Mariustom
Mar 6 2008, 02:40 PM
Aici se continuă discuțiile din
acest topic Spor la scris
adrian_flavius
Mar 6 2008, 02:55 PM
[quote]
Eu nu am mai verificat presiunea din roti de la revizia de 1000 km ( cam 6 luni), mi s-a tot spus ca sunt prea moi dar n-am dat importanta. Cand in sfarsit m-am indurat sa verific, acum 2 saptamani, am constatat ca presiunea era de 1,7 - 1,9 bari. Le-au umflat baietii de la vulcanizare pana la 2,3 insa efectul n-a fost foarte vizibil. Dar la mers vreau sa spun ca se simte, e mai vioaie.
[quote]
E si normal sa se comporte mai bine, daca respecti parametrii la care au fost calculate anvelopele...e vorba de forma, suprafata de contact cu soseaua, comportamentul in viraje...
Eu am o "pasarica" cu presiunea...rar trece mai mult de 2 saptamani fara sa o verific...mai ales in perioada rece... acum vreo 3 saptamani am facut o "criza" cand am aflat ca sotia nu mai verificase presiunea la Matiz de vreo 3 luni...si unul din cauciucurile de pe fata era clar dezumflat...l-am gasit la 1.6...a doua zi de dimineata (era intr-un w/e) am fost la vulcanizarea de cartier, sa rezolv situatia...
Diseara opresc acolo, sa ma asigur ca e totul in regula...
LE: se pare ca sunt primul care posteaza pe noua pagina...lol...
vlademir
Mar 6 2008, 03:51 PM
QUOTE(adrian_flavius @ Mar 6 2008, 02:55 PM)
LE: se pare ca sunt primul care posteaza pe noua pagina...lol...
Si eu al doilea...
OvidiuH
Mar 6 2008, 08:42 PM
QUOTE(adrian_flavius @ Mar 6 2008, 02:55 PM)
Eu am o "pasarica" cu presiunea...rar trece mai mult de 2 saptamani fara sa o verific...mai ales in perioada rece... acum vreo 3 saptamani am facut o "criza" cand am aflat ca sotia nu mai verificase presiunea la Matiz de vreo 3 luni...si unul din cauciucurile de pe fata era clar dezumflat...l-am gasit la 1.6...a doua zi de dimineata (era intr-un w/e) am fost la vulcanizarea de cartier, sa rezolv situatia...
Diseara opresc acolo, sa ma asigur ca e totul in regula...
Umflă-le cu azot, dacă vrei să mai rărești verificările astea.
22nst
Mar 6 2008, 08:49 PM
Oare merita?
Aerul este, dupa cum se stie, compus din 79% azot (N2) si din 21% oxigen (O2).
Voi aveti deja 79% azot in roti si nu cred ca merita sa dai bani sa iti mai bage cei 21% tot azot, sau merita dar sa fii sigur ca este doar azot... pentru asta trebuie dezumflata complect roata (aproape imposibil) si gasit un compresor de prizie foarte mare... prea complicat nu?
OvidiuH
Mar 6 2008, 09:04 PM
Cred ca merita atunci cand schimbi setul de cauciucuri (iarna/vara).
adrian_flavius
Mar 7 2008, 08:38 AM
Anvelopele le-am verificat aseara...2.2 fata stanga, 2.3 spate stanga, pe dreapta erau amandoua la 2.4...
le-am adus pe toate la 2.4...se pare ca asta e presiunea corecta pentru Totosul meu (e diesel...)
Dupa ce le-am umflat, am dat o raita pe centura noua, sa-i dam o talpa mica...190 intr-a 6-a, consum instant afisat de 7.8l (cam mare, dar presupun ca si faptul ca motorul este nou si ne-rodat conteaza...), masina foarte stabila pe sosea, destul de stabila si in depasiri...la manevre bruste se simte spatele un pic mai greu, dar compenseaza sistemele electronice...
La intoarcere, am venit destul de tare pe iesirea din autostrada, pana spre reprezentanta Toyota, iar in ultimii 50-100 de m am franat destul de violent de la 150-160 la ora, sa nu ratez intrarea in parcare...am simtit cum a intrat un pic ABS-ul, poate si restul sistemelor, dar masina a ramas pe traiectorie, si chiar mi-a placut...mai ales ca pe ultima bucata am tras si drepta de volan, sa intru in parcare...sistemele de asistenta se simteau in continuare...
