No SSO cookie

Nissan Murano

voteaza
(0/ 0)
Nissan Murano
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Nissan Murano

Cel mai apropiat model Nissan de ceea ce se numeste divizia de lux Infiniti este Murano. Cu un design unic in gama, care tine ca punct de inspiratie in partea frontala pentru conceptul Duster si care aminteste in linii mari de Infiniti FX, Murano rupe frontierele si se anunta ca un crossover cu reale capacitati in off-road. Nissan a facut din Murano un model crossover solid, insa in acelasi timp a realizat un model elegant si rafinat. Daca pana la Geneva anul acesta, Murano se putea lauda doar cu o singura motorizare pe benzina, Nissan a corectat acest neajuns si a adus si o motorizare diesel pentru ca modelul raspandit in SUA sa fie prietenos si cu publicul european. Masini.ro a testat versiunea echipata cu motorul V6 de 3.5 litri si 252 de cai putere.

Motor

Masini.ro a testat motorul pe benzina de 3.5 litri si peste 250 de cai putere, cu circa 20 de cai putere mai mult decat aceasta unitate V6 oferea in cazul generatiei precedente. Fara sa intram in detalii cu privire la trecutul lui Murano, subliniem acest upgrade care confera mai multa agilitate si da o consistenta deosebita noului Murano. Cei 252 de cai putere sunt disponibili in totalitate undeva la 6.000 rpm, in timp ce unitatea de aproape 3.500 cmc se poate lauda cu un cuplu maxim de 334 Nm, realizabil la 4.000 rpm. Avand in vedere ca motorul urca foarte usor in turatie, nu avem absolut nicio problema in a dispune rapid de tot ce are mai bun propulsorul pe benzina. Un motor atat de potent nu poate sa nu va impresioneze de la prima apasare a pedalei de acceleratie. Forta bruta care iese din cei 3.5 litri pusi la dispozitie de Nissan este o adevarata incantare. Chiar daca vorbim de doar 250 de cai pentru un vehicul destul de greoi, nu ne putem plange de lipsa de putere, atat in mediul urban cat si in extra-urban. Surpriza japonezilor vine de la transmisia CVT cu 7 rapoarte, singura disponibila pentru Murano. Vorbim de o cutie de viteze automata cu 7 trepte extrem de bine etajate, care sunt, insa, inclinate spre o functionare impecabila si mai putin catre o eruptie violenta a ceea ce inseamna sportivitatea masinii. Asadar, avem de-aface cu o tehnologie bine gandita si viabila, care face uitata eterna problema a cutiilor automate. Schimbul vitezelor se face lin, natural, fara o gripare a motorului, iar fluiditatea vehicului se face mult mai bine simtita. Motorul lui Murano a impresionat din toate punctele de vedere, mai putin unul: consumul. Fara consumul urban imens de 18 litri la 100 km, obtinut in conditiile in care motorul nu a fost menajat deloc, am fi declarat raspicat ca nu exista cusur pentru acest motor. 

Comportament

Nissan Murano are un sprint perfect de la 0 la 100 km/h. Crossover-ul japonez atinge suta in doar 8 secunde, insa este deficitar la capitolul viteza de constructie, maxima atingand doar 210 km/h. Cu toarte acestea, putem spune ca Murano nu are absolut nicio problema sa-si atinga potentialul maxim si sa ramana acolo in conditii relativ sigure, avand in vedere faptul ca 210 km/h este o viteza destul de mare si daca adaugam asta la capitolul sosele din Romania, putem intelege de ce spunem relativ sigure. Murano este, fara indoliala, uin model extrem de performant, care ofera un ADN sportiv si care satisface dorintele soferilor care doresc o masina rapida. Nissan Murano se afla la o doua generatie, iar inginerii niponi au dorit sa corecteze greselile existente. Astfel, niponii au inlocuit suspensiile, oferind un vehicul mult mai dinamic si mai agresiv in viraje. Cu o stabilitate exceptionala, oferita in mod normal de sistemul de tractiune integrala, cu o tinuta ireprosabila pentru un model de dimensiunile sale pe viraje, chiar si pe virajele stranse, lucru cam rar pentru un SUV, noul Murano este o adevarata incantare pentru sosea. Tocmai de aceea japonezii si-au numit modelul crossover, si au construit un model adaptat mult mai bine soselei si mai putin inclinat spre off-road. Cu toate acestea, cei care doresc aventuri in spatiul accidentat din afara soselelor, pot opta pentru setarea LOCK, insa trebuie sa repetam faptul ca Murano este mult mai apropiat soselei.

