No SSO cookie

BMW M3 DTM ConceptCar - date complete

voteaza
(0/ 0)
BMW M3 DTM ConceptCar - date complete
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW M3 pregatit pentru debutul in Campionatul German de Turisme DTM in 2012.

 
 

La numai doua saptamani dupa primele teste pe un circuit, BMW a prezentat oficial noul BMW M3 DTM Concept Car. Dr. Klaus Draeger, membru in Consiliul Director BMW AG si director pentru dezvoltare, si Jens Marquardt, director BMW Motorsport - functie preluata de la 1 iulie 2011 -, au dezvelit masina in cadrul unui eveniment ce a avut loc pe 15 septembrie la BMW Welt din Munchen. Ca parte a evenimentului DTM ce s-a desfasurat pe Stadionul Olimpic din Munchen, BMW M3 DTM Concept Car a fost expus la BMW Welt de-a lungul week-endului trecut, unde a putut fi vazut de vizitatori si de fanii sporturilor cu motor.

Masina ofera o prima impresie cu privire la modul in care va arata BMW M3 DTM pregatit pentru sezonul 2012 al celui mai puternic campionat de turisme din lume. Automobilul in sine nu a fost singurul star al evenimentului de la BMW Welt: BMW Motorsport a dezvaluit si numele primilor doi piloti care au fost confirmati ca titulari in stagiunea viitoare din DTM, acolo unde vor apara culorile companiei - Andy Priaulx (Marea Britanie) si Augusto Farfus (Brazilia). In plus, au fost prezentati si primii parteneri BMW Motorsport pentru 2012.

"Este placut sa vedem ca proiectul DTM pe care il derulam incepe sa prinda viteza", a spus Dr. Draeger. "Anul viitor, BMW se intoarce in DTM dupa doua decenii. Vom avea ca adversari principalii nostri concurenti din segmentul premium si suntem nerabdatori pentru a face fata acestei provocari. Revenirea in DTM inseamna intoarcerea BMW la origini. In trecut am inregistrat un succes mare in cursele destinate masinilor de productie si sunt convins ca in 2012 vom continua povestea de succes. Toata lumea de la BMW Motorsport a lucrat din greu pentru a fi sigura ca vom avea un inceput de sezon in 2012 care sa fie incununat de succes."

Marquardt a adaugat: "Realizarea unui nou program de curse si derularea lui seamana un pic cu aranjarea unui puzzle. Aproape in fiecare zi se adauga noi piese si este necesar sa le asezam acolo unde trebuie pentru a finaliza tabloul intreg. BMW M3 DTM Concept Car este un moment important pe drumul nostru spre startul stagiunii 2012. Primele teste au fost absolvite cu succes pe circuitul de teste BMW de la Aschaim, iar acum vom incepe programul de pregatire care este extins pe mai multe circuite. Piloti precum Andy Priaulx si Augusto Farfus sunt si ei implicati si vor face parte din structura noastra pentru 2012. Performantele lor impresionante in cursele destinate turismelor si modelelor GT ii fac sa fie alegerea ideala pentru DTM si suntem siguri ca-si vor pune amprenta si asupra acestui campionat. Evident ca este la fel de important sa avem si parteneri puternici alaturi de noi si avem posibilitatea de a-i prezenta pe cativa dintre acestia in cadrul acestui eveniment. Elementele se aliniaza perfect, asa ca putem spune: pregatirile noastre pentru sezonul 2012 se deruleaza conforma planului".

Gene de curse: BMW M3 DTM.

Cand BMW va reveni in DTM la inceputul sezonului viitor, se va consemna intoarcerea unei legende motorsport: intre 1987 si 1992, BMW M3 a sarbatorit nu mai putin de 40 de victorii si peste 150 de clasari pe podium in etapele acestui campionat. BMW M3 DTM se bazeaza pe cea de-a patra generatie a celui mai sportiv automobil de productie oferit de BMW M. Cu incepere din toamna anului trecut - atunci cand Consiliul Director al BMW AG a anuntat revenirea companiei in DTM -, BMW Motorsport a dezvoltat versiunea masinii pentru Deutsche Tourenwagen Masters.

