No SSO cookie

Volkswagen Tiguan

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen Tiguan
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Volkswagen Tiguan

Intr-o Romanie in care cuvantul de ordine era mai mare, mai puternic, mai impunator, Volkswagen a avut curajul sa aiba o propunere paradoxala: un SUV de clasa mica, sau un crossover, pentru pretentiosi.
Si se pare ca nemtii nu au pierdut pariul, Tiguan bucurandu-se de o popularitate in crestere, fie si pe fondul crizei economice, dar nu numai.
Tiguan este o masina ideala pentru un Bucuresti denivelat, dar pe zi ce trece mai aglomerat, sau pentru o escapada in munti, pe un drum forestier, sau sleauri de zapada.
Masini.ro a testat versiunea Tiguan AttTr&Field 2.0 TDI/140 CP. In traducerea oferita de Porsche Bucuresti Vest 1, cei care ne-au pus masina la dispozitie, Att inseamna Attractive ceea ce reprezinta oferta actuala, adica o valoare de 3500 euro  - avantaj client, iar Track & Field este nivelul de echipare.

Motor

Abia am coborat din Skoda Octavia Scout si am urcat in VW Tiguan, cu aceeasi motorizare,
adica un 2.0l de 140 CP.,
Asadar impresiile precedentei experiente erau inca proaspete.
Si sincer sa fiu, nici nu se pot spune multe lucruri in plus fata de ce am simtit la Scout. Doar ca, Tiguanul, probabil dispune de o alta cutie de viteze, tot in sase trepte, manuala, deoarece este o idee mai rapid, mai fasnet decat Scout. In rest, caracteristicile, comportamentul, feelingul motorului si tinuta de drum sunt identice.
Motorul, care dispune de un cuplu mare, 320 Nm, raspunde excelent la contactul cu acceleratia. Iar cuplul motor este resimtit in intregime, de la turatii joase, sub 2000 rpm. Raspunsul motorului intre 2000 si 35000 rpm iti da senzatia ca ai sub capota un motor mult mai puternic decat un 2.0 TDi de 140 CP.
Pana si consumul este identic, conform cifrelor oferite de fabricant, adica 6,4 l/100 km.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 10 secunde.
De notat incadrarea in categoria Euro 5 ceea ce duce, cel putin pentru moment, la scutirea taxei de prima inmatriculare, sau taxa de mediu, in Romania.

Comportament

Tiguan se afla ca orice alt crossover, la granita dintre o masina de oras si un SUV. Trebuie sa fie cat mai mult din fiecare, dar in oricare parte ar inclina balanta, cealalta parte ar fi dezavantajata si implict clientul ar simti acest dezavantaj.
Asadar, Tiguan se comporta deopotriva ca un off-road autentic, dar si ca o masina de strada.
Suspenisa este mai dulce decat la fratele ceh, iar trecerea peste denivelari se face fara ca ocupantii masinii sa resimta vreun soc.
Fiind destul de "scurt", 4457/1809/1686 mm (lungime/latime/inaltime) si "indesat", Tiguan poate aborda cu incredere curbele cu o viteza  mare.
Motorul este de asemenea, mai mult decat suficient pentru Tiguan, cei 320 Nm si 140 CP, lasand deseori impresia ca sub capota se afla un motor pe benzina si nu un diesel.
Senzatia pe care o ai in Tiguan este ca esti pozitionat putin mai sus decat restul, fata de carosabil, evident, dar nu intr-o pozitie la fel de inalta ca intr-un SUV. Este tributul platit incadrarii sale in gama crossoverelor.

Design

La acest capitol, Tiguan a imprumutat liniile consacrate ale fratelui mai mare, Touareg.
Acestea se regasesc la nivelul caroseriei si al farurilor, dar evident, au dimensiuni mai mici.
Este un mare plus, desi designul a creat numeroase controverse. Liniile sunt simple si fluide, fara exuberantele tipice constructorilor mediteraneeni, sau alambicurile orientale.
Intr-un cuvant este un design reusit, fara a iesi in vreun fel in evidenta.