Design

Nu poti numi un SUV sau un crossover o capodopera de design si sa ai dreptate. Murano nu face exceptie de la aceasta regula, insa da dovada de un dinamism interesant al designului. SUV-urile nu sunt cele mai frumoase masini, insa sunt SUV-uri care se pot numi frumoase, sau cel putin interesante. Nissan a reusit sa in asa fel incat ca noi sa umim cea de-a doua generatie a modelului Murano o reusita. Iar acest aspect este valabil si pentru designul vehiculului. Tinuta arcuita, specifica coupe-urilor, partea frontala agresiva si linia singulara care incadreaza din fata pana in spate modelul nipon sunt principalele argumente ale designului nipon. Este adevarat ca Murano nu a primit modificari esentiale, fata de prima generatie, Nissan multumindu-se sa faca cate modificari care nu erau tocmai apreciate la incercarea din 2003. Astfel, Murano arata si in cazul generatiei de astazi apropiat unui concept de design, exprimandu-si prin partea frontala natura sa agresiva si sportiva si dand dovada de eklengata si rafinament prin liniile sale si stilul general pe care il afiseaza. Principalele modificari aduse de noua generatie sunt vizibile prin noua grila frontala, extrem de atractiva, si noile blocuri optice asezate pe orizontala.

Interior

Murano este modelul care seamana cel mai putin cu ceea ce putem numi un interior clasic pentru un Nissan. Murano reprezinta mult peste ceea ce ofera in mod normal marca nipona, apropindu-se de luxul si prosperitatea specifice unui Infiniti. Desi vorbim de un crossover, Murano iti da senzatia ca ofera spatiul interior al unui SUV de top. Pe langa spatiul berechet nu putem sa nu observam imprumutul de tehnologie existent pe gama Infiniti. Monitorul amplasat central, care ofera imagini video filmate cu o camera speciala atunci cand rulam in marsarier sau volanul si consola centrala sunt similare cu ceea ce gasim la un nivel de calitate mai sus, pe modelele Infiniti. Murano beneficiaza de scaune confortabile, cu functii de reglare complete, de finisaje extrem de bine executate si de un acoperis din sticla care ridica mult moralul calatorilor. Habitaclul japonez exceleaza prin calitatea materialelor si prin executia imbinarilor. Nu sunt foarte multe lucruri de reprosat la bordul unui Nissan Murano, senzatia fiind aproximativ aceeasi cu ceea ce gasim la bordul unui crossover premium. Este adevarat ca am avut la dispozitie versiunea de echipare de top a modelului Murano.


 

Tehnologie

Murano este un conglomerat de tehnologii. De la transmisia CVT cu 7 trepte pana la noile suspensii, mecanica modelului Nissan este un exemplu al ingineriei de varf din Japonia. Transferul de tehnologie a fost realizat perfect de la Infiniti la Murano. Pe langa cheia cu senzori de proximitate, Nissan se poate lauda cu sistemul audio Bose cu 11 boxe, Bluetooth sau acoperis panoramic cu trapa incorporata. De la reglajul scaunelor, prevazute cu functie de memorie, pana la deschiderea trapei sau a haionului, toatul poate fi comandat prin butoane. Chiar daca este vara, amintim de scaunele fata si spate cu functie de incalzire si de posibilitatea rabatarii banchetei spate printr-o comanda electrica. Din punct de vedere tehlogic, lui Nissan Murano ii mai lipseste un element care sa-l faca un model cu emisii scazute, dar avand in vedere ca este o tehnologie specifica doar modelelor hibride sau unor diesel-uri, am ales sa punctam maxim nivelul tehnologic existent pe Murano.

Siguranta

Nissan Murano nu a fost inca testat de Euro NCAP, insa cele zece airbag-uri si sistemele de siguranta active cum ar fi ESP-ul il recomanda ca pe un campion si la acest capitol. Nissan Murano a facut fata cu brio testelor de siguanta de peste ocean. In 2009, crossover-ul nipon a fost numit cel mai sigur model din clasa sa, in Statele Unite. Aceste distinctii, alaturi de nivelul de siguranta impecabil pe care il ofera o masina de aproximativ 50.000 de euro, il face pe Murano unul dintre cei mai siguri parteneri in domeniul sigurantei.

Calitate-Pret

Noul Nissan Murano nu este cel mai ieftin crossover de pe piata, insa joaca cu drepturi depline intr-o liga descrisa prin calitate, performante si lux. Nissan Murano pleaca de la 47.190 euro cu TVA si ajunge la un pret 50.480 de euro pentru versiunea de top testata de Masini.ro si echipata cu senzationalul motor V6 de 3.5 litri.


 

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3517 :: 17.02MB