No SSO cookie

Lexus RX 450h

voteaza
(0/ 0)
Lexus RX 450h
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Lexus RX 450h

Dorinta de a testa Lexus RX 450h a fost o continuare logica, dupa ce Masini.ro a testat BMW X6 ActiveHybrid.
Din nefericire, piata vehiculelor hibrid este inca in faza de pionierat, si mai mult decat atat, piata vehiculelor premium hibrid este, evident, si mai restransa.
Materialul care urmeaza nu se vrea o comparatie intre X6 ActiveHybrid si RX 450h, deoarece nu suntem la aprozar sa comparam merele cu elefantii. Cele doua masini, desi premium ambele, fac parte din categorii diferite, unicul lucru in comun fiind apartenenta la clasa hibrid.
Lexus RXC 450h este, de la prima vedere, o masina de-a dreptul ciudata. Daca exteriorul nu rupe tocmai gura targului, aceasta isi va primi fisurile de rigoare la aflarea caracteristicilor masinii si mai apoi, odata cu familiarizarea interiorului masinii. Pentru ca Lexus RX 450h nu este o masina pe care sa-ti poti permite sa o privesti sau sa o tratezi superficial.
Multumim pe aceasta cale administratiei Domeniilor Stirbey pentru ca ne permit realizarea materialelor foto si video in perimetrul care le apartine.

Motor

Sub capota lui RX 450h veti gasi un motor pe benzina, V6, de 3,5 litri. Acesta este capabil sa ofere, singur, 249 CP. Spun "singur", pentru ca impreuna cu motorul termic, Lexus RX 450h dispune de inca doua motoare electrice, care completeaza numarul cailor putere pana la 299.
Motorul V6. de 3456 cmc, functioneaza sub sistemul de transmisie Dual VVT-i si are in componenta 6 cilindri, dispusi in V, cu un total de 24 de supape. Cuplul motor maxim al motorului termic este de 317 Nm, la 4800 rpm.
Motorul electric din fata este un AC tip sincron cu magneti permanenti, capabil sa ofere o putere maxima de 123 kW si un cuplu motor de-a dreptul impresionant: 335 Nm.
Motorul electric dispus pe puntea spate este de acelasi tip cu cel din fata, adica AC tip sincron cu magneti permanenti, insa cu alte caracteristici: 50 kW putere maxima si un cuplu maxim de 139 Nm.
In completarea celor doua motoare electrice se gaseste un generator electric, tot AC tip sincron cu magneti permanenti, capabil sa ofere un voltaj maxm de 650 Volti, dintre care o parte sunt directionati in capacitatea de stocare adica in sistemul de baterii Ni-Mh, care are o capacitate de 288 Volti.
Tot acest ansamblu motor este cuplat la o transmisie hibrida cu variator continuu de turatie gestionata electric (E-CVT), inclusiv in modul de lucru secvential (Sequential Shift Mode), care apoi o distribuie celor doua punti printr-o tractiune integrala (E-FOUR 4WD).
Uzina descrisa mai sus functioneaza intr-un mod extrem de complicat, daca e sa ne adancim in expuneri tehnico-stiintifice, insa la fel de simplu, privita din perspectiva conducatorului auto.
Pana la o viteza de 60 km/h, cu acceleratii supuse traficului, sa zicem aglomerat, din Capitala, dar nu bruste si cu pedala apasata pana la podea, Lexus RX 450h va functiona strict in modul electric. Autonomia in modul full electric este de numai 2,5 km, insa nu va impacientati, SUV-ul de 2,2 tone este capabil sa tranziteze Bucurestiul, daca este condus conform schemei de mai sus, cu aproximativ 2 litri de benzina, deoarece motorul termic va porni strict pentru incarcarea bateriilor, care insa se reincarca si la franare si decelerare. Evident vorbim despre un caz pur ipotetic.
Mai mult, am testat RX 450h si in regim de semi off-road, in afara asfaltului, prin noroaie, santuri umplute cu apa, etc. Cu un mers constant, fara teribilisme, motorul termic a fost, de asemenea, inexistent. A fost o senzatie deosebita sa vezi si sa simti cum RX 450h trece de niste sleauri de aproximativ 40 cm, traverseaza baltile lasate de inundatiile saptamnilor trecute, totul in modul full electric, intr-o liniste deplina, cu un consum zero si, ceea ce pare sa conteze tot mai mult  in zilele noastre, cu noxe zero.
Consumul urban declarat de constructor este de 6,6 litri la 100 km, cel extraurban de 6,0 si mixt de 6,3 l/100 km. In trafic urban, cu un mers strict economic, dar in afara Bucurestiului, Lexus RX 450h a atins pragul de 7,3 l/100 km, cu trei adulti in masina si clima in functiune.
La un mers total in afara oricaror ratiuni economice, masina a urcat indicele de consum la un 11-11,3 l/100 km. Ceea ce oricum este in afara logicii oricarui SUV de 2,2 tone, automatic, cu un motor de 3,5 litri, benzina!
Deci cum in acest caz vorbim despre un ansamblu motor, si nu un motor simplu ca in alte cazuri, si punctajul este adecvat situatiei.