Ca si nota, nu am de gand sa ma bazez pe electronicele astea prea mult, pentru ca nu sunt un vitezoman, sau care vrea sa se dea rotund, dar imi place sa stiu ca sunt acolo si ca ma ajuta atunci cand am nevoie...si totusi nu imi place sa ma mosesc si sa pierd timpul...daca pot sa merg tare, atunci o fac...
adrianr
Mar 7 2008, 09:24 AM
baietii astia de la service au o problema cu presiunea. de cate ori am fost ori in splai, ori in pipera, mi-au dezumflat de fiecare data rotile la 2.0, obligandu-ma sa ma opresc la vulcanizari sa le ridic la 2.3-2.4. Asta chiar in conditiile in care i-am rugat sa nu mai faca astfel "merge mai bine asa domnule". intr-adevar, cand cauciucul e mai putin unflat, merge parca mai lin, dar pierde din nervozitate.
sistemele astea de asistenta sunt marfa mai ales iarna. m-am dat pe niste dealuri prin Tulcea pline de ghiata fara sa simt ca pierd controlul masinii.
adrian_flavius
Mar 7 2008, 09:29 AM
Nu-mi place un cauciuc moale...chiar daca se simte un pic mai confortabila masina...daca si cartea tehnica spune o chestie, si tot ce stiu despre aderenta are legatura cu o presiune optima in anvelope, atunci nu vad de ce sa-mi faca ei presiunea asa cum vor...se duc cauciucurile mai repede, pierzi din siguranta in manevre, nu mai poti sa calci masina cum trebuie, ai probleme la viteze mari, creste consumul, pentru ca o sa creasca rezistenta la inaintare cu patratul vitezei, dar si cu patratul suprafetei de contact...numai probleme...
Schimba si tu locatia de umflat...nu gasesti ceva prin cartier, sa ti le faca exact asa cum vrei tu?
adrianr
Mar 7 2008, 12:23 PM
n-am nene unde sa fac service-ul in alta parte. pana acum am fost cu masina la toyo (splai+pipera) de vre-o 4 ori, si chiar daca nu aveau de ce sa umble la roti, tot imi scadeau presiunea. nu-i bai, d'aia sunt compresoare de aer la benzinarii...
Deci,
in partea V v-am povestit de o batie suspecta la motor. Ei bine azi am fost anuntat de catre service ca injectorul nr. 1 trebuie inlocuit.
Sa imi pun semne de intrebare avand in vedere ca masina are aprox 6ooo KM ?
22nst
Mar 7 2008, 12:47 PM
Nu iti pune semne de intrebare si bana motorina mai buna
(Asta-i primul pas)
Pai i-am bagat numai euro 5 (MOL) in speranta ca e motorina buna. Dar totusi asa repede ?
22nst
Mar 7 2008, 01:07 PM
nasol... ai pus mol evo? (parca ala este euro 5)
oricum, priveste partea buna
ti-l schimba pe garantie
adrianr
Mar 7 2008, 01:08 PM
sa speram ca este singura problema cu masina ta si ca nu vor mai apare altele. probabil a fost vre-un defect de fabricatie. macar ti-au schimbat injectorul in cauza pe garantie?
Da evo.
E bine ca se schimba pe garantie, insa mi se pare extrem de ciudat ca, fiind masina noua s-a intamplat asa ceva.
QUOTE(adrianr @ Mar 7 2008, 03:08 PM)
sa speram ca este singura problema cu masina ta si ca nu vor mai apare altele. probabil a fost vre-un defect de fabricatie. macar ti-au schimbat injectorul in cauza pe garantie?
Inca nu l-au schimbat. Au dat comanda si urmeaza.........................
Mie imi e frica sa nu mai apara si altele.
motorul asta se face in Polonia .... printre altele daca nu stiati ... poate fi si de la motorina , apa din motorina sau pur si simplu a fost rebut si nu sa detectat defectul pe linia de fabricatie.. pe viitor baga la 3500 - 4500 de km asa aditivi de curatzat injectoarele
adrianr
Mar 7 2008, 01:16 PM
QUOTE(bhp @ Mar 7 2008, 07:12 AM)
QUOTE(adrianr @ Mar 7 2008, 03:08 PM)
sa speram ca este singura problema cu masina ta si ca nu vor mai apare altele. probabil a fost vre-un defect de fabricatie. macar ti-au schimbat injectorul in cauza pe garantie?
Inca nu l-au schimbat. Au dat comanda si urmeaza.........................
