No SSO cookie

Subaru Outback

voteaza
(0/ 0)
Am testat noul Subaru Outback
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Subaru Outback

Prima lansare a modelului Outaback, din 1995, aducea o noua dimensiune pe pia auto: modelul crossover. Subaru a fost pioner in industria auto pentru modelele din acest segment, reusind sa imbine confortul si agilitatea limuzinelor cu manevrabilitatea si multifunctionalitatea SUV-urilor. Subaru este pioner si in dezvoltarea motorului boxer diesel, un motiv in plus care face un test-drive cu noul Subaru Outback echipat cu motorul boxer diesel sa fie si mai interesant. Daca punem in ecuatie si prezenta sistemului Symmetrical AWD, lucruile devin cu adevarat incitante si interesante, din spatele volanului noului Outback.

Motor

Am avut ocazia sa testez motorul boxer diesel pe modelele Legacy si Impreza. Trebuie spus de la inceput ca ramane aceeasi unitate de motorizare excelenta si in cazul lui Outback, doar ca face casa mult mai buna cu masivitatea unui crossover care tinde spre segmentul SUV-urilor.

Noul Outback echipat cu motor boxer diesel, care dispune de avantajele deja celebrului motor tip orizontal opus, pastreaza raspunsul prompt la acceleratie, beneficiind in acelasi timp de performante optime de rulare sustinute de cuplul caracteristic motoarelor diesel.Pentru a asigura incadrarea in normele Euro 5 privind emisiile de noxe, a fost adoptat un filtru de particule diesel de tip inchis (DPF). in plus, s-a obtinut reducerea suplimentara a emisiilor de noxe prin imbunatatirea sistemului common rail si adoptarea unui sistem de racire a gazelor de esapament recirculate (EGR) mai mare.

Tehnologiile dezvoltate de Subaru sunt intotdeuna remarcabile si importante in industria auto, insa sa nu uitam chintesenta unui astfel de propulsor. Uniattea cu 4 cilindri de 2.0 luitri este capabila sa dezvolte 150 de cai putere si un moment maxim de 350 Nm. Este mult mai impreionant modul in care isi prezinta forta motorul boxer diesel, cei 150 de cai putere fiind disponibili la 3.800 rpm, un motiv in plus pentru aplauze deoarece nu trebuie sa te chinui cu pedala de acceleratie sa ajungi sa calaresti cum trebuie acest motor. Cuplul maxim de 350 Nm, realizabil pe plaja de turatii 1.800-2400 rpm, va scoate din orice problema si da agilitatea necessara urnirii unui vehicul masiv si greoi. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte. Transmisia ajuta foarte mult ca gradul de silentiozitate a motorului sa ramana scazut, insa cursa schimbatorului este un pic prea lunga, mai ales in primele doua rapoarte, si nu foarte precisa. Cutia se aseaza mult mai eficient in momentul in care ajungeti in treptele superioare si coordoneaza mult mai bine puterea motorului. Este un motor diesel si ne intereseaza mai mult decat e cazul consumul. In primul rand vorbim despre un motor performant, care scoate caii la iveala de foarte jos in turatie, motiv care ne face sa intelegem de ce nu poate dispune de un consum extraordinar. Chiar daca cifrele oficiale nu sunt conforme cu realitatea, consumul lui Outback nu a sarit limita decentei. Vorbim de 8.5 litri la 100 de km in mediul urban si de 7.8 litri la 100 km in extra-urban. Desi consumul extra-urban pare totusi nesatisfacator, trebuie mentionat ca el a fost obtinuta pe o distanta de 500 km in care viteza medie a fost de undeva la 150 km/h.

Comportament

Nu-i poti reprosa mare lucru unui Subaru cand vine vorba de modul in care se comporta pe sosea. Cu o tinuta de drum impecabila, cu un comportament ireprosabil in viraje si un confort desavarsit oferit pasagerilor, nu putem sa nu ne inchinam inca o data la minunea tractiunii 4x4, echipare standard pe fiecare Subaru. Suspensiile duc la o adevarata incantare in momentul in care negociezi viraje cu viteze imposibile pentru alte masini. Suspensia fata, cu brate rigide, a fost gandita sa ajute directia. Sensibilitatea directiei a fost astfel imbunatatita simultan cu cresterea nivelului de silentiozitate prin reducerea vibratiilor. in plus, diametrul barei stabilizatoare a fost marit, avand ca efect o rezistenta superioara la ruliu fara modificarea flexibilitatii arcurilor principale. Pentru partea din spate, a fost adoptata suspensia tip multi-link cu doua brate. Aceasta are o structura dubla anti-vibratii, in care toate articulatiile suspensiei si diferentialul spate sunt instalate pe subcadru cu ajutorul bucselor, iar subcadrul este izolat de caroserie prin intermediul unor tampoane de cauciuc mari. Subaru Outback beneficiaza de o garda la sol de 200 mm, lucru care ajuta semnificativ cand vine vorba de teren accidentat sau zapada. Coloana de directie usoara dar foarte rigida ofera senzatia de control si stabilitate a directiei.