Comportament

Lexus RX 450h nu este un off-road. Este un SUV premium, dedicat boemilor care conduc in zori, dupa un chef monden, cand zgaltaielile nu sunt cel mai bun lucru care li s-ar putea intampla. RX 450h stie sa mearga si in afara asfaltului, si nici acolo, ocupantii locurilor din masina nu vor simti vreun disconfort. Un plus il aduce si Sistemul Activ de Stabilizare, care ar reduce, conform declaratiilor producatorului, cu pana la 40%, miscarea de ruliu a caroseriei, in cazul virajelor de 0,5g. Cu toate acestea, RX 450h nu stie sa abordeze curbele cu viteze prea mari. Ceea ce te face sa reduci vteza la intrarea in curba, iar in cazul in care esti grabit si traficul te obliga la zig-zag-uri, te indeamna sa gasesti un traseu liber in sens liniar.
Lexus RX 450h este o masina gandita pentru a oferi maxim de confort si iata, totul cu un minim de consum de carburant.
Acceleratia de 7,8 secunde de la 0 la 100 km/h nu-l transforma intr-un sportiv pur sange, vorbim totusi de un SUv de 2,2 tone, insa cu siguranta nu putem vorbi despre RX 450h ca despre un vehicul lent.
Gratie sistemului de tractiune integrala electronica, cuplul motor este reglat si dozat continuu si constant, atat in regim de accelerare, cat si la abordarea virajelor stranse, sau la pierderea partiala a aderentei. Ceea ce duce la un plus de confort si siguranta, chiar daca in detrimentul veleitatilor sportive.

Design

Acest capitol, extrem de sensibil, si la fel de constant subiectiv, este cel la care japonezii ies in minus de fiecare data, pentru ca putine sunt modelele nipone care sa prezinte un design atragator si competitiv fata de concurenta europeana, sau de ce nu, chiar vis a vis de cea a designerilor americani.
In cazul RX 450h putem concluziona ca este o masina de-a dreptul ciudata ca design. Este acel tip de masina pe care-l salveaza sigla care reprezinta brandul si pedigree-ul, pe care-l observi dupa o privire contrariata aruncata asupra aspectului general al masinii si rasufli usurat: "e un Lexus, e facut de japonezi, astia au o alta filozofie!"
Cei mai multi vor nota designul cu ingaduinta dictata de brand, personal cred ca RX 450h nu este cel mai reusit produs stilistic auto, avand insa si partile sale frumoase.

Interior

Daca la exterior lucruile sunt in ceata, interiorul este locul unde poti exclama fara teama: wow! Rasfatul la care ne-au supus japonezii, la bordul RX 450h, sterge din memorie orice urma de controversa in momentul in care ne-am decis sa cumparam acest model. Daca din exterior, o sotie carcotasa si nepriceputa ar sugera sotului ceva de genul "hi sa nu ne grabim", odata urcati in habitaclu, concluzia ar fi una singura: "cand o luam?"
Desi a fost gandit mai degraba pentru a satisface gusturile publicului de peste Ocean, interiorul elegant si sofisticat, este totdata intuitiv si ergonomic. Calitatea materialelor, de la plansa de bord care prezinta o suprafata moale si placuta la atingere, pana la pielea (de culoare bej) care imbraca scaunele si fetele de usi, este ireprosabla.
Totul emana lux si precizie, fara a conferi insa un aer ostentativ si opulent.
Interiorul a fost proiectat sa obtina totul pentru ocupantii tuturor celor 5 locuri dn masina, un maxim de confort, chiar daca dimensiunile exterioare ale Lexusului nu sunt tocmai impresionante. Si asta au si reusit japonezii! Confort, eleganta, stil, utilitate, tehnologie, materiale de inalta calitate, finisaje ireprosabile, iata interiorul Lexusului RX 450h.
Masina are insonorizare perfecta, in care rasuna numai sistemul audio de mare clasa, Mark & Levinson.

