No SSO cookie

Toyota iQ

voteaza
(0/ 0)
Inapoi in viitor
Nota redactor
2.9
Nota cititor
0.0

Toyota iQ

Viitorul marilor aglomeratii urbane se proiecteaza acum. Ne conturam destinul inca din acest moment, iar aceasta chestiune este stiuta in departamentul de dezvoltare al oricarei companii serioase din lume. Marile aglomeratii urbane au ajuns intr-un blocaj in care principala problema este spatiul. Daca cladirile care sa zgarie norii incep din ce in ce mai mult sa-si gaseasca locul pe verticala, situatia de la nivelul solului este alta. Traficul si poluarea au devenit insurpotabile pentru marile orase, motiv pentru care producatorii de automobile au decis, in sfarsit, ca este timpul sa faca ceva. Liderul mondial pe piata auto, Toyota, a facut un pas mare in timp prin modelul de oras care anunta masina viitorului pentru locuitorii din marile aglomeratii urbane. iQ nu este primul model mic construit, dar este prima filosofie a viitorului automobil de oras. Chiar daca are un precursor in persoana modelului Smart, iQ tinde sa aduca tehnologia, filosofia si substanta a masinii de oras pe care multi vizionari o asteptau.

Motor

Daca dimensiunile lui iQ exceleaza prin cumpatare, acelasi lucru se poate spune si despre capacitatea cilindrica sau puterea motoarelor care vor angrena noul model in traficul imposibil al orasului contemporan. Pentru a rezolva ecuatia transportului in oras, Toyota avea nevoie de un motor mic, dar inteligent. Unitatea de 1.0 litri beneficiaza de substanta unui propulsor cumsecade, in conditiile in care dezvolta 68 de de cai putere, disponibili la peste 6.000 rpm, si un cuplu maxim de 91 Nm, realizabil la 4.800 rpm. Cei 68 de cai putere sunt mai mult decat suficienti la masa de 845 kg pe care iQ o ofera, dar lentoarea motorului se face simtita in conditiile in care Toyota a sacrificat performanta in favoarea eficientei. Ceea ce trage in jos motorul este transmisia CVT, care etajeaza perfect rapoartele cutiei, care reda liniaritatea necesara la schimbul vitezelor, dar care incetineste agilitatea motorului. In linii mari, motorul raspunde destul de bine pe prima si a doua treapta a cutiei, dar incepe sa ceara turatii pentru a misa cat mai rapid micutul vehicul in momentul in care te afli in treptele superioare. CVT este un elogiu adus cumpatarii, scopul fiind eficienta si reducerea consumului. Daca tot vorbim de consum trebuie sa recunoastem eficacitatea raspunsului tehnologic dat de constructorul nipon prin Toyota Optimal Drive, sistem existent pe modelul iQ. Chiar daca vorbim de un vehicul mic, transmisia sau sistemul Toyota Optimal Drive nu aduc valorile de consum ale benzinei de un litru sub cele ale unui motor diesel conventional. In oras, Toyota iQ a mancat aproximativ 7 litri la 100 km, in timp ce in afara orasului, la o viteza de 110-120 km/h consumul a coborat sub 5 litri la 100 km.

Comportament

Toyota iQ nu impresioneaza la capitolul performante, intrucat nu a fost un model construit pentru circuit ci un model care sa faca spatiu in traficul marilor aglomeratii. Astfel, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este doar de 15,3 secunde, iar viteza maxima de 150 km/h. Micutul model asiatic dispune de o garda la sol extrem de joasa, motiv pentru care prezinta o tinuta de drum impecabila. La acest capitol, nu i se poate reprosa nimic lui iQ. Suspensiile rigide poat aduce un usor disconfort pasagerilor lui iQ, dar pozitioneaza vehiculul perfect in viraje, orice tentativa de pierdere a aderentei fiind corectata de sistemul de control al stabilitatii. Calitatea comportmentului celui mai mic model Toyota poate usor sesizabila la viteze inalte, cand iQ impresioneaza prin senzatia de siguranta pe care ti-o ofera. Toyota a cosntruit acest model pentru oras, insa el devine o optiune si pentru drumurile mai lungi, chiar daca nu poate excela pe un teren advers. In oras, Toyota iQ este castigatorul suprem. Abilitatea modelului japonez si dimensiunile lui uluitoare, il fac apt sa se strecoare cu usurinta printre cele mai grele incercari.

