No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Gary Paffett, campion DTM si pilot de teste McLaren

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Gary Paffett, campion DTM si pilot de teste McLaren
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un nou interviu eveniment in exclusivitate, de data aceasta cel care ne raspunde la intrebari fiind Gary Paffett, campion in DTM si pilot de teste al echipei de Formula 1 McLaren.

 
 

Gary Paffett este considerat de ani de zile unul dintre cei mai valorosi piloti britanici. Paffett a debutat in motorsport in Formula 3000, acolo unde a alergat un singur sezon fara a avea rezultate extraordinare. Pilotul nascut la Bromley, in Anglia, a trecut apoi in DTM, poate cea mai importanta competitie de Turisme din lume, unde cariera sa a atins varful.

Paffett a ocupat locul doi la general in 2004, a devenit apoi campion in 2005 in DTM, pentru ca in 2009 si 2010 sa fie din nou vicecampion, sezonul trecut fiind invins de Paul di Resta, cel care a trecut intre timp cu succes in Formula 1.

Nici Paffett nu a fost si nu este departe de Marele Circ, din 2006 incoace fiind unul dintre pilotii de teste ai echipei McLaren Mercedes. Englezul ajuns la 30 de ani a fost in mai multe randuri aproape de a deveni pilot de titular atat la McLaren, cat si la Honda, dar Formula 1 a ramas inca un vis pentru campionul din DTM.

Un vis despre care ne-a vorbit intr-un interviu in exclusivitate pentru siteul masini.ro, subiectele abordate in discutia cu englezul fiind si cariera sa de pana acum din DTM, dar si relatia sa cu pilotii titulari ai echipei McLaren.

Reporter: Ai ajuns deja la 30 de ani si esti aproape de mai multe sezoane sa obtii un loc de titular in Formula 1. Mai exista inca sanse sa-l vedem pe Gary Paffett alergand intr-o cursa oficiala de F1?

Gary Paffett: Sa concurez in Formula 1 a ramas un tel pe care nu l-am putut atinge inca si ramane inca ceva ce-mi doresc foarte tare sa fac. Astept inca sa se iveasca o oportunitate, iar daca acest lucru s-ar intampla, probabil ca n-as sta foarte mult pe ganduri si as accepta. Este pana la urma visul oricarui pilot.

Rep.: Ai castigat titlul in DTM in 2005 si te-ai clasat pe locul al doilea la general in 2004, 2009 si 2010. Care sunt obiectivele tale pentru acest sezon si care crezi ca sunt sansele sa redevii campion?

G.P.: Obiectivul meu este acelasi din ultimii ani, sa castig campionatul in DTM. Am mers foarte bine in ultimii doi ani si am ratat titlul de putin, dar anul acesta sunt hotarat sa merg si mai bine si sa castig al doilea titlu al meu.

Rep.: Te consideri un pilot mai bun decat anumiti piloti care concureaza in Formula 1 in acest moment? Si daca da, care crezi ca sunt cauzele pentru care nu ti s-a oferit inca oportunitatea de a concura intr-o cursa oficiala?

G.P.: Ca un pilot care concureaza la cel mai inalt nivel, consider ca ma pot lupta de la egal la egal cu orice alt pilot din lume, asa ca da, cred ca sunt mai bun decat anumiti piloti de Formula 1. Fiecare pilot primeste anumite sanse in cariera sa, iar pentru mine oportunitatea de a alerga in F1 pur si simplu nu a aparut inca. Cu doar putin peste 20 de masini pe grila si doar cativa dintre piloti care se schimba in fiecare sezon, concurenta este foarte mare, iar pentru a ajunge acolo trebuie sa fii unul dintre cei mai buni.

Rep.: Cat de important crezi ca este talentul, capacitatea de munca si sprijinul financiar in obtinerea succesului in motorsport?

G.P.: Pentru a avea cu adevarat succes in motorsport, trebuie sa fii in primul rand talentat si sa ai dorinta de a castiga. Nu este intotdeauna usor si trebuie sa stii cum sa te comporti atat in momentele grele, cat si in cele favorabile ale carierei. Este adevarat, sprijinul financiar poate face lucrurile mai usoare si cunosc cazuri ale unor piloti foarte valorosi care nu au ajuns foarte sus tocmai din cauza ca nu au beneficiat de acest suport material.

Rep.: Care crezi ca sunt sansele echipei McLaren in acest moment de a obtine unul dintre titlurile mondiale la piloti si la constructori?

G.P.: Cred ca sansele McLaren sunt inca destul de mari. Avem doi mari campioni in Lewis si Jenson si o echipa foarte buna in spatele lor care pregateste masina. Sigur ca Red Bull au un avantaj considerabil deja, dar campionatul este lung, iar motorsportul este de multe ori imprevizibil.

Rep.: Care este relatia ta in acest moment cu Lewis Hamilton, Jenson Button si Pedro de la Rosa si cat de important este pana la urma pentru pilotii titulari feedback-ul pe care il primesc de la pilotii de teste?

G.P.: Toti pilotii echipei se inteleg foarte bine si stiu sa lucreze impreuna pentru a scoate ce este mai buna din masina noastra din acest moment. Din pozitia de piloti de teste, eu si Pedro facem foarte multa munca de dezvoltare cu ajutorul simulatoarelor si este important pentru toata lumea sa comunicam cat mai mult cu Lewis si cu Jenson si sa-i ajutam pe acestia cu feed-back-ul nostru.

Rep.: Cati ani te mai vezi concurand in competitii oficiale de motorsport?

G.P.: Iubesc sa pilotez, iubesc sa castig, asa ca, atata vreme cat o sa mai pot concura la un nivel inalt, o sa continui. Nu ma gandesc la retragere inca, am doar 30 de ani si inca multe sezoane inaintea mea.

Rep.: Explica-ne putin care sunt diferentele dintre o masina de Formula 1 si o masina din DTM.

G.P.: Marile diferente dintre cele doua tipuri de masini sunt greutatea si forta de apasare la sol. Astfel, o masina de Formula 1 are cam jumatate din greutatea unei masini din DTM si are o forta de apasare la sol mult mai ridicata. In plus, viteza si modul in care accelerezi sunt foarte diferite, masinile de F1 fiind mult mai rapide.

Rep.: Ai fi multumit daca ti-ai incheia cariera de pilot inainte de a apuca sa alergi in Formula 1?

G.P.: Atata timp cat am avut o cariera de succes si am fost cel mai bun sau printre cei mai buni din competitiile in care am alergat, voi fi fericit. Sigur ca mi-as dori mai mult ca orice sa alerg in Formula 1, dar daca aceasta ocazie nu va veni, nu inseamna ca nu-mi voi incheia cariera satisfacut.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1533 :: 22.18MB