Design

Limbajul descris de Subaru in cazul designului modelului Outback poate fi caracterizat prin robustete. Ideea de SUV este intarita prin orice detaliu posibil, descrierea grilei fata, bara impunatoare si aripile intinse descriu atitudine si forta, aduc mai multa prestanta modelului japonez. Blocurile optice cu rame alungite si gura de aerisire din capota aduc mai multa agresivitate modelului Outback. Subaru a ales sa confere noului Outback un stil unitar, mergand pe mana liniilor si a unghiurilor ascutite. Ideea de SUV se regaseste mai putin daca privim modelul din profil, dar se contureaza perfect daca il judecam din spate. Totusi, designul are de suferit cand vine vorba de partea posterioara, unde bara pronuntata strica armonia liniilor.

Interior

Habitaclul noului Subaru Outback este gandit sa ofere o vizibilitate cat mai mare. Principiile de design de la exterior sunt vizibile si in interiorului noului model japonez. Suprafata Consolei centrale transmite senzatia de striatii infime, delicate, imitand textura metalica, lucru acre confera un plus semnificativ la capitolul decor. Folosirea celor mai bune matiarele si gasirea finisajelor optime, sporeste senzatia de lux. Tabloul de bord, dominat de muchii ascutite, pare sculptat dintr-un urias bloc de piatra. Comutatoarele si comenzile sunt dispuse ergonomic pentru a permite soferului sa-si concentreze privirea asupra drumului si pentru a fi mai usor accesibile. in plus, afisajul multi-informational este pozitionat in partea superioara a tabloului de bord, deasupra afisajului sistemului de navigatie, pentru a fi vizibil pentru toti ocupantii. Ceasurile de bord si afisajul cu cristale lichide sunt permanent luminate, chiar si in timpul zilei, pentru a le creste vizibilitatea. Zonele gradate ale ceasurilor isi schimba culoarea astfel: albastru deschis cand contactul este cuplat si alb cand contactul este decuplat. Calitatea tapiteriei si pielea care imbraca scaunele si fatetele usilor intgregesc imaginea mirifica existenta in Outback. Spatiu si confortul nu sunt subiecte tabu pentru Subaru Outback, care exceleaza si la acest capitol.

Tehnologie

Motorul boxer diesel si sistemul Symmetrical AWD nu mai sunt noutati, dar isi arata utilitatea de fiecare data cand iei contact cu ele. Munca inginerilor niponi a fost axata pe reducerea vibratiilor, la orice capitol posibil, iar gaselnitele tehnologice pentru indeplinirea acestui scop au fost numeroase. Un interior dinamic, ergonomic nu se putea lipsi de aportul functiilor speciale. Clima automata bizonala nu mai este un lux, ci o obisnuinta pentru modelele secolului XXI. Outback pluseaza prin introducerea in varianta standard a canalelor de incalzire pentru pasagerii din spate. Adoptarea sistemului SRS CS Auto si a celor 6 difuzoare, inclusiv tweetere, instalate pe partea tabloului de bord, asigura reproducerea fidela si realista a sunetului. Pe langa mediile MP3/WMA si CD-R/RW, sistemul accepta si functia pentru telefon Bluetooth handsfree. Din pacate sistemul de navigatie necesita DVD, insa se remarca prin display-ul de 8 inch. Modelele dotate cu sistem de navigatie dispun, ca dotare standard, de o camera retrovizoare montata pe hayon. Pe langa introducerea tehnologiei McIntosh home audio surround si optimizarea amplasarii sistemului de difuzoare, au fost create exclusiv pentru Outback un pre-amplificator instalat separat si un amplificator de putere cu 6 canale. Redarea realista si placuta a sunetului contribuie la cresterea confortului la bordul unui Outback. Sistemul este introdus in premiera pe piata europeana.

Siguranta

Noul Outback a obtinut punctajul maxim, de 5 stele, in cadrul celui mai recent Program european de evaluare a sigurantei autovehiculelor noi Euro NCAP.

Caroseria cu cadre de ranforsare avansate, in forma de cerc, creste siguranta in caz de coliziune din orice directie. in plus, sistemul de suport pendular nou adoptat contribuie la extinderea zonei deformabile in cursul unei coliziuni frontale, crescand astfel protectia ocupantilor. Outback este echipat standard cu airbaguri frontale duble, laterale si tip cortina. Pentru o protectie superioara, airbagurile laterale si cele cortina au dimensiuni mai mari. In plus, pentru a proteja zona de la nivelul genunchilor soferului in cursul unei coliziuni, structura interna a coloanei de directie a fost modificata. Nu puteau lipsis din dotarea lui Outback deja banalele ABS, EBD sau ESP.

Calitate-Pret

Cand spui Subaru, spui calitate, dar vorbesti si despre costuri ridicate. Calitatea costa si asta se poate simti la orice model Subaru te opresti. In functie de dotari si de motorizari pretul unui Subaru Outback variaza de la minimul de 33.189 de euro cu TVA pana la maximul de 49.968 euro cu TVA.

Versiunea testata de noi, cea echipata cu motorul boxer diesel 2.0 litri si 150 de cai putere are un pret de 35.569 euro cu TVA inclus.

Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3684 :: 21.07MB