Regulamentul DTM pentru sezonul 2012 stipuleaza ca toate masinile trebuie sa utilizeze un anumit numar de componente standard. Aceasta pentru a garanta ca nivelul costurilor de dezvoltare ramane unul rezonabil si este situat mult mai jos decat in alte discipline de top ale motorsportului. Cu toate acestea, inginerii BMW Motorsport au reusit sa faca uz de resursele tehnologice pe care le detine BMW Group si sa aplice spiritul inovator pentru a crea un avantaj de performanta fata de concurenta in ceea ce priveste motorul si aerodinamica.

Rezultatul acestei munci este o masina spectaculoasa care ii va incanta pe fanii DTM. Puternicul motor V8, echipat cu un restrictor de aer asa cum este prevazut in regulamentul tehnic, genereaza aproximativ 480 CP. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in aproximativ trei secunde si atinge o viteza maxima de aproximativ 300 km/h.

Piloti de succes proveniti din propria filiera.

Priaulx si Farfus au fost confirmati ca primii piloti care vor evolua pe circuitele din DTM 2012 cu BMW M3 DTM si vor incepe faza intensa de teste. Ambii piloti vin in DTM cu victorii si titluri impresionante trecute in palmaresul personal. Alaturi de BMW, Priaulx a castigat titlul in sezonul 2004 din European Touring Car Championship (ETCC), dupa care au urmat trei ani in care a fost campionul mondial al turismelor, intre 2005 si 2007. Pilotul provenit din Guernsey (Marea Britanie) si-a dovedit maiestria si in cursele destinate modelelor GT, prin victoria reusita in editia 2005 a cursei de 24 de ore de la Nurburgring (Germania) si locul intai la clasa GT reusit in acest an in intrecerea de 12 ore de la Sebring (SUA).

"DTM va reprezenta o provocare imensa pentru noi toti", a spus Priaulx. "Impreuna cu BMW am reusit victorii in mai multe discipline diferite si la volanul unora dintre cele mai fantastice masini ale ultimilor ani. Sunt mai mult decat increzator ca asa va fi cazul si in DTM. BMW M3 DTM arata fantastic. Cu greu imi pot stapani nerabdarea de a pilota aceasta masina, abia astept testele si vreau sa contribui la dezvoltare, iar in cele din urma sa fiu in cockpit la prima cursa DTM din 2012."

Si Farfus poate privi cu mandrie la cariera de succes pe care a avut-o alaturi de BMW. Acest lucru este dovedit de cele 15 victorii reusite in World Touring Car Championship (WTCC), triumful in cursa de 24 de ore de la Nurburgring in 2010 si alte intreceri castigate cu modele de curse BMW. "Sunt incantat ca BMW mi-a oferit sansa de a concura in DTM", a spus Farfus. "Mereu ai nevoie de asemenea provocari in viata. Acesta este si motivul pentru care abia astept sa debutez in campionat. Adversarii sunt teribili si au mai multa experienta in campionat, dar BMW Motorsport a lucrat fantastic pentru a fi siguri ca vom fi competitivi chiar din startul campaniei. Vrem sa invatam cat mai repede. Cine stie, poate vom reusit sa punem ceva probleme constructorilor consacrati in 2012."

Echipe puternice si parteneri de incredere.

Trei echipe vor concura anul viitor in DTM pentru BMW: BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM si BMW Team RMG. Repartizarea exacta a pilotilor pentru cele trei echipe va fi facuta intr-un viitor apropiat. In prima instanta, cele trei echipe vor conlucra indeaproape cu BMW Motorsport pentru a continua dezvoltarea modelului BMW M3 DTM.

Primii parteneri ai BMW Motorsport in cadrul proiectului DTM au fost si ei confirmati. Brandul international de hoteluri Crowne Plaza Hotels & Resorts, parte a InterContinental Hotels Group (IHG), va continua cooperarea cu BMW ca partener premium. De asemenea, lista partenerilor premium este completata de Deutsche Post AG.

"In dorinta de a reusit in DTM, partenerii puternici sunt foarte importanti, la fel cum sunt echipele, pilotii si masinile de top", a spus Marquardt. "Chiar si in aceasta faza de inceput, BMW se afla in pozitia privilegiata de a-si fi asigurat o serie de sponsori si parteneri foarte respectati, care completeaza perfect imaginea marcii si se identifica in totalitate cu ambitiile noastre. Suntem incantati ca parteneri cu care am colaborat in timp au ales sa ramana alaturi de noi. Pe de alta parte, este imbucurator pentru noi ca alte companii de calibru au decis sa devina parteneri ai campaniei BMW in DTM si sa ni se alature in provocarea pe care o vom avea de trecut."

