No SSO cookie

Noul Opel GTC Astra - design impresionant, maxim de dinamism

voteaza
(0/ 0)
Noul Opel GTC Astra - design impresionant, maxim de dinamism
Noutati-auto · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Model Opel Astra GTC poate fi comandat la preturi pornind de la 18.990 Euro cu TVA

 
 

Datorita formelor sale sculptate cu accente precise si proportii dramatice, coupe-ul compact reprezinta expresia cea mai concentrata a designului Opel. Toate versiunile GTC Astra dispun de sistemul premium cu suspensie HiPerStrut (de inalta performanta) pe puntea fata care se imbina in mod ideal cu suspensia spate cu brat Watt pentru a oferi o stabilitate fara egal si cel mai inalt nivel de precizie in conducere. Printre inovatiile noului GTC Astra se numara sistemele de asistenta a soferului, bazate pe cea de-a doua generatie a camerei frontale Opel Eye, cu functionalitate extinsa si noul sistem de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL+ 4), aflat la a patra generatie.

Spre deosebire de multe versiuni cu trei usi ale modelelor hatchback compacte, GTC va fi un model unic in gama Opel, cel mai performant Astra in ceea ce priveste designul si dinamica de conducere. Acesta nu are niciun element de design exterior in comun cu celelalte modele din gama Astra, cu exceptia carcaselor oglinzilor exterioare si a antenei. Sase dintre cele sapte design-uri de jante de 17 pana la 20 de inch disponibile sunt, de asemenea, specifice doar modelului GTC.

De asemenea, parbrizul panoramic este disponibil exclusiv pentru noul GTC Astra.

Pentru aceasta caracteristica unica, lansata cu succes odata cu modelul anterior GTC Astra, inginerii Opel au depus in total 11 patente in timpul dezvoltarii. Parbrizul panoramic mare se extinde uniform de la capota la acoperis, pana la montantul B. Neincluzand traverse care ar fi afectat vizibilitatea, acesta ofera soferului si pasagerilor o experienta unica la bord si o perceptie complet noua a spatiului si vizibilitatii, cu un camp vizual aproape nelimitat, asemanator vederii dintr-o cabina de pilotare.

„Ne-am dorit ca modelul GTC Astra sa reprezinte insasi esenta limbajului de design Opel, maiestria sculpturala intalneste precizia Germana, si sa cuprinda pasiunea noastra pentru autovehicule”, declara Mark Adams, Vicepresedinte Design Opel/Vauxhall. „Cu toate acestea am vrut ca emotia sa nu puna in umbra caracterul functional: GTC Astra este un dream car inteligent si accesibil.”

Designerii au amplificat efectul dramatic al profilului prin reducerea numarului de linii: doar trei linii creeaza tensiune si sculpteaza forma modelului GTC Astra. O linie fina, clara, care coboara de la portiera fata pana in partea inferioara a aripii spate si confera energie partii laterale a caroseriei, motivul taisului specific limbajului de design Opel este utilizat la fel ca in cazul modelului Insignia. O a doua linie integreaza manerul portierei si se intinde pana in partea din spate, accentuand efectul dramatic al modelului GTC prin divizarea suprafetelor intre o taietura inferioara fina si o aripa lata. Cea de-a treia linie urmeaza silueta clara si sportiva a acoperișului, prezinta un finisaj cromat si accentueaza impactul vizual al geamului, indreptand privirea catre spoilerul integrat in mod elegant.

Partea din fata simpla a autovehiculului prezinta pliul central specific marcii Opel si iese in evidenta prin designul puternic și subțire al farurilor, in forma de ochi de vultur, care includ luminile diurne sub forma de aripa. Acestea incadreaza ca intre paranteze emblema cromata rafinata si grila trapezoidala separata, cu efect dramatic, amplasata mai jos pentru a crea acea senzatie specifica autovehiculelor de curse, reflectand astfel alura sportiva a modelului GTC Astra.

Sectiunea aripilor reprezinta partea cea mai dramatica a modelului GTC Astra. Designul puternic confera autovehiculului proportii impunatoare si o atitudine hotarata, scotand in acelasi timp in evidenta postura lata, garda la sol coborata si aderenta impresionanta. Linia care porneste de la montantul C aluneca inspre partea din spate si se unduieste spre spoilerul spate, integrat ingenios in linia continua a acoperisului. Ledurile optionale ale lampilor spate evidentiaza motivul aripii.

