No SSO cookie

Skoda Fabia Elite 1,2 HTP 60 CP

voteaza
(0/ 0)
Drive-test Skoda Fabia 1,2
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Skoda Fabia Elite 1,2 HTP 60 CP

Masini.ro a testat, gratie dealerului autorizat Skoda, Porsche Aviatiei Bucuresti, noua Skoda Fabia, in varianta entry level, de 1,2 litri si 60 CP. Inca de la inceput, voi spune ca sunt actual posesor de Skoda Fabia, modelul precedent,drept pentru care acest review va fi foarte obiectiv si argumentat. Parerea mea personala despre Skoda Fabia este ca e o masina cinstita, cu un target clar, pozitionata exact unde trebuie, dovada fiind si popularitatea modelului in tara noastra. Designul noii Skoda Fabia este unul care lasa loc de discutii, parerile fiind impartite. Unii sustin ca vechiul model era mai atractiv, altii nu. Sincer, dupa ce am privit masina din toate punctele si am analizat toate aspectele, verdictul meu este ca da, vechiul model era mai frumos, dar da, actualul model este mai spatios, asta ca parere generala. MOTOR Motorizarea de 1198 cmc in trei pistoane nu este o noutate, ea fiind intalnita si pe vechiul model Fabia. Noutatea este ca actuala generatie in trei pistoane reuseste sa scoata 60 CP din minusculul motor. Motorul, destul de chinuit dupa parerea mea, este de asemenea zgomotos, caracteristica intalnita la toate modelele Skoda, si aspect remarcat de mine inca de la modelul S100 cu care am parcusr in tineretile mele intreaga Romanie. Este vorba de acel zgomot specific Skodelor, un amanunt pe care posesorii de Skoda il pot confirma. Nici consumul nu este o mare realizare a acestui model. Pe distante scurte, daca folosesti masina la cumparaturi, cu orpiri dese, consumul intre opriri poate ajunge linistit la 11-11,8 l/100km. General vorbind, consumul dupa un weekend petrectut strict in regim urban, a fost de 7-7,5 l/100km, ceea ce mi se pare destul de mult pentru o masina de 1200 cmc. Oricum, consumul s-a incadrat in cifrele furnizate de producator. Probabil ca lumea se asteapta ca un motor mic sa consume implicit putin, chestie perfect adevarata, insa depinzand si de caroseria pe care este montat si de numarul ocupantilor din masina si nu in ultim rand de stilul de condus. La cele 1040 kg ale masinii, la care se adauga o sarcina utila de 550 kg, se poate deduce efortul motorului, implicit si consumul. Si cum puterea maxima de 60 CP este disponibila la o turatie de 5000 rpm, iata ca si cuplul motor maxim de 108 Nm este disponibil abia la 3000 rpm, in concluzie Skoda Fabia 1,2 HTP nu este o masina destinata vitezomanilor. Marturie sta si cifra trecuta in dreptul secundelor necesare acceleratiei de la 0 la 100 km/h: 16,5. Consumul mediu, se reduce substantial datorita excelentului consum extraurban de 4,8 l/100km, devenind de 5,9 l/100km. Per ansamblu, un motor care functioneaza in regim turat daca vrei sa-i descoperi performantele. Pentru traficul urban este insa un motor decent. DESIGN Liniile designului noii Skoda Fabia sunt de fapt principