Întreaga familie i30 a fost îmbunătăţită cu noi motorizări, transmisii, elemente de siguranţă şi confort.
Comercializat din martie 2015, noul i30 este disponibil în trei versiuni de caroserie (cu trei uşi, cinci uşi şi wagon), beneficiază de o nouă transmisie cu dublu ambreiaj în sapte trepte şi o noua versiune cu motor de 186 CP, i30 Turbo, benzină. Modelele noii game din segmentul C oferă un consum care poate ajunge până la 3,6 l / 100 km, iar emisiile până la 94 g/km.
Noul i30 a fost conceput şi dezvoltat în Centrul Tehnic European Hyundai Motor de la Rüsselsheim, Germania şi va fi fabricat în uzina mărcii de la Nošovice, Republica Cehă.
Designul a fost revizuit. Partea frontală este evidenţiată de noua formă a grilei hexagonale. În plus, profilul a fost modificat cu jante noi din aliaj de 16, 17 sau 18 inch. Farurile bi-xenon sunt disponibile în echiparea standard.
Noul i30 este disponibil într-o gamă de şapte motorizări diesel sau benzină, toate Euro 6, cu puteri între 90 şi 186 CP, cu emisii scăzute de CO2, de maximum 94 g/km.
Clienţii vor avea posibilitatea de a alege între trei motoare diesel, 1,4 litri 90 CP şi 1,6 litri în doua versiuni, de 110 şi 136 CP. Pentru cei care preferă motoarele pe benzină, noul i30 dispune de trei propulsoare, care oferă între 100 şi 135 CP, precum şi noul motor de 186 CP Turbo-GDI, care echipeaza noul i30 Turbo.
Motoarele de 1,6 litri diesel şi GDI pe benzină sunt disponibile cu noua transmisie automată cu dublu ambreiaj DCT, în şapte trepte, care oferă şoferului posibilitatea de a conduce în modul automat sau secvenţial.
Noul i30 Turbo Gamma GDI de 1,6 litri, 186 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, iar viteza maxima este de 219 km/h şi este dezvoltat în cadrul centrului de testare Hyundai de la Nürburgring, din Germania. i30 Turbo este echipat cu suspensii sport, noi jante din aliaj de 18 inch şi o direcţie mai strânsă (2,78 ture dintr-un capăt în celălalt).
Conceput şi dezvoltat în Centrul de Cercetare şi Dezvoltare european de la Rüsselsheim, Germania, noul i40 reflectă evoluţia conceptului de design Hyundai, încorporând cele mai recente elemente, precum grila hexagonală.
Noul i40 este disponibil într-o gama evoluată de patru motorizări pe benzină şi diesel, toate Euro 6, dezvoltând între 115 şi 166 CP. Propulsorul cu cele mai mari vânzări, Hyundai U-II de 1,7 litri diesel, a devenit mai puternic (141 CP) oferind un cuplu de 340 Nm.
O nouă transmisie cu dublu ambreiaj sporeşte confortul la volan. Cutia DCT în şapte trepte oferă un răspuns prompt şi posibilitatea schimbării manuale, secvenţial, a vitezelor, prin schimbătorul de viteze sau padelele montate în spatele volanului.
A fost dezvoltat un sistem avansat de control al tracţiunii în viraje (ATCC). ATCC îmbunătăţeşte tracţiunea şi manevrabilitatea, toţi aceşti parametri fiind optimizaţi pentru a se adapta caracteristicilor noului i40.
Sistemul pentru menţinerea benzii de rulare dobândeşte roluri suplimentare, sistemul SHB (Smart High Beam) monitorizează traficul şi închide automat faza lungă în momentul în care detecteaza apropierea vehiculelor din faţă. Acesta a echipat în premieră noul Hyundai Genesis.
Noul sistem de identificare a vitezei legale de rulare verifică semnalizarea rutiera şi îl alertează pe conducătorul auto în cazul depăşirii acesteia prin intermediul noului ecran TFT.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!