Mie imi e frica sa nu mai apara si altele.
cred ca nu ai de ce. la masina asta, evenimente ca la tine cred ca sunt accidente sau exceptii care confirma regula. in ceea ce ma priveste, am bagat (din greseala) benzina in ea (10 l peste alti 40 de motorina), am mers cu amestecul asta pana la service (aprox 100 km), mi-au purjat rezervorul, au schimbat filtrele si acum merge fara probleme.
In schimb sunt foarte multumit de baietii de la service, in special de Marius. Foarte profi.
hm ..... sunt cam depashiti baietzii de acolo crede-ma ... ori fac pe prostii ...
Nu te contrazic, insa de data asta mi s-au parut profi. Sper sa beneficiem cu totii de stilul asta. Ca oi fi nimerit eu la cineva care stie meserie...........
Si zic ca sunt multumit pentru ca prietenii mei au mers cu masina si nu erau asa ingrijorati de zgomotul ala. Chiar ma gandeam ca la service or sa zica "nu are domnule nimic" si sa nu ma bage in seama.
Legionaru'
Mar 7 2008, 01:56 PM
Sa nu mergi subturat bhp!
Nu merg subturat, insa seara (in Buc) cand merg spre casa efectiv se merge bara la bara.
22nst
Mar 7 2008, 03:53 PM
Eu am o pasarica pe creier si nu ma lasa sa merg sub 2000 rpm, fie ca-i diesel, fie ca-i benzina
iar la 2000 rpm nu are cum sa fie subturat
Mersul subturat dauneaza mai mult decat cel supraturat
QUOTE(23nst @ Mar 7 2008, 05:53 PM)
Eu am o pasarica pe creier si nu ma lasa sa merg sub 2000 rpm, fie ca-i diesel, fie ca-i benzina
iar la 2000 rpm nu are cum sa fie subturat
Mersul subturat dauneaza mai mult decat cel supraturat
inevitabil mai cazi si sub 2000 rpm
drabisan
Mar 7 2008, 09:01 PM
Si eu am aceiasi pasarica pe creier, ca si Ionel.
Chiar daca gresesc si cad sub 2000, cind imi dau seama ca nu e la locul ei, dau o treapta mai jos.
Subturat e orice regim sub 2000, orice ar zice producatorul, cum ca e cuplu de la 1600-1700...Pina acum nu am simtit nici o masina sa se simta bine cind apesi acceleratia cu o turatie mica...
La benzina nu scad sub 2500 nici daca se rupe cerul...Merge, dar nu e acolo...
Asta inseamna ca trecerea de la tr I la tr II se intampla undeva la 3000 si ceva rpm? Ma refer strict la diesel-arul meu acum. Mi se pare putin ciudat sa o duc in treapta I pana la peste 3000 rpm. Nici mie nu imi place sa merg subturat sa aud motorul cum se chinuie, dar totusi................
Oricum mi se pare ca e mult prea devreme sa ma lase un injector. Daca am inteles corect ar fi Bosch.
22nst
Mar 7 2008, 10:26 PM
Dupa "cearta" de pe aveneis partea V cu avnelopele, am tot cautat pe diverse site-uri pareri despte ele...
Am gasit pe www.tyretest.com informatiile pe care le cautam
Am studiat Turanza ER30, ER300, Michelin Pilot Primacy (pe care le-am avut pe fostul avensis) si Toyo Proxes T1R
Dupa toata palavrageala lor am ajuns la concluzia ca:
1. Turanza ER300
2. Toyo Proxes T1R
3. Michelin Pilot Primacy
4. Turanza ER30
Turanza Er300 si Toyo au punctajul final identic, dar turanza sta mai bine la niste capitole mai importante decat zgomotul la rulaj
(unde toyo-urile sunt cam mute)
OvidiuH
Mar 7 2008, 10:35 PM
Mă bucur că te-ai lămurit.
StefanVVTi
Mar 8 2008, 12:36 PM
QUOTE(23nst @ Mar 8 2008, 12:26 AM)
Dupa "cearta" de pe aveneis partea V cu avnelopele, am tot cautat pe diverse site-uri pareri despte ele...
