No SSO cookie

OFICIAL: Noul Opel Astra GTC

voteaza
(0/ 0)
OFICIAL: Noul Opel Astra GTC
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Opel Astra GTC, prezentat in detaliu.

 
 

Toamna acestui an va fi una plină pentru Opel, marca urmând să lanseze pe piaţă trei noi modele emblematice: revoluţionarul model electric Ampera cu autonomie extinsă, noua generaţie a campionului flexibilităţii, Zafira Tourer, şi modelul sport compact Astra GTC cu trei uşi. Astra GTC va avea premiera mondială la ediţia cu numărul 64 a Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt, care va avea loc în perioada 15 – 25 septembrie 2011.

Noul Astra GTC iese în evidenţă prin designul său atrăgător şi prin dinamica sa extraordinară la condus. La exterior, formele sculpturale modelate cu mare precizie dau o notă dramatică liniilor netede şi impetuoase specifice unei versiuni coupé. Pentru o dinamică înbunătăţită la rulare, toate versiunile modelului Astra GTC beneficiază de o configuraţie avansată pentru puntea faţă datorită sistemului de suspensie faţă de înaltă performanţă, HiPerStrut, care se îmbină în mod armonios cu suspensia spate cu ingeniosul braţ Watts, patentată de Opel, pentru un nivel unic de stabilitate şi precizie în timpul conducerii. Un număr foarte mic de autovehicule deosebit de sportive din acest segment pot oferi o asemenea arhitectură sofisticată a punţii faţă.

„Modelul Astra GTC este modelul sportiv din gama Opel”, afirmă Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel/Vauxhall. „A fost desenat şi proiectat în platforma noastră din Rüsselsheim ca un model coupé sport foarte atrăgător, cu performanţe dinamice în timpul conducerii, dar în acelaşi timp accesibil, spaţios şi flexibil. Suntem convinşi că va reprezenta o noutate în segmentul de autovehicule sport compacte”.

GTC este cel mai performant model al gamei Astra în ceea ce priveşte designul şi dinamica în timpul conducerii. Reprezentând între 15 şi 20% din numărul total de vânzări ale Astra, acesta va energiza cu siguranţă autovehiculele compacte ale Opel, care au avut în Europa o o cotă de piaţă de 11,4% în 2010, faţă de 8,3% în 2009.

Caroserie cu design atletic şi linii asemănătoare tendoanelor unui sprinter

Noul Astra GTC este inspirat în mare măsură din prototipul Opel GTC Paris prezentat toamna trecută în cadrul Mondial de l’Automobile, desfăşurat la Paris. Un model compact cu cinci locuri, sportiv, cu aspect de coupé şi proporţii dramatice, Astra GTC are un design unic: nu prezintă niciun element exterior în comun cu celelalte modele din gama Astra, cu excepţia carcasei oglinzii retrovizoare exterioare şi a antenei. Şase din cele şapte modele de jante de 17- 20” oferite sunt disponibile doar pentru autovehiculele GTC.

„Am dorit ca modelul Astra GTC să reprezinte însăşi esenţa limbajul de design Opel „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană” şi să reflecte pasiunea noastră pentru autovehicule”, a declarat Mark Adams, Vicepreşedinte Design Opel/Vauxhall. „Cu toate acestea, nu am vrut ca emoţia să eclipseze caracterul funcţional: Astra GTC este un autovehicul de vis, accesibil şi inteligent”.

Din profil, designerii au amplificat efectul dramatic prin utilizarea unui număr redus de linii: doar trei linii creează tensiune şi schiţează forma sculpturală a Astra GTC. O linie fină, netedă, coboară uşor de la portiera faţă până în partea inferioară a aripii spate şi dă o notă energizantă părţii laterale a caroseriei, iar motivul tăişului specific limbajului de design Opel este utilizat la fel ca în cazul modelului Insignia. O a doua linie integrează mânerul portierei şi se întinde până în partea din spate, accentuând prezenţa dramatică a modelului GTC prin desfăşurarea suprafeţelor până la o tăietură inferioară fină şi o aripă lată. Cea de-a treia linie care urmează silueta clară şi sportivă a plafonului are un finisaj cromat şi accentuează impactul vizual al geamului, îndreptând privirea către spoilerul integrat elegant.

Partea din faţă a autovehiculului prezintă o cută specifică a liniei mediane specifică mărcii Opel şi iese în evidenţă prin designul puternic, în formă de ochi de vultur al farurilor, care includ luminile diurne în formă de aripă. Acestea încadrează ca între paranteze emblema cromată rafinată şi grila trapezoidală separată, cu efect dramatic, amplasată mai jos pentru a crea o senzaţie specifică autovehiculelor de curse, reflectând astfel alura sportivă a modelului Astra GTC.