Design

Nimeni, nicioadata, nu o sa numeasca o masina mica, bondoaca, o capodopera de design. Pentru ca nici nu este. Chiar daca are un design desprins parca din literatura SF, cu linii agresive, iQ nu sperie pe nimeni, dar ofera un aer dragalas, apreciat de trecatori. Pachetul sportiv, daca se poate spune asa, nu lipseste de pe iQ. Designul frontal agresiv, insertiile cromate de pe pragurile laterale, jantele de 15 inch din aliaj, micutul eleron care se agata de haion si evacuarea, dau un aer special modelului nipon.

Interior

Cand vezi o astfel de masina pe strada, te intrebi imediat cum ai sta in ea, ce feeling ai la interior. Ai sau nu ai spatiu in ea? Ei bine, Toyota iQ ofera celor doi pasageri din fata mai mult spatiu decat multe alte modele nu cu 3, ci chiar cu 5 usi. In schimb, pentru pasagerii banchetei din spate, lucrurile nu stau tocmai confortabil. Micutul model japonez se lauda cu 4 locuri, cele din spate oferite de o bancheta minuscula care ofera doar cativa centimetri in fata pentru picioare. La acest capitol nu le dam dreptate japonezilor. iQ este un model pentru doua persoane, nu pentru trei, in niciun caz pentru patru. Interiorul modelului nipon iti ofera acelasi feeling ca si exteriorul. Asezarea plansei de bord, a spatiilor de depozitare este oarecum anapoda, totul fiind gandit pentru a oferi cat mai mult spatiu. Cei doi pasageri din fata beneficiaza de spatiul si confortul necesar unei calatorii in oras, dar si unui drum mai lung. La acest aspect contribuie din plin scaunul extrem de confortabil, cu sustinere laterala eficienta, invelit in piele sau tesatura textila de calitate. Scaunele din fata sunt subtiri, pentru a oferi cat mai mult spatiu habitaclului. Materialele interiorului nu puteau dezamagi, plasticul moale, pielea sau tesatura textila fiind de calitate superioara. O inovatie oarecum haioasa a interiorului lui iQ este torpedoul-diplomat. Vorbim de un mini-torpedou, de marimea unui serviete, in care poti depozita acte, cartea tehnica a masinii si nimic mai mult. Concluzia ar fi ca in Toyota iQ, doi pasageri se pot simti in largul lor, confortabil, fara nicio problema, insa un pasager in plus ar da peste cap toate ordinea si fericirea pe care o poti avea in habitaclul modelului nipon.

Siguranta

Toyota iQ este echipata cu airbaguri sofer si pasager, airbaguri laterale, airbaguri cortina, airbag pentru genunchii soferului, airbag anti-alunecare pasager fata si airbag cortina pentru luneta. In aceste conditii, modelul nipon a reusit sa obtina cele 5 stepe EuroNCAP. Totusi, dimensiunile foarte mici ale modelului, pot fi decisive in contextul unui impact la o viteza mare. Pentru a ridica gradul de siguranta in orice conditii, Toyota a dotat modelul cu sistemele ABS, EBD, BA si VSC.

Tehnologie

La acest capitol, iQ exceleaza fara drept de apel. Daca am mentionat deja de nenumaratele sisteme de siguranta, de Toyota Optimal Drive, de CVT, nu este cazul sa ne oprim aici si trebuie sa amintim ce au pregatit niponii si la interiorul modelului. Pozitionarea sistemului audio in stanga volanului este mai mult decat interesanta. Mai mult, acesta dispune de MP3 Player si conexiune pentru iPod. Nivelul confortului este direct proportional cu nivelul dotarilor tehnologice. Toyota stie lucrul acesta foarte bine, motiv pentru care IQ vine cu senzori de ploaie si de aprindere automata a farurilor, cu luneta si geamuri laterale fumurii si electrice, inchidere centralizata, sistem Smart Entry si Push Start , proiectoare de ceata, oglinzi laterale rabatabile si scaune incalzite.

Calitate-Pret

Japonezii au reusit sa rezolve o mare parte din misterul viitorului model de oras. Insa acest lucru are un pret, iar cand au tras linie peste adunarea de inovatii si tehnologii suma a fost mult prea mare. Versiunea standard a modelului nipon, cu motor de 1 litru, fara dotari optionale si cutie manuala ajunge la 13.031 de euro. Modelul testat de noi, cel echipat cu motor de 1.0 si transmisie automata CVT, cu dotari full, ajunge la pretul de 15.991 euro, cu TVA. Din acest punct de vedere, Toyota a sarit cu mult peste pragul decentei, insa trebuie sa ne amintim ca modelul vine, intr-un fel, din viitor, si se afla la prima generatie. Sa speram ca la a doua generatie, iQ va reprezenta prezentul si va veni cu un pret care sa-l transforme intr-o alternativa reala pentru salvarea transportului in orasele aglomerate.

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2106 :: 17.89MB