Am gasit pe www.tyretest.com informatiile pe care le cautam
Am studiat Turanza ER30, ER300, Michelin Pilot Primacy (pe care le-am avut pe fostul avensis) si Toyo Proxes T1R
Dupa toata palavrageala lor am ajuns la concluzia ca:
1. Turanza ER300
2. Toyo Proxes T1R
3. Michelin Pilot Primacy
4. Turanza ER30
Turanza Er300 si Toyo au punctajul final identic, dar turanza sta mai bine la niste capitole mai importante decat zgomotul la rulaj
(unde toyo-urile sunt cam mute)
Ce zgomot la rulaj, Ionele?! Pana la 100km/h la nici un cauciuc decent nu se aude nimic, iar dupa 100 km/h se aude motorul... Parerea mea!
cristsib
Mar 8 2008, 12:45 PM
QUOTE(23nst @ Mar 7 2008, 10:26 PM)
1. Turanza ER300
2. Toyo Proxes T1R
3. Michelin Pilot Primacy
4. Turanza ER30
Dupa "testberichte.de" clasamentul ar fi
1. Michelin Pilot Primacy
2. Toyo Proxes T1R
3. Turanza ER300
seci nu exista o parere unanima. Ca si la masini, fiecare are alte pretentii de la un cauciuc.
22nst
Mar 8 2008, 12:49 PM
Sa-i ia naiba si pe astia... ca nu mai stii ce sa cumperi...
victoris
Mar 8 2008, 01:13 PM
Am dat de necaz. Azi dimineata o masina de la politia comunitara mi-a botit masina. Concluzia celor de la Omniasig:
-portiera stg. spate la reparat;
- aripa stg. spate la inlocuit;
- cauciuc stg. spate inlocuit + janta la polishat;
- spoilerul spate foarte usor zgariat, iese cu un polish;
Eu insa n-as schimba aripa spate, e deformata doar in zona dintre usa si pasajul rotii. Lucrez in service si stiu foarte bine ce inseamna schimbarea aripii spate: trebuie data jos luneta, aripa veche desprinsa din sudura si sudata cea noua. Calitatea imbinarii si protectia la coroziune nu vor mai fi niciodata acealeasi cum erau cele initiale. O sa trag de cei din service sa o repare, chiar daca platesc de la mine.
Rugamintea mea catre voi este de a-mi spune si mie, daca stie cineva, cat de bine se descurca cei din service-ul care asigura tinichigeria pentru Toyota Iasi, daca a avut cineva o experienta cu ei si cat de bine i-au rezolvat problema.
O sa incerc sa pun si niste poze ca sa va faceti o parere mai obiectiva asupra avariilor.
OvidiuH
Mar 8 2008, 07:27 PM
QUOTE(cristsib @ Mar 8 2008, 12:45 PM)
Dupa "testberichte.de" clasamentul ar fi
Au un renume mai bun ADAC-ul și Tyretest-ul.
drabisan
Mar 8 2008, 11:14 PM
QUOTE(23nst @ Mar 8 2008, 12:49 PM)
Sa-i ia naiba si pe astia... ca nu mai stii ce sa cumperi...
De ce-ti pui tu Ionele problema?
Iti vine masina cu gume noi si ai fi nebun sa schimbi o marca de gume de vara noi cu o alta marca...deci nu te doare capul, cel putin 15-20.000km. Dupa care mai vezi tu.
Iarna e departe, asa ca nici de gume de iarna nu prea doare acum...
Fane, la tine poate se aude motorul la peste 100. La mine se aude cind intra spre rosu, in primele 3 trepte. In a 4-a pe rosu nu se mai aude decit vintul, dar deja sint la 200. In a 5-a nu se aude decit exclusiv vintul...
Din acelasi motiv si-a luat Legionaru si o sa-mi iau si eu gume care sa nu se auda. Motorul e o placere, cind se aude, vintul...n-ai ce-i face. Dar e crizant la 80 cu a 4-a sa auzi gumele...Pitici pe creieri...nu ne lua in serios...
22nst
Mar 8 2008, 11:24 PM
Nu le schimb de nebun, dar imi este frica sa nu vina cu ceva prost...
Pentu iarna am Toyo SnowProx care erau mai bune decat Michelin Pilot Primacy pe asfalt uscat
Deci vreau un cauciuc bun, care atunci cand pun frana brusc sa nu se blocheze roata ca pierde aderenta si sa faca abs-ul ca toate cele
drabisan
Mar 8 2008, 11:33 PM
Teoretic ar trebui sa vina cu Turanza. Cel putin in Pipera oamenii erau foarte incintati de gumele alea cu care le sint livbrate masinile.
Acuma depinde, ca a ta e cu cutie automata si cine stie cu ce or veni...
Apropo, cind vine frate masina aia? Mi-era ca vine joi sau vineri cind nu eram in Pipera si iar te ratam...Cind vine, ca sa-mi anulez orice drum/meeting/etc...Vreau sa-ti vad fata cind o sa o vezi! Tin neaparat sa...