Secţiunea aripilor reprezintă partea cea mai dramatică a modelului Astra GTC. Designul său puternic conferă autovehiculului proporţii impunătoare şi o atitudine hotărâtă, scoţând în acelaşi timp în evidenţă ţinuta, garda la sol coborâtă şi prezenţa impresionantă. Linia care porneşte de la montantul C alunecă înspre partea din spate şi face legătura cu spoilerul spate, integrat ingenios în linia continuă a plafonului. Ledurile opţionale evidenţiază profilul în formă de aripă al lămpilor spate.

Configuraţia exclusivistă a suspensiei faţă high-tech sporeşte precizia sistemului de direcţie

Şasiul mecatronic al modelului Astra GTC include o arhitectură exclusivistă, de înaltă tehnologie a suspensiei faţă, similară celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi o preciză sporită, caracteristici pe care toţi şoferii pretenţioşi le aşteaptă de la un autovehicul cu aspect sportiv.

Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uşi, garda la sol a modelului GTC este coborâtă cu 15 mm, în timp ce dimensiunile de bază ale şasiului sunt uşor mărite. Datorită braţelor extinse din spate, ampatamentul autovehiculului a crescut cu 10 mm, de la 2.685 la 2.695 mm. Ecartamentul a fost mărit, ajungând la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) pentru roţile din faţă şi la 1.588 mm (+ 30 mm) pentru roţile din spate. Acest lucru permite echiparea cu jante sportive şi pneuri cu diametru mărit, care sporesc stabilitatea, îmbunătăţesc ţinuta de drum şi impactul vizual.

Însă principala schimbare nu este vizibilă cu ochiul liber. Toate versiunile Astra GTC, indiferent de sistemul de propulsie şi de nivelul de echipare, sunt prevăzute cu o componentă specială, inclusă, de obicei, în dotarea autovehiculelor sport din clasa superioară: suspensia faţă de înaltă performanţă HiPerStrut (High Performance Strut). În comparaţie cu suspensia standard McPherson din dotarea modelului Astra, HiPerStrut se caracterizează printr-o reducere a unghiului de înclinare a pivotului de direcţie şi un ax de lungime mai redusă. Acest lucru sporeşte ghidajul şi aderenţa roţilor, reduce perturbările mecanismului de direcţie provocate de cuplul motor ridicat şi sporeşte puterea de virare, oferind şoferilor modelului Astra GTC control mai bun asupra direcţiei, un nivel sporit de precizie şi reacţii îmbunătăţite.

În plus, HiPerStut reduce instabilitatea pneurilor, permiţând montarea unor jante cu diametru mai mare. Această configuraţie avansată lipeşte maşina de drum şi sporeşte plăcerea în timpul conducerii pentru toţi şoferii modelului GTC, chiar înainte de lansarea versiunilor foarte sportive planificată în viitorul apropiat.

Suspensia spate utilizează un arbore compus în combinaţie cu un braţ Watts. Această configuraţie inteligentă, distinctă a mărcii Opel, şi-a demonstrat deja numeroasele avantaje la modelul Astra. Fiind mai uşoară şi mai compactă decât o suspensie multibraţ, aceasta asigură un nivel sporit de confort, o izolare fonică perfectă şi un nivel impresionant de control/stabilitate.

Şasiul Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al şasiului de la Opel, FlexRide, inteligent şi complet adaptabil. Acesta sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, oferind un răspuns îmbunătăţit în viraje şi din partea sistemului de direcţie, adaptându-se automat la condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările autovehiculului şi stilul individual de conducere. Ţinuta de drum şi echilibrul îmbunătăţit al autovehiculului sporesc siguranţa în timpul conducerii în situaţii de urgenţă. În plus, FlexRide poate fi setat în trei moduri diferite, permiţând astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apăsarea a unui buton: se poate alege oricând între modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul „Tour” pentru o călătorie confortabilă sau modul „Sport” pentru un plus de dinamism.

Pentru început, patru motorizări – în curând versiuni sportive

Ofera Astra GTC va cuprinde o gamă completă de motorizări, de la un accesibil 74 kW/ 100 CP până la unităţi sportive, foarte puternice. Pentru început, modelul Astra GTC este disponibil cu patru variante de motorizare: o unitate diesel şi trei pe benzină.

Varianta îmbunătăţită a motorului turbodiesel 2.0 CDTI cu sistem de injecţie common-rail şi o putere mărită la 121 kW/165 CP este echipată cu un filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Noua tehnologie Start/Stop a Opel, care reduce consumul de carburant în traficul urban cu opriri şi porniri dese, este inclusă în dotarea standard. Varianta 2.0 CDTI îmbină în mod armonios performanţele înalte cu eficienţa sporită. Aceasta generează un cuplu maxim de 380 Nm datorită funcţiei de supraalimentare şi permite modelului Astra GTC să atingă viteza de 100 km/h în numai 8,9 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h. Consumul de carburant în regim combinat nu depăşeşte 4,9 litri de carburant diesel la 100 km, iar emisiile de CO2 ating o valoare de 129 g/km. Datorită rezervorului cu o capacitate de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de 1.100 km.

Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus în dotarea standard a celor două motoare pe benzină supraalimentate, cu o cilindree de 1,4 litri şi puteri de 88 kW/120 CP şi 103 kW/140 CP. Ambele unităţi sunt dotate cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, generează un cuplu de 200 Nm şi au un consum de carburant de 5,9 l/100 km (emisii de CO2 de 139 g/km). Cel mai performant model al gamei pe benzină este motorul turbo de 1,6 litri, ce dezvoltă o putere de 132 kW/180 CP, prevăzut cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi care propulsează autovehiculul la o viteză maximă de 220 km/h.

Mai multe sisteme de propulsie vor fi lansate aproape de data premierei mondiale de la Salonul Auto de la Frankfurt. Versiunile cele mai sportive, inclusiv varianta OPC de înaltă performanţă vor fi lansate în 2012.

Tehnologia inovatoare sporeşte plăcerea şi siguranţa în timpul conducerii

Indiferent de varianta de motorizare, călătoria la bordul unui model Astra GTC oferă numeroase de satisfacţii datorită şasiului său uimitor. Plăcerea, dar şi nivelul de siguranţă pot fi amplificate printr-o mulţime de sisteme inovatoare.

A doua generaţie a camerei video Opel Eye este prevăzută cu funcţii extinse şi îmbunătăţite. Funcţia de recunoaştere a semnelor rutiere (TSR) poate identifica acum mai multe semne de circulaţie, iar informaţiile pe care le furnizează sunt completate de cele primite de la sistemul de navigaţie. Pe lângă binecunoscutul sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibilă, de asemenea, cu noua funcţie de indicare a distanţei de urmărire (FDI), care informează în mod vizual şoferul referitor la distanţa faţă de autovehiculul din faţă.

A patra generaţie a noului sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4) este inclus pentru prima dată în dotarea modelului Astra GTC. Pe lângă cele nouă funcţii ale sistemului AFL+, printre care funcţia de asistenţă pentru faza lungă, care activează şi dezactivează faza lungă în funcţie de prezenţa altor autovehicule, acesta poate fi îmbunătăţit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR), care utilizează camera video frontală Opel Eye pentru a măsura distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi regla în consecinţă fasciculul farurilor în modul fază scurtă. Acest lucru asigură o iluminare optimă a carosabilului, fără a-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic. Cu aceste zece funcţii, Astra GTC este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul său.

Design elegant şi practic

În comparaţie cu modelele concurente, Astra GTC nu neglijează aspectul funcţional, în ciuda designului său specific unui autovehicul coupé. Nu numai că poate transporta până la cinci pasageri, dar portbagajul are un volum de depozitare între 370 şi 1.235 l – cu peste 200 l mai mare decât cel al modelelor concurente. Spaţiul de depozitare din habitaclu a fost mărit cu 50% faţă de generaţia anterioară a modelului GTC, fapt care se datorează şi frânei electrice de parcare, care eliberează suficient spaţiu în consola centrală, exact acolo unde este cel mai accesibil.

Designul interior de înaltă calitate al modelului Astra GTC îmbină formele sculpturale şi liniile dinamice, iar caracterul său sportiv distinct este scos în evidenţă de noile materiale, culori şi ornamente decorative, atât în varianta Enjoy, cât şi Sport. Sunt disponibile, de asemenea, noi ornamente premium din piele în combinaţia Alcantara - Nappa. Volanul sport standard, cu priză îmbunătăţită, conferă, de asemenea, modelului GTC un aer captivant.

Pentru a se potrivi tuturor şoferilor, scaunele din faţă ale Astra GTC oferă cele mai multe posibilităţi de reglare din acest segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din faţă cu reglare pe opt direcţii, suport lombar reglabil în 4 direcţii şi spaţiu extins pentru zona superioară a picioarelor, aprobate de experţi independenţi în sănătatea spatelui ai asociaţiei AGR (Aktion Gesunder Rücken – Acţiune pentru un spate sănătos) reprezintă o opţiune accesibilă.

Modelul Astra GTC a fost proiectat şi dezvoltat în cadrul Centrului Internaţional de Dezvoltare Tehnologică din Rüsselsheim şi va fi fabricat în Gliwice, Polonia.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (1)

scris de BaiatuldeCartier

arata extrem de bine, foarte bine definit, detaliile bine lucrate, iasa in evidenta ... o masina excelenta

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9580 :: 22.21MB