Gratie locului secund obtinut la Mugello
(Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi în . Dupa
sase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport
Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte fata de campionul en
titre, Bernd Schneider, care nu a marcat nici un punct în Italia.
Dupa ce a dominat categoric sesiunea de calificari - masinile Audi A4 DTM au ocupat locurile
1-5 -, cursa desfasurata pe caniculă (temperatura aerului 37 grade,
temperatura pistei 52 grade) a mers conforma planului pentru Audi, cel
putin în faza preliminară. Cu timpi rapizi relizati constant, Mattias
Ekström, Martin Tomczyk şi Tom Kristensen au realizat un ecart
consistent intrei ei si cei mai apropiati rivali, astfel ca se
indreptau spre o tripla victorie.
Tom Kristensen a pierdut sansele unei clasari pe podium ca urmare a
unei probleme survenite la primul pit stop. Apoi o neutralizare,
imediat după mijlocul cursei, a creat o frustrare si mai mare in randul
echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea pana
pe al zecelea ca urmare a timpului cat a asteptat la standuri pana ce
colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri şi realimentarea.
In plus, canistra de umplere a rezervorului a ramas blocata pe masina.
Dupa revenirea în regim de cursa, tanarul german a efectuat o pirueta
si a fost lovit, în mod nefericit, de Gary Paffett - aflat în urma lui
-, astfel că a fost obligat sa bandoneze in urma defectarii supensiei.
In timpul neutralizarii, Mattias Ekström a retrogradat in urma lui Mika
Hakkinen, care a mizat pe un pariu indraznet, fiind singurul pilot care
a efectuat cel de-al doilea pit stop regulamentar inainte de intrarea
SafetyCar pe pista. In timp ce toti ceilalti piloti au trecut pe la
standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat sefia cursei.
In cea de-a doua parte a intrecerii, Mattias Ekström a creat o presiune
mare asupra viitorului castigator al cursei, dar, din cauza pistei
murdare, nu a avut nici o sansa de a-l depasi pe rivalul de la
Mercedes, în ciudaf aptului ca detinea cea mai rapida masina. Cel mai
rapid tur al sau a fost cu opt zecimi de secunda mai bun decat cel al
lui Mika Hakkinen. Cu o intarziere de numai 0,371 secunde, automobilul
Red Bull Audi A4 DTM a incheiat cursa pe locul al doilea.
Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Rosberg), Alexandre Prémat (Audi
Sport Team Phoenix) şi Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline)
au fost ceilalti trei piloţi care au adus puncte pentru Audi. Dupa
ghinionul de la primul pit stop, Kristensen a luptat pentru a reface
terenul pierdut si a revenit de pe locul al 16-lea pana pe al optulea.
Rockenfeller si Prémat au marcat puncte chiar daca - asemenea lui
Christian Abt - au fost penalizati cu "drive-through" (n.a. trecere pe
linia standurilor, fara posibilitatea efectuarii unui pit stop) pentru
stabilirea celui mai bun timp in zone in care era fluturat drapelul
galben.
La prima lui cursa pentru echipa Audi privata - Futurecom TME -, Markus Winkelhock a terminat al noulea si a ratat
primele lui puncte in DTM. Martin Tomczyk, Christian Abt, Vanina Ickx,
Lucas Luhr si Timo Scheider au abandonat ca urmare a unor coliziuni sau
iesiri in decor. De altfel, numai 12 din cele 20 de masini aflate la start au incheiat aceasta cursa plina de incidente.
Rezultatele de la Mugello
1. Mika Häkkinen (Mercedes) 33 tururi/ 1h03m10,117s
2. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +0,371s
3. Paul di Resta (Mercedes) +3,198s
4. Bruno Spengler (Mercedes) +8,722s
5. Daniel la Rosa (Mercedes) +9,420s
6. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +10,073s
7. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +11,975s
8. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +12,251s
9. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +16,558s
10. Susie Stoddart (Mercedes) +22,144s
11. Bernd Schneider (Mercedes) +26,877s
12. Mathias Lauda (Mercedes) +7 tururi
Abandonuri:
Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Gary Paffett (Mercedes) +17 tururi
Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Alexandros Margaritis (Mercedes) +21 tururi
Vanina Ickx (Audi A4 DTM) +29 tururi (răsucire)
Jamie Green (Mercedes) +30 tururi
Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +32 tururi (coliziune)
Timo Scheider (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM) +33 tururi (coliziune)
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!