22nst
Mar 8 2008, 11:45 PM
Trebuia sa fie livrata 5 martie, dar au fost nu stiu ce probleme cu transportul ei catre Buc si mi-au spus ca 99% luni dupa masa imi da masina...
Daca va fi Turanza ER300 este ok, a iesit bine in teste, dar daca-i Turanza ER30...
_Constantin_
Mar 9 2008, 06:01 AM
QUOTE(StefanVVTi @ Mar 8 2008, 12:36 PM)
Ce zgomot la rulaj, Ionele?! Pana la 100km/h la nici un cauciuc decent nu se aude nimic, iar dupa 100 km/h se aude motorul... Parerea mea!
Legionaru stie mai bine ce zgomot scoteau Dunlop (adica decente) la 50 kmh.
Legionaru'
Mar 9 2008, 11:47 AM
Vreau sa uit pt. totdeauna de anvelopele alea!
22nst
Mar 9 2008, 11:59 AM
Tu vrei dar nu te las eu
Spune-mi ce model Dunlop sunt sa ma feresc de ele
Watcher
Mar 9 2008, 12:11 PM
Dupa cum v-am povestit pe threadul cu fotografia, mi-a fost sparta masina intr-un mod complet neelegant: cu un bolovan in geamul de la sofer.
De aceea acum am un plastic semitransparent in loc de geam, ceea ce ridica ceva probleme : ma tem ca voi rata (de fapt ca nu ii voi rata
:D) niste pietoni vreodata cand fac stanga iar iesitul de pe o strada fara prioritate devine o aventura.
Asta insemna ca ar fi bine sa fac rost de geam cat mai repede. Cu casco nu vor fi probleme, deci intrebarile pe care le am de pus graviteaza in jurul geamului:
- (in special pt Dan): credeti ca vreun service toyota are geamuri in stoc?
- daca nu, aveti vreo sugestie unde s-ar gasi geam original?
- in ultimul rand, daca cumva nu reusesc sa ma inteleg cu toyota pipera sa ma programeze cu geamul meu mai repede de 1 luna, ce alt service (de preferitnta toyota) imi recomandati?
as vrea ca macar operatia de inlocuire sa o fac la toyo pt ca trebuie sa imi desfaca toata usa si sper sa ramana cu cat mai putine sechele (greierasi).
Nu ma incapatanez insa sa merg la toyo daca cineva a avut expriente foarte bune cu un alt service.
Legionaru'
Mar 9 2008, 12:11 PM
SP Sport 01!
_Constantin_
Mar 9 2008, 01:33 PM
QUOTE(Watcher @ Mar 9 2008, 12:11 PM)
Dupa cum v-am povestit pe threadul cu fotografia, mi-a fost sparta masina intr-un mod complet neelegant: cu un bolovan in geamul de la sofer.
De aceea acum am un plastic semitransparent in loc de geam, ceea ce ridica ceva probleme : ma tem ca voi rata (de fapt ca nu ii voi rata
:D) niste pietoni vreodata cand fac stanga iar iesitul de pe o strada fara prioritate devine o aventura.
Asta insemna ca ar fi bine sa fac rost de geam cat mai repede. Cu casco nu vor fi probleme, deci intrebarile pe care le am de pus graviteaza in jurul geamului:
- (in special pt Dan): credeti ca vreun service toyota are geamuri in stoc?
- daca nu, aveti vreo sugestie unde s-ar gasi geam original?
- in ultimul rand, daca cumva nu reusesc sa ma inteleg cu toyota pipera sa ma programeze cu geamul meu mai repede de 1 luna, ce alt service (de preferitnta toyota) imi recomandati?
as vrea ca macar operatia de inlocuire sa o fac la toyo pt ca trebuie sa imi desfaca toata usa si sper sa ramana cu cat mai putine sechele (greierasi).
Nu ma incapatanez insa sa merg la toyo daca cineva a avut expriente foarte bune cu un alt service.
