No SSO cookie

Ford Kuga

voteaza
(0/ 0)
Ford Kuga Trend 2.0 TDCi
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Ford Kuga

Ford Kuga, model lansat in Romania anul trecut, face parte din piata SUV-urilor mici. Venit ca un raspuns al celor de la Ford fata de VW Tiguan, Audi Q5, BMW X3, Kuga este din start o revelatie, datorita pretului cu mult mai scazut decat al competitorilor. Fara sa fac vreo referire directa la pret, pot preciza doar ca un Kuga, precum cel testat de mine, poate fi achizitionat la un pret final care ar acoperi cheltuielile pentru un X3, Q5 sau Tiguan second-hand, rulat pe soselele vestice. Evident, un pret redus inseamna un anume tip de economie, capitol la care Ford a punctat din plin. Lista completa a dotarilor o puteti gasi pe www.fordbdt.ro Designul exterior este cu mult mai futurist decat cel al competitorilor, liniile moderne si aerodinamica bine gandita fac din Kuga o aparitie mai mult decat placuta. Stilistica vehiculului, combinata cu paleta de culori oferita de Ford, duc Kuga mai aproape de preferintele unui public tanar, dinamic, care doreste performanta si confort, dar nu dispune de muntii de bani ai familiei. Interiorul este la fel de armonios si modern realizat ca si exteriorul, iar culoarea oranj-sidefat cu care au decorat pe alocuri parti din interior si care iti izbeste privirea inca de la deschiderea portierelor da o nota de contrast extrem de placuta ochiului. Desi nu putem vorbi de materiale scumpe, dimpotriva, la Ford Kuga este de apreciat finisajul acestora, perfecta imbinare a elementelor din habitaclu. Bordul este senzational alcatuit! Ceasurile rotunde, conturate cu un argintiu puternic, indicatoarele rosii, dar mai ales amplasamentul consolei centrale, unde este infipt fantasticul sistem audio Sony, sound-ul din masina, atmosfera tinereasca si mai ales prieteneasca pe care o confera intreg ansamblul din habitaclu te fac sa treci rapid intr-o stare de mandrie ca tu ai Kuga si altii doar o privesc de afara. Volanul - parte a designului specific noii generatii Ford - in patru spite, imbracat in piele, intregeste spectacolul din interior. Nu mi-e foarte clar daca designul facut special, in detrimentul comenzilor pe volan, este un plus sau un minus. Toate aceste comenzi se regasesc la indemana, imediat in spatele volanului. Reglajele audio, sistemul de cautare a posturilor, selectia sursei de sunet, pilotul automat - toate exista. Numai ca nu sunt amplasate pe volan. De asemenea, daca ar trebui sa aleg intre deja mentionatul sistem audio Sony si atat de doritul sistem de navigatie amplasat pe consola centrala, recunosc ca as fi pus in dificultate. De aceea nici nu punctez lipsa navigatiei (la versiunea testata de mine) ca pe un minus. Motorul, un puternic diesel de 2 litri, care asigura 136 CP, se comporta excelent in ciclul urban. Desi initial mi s-a parut gurmand, am constatat la finele drive-testului ca am avut un consum mediu - realizat numai in ciclu urban - de 10,8 litri la 100 km. Cel putin asta a indicat computerul de bord. Fisa tehnica precizeaza un consum mixt de 6,4 l/100 km, ceea ce ma duce cu gandul ca pe autostrada Kuga merge cu vapori de motorina! Zvelt si parca pus mereu pe fuga, Fordul este de asemenea extrem de manevrabil in traficul aglomerat. Directia, evident servoasistata, face ca volanul sa poata fi stapanit doar cu doua degete, fie ele si de dama. Evident ca am testat Kuga barbateste, l-am pus la munca, iar demarajul de care dispune a fost un mare punct in favoarea sa. Nu e o masina care sa te faca de rusine la o plecare de pe loc putin mai intempestiva, sau la un stil de condus mai agresiv. Te poti baza pe acest model intr-o depasire iar motorul, gratie cutiei de viteze in 6 trepte, nu este deloc solicitat sau supraturat. Suspensia mi s-a parut un pic rigida pentru conditiile de mers in Bucuresti, dar paradoxal, testat pe o portiune de cateva sute de metri de drum de tara, cu macadam, chiar si la 60 km/h, Kuga s-a comportat lin, ca pe sosea. In schimb, capcanele Capitalei, liniile de tramvai, gropile care intotdeauna sunt mai mari decat par, au fost elemente pe care le-am simtit, desi am incercat pe cat posibil sa le ocolesc. In schimb, la abordarea curbelor cu viteze ridicate, suspensia de pe Kuga e geniala. Cu toata masa deloc redusa a SUV-ului, n-a fost nevoie niciodata sa reduc viteza la intrarea intr-o curba, ceea ce spune multe despre posibilitatile acestei masini remarcabile. Ca idee de final, Kuga este o varianta deloc de neglijat pe piata SUV-urilor mici, chiar daca se lupta cu nume sonore, dovedindu-se a fi alegerea perfecta, pentru ca imbina intr-un mod surprinzator pretul, calitatea, eficienta si perfomanta. O sa inchei ca si in filmuletul de prezentare: o masina care regret ca nu e a mea! Pentru acest test-drive cu Ford Kuga am apelat la BDT, distribuitor autorizat Ford, companie membra a BDT Group. Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6815 :: 21.12MB