No SSO cookie

Ford Kuga

voteaza
(0/ 0)
Ford Kuga Trend 2.0 TDCi
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Ford Kuga

Ford Kuga, model lansat in Romania anul trecut, face parte din piata SUV-urilor mici. Venit ca un raspuns al celor de la Ford fata de VW Tiguan, Audi Q5, BMW X3, Kuga este din start o revelatie, datorita pretului cu mult mai scazut decat al competitorilor. Fara sa fac vreo referire directa la pret, pot preciza doar ca un Kuga, precum cel testat de mine, poate fi achizitionat la un pret final care ar acoperi cheltuielile pentru un X3, Q5 sau Tiguan second-hand, rulat pe soselele vestice. Evident, un pret redus inseamna un anume tip de economie, capitol la care Ford a punctat din plin. Lista completa a dotarilor o puteti gasi pe www.fordbdt.ro Designul exterior este cu mult mai futurist decat cel al competitorilor, liniile moderne si aerodinamica bine gandita fac din Kuga o aparitie mai mult decat placuta. Stilistica vehiculului, combinata cu paleta de culori oferita de Ford, duc Kuga mai aproape de preferintele unui public tanar, dinamic, care doreste performanta si confort, dar nu dispune de muntii de bani ai familiei. Interiorul este la fel de armonios si modern realizat ca si exteriorul, iar culoarea oranj-sidefat cu care au decorat pe alocuri parti din interior si care iti izbeste privirea inca de la deschiderea portierelor da o nota de contrast extrem de placuta ochiului. Desi nu putem vorbi de materiale scumpe, dimpotriva, la Ford Kuga este de apreciat finisajul acestora, perfecta imbinare a elementelor din habitaclu. Bordul este senzational alcatuit! Ceasurile rotunde, conturate cu un argintiu puternic, indicatoarele rosii, dar mai ales amplasamentul consolei centrale, unde este infipt fantasticul sistem audio Sony, sound-ul din masina, atmosfera tinereasca si mai ales prieteneasca pe care o confera intreg ansamblul din habitaclu te fac sa treci rapid intr-o stare de mandrie ca tu ai Kuga si altii doar o privesc de afara. Volanul - parte a designului specific noii generatii Ford - in patru spite, imbracat in piele, intregeste spectacolul din interior. Nu mi-e foarte clar daca designul facut special, in detrimentul comenzilor pe volan, este un plus sau un minus. Toate aceste comenzi se regasesc la indemana, imediat in spatele volanului. Reglajele audio, sistemul de cautare a posturilor, selectia sursei de sunet, pilotul automat - toate exista. Numai ca nu sunt amplasate pe volan. De asemenea, daca ar trebui sa aleg intre deja mentionatul sistem audio Sony si atat de doritul sistem de navigatie amplasat pe consola centrala, recunosc ca as fi pus in dificultate. De aceea nici nu punctez lipsa navigatiei (la versiunea testata de mine) ca pe un minus. Motorul, un puternic diesel de 2 litri, care asigura 136 CP, se comporta excelent in ciclul urban. Desi initial mi s-a parut gurmand, am constatat la finele drive-testului ca am avut un consum mediu - realizat numai in ciclu urban - de 10,8 litri la 100 km. Cel putin asta a indicat computerul de bord. Fisa tehnica precizeaza un consum mixt de 6,4 l/100 km, ceea ce ma duce cu gandul ca pe autostrada Kuga merge cu vapori de motorina! Zvelt si parca pus mereu pe fuga, Fordul este de asemenea extrem de manevrabil in traficul aglomerat. Directia, evident servoasistata, face ca volanul sa poata fi stapanit doar cu doua degete, fie ele si de dama. Evident ca am testat Kuga barbateste, l-am pus la munca, iar demarajul de care dispune a fost un mare punct in favoarea sa. Nu e o masina care sa te faca de rusine la o plecare de pe loc putin mai intempestiva, sau la un stil de condus mai agresiv. Te poti baza pe acest model intr-o depasire iar motorul, gratie cutiei de viteze in 6 trepte, nu este deloc solicitat sau supraturat. Suspensia mi s-a parut un pic rigida pentru conditiile de mers in Bucuresti, dar paradoxal, testat pe o portiune de cateva sute de metri de drum de tara, cu macadam, chiar si la 60 km/h, Kuga s-a comportat lin, ca pe sosea. In schimb, capcanele Capitalei, liniile de tramvai, gropile care intotdeauna sunt mai mari decat par, au fost elemente pe care le-am simtit, desi am incercat pe cat posibil sa le ocolesc. In schimb, la abordarea curbelor cu viteze ridicate, suspensia de pe Kuga e geniala. Cu toata masa deloc redusa a SUV-ului, n-a fost nevoie niciodata sa reduc viteza la intrarea intr-o curba, ceea ce spune multe despre posibilitatile acestei masini remarcabile. Ca idee de final, Kuga este o varianta deloc de neglijat pe piata SUV-urilor mici, chiar daca se lupta cu nume sonore, dovedindu-se a fi alegerea perfecta, pentru ca imbina intr-un mod surprinzator pretul, calitatea, eficienta si perfomanta. O sa inchei ca si in filmuletul de prezentare: o masina care regret ca nu e a mea! Pentru acest test-drive cu Ford Kuga am apelat la BDT, distribuitor autorizat Ford, companie membra a BDT Group. Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5195 :: 17.1MB