Interior

La interior, designul nu aduce mai nicio noutate. Totul este imprumutat de la celelalte modele VW. Calitatea materialelor este ca de obicei ireprosabila, insa ne-am fi asteptat la ceva mai multa indrazneala sau la ceva nou si unic, destinat Tiguanului. N-a fost sa fie!
Descrierea interiorului unui Tiguan nu ar fi decat o reluare a interioarelor modelelor deja prezentate, ceea ce ar fi un deja-vu. Probabil ca interiorul VW va fi inca mult timp de acum incolo, marele minus al constructorului german.

Tehnologie

Tehnologia care incadreaza masina in normele Euro 5 este primul argument pe care-l voi aduce in favoarea Tiguanului.
In rest, un amanunt in plus este prezenta senzorilor de parcare atat pe fata cat si pe spate. De asemenea, Tiguan are in dotarea optionala: senzori de ploaie,lumini "coming home" / "leaving home", oglinda retrovizoare interioara cu senzor automat antiorbire, Radio RCD 510 cu functie MP3, inclusiv CD-changer pentru 6 CD-uri, 8 incinte acustice, antena Diversity si conector multimedia pentru surse audio externe, Climatronic bizonal, alarma antifurt "Plus" prevazuta cu senzor de supraveghere interioara, backup horn si senzor antitractare, faruri adaptive bi-xenon, cu instalatie de spalat faruri, volan din piele multifunsctional, si Tempomat. E drept ca toate acestea scot din buzunarul cumpoaratorului un ban in plus, dar fiind deja existente pe masina, trebuie luate in calcul.
   

Siguranta

VW Tiguan este unul dintre cele mai sigure vehicule. Pozitiile de top obtinute la trei serii independente de testare la impact subliniaza din nou competenta deosebita in domeniul sigurantei oferita de Volkswagen.
Eficienta remarcabila a sistemelor de siguranta pasiva disponibile pentru Tiguan a fost confirmata de institutii independente de testare din SUA si Europa: cea mai buna pozitie, cu cinci stele, a fost obtinuta de Tiguan in luna iulie la in urma NCAP (New Car Assessment Program) organizat in America. In acest sens, cu ocazia evaluarii efectuate de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), au fost examinate trei aspecte de siguranta: impactul frontal, lateral si stabilitatea la rasturnare. La impactul frontal si cel lateral, Tiguan a obtinut cate cinci stele cu privire la protectia soferului si a pasagerului din dreapta, iar la evaluarea sigurantei in caz de rasturnare, cel mai bine vandut SUV din Europa a obtinut patru stele. In toate cazurile, riscul de ranire al pasagerilor a fost considerat foarte redus. Mai mult, la testarea stabilitatii plafonului, la care Tiguan a fost expus unei greutati de 4 ori mai mari decat masa proprie, a obtinut cea mai buna valoare de pana acum la clasa SUV-urilor compacte.
Siguranta deosebita este garantata insa si de numeroasele sisteme de asistenta de rulare, de exemplu ABS, ESP inclusiv sistem de asistenta la franare, ASR, EDS.
Sistemul de declansare a airbagurilor la Tiguan comunica cu alte echipamente de comanda: astfel, in caz de impact, sunt activate luminile de avarii, sunt deblocate portierele, este activata lumina de interior si intrerupta functionarea pompei de alimentare cu carburant.
La crearea modelului Tiguan, o importanta deosebita a fost acordata inca de la inceput si protectiei pietonilor. Toate elementele relevante ale sectiunii frontale a autovehiculului sunt concepute in acest scop,capota a fost special optimizata pentru protectia pietonilor.
Astfel, de exemplu, bara de protectie integreaza un element moale de spuma, conceput special, care va reduce mai ales leziunile grave din zona picioarelor.

Calitate-Pret

Tiguan Attractive Track&Field 2.0 TDI/140 CP -cutie manuala cu sase trepte costa in versiunea de baza 24.452,12 Euro cu TVA. La acest pret se adauga valoarea optionalelor existente pe modelul testat, adica 4.606,49 Euro si inca 422,45 pentru culoarea, optionala si ea, Rosu  wild cherry. Astfel, pretul total este de 29.481,06 Euro cu TVA. La acest pret, Porsche Bucuresti Vest 1 aplica reducerea despre care scriam la inceputul materialului, adica 3500 Euro, deci modelul in cauza consta 25.981,06 Euro pret final.
Ceea ce mi se pare un pret decent, vis a vis de calitatea produsului si performantele masinii.

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3405 :: 21.09MB