No SSO cookie

NHTSA a decis: vehiculele electrice trebuie sa produca zgomot

voteaza
(5/ 1)
NHTSA a decis: vehiculele electrice trebuie sa produca zgomot
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

National Highway Traffic Safety Administration a publicat o  lista de reguli la care trebuie sa se supuna producatorii de vehicule electrice.

 
 

Unul dintre principlale argumente pro vehicule electrice, in afara faptului ca sunt eco, nu produc noxe si nu te ard la buzunar este silentiozitatea generata de motoarele electrice. Insa National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a decis ca acesta nu este un atu, dimpotriva, ca reprezinta un pericol si pentru ca NHTSA actioneaza pe teritoriul SUA (Slava Domnului!), trebuie sa-i ocroteasca pe americani, care pot fi surprinsi de iminenta aparitie a unui vehicul care nu face zgomot.
De aceea, in urma unui studiu care releva ca prin implementarea unor sisteme de facut zgomot, masinile electrice vor salva in jur de 35 de vieti, NHTSA a publicat la inceputul acestui an, lsita de reglementari aferenta.

In fapt, noile indicatii ii vor afecta numai pe producatorii de vehicule hibrid, deoarece masinile electrice produse in prezent sunt deja dotate cu diferite emitatoare de sunete, capabile sa-i avertizeze pe pietoni de existenta lor pe strada.
NHTSA doreste ca orice masina care circula cu viteze de pana la 18 mile/ora, adica sub 40 km/h, sa isi anunte prezenta printr-un sunet, nu neaparat identic cu al motoarelor cu combustie interna. Mai mult si masinile care stationeaza cu motorul (electric) pornit, trebuie sa produca un sunet care sa releve acest cumul de fapte: ca exista, ca stationeaza si ca da, motorul functioneaza!

NHTSA a prevazut si posibilul dezacord al producatorilor auto, care vor argumenta ca o crestere a costurilor de productie le va afecta si mai tare vanzarile, astfel ca a publicat si pretul estimativ al implementari unui sistem de acest gen: 30$/vehicul. Insa cand pui in balanta studiul NHTSA care releva ca peste 2.800 de posibile accidente vor fi evitate si cum spuneam mai sus, in jur de 35 de vieti salvate, deci 30$/vehicul, adica in jur de 671.300$, cat inseamna cresterea totala a preturilor vehiculelor hibrid pentru anul 2016, inseamna ca nu mai vorbim de un capat de tara!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4841 :: 17.88MB