, intreaga gama Skoda sufera de aceeasi politica de trust de care sufera si Dacia. Intrat intr-un mare concern, esti pana la capat ruda saraca care sta la masa bogatilor undeva mai la margine. Repet, cehii puteau obtine mult mai mult de la Yeti!
Nici motorizarea nu este vreo surpriza, deja clasicul 2,0 TDI common-rail care echipeaza de ani buni modelele Passat, Golf, A4, etc, se regaseste si pe Yeti, unde a pierdut cei 3 cai putere care-l faceau egalul germanilor. Yeti dispune de 140 CP.
Sa nu intelegeti gresit! Yeti nu e nici pe departe o masina urata, sau nereusita, nici submotorizata! Doar ca privesc aceasta masina ca pe un produs OK, care-mi satisface gusturile, dar nu-mi ridica spranceana a mirare, desi ar fi putut smulge cu usurinta un mare WOW!

MOTOR

Despre motorul care echipeaza Yeti, un TDI 2,0 common-rail, s-au scris destule pe acest site. Este suficient sa parcurgeti testele scrise in dreptul modelelor Audi A4 sau VW Passat, ambele cu aceasta motorizare, si veti culege date cat pentru un articol intreg destinat numai motorizarii.
O sa punctez doar consumul, care in trafic strict urban a atins valoarea maxima de 8,8 l/100km. Intr-un regim light de off-road, pragul atins a fost de 12-13 l/100 km, cu butonul off-road activat.
Aceasta functie, care se cupleaza sau decupleaza cu o singura apasare de buton, este o chestie total diferita de restul de pe piata. Maneta schimbatorului de viteze se aduce in pozitia neutra iar la eliberarea franei, soferului nu-i mai ramane decat sa stapaneasca directia masinii, restul fiind preluat de functia off-road, o solutie originala Skoda. In linii mari, vorbim de un sistem de asistenta la urcare-coborare, care permite abordarea unor pante mai abrupte decat ar fi soferul capabil sa abordeze singur.
Motorul de 2 litri este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte, mostenita si ea din grupul-mama VW. Ansamblul motor-cutie face ca Yeti sa se comporte admirabil pe sosea, sau in trafic, devenind vioi daca este trecut de pragul de 2000 rpm.


DESIGN

Liniile si dimesniunile modelului Yeti sunt de-a dreptul ciudate. Privit dintr-un unghi anume, pare un Roomster bagat sub lupa, privit din altul, aduce cu un Touran Cross, specialistii pretind ca are la baza platforma Golfului, fapt de care ma indoiesc sincer, desi respect parerile confratilor de breasla.
Ca sa fim cinstiti, trebuie sa privim Yeti ca pe o masina 100% nou construita, pe o platforma pusa la dispozitie tot din interiorul marcii si anume platforma Scout.
Si desi aduce cu multe, nu seamana cu niciunul dintre modelele enumerate.
Botul, desi se incearca alinierea la o fata comuna tuturor modelelor Skoda, iese din tipar datorita celor doua proiectoare imense, neobisnuite la masinile din ultimile generatii de pe piata. Grila motorului ramane comuna tuturor Skodelor.
Datorita dimensiunilor sale, Yeti este situat undeva la limita dintre un break si un off-road, prea agresiv pentru o masina pur stradala, dar cu un aer de scolarita ingenua in fata monstrilor 4x4.
Si totusi este o masina frumoasa. Cocheta chiar. Si peste toate este o surpriza pentru privitori. Cum, Skoda face si SUV-uri?
Liniile care alcatuiesc designul masinii sunt extrem de simple, pur germanice. Nu se poate identifica pe intreaga caroserie, un singur detaliu care sa aiba caracter pur stilistic, totul este util sau functional. Are chiar o alura de oarecare austeritate, iar paradoxul creat de agresivitatea partii frontale fata de cumintenia desenului spatelui masinii, este o delicatesa de o rara subtilitate.
La interior, am mai scris, te regasesti intr-un VW restilizat de cehi. Nu este neaparat un lucru rau, partile componente cu rol tehnic sunt indelung testate si refolosirea lor la Yeti dau siguranta lucrului bine facut in concordanta cu aplicabilitatea succesului.
Plasticele dau o placuta senzatie la atingere, lucru subliniat de toti dealerii care iti vor prezenta Yeti intr-un show-room, iar pozitia in scaune este excelenta, la fel si vizibilitatea.
Ceasurile de bord sunt imprumutate de la Golf insa au alte lumini, clasicul verde de la Skoda fiind inlocuit cu alb si rosu. Verdele a ramas prezent doar la panoul central, imprumutat tot de la VW, care primeste in plus touch-screen.
Numeroasele spatii de depozitare din interior sunt utile si logice si pentru ca vorbim despre o masina "din grup" este aproape un pleonasm sa amintesc de existenta lor.
Una peste alta, chiar daca materialele folosite la fabricatie nu ridica interiorul SUV-ului Yeti la rang de masina princiara, grija cu care au fost finisate si imbinate ajuta masina sa treaca peste pragul denumit generic "comun".


FEELING


In Yeti te simti mai degraba sas decat german. Asta ca sa nu spun direct ceh. Adica sobrietatea si lipsa de imaginatie si exuberanta germana a fost pe ici, pe colo, strapunsa de spiritul original Skoda, iar acesta este un aspect benefic.
Yeti iti da sentimentul de siguranta si increderea ca poti razbi in conditii mai grele decat cele in care te afli deja.
Fiind un compromis intre o masina de strada si un veritabil offroad este logica senzatia descrisa mai sus.
Si daca ar trebui sa punctez aspectul la care Yeti exceleaza, acesta este stabilitatea pe drum. Tinuta de drum este impecabila. Chiar si pe carosabil ud, chiar trecand cu viteza prin balti (a se vedea galeria foto), chiar incercand un tete-a-tete cu frana de mana pe asfaltul ud, masina a refuzat sa efectueze "un 180 de grade". Si nu se poate pune la indoiala capacitatea pilotului, cu alte masini i-a iesit! Dar Yeti este facut sa scoata ocupantii sai din conditii grele de drum cu fata curata.


PRET

Modelul testat de masini.ro, Yeti Ambition 4x4 2.0 TDI CR DPF, costa 22.605,24 EUR. Fiind o echipare de mijloc, si pretul este undeva mai sus. Pretul unui Yeti incepe de la 15.466 EUR, pentru modelul Yeti 1.2 TSI / 105 CP cu transmisie manuala 6 trepte, 4x2, iar pentru varianta high-end, 2.0 TDI CR DPF / 170 CP, transmisie manuala 6 trepte, 4x4, veti plati 26.056. Toate preturile sunt cu TVA inclus si toate preturile sunt disponibile prin Brady Auto Center, Dealer Autorizat SKODA.


Corvin (Cristian Szilvassy)


 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6346 :: 17.9MB