Tehnologie

La acest capitol, japonezii au tinut sa fie deasupra celorlalti, oferind -in cele patru niveluri de echipare- mai mult decat pot aduna competitorii cu tot cu lista de optionale. De fapt, President, care este nivelul maxim, full end, are o lista de optionale disponibile, de numai 3 randuri. Atat de super accesorizate si pline de tehnologie sunt RX 450h-urile!
O sa punctez doar ce mi s-a parut deosebit fata de masinile testate pana acum.
Pe ecranul unde romanul tine mortis sa aiba navigatia, soferul RX 450h poate parcurge intreg sirul functiilor importante, precum si parametrii in care functioneaza cele doua motoare electrice, motorul termic, starea bateriei, a generatorului electric, indicii de consum, sub forma unor grafice, dar si omniprezenta si atat de necesara navigatie, care vine cu harta pentru intreaga Europa si 14 limbi de utilizare. Acest ecran se acceseaza cu ajutorul unui mouse fixat central, imediat in prelungirea cotierei fata. Perpendicular pe el, se gaseste un fel de mini joystick, care poatefi manevrat pe toate axele, confirmarea comenzii fiind data dintr-u buton "Enter" pozitionat lateral pe acelasi mouse. Astfel cu un efort minim al mainii, care se intinde pe numai 3 cm, oricare dintre cei doi care ocupa locurile fata pot accesa intreg sistemul masinii.
Sistem audio Mark Levinson, 7.1, cu 15 difuzoare si o memorie de 10 GB va ofera senzatii acustice pe care nu le banuiati intr-o masina!
Reglarea electrica a volanului pe inaltime si adancime, multitudinea comenzilor de pe volan, cruise controlul, senzorii de ploaie si lumina, camera video pentru mersul cu spatele, farurile adaptive, functia Bluetooth pentru telefon, oglinzi si geamuri electrice si o multime de comenzi vocale disponibile, sunt parca by default, niste "chestii normale" ale pachetului pe care Lexus RX 450h il ofera.

Siguranta

Lexus RX 450h nu a fost inca testat de EuroNCAP. Totusi, daca e sa numaram echipamentele care contribuie la securitatea si siguranta masinii, cele 10 airbaguri standard, TCS (controlul tractiunii), EBD (distributie electronica a fortei de franare), HSA (asistenta la pornirea din rampa), ABS, EBA (asistenta la franarea de urgenta), si in plus, Sistemul de Franare Controlat Electronic, ajungem sa fim convinsi ca masna a fost gandita, proiectata si finalizata, cu certitudinea obtinerii celor 5 stele la capitolul siguranta. Mai mult, cele doua institute americane, omoloage EuroNCAP, IIHS si NHTSA, au oferit maxim de puncte la testele efectuate cu acest model. 

Calitate-Pret

De obicei cand stabilesti punctajul unei masini, o faci comparand exemplarul cu ce ofera concurenta. Dar cum in acest caz nu avem niciun termen de comparatie, procesul va fi mai greu de realizat.
Lexus 450 se inscrie in categoria care ii aduce ca oponenti pe BMW X5, Infiniti FX, Mercedes ML, si Audi Q7. Dar niciunul dintre acestia nu are variante hibrid. Asadar, nu exista un sistem de referinta.
A compara Lexus RX 450h cu oricare dintre modelele mai sus enumerate, ar fi o blasfemie. Daca e sa scoatem sistemul hibrid, trebuie spus ca Lexus bate concurenta din toate punctele de vedere calitate-pret-dotari, avand aproape cel mai mic pret din segment, unde doar Q7 il depaseste.
RX 450h, este disponibil in patru niveluri de echipare, al caror pret pleaca de la 60.590 de Euro si se opreste la 76.439 de Euro.
Masini.ro a testat penultimul nivel, Luxury, care costa 75.153 Euro cu TVA inclus. Un pret mare pentru zilele noastre, dar vorbim de un SUV hibrid premium, care este cu numai 10-15% mai scump decat modelele prezente in segment, fara tehnologia hibrid!

Corvin (Cristian Szilvassy)






 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2488 :: 17.04MB