Geamurile de obicei sunt pe stoc. Eu am gasit parbrizul meu. Daca nu are Toyo poti comanda de la un magazin de piese auto desi in Bucuresti trebuie sa gasesti. Daca nu gasesti in Bucuresti ... eu iti recomand Pitesti, baietii sunt super ok si se misca repede. Ti-as recomanda si Craiova dar banuiesc ca distanta dubla fata de pitesti ar fi un impediment.
victoris
Mar 9 2008, 01:35 PM
Trebuie sa existe un depozit central cu piese unde sa se gaseasca macar cate un exemplar din fiecare reper. Mai ales la numarul mare de masini vandute de toyota un geam n-ar trebui sa fie o problema. Schimbatul unui geam dureaza cam o ora lucrat lejer. Nefiind o reparatie de durata ar trebui sa te primeasca fara programare in momentul in care a aparut geamul. Un service care se respecta are un om disponibil pentru astfel de lucrari.
drabisan
Mar 9 2008, 01:37 PM
Dumnezeu dragutu mi-a dat azi un semn clar ca trebuie sa-mi schimb gumele.
Am reusit performanta de incepator sa fac dreapta atit de scurt incit am lovit o bordura din cele nou schimbate gratie grijii edililor. (Nu e vina lor ca am fost eu bou, dar ma intreb daca n-ar fi modernizat o iesire din Bucuresti pe banii bagati in borduri.)
Una peste alta, am "ciobit" guma de pe dreapta spate destul de rau - vreo 4-5cm. Janta a scapat cu o ciobitura foarte foarte mica, vreo 3-4mm (am avut mare noroc ca e folosibila fara nici o problema!).
Semnul de sus a fost cu mare dedicatie: am ciobit exact guma care era usor ovalizata.
Am pus rezerva dupa ce am echilibrat-o, ca tot nu am folosit-o de cind am masina.
Si acum imi fac curaj sa dau banii pe gume si pe montat si pe echilibrat. Cred ca peste o luna cred ca "stie el cine" va primi o vizita scurta, cit sa-mi improspatez gumele.
Legionaru'
Mar 9 2008, 05:27 PM
Vezi, cand iti ziceam eu sa iti iei gume acum, sa nu mai astepti 2-3 luni!
M A R I A N
Mar 9 2008, 07:55 PM
QUOTE(Watcher @ Mar 9 2008, 06:11 AM)
Dupa cum v-am povestit pe threadul cu fotografia, mi-a fost sparta masina intr-un mod complet neelegant: cu un bolovan in geamul de la sofer.
De aceea acum am un plastic semitransparent in loc de geam, ceea ce ridica ceva probleme : ma tem ca voi rata (de fapt ca nu ii voi rata
:D) niste pietoni vreodata cand fac stanga iar iesitul de pe o strada fara prioritate devine o aventura.
Asta insemna ca ar fi bine sa fac rost de geam cat mai repede. Cu casco nu vor fi probleme, deci intrebarile pe care le am de pus graviteaza in jurul geamului:
- (in special pt Dan): credeti ca vreun service toyota are geamuri in stoc?
- daca nu, aveti vreo sugestie unde s-ar gasi geam original?
- in ultimul rand, daca cumva nu reusesc sa ma inteleg cu toyota pipera sa ma programeze cu geamul meu mai repede de 1 luna, ce alt service (de preferitnta toyota) imi recomandati?
as vrea ca macar operatia de inlocuire sa o fac la toyo pt ca trebuie sa imi desfaca toata usa si sper sa ramana cu cat mai putine sechele (greierasi).
Nu ma incapatanez insa sa merg la toyo daca cineva a avut expriente foarte bune cu un alt service.
1) In primul rand, daca geam inscriptionat Toyota nu gasesti pe stoc la dealerii Toyota sau la orice firma de parbrize, eu zic ca n-ar fi asa rau si probabil te-ar ajunge de 4-5 ori mai ieftin un geam care este facut special pentru Avensis dar de o firma no name.
Un coleg de-al meu care nu avea Casco a schimbat la Volvo V 60 un geam lateral la un centru de parbrize, costandu-l cu tot cu manopera...500 RON. Nu vreau sa spun cat l-ar fi costat unul original...Baietii de acolo i-au spus ca pentru orice masina de pe lumea asta mai multi producatori fac geamuri la preturi diferite.
2) Eu nu as monta geamul decat la un centru specializat unde se monteaza zeci de parbrize zilnic, nu la un dealer toyota unde se monteaza muuuult mai rar asa ceva.
3) Tocmai pentru a preintampina asemenea necazuri, eu mi-am montat in Bucuresti la expert detailing folii Llumar antiefractie speciale de culoare alba (numai pentru geamurile laterale +luneta) care sunt cu mult mai groase decat cele obisnuite colorate.
Watcher
Mar 9 2008, 10:31 PM
Ce fac si cum functioneaza foliile anti efractie albe?
Sunt la fel de transparente dar functioneaza ca si geamul 'antiglont' ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.