No SSO cookie

Iata ce sisteme de propulsie vor produce cei de la Opel

voteaza
(0/ 0)
Iata ce sisteme de propulsie vor produce cei de la Opel
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Opel lanseaza trei familii noi de motoare si 13 motoare noi in perioada 2012 - 2016, reinnoindu-si in proportie de 80% portofoliul de motoare.

 
 

Trei familii noi de motoare, 13 motoare noi, cinci sisteme de transmisie noi pana in 2016
Portofoliul de motoare va fi nou in proportie de 80% pana in anul 2016
Noile motoare turbo pe benzina si diesel de 1,6 litri asigura performante de prima clasa
Reducerea cilindreei pentru putere mai mare, consum mai mic de carburant si emisii de CO2 reduse
Masurile extinse de „proiectare a comportamentului acustic” asigura un rafinament de prima clasa
Cutii de viteze manuale reproiectate, pentru a asigura o calitate superioara a comutarii

Opel incepe acum procesul de reinnoire a portofoliului de sisteme de propulsie, prin introducerea motoarelor pe benzina si diesel de 1,6 litri, complet noi, alaturi de a doua generatie de cutii de viteze cu cinci si sase trepte. Pana la finalul acestui an, li se va alatura o familie de motoare pe benzina pe dimensiuni mici. Toate sunt proiectate pentru a asigura performante si rafinament de prima clasa.

Fiind axate pe satisfacerea cererii din ce in ce mai mari pentru motoare cu cilindree redusa si putere mai mare, precum si reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2, noile sisteme de propulsie pe benzina si diesel sunt introduse in mod treptat in cadrul gamei de produse Opel.

Ambele familii noi de motoare 1.6 litri sunt caracterizate prin cele mai bune valori ale puterii si cele mai mari niveluri de rafinament din clasa din care fac parte, iar cutiile de viteze imbunatatite asigura schimbarea lina a treptelor de viteza, calitate care egaleaza standardele cele mai inalte ale rivalilor marcii Opel. In viitorul apropiat vor urma o cutie de viteze cu sase trepte si o transmisie manuala automatizata, complet noi.

De prima clasa: motorul turbo 1.6 SIDI pe benzina, complet nou

Avand un sistem de injectie directa SIDI (Spark Ignition Direct Injection), acest motor pe benzina complet nou, cu patru cilindri, este disponibil in doua configuratii. Versiunea Eco Turbo, care dezvolta o putere de 125 kW/170 cp si genereaza un cuplu maxim de 280 Nm, este axata pe economia optimizata de carburant, generarea unui cuplu ridicat la turatii scazute si o elasticitate de exceptie. Versiunea Performance Turbo, dezvoltand o putere de 147 kW/200 cp si generand un cuplu maxim de 300 Nm, asigura o putere impresionanta, de 125 cp per litru de cilindree, clasandu-se pe primul loc in clasa sa printre competitorii Opel.

In comparatie cu motorul turbo anterior al Opel, de 1,6 litri, emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 13 procente, in timp ce valorile puterii si ale cuplului au crescut cu pana la 30 de procente. Elasticitatea de exceptie a versiunii Eco Turbo este demonstrata printr-o imbunatatire cu 20% a accelerarii in treapta a cincea de viteza, de la 80 la 120 km/h, in timp ce versiunea Performance Turbo, care dezvolta o putere de 200 cp, confera un caracter si mai sportiv noului motor.

Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numara:

  • Rafinament de prima clasa: Este singurul motor din clasa sa echipat cu arbori de echilibrare, pentru o functionare uniforma. Bloc de cilindri inovator, cu pereti subtiri si masa redusa, carter din doua piese si placa de sprijin din aluminiu turnat. O multime de masuri de „proiectare a comportamentului acustic” pentru un nivel redus de zgomote si vibratii, inclusiv reglaj fin pentru aplicatii specifice autovehiculelor.
  • Consum optim de carburant, cu nivel minim de emisii de CO2: unitati bujii cu scanteie/injector de carburant amplasate central, la partea superioara a camerei de combustie.
  • Raspuns rapid la accelerare: strategie de supraalimentare puternica a turbocompresorului, asigurand un raspuns rapid, comparabil cu cel oferit de un turbocompresor cu design twin-scroll, plus un design imbunatatit. Compresor cu dispozitive de reducere a zgomotului de joasa si inalta presiune, pentru eliminarea zgomotelor si vibratiilor produse de vant.

De prima clasa: motor diesel 1.6 CDTI complet nou

Motorul turbo diesel de 1,6 litri de noua generatie Opel, asigura performante de prima clasa din punctul de vedere al tuturor parametrilor cheie. Isi face debutul pe modelul Zafira Tourer si va fi produs pentru a inlocui unitatea curenta de 1,7 litri si motoarele diesel de putere mai mica, cu capacitate de 2,0 litri, montate pe numeroase modele Opel, urmand sa fie produse versiuni si mai puternice.

Dezvoltand o putere de 100 kW/136 cp si un cuplu generos, de 320 Nm, primul motor Opel fabricat in intregime din aluminiu se mandreste cu o putere de 85 cp per litru, clasandu-se pe primul loc in clasa sa. Consumul sau redus de carburant si emisiile scazute de CO2 au fost demonstrate deja de modelul Zafira Tourer, ce a obtinut cele mai bune performante din clasa din care face parte.

La fel ca varianta pe benzina, motorul 1.6 CDTI beneficiaza de o serie de masuri de „proiectare a comportamentului acustic” referitoare la design si reglaje fine pentru a minimiza nivelul de zgomote, vibratii si duritate. Acesta a inregistrat cel mai scazut nivel de zgomot in cadrul testarilor efectuate pe modelul Zafira Tourer, comparativ cu alte autovehicule ce utilizeaza motoare turbo diesel de 1,6 litri.

Datorita sistemului de reducere catalitica selectiva (SCR) BlueInjection dezvoltat de Opel sau tehnologiei de absorbtie a oxizilor de azot (LNT), care asigura respectarea standardului de emisii Euro 6, motorul 1.6 CDTI este la fel de ecologic ca un motor pe benzina in functiune.

Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numara:

  • Bloc de cilindri, chiulasa si placa de sprijin integral din aluminiu, avand astfel o greutate redusa cu peste 20 de kilograme.
  • Performante optimizate, cu un sistem de control al combustiei in bucla inchisa si injectia in puncte multiple a carburantului, de pana la 10 per ciclu, pentru o functionare eficienta, ecologica si linistita.
  • Raspuns rapid la accelerare datorat geometriei variabile, turbocompresor racit cu apa ce poate functiona la valori de varf ale presiunii de 1,7 bar.
  • Cel mai scazut coeficient de frecare interna a motorului, pompa de apa variabila si capacitatea variabila a pompei de ulei contribuie la realizarea economiei de carburant si reducerea emisiilor de CO2.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2907 :: 17.79MB