Janis Cannon, vicepresedinte Crowne Plaza pentru managementul global al marcii, a declarat: "Multi dintre pilotii BMW se aseamana cu clientii care se cazeaza zilnic in hotelurile noastre pretutindeni in lume, motiv pentru care consideram ca marca este una care se potriveste de minune cu valorile noastre. Parteneriatul nostru cu BMW este intr-o continua dezvoltare si intra acum in cel de-al cincilea an. Dorim echipei BMW sa aiba parte de mult noroc pe circuite".

Ingo Bohlken, director executiv de marketing BRIEF Deutsche Post AG, a spus: "DTM a fost - timp de mai multi ani - competitia numarul 1 in motorsportul din Germania si a fascinat milioane de fani, atat la televizor, cat si pe circuite. Este un motiv suficient pentru ca Deutsche Post sa considere campionatul o platforma ideala de comunicare. La nivel mondial este cea mai populara competitie destinata turismelor, iar DTM reprezinta viteza, dinamica si spirit de echipa - toate atribute care disting Deutsche Post. Ne bucuram pentru revenirea BMW si asteptam multe curse interesante".

Castrol Edge va continua sa fie principalul partener tehnic pentru BMW Motorsport in DTM. "Efortul combinat pe care il facem cu BMW in motorsport este o componenta importanta a parteneriatului nostru", a declarat Martin Rasbach, director al parteneriatului BMW in cadrul Castrol Lubricants. "Cunostintele acumulate prin ducerea produselor la limita in motorsport a permis Castrol sa creeze lubrifianti de inalta performanta, care sunt utilizati de milioane de conducatori in traficul cotidian si care demonstreaza capacitatea de a crea incredere si valoare pe termen lung, prin tehnologia si experienta pe care le detinem in comun."

In plus, H&R, SONAX si ZF Sachs au devenit parteneri oficiali ai companiei din Munchen, in timp ce Sympatex a fost prezentat ca furnizor oficial. Logo-urile companiilor vor fi vizibile pe toate masinile folosite de BMW Motorsport.

Date tehnice BMW M3 DTM Concept Car.
BMW M3 DTM Concept Car este o avanpremiera a sezonului 2012 din DTM. Aspectul masinii se va schimba considerabil pana la prima cursa. Totusi, datele tehnice de baza ale celei mai noi masini de curse BMW M3 vor ramane aceleasi. Iata, pe scurt, datele referitoare la BMW M3 DTM Concept Car.

Lungime:
4.775 mm (fara eleronul spate)

Latime:
1.950 mm

Inaltime:
aproximativ 1.200 mm (in functie de reglaj)

sasiu/caroserie:
Monococa CFRP cu structura roll bar de otel

Transmisie:
Cutie de viteze secventiala, cu sase trepte

Tip de motor:
Motor cu opt cilindri dispusi in V

Capacitate:
4.000 cmc

Putere maxima:
aproximativ 480 CP (cu restrictor de aer conform regulamentului)

Date si cifre despre BMW in DTM.
BMW a concurat in DTM intre 1984 si 1992.

Titluri:
Volker Strycek (BMW 635 CSi), 1984
Eric van de Poele (BMW M3), 1987
Roberto Ravaglia (BMW M3), 1989

Wins: 49

Prima victorie:
11 martie 1984, Zolder (Belgia)
Harald Grohs (BMW 635 CSi)

Ultima victorie:
11 octombrie 1992, Hockenheim (Germania)
Roberto Ravaglia (BMW M3 Sport Evolution)

Pole position:
30

Cel mai rapid tur de circuit:
64

Cele mai de succes masini BMW:
BMW M3 (40 victorii/151 clasari pe podium)
BMW 635 CSi (6/23)
BMW 323i (3/8)

Cei mai de succes piloti BMW:
Johnny Cecotto (10 victorii)
Steve Soper (10)
Harald Grohs (7)
Roberto Ravaglia (6)
Winfried Vogt (3)
Joachim Winkelhock (3)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.0524 :: 18.71MB