O mare parte din procesul de dezvoltare s-a concentrat asupra echiparii modelului GTC cu suspensia HiPerStrut de la Opel, in premiera pentru un model din gama Astra. Adaptata perfect pentru modelul coupé compact, aceasta ofera un nivel sporit de manevrabilitate si un raspuns mai rapid al sistemului de directie, conform preferintelor soferilor de autovehicule sport. Bazat pe sistemul utilizat in prezent pentru Insignia OPC, suspensia HiPerStrut utilizeaza punctele de montare existente ale modelului Astra, insa reduce unghiul de inclinare a pivotului de directie cu 44% si utilizeaza un ax cu lungime mai redusa (deportul axei pivotului) cu 46% fata de modele echipate cu suspensie McPherson. Acest fapt ajuta la prevenirea generarii cuplului virator, o caracteristica specifica multor autovehicule puternice cu tractiune pe fata, oferind soferilor modelului GTC Astra posibilitatea de utiliza mai eficient performanta autovehiculului, fara insa ca sistemul de direcție sa fie afectat.

Prin adaugarea suspensiei de inalta performanta HiPerStrut, a fost redus si gradul de modificare a unghiului de cadere a rotilor din fata in timpul virajelor, imbunatatind astfel aderenta. De asemenea, nivelul de reacție a sistemului de directie a fost sporit, datorita reducerii gradului de frecare al acestuia. Schimbarile de geometrie aparute ca urmare a echiparii cu HiPerStrut permit montarea de jante cu diametru de pana la 20 de inch.

Spre deosebire de modelul Astra cu cinci usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 10 - 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2685 mm la 2695 mm. Ecartamentul a fost marit, de asemenea, ajungand la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) in fata si la 1.588 mm (+ 30 mm) in spate.

Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost, de asemenea, modificata pentru GTC Astra in privinta rigiditatii la rotatie si a inaltimii centrului de rotatie. Sistemul are multe avantaje fata de designul modern cu brate multiple, inclusiv dimensiuni și forme imbunatatite, rigiditate sporita la unghiul de cadere a rotilor si frecare redusa a sistemului de suspensie. Bratul Watt garanteaza, de asemenea, stabilitate laterala permanenta.

Bratul Watt este montat pe o traversa de dimensiuni mici, amplasata sub autovehicul, in spatele sectiunii centrale a puntii spate. Acesta cuprinde un brat central pivotant scurt cu articulație sferica la fiecare capat, pe care sunt fixate bratele laterale de la roti.

Configuratia asigura o stabilitate excelenta pe drum drept, insa in viraje aceasta minimizeaza deviatia laterala intr-un mod asemanator unui sistem cu brate multiple. Cuplajul absoarbe aproximativ 80% din sarcinile laterale. In plus, bratul Watt permite utilizarea unor bucse mai flexibile, fara a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenta a rotilor din spate, oferind astfel un raspuns imbunatatit si un nivel sporit de confort pe puntea spate.

Modelul GTC Astra a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al sasiului FlexRide, inteligent si complet adaptiv. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, imbunatatind comportamentul in viraje si reactia sistemului de directie, adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatit al autovehiculului sporesc siguranta in timpul conducerii in situatii de urgenta. In plus, sasiul FlexRide poate fi setat in trei moduri diferite, permitand astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apasarea a unui buton: puteti alege intre modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul „Tour” pentru o calatorie confortabila sau modul „Sport” pentru un plus de dinamism.

Precizie, reactie si incredere. Acestea erau cele trei obiective ale programului pentru sistemul de directie proiectat special pentru GTC. Provocarea a fost mentinerea manevrabilitatii sistemului la viteze scazute, insa si antrenarea unui nivel mai mare de implicare si a unui efort usor mai mare la viteze mai mari. GTC Astra utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu asistenta sensibila la viteza. Insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie.

Cele mai importante beneficii ale utilizarii servodirectiei (EPS) sunt bine cunoscute. La viteze scazute, nivelul de asistenta este sporit pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistenta este redusa automat pentru a oferi un grad sporit de raspuns pentru sofer. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica ce consuma energie si raspunde direct la cantitatea de energie necesara la orice viteza.

GTC Astra disponibil in patru variante de motorizare: trei motoare pe benzina si unul turbo-diesel, cu puteri intre 88 kW/120 cp si 132 kW/180 cp. Inca de la inceputul anului 2012, oferta de motorizari va fi extinsa prin lansarea noului motor 1.7 CDTI (81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp) cu sistem Start/Stop standard. Doua versiuni ale motorului 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp) cu consum si mai redus si alte tehnologii de reducere a consumului si emisii de doar 109 g de CO2/km vor fi lansate in cursul anului viitor. Varianta OPC de inalta performanta va fi disponibila, de asemenea, in 2012.

Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail imbunatatit cu putere marita la 121 kW/165 cp dispune de filtru de particule diesel si transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Noua tehnologie Start/Stop de la Opel care reduce consumul de carburant in traficul urban cu opriri si porniri multiple face parte din dotarea standard. Motorul 2.0 CDTI imbina performanta excelenta cu eficienta inalta. Acesta genereaza un cuplu de pana la 380 Nm datorita functiei de supraalimentare si permite modelului GTC Astra sa atinga 100 km/h in 8,9 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h. Consumul de carburant in regim combinat nu depaseste 4,8 litri de carburant diesel per 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 127 g/km. Datorita rezervorului de 56 de litri, GTC Astra 2.0 CDTI are o autonomie de peste 1.100 km.

Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus in dotarea standard a celor doua modele cu motoare pe benzina de 1,4 litri. Motoarele pe benzina cu supraalimentare care dezvolta o putere de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp genereaza un cuplu de 200 Nm si consuma 5,9 litri de carburant per 100 km (139 g de CO2/km). Cel mai performant model din gama motoarelor pe benzina este 1.6 turbo de 132 kW/180 cp ce permite o viteza maxima de 220 km/h.

Transmisia manuala cu sase trepte de viteza este inclusa in dotarea standard a tuturor motoarelor. La inceputul anului 2012, transmisia automata cu sase trepte de viteza va fi disponibila pentru motorul pe benzina 1.4 turbo si motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail.

Noul GTC Astra este in top pe segmentul de piata al modelelor coupe compacte si in ceea ce priveste sistemele de asistenta pentru sofer. Cea de doua generatie de camere Opel Eye este prevazuta cu functii extinse pentru versiunile Enjoy si Sport si joaca un rol important. Functia de recunoastere a semnelor rutiere imbunatatita poate identifica acum mai multe semne de circulatie utilizate in UE si poate recunoaste acum si indicatoarele dreptunghiulare: de exemplu pentru autostrada, zone de restrictionare a traficului si indicatoare de limita de viteza. Pe langa binecunoscutul sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibila acum și cu noua functie de indicare a distantei de urmarire (FDI), care informeaza soferul prin semnale vizuale despre distanta fata de autovehiculul din fata.

A patra generatie a sistemului avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4+) este inclusa pentru prima data in dotarea modelului GTC Astra. Pe langa cele noua functii ale sistemului AFL+, printre care functia de asistenta pentru faza lunga, care activeaza si dezactiveaza faza lunga in functie de prezenta altor autovehicule, acesta poate fi imbunatatit cu un sistem inteligent de reglare a iluminarii (ILR), care utilizeaza camera video frontala Opel Eye pentru a masura distanta fata de autovehiculul din fata si a regla in consecinta fasciculul farurilor in modul faza scurta. Acest lucru asigura o iluminare optima a carosabilului, fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic. Datorita acestor 10 functii, GTC Astra este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul sau.

In comparatie cu modelele concurente, GTC Astra nu neglijeaza aspectul functional, in ciuda designului sau specific de autovehicul coupe. Pe langa faptul ca poate transporta pana la cinci persoane, portbagajul acestuia are un volum de depozitare intre 370 si 1.235 l – cu peste 200 l mai mare decat cel al modelelor concurente. Spatiul de depozitare din habitaclu a fost marit cu 50% fata de generatia anterioara a modelului GTC, fapt care se datoreaza si franei electrice de parcare, care elibereaza suficient spatiu in consola centrala pentru o depozitare accesibila a obiectelor.

Designul interior de inalta calitate al modelului GTC Astra imbina formele sculpturale si liniile dinamice, iar caracterul sau sportiv distinct este scos in evidenta de noile materiale, culori si ornamente decorative, atat in varianta Enjoy, cat si Sport. Volanul sport standard, cu priza imbunatatita, subliniaza, de asemenea, caracterul captivant al modelului GTC.

Pentru a se potrivi tuturor soferilor, scaunele din fata ale modelului GTC Astra ofera cele mai multe posibilitati de reglare din acest segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din fata cu reglare pe opt directii, suport lombar reglabil in 4 directii si spatiu extins pentru zona superioara a picioarelor, aprobate de expertii independenti in sanatatea spatelui din cadrul asociatiei AGR (Aktion Gesunder Rücken – Actiune pentru un spate sanatos) reprezinta o dotare optionala accesibila.

Modelul GTC Astra se poate comanda la partenerii Opel din Romania, iar preturile pornesc de la 18.990 euro (cu TVA) pentru motorizarea 1.4 Turbo Ecotec Start/Stop 120 CP. Oferta disponibila la acest moment include versiunea 1.4 Turbo Start/Stop de 140 CP, ca si propulsorul de 1.6 Turbo 180 CP. In privinta motorizarilor diesel, este disponibila versiunea 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 165 CP, in timp ce mai multe optiuni vor fi adaugate pe parcursul anului viitor.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (4)

scris de ovyy

O masina plina de energie cu dotari foarte multe pentru generatia tanara.

scris de ovyy

Noul Model Opel Astra GTC chiar este impresionant, au evoluat foarte mult in ultima perioada.

scris de bogdan7817

pana la urma si Opel trebuia sa lanseze un model ca acesta bine stilizat si cel mai important cu o motorizare perfecta

scris de carmenflorin

Foarte frumos. Cel mai tare din clasa sa ,cel putin ca design!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9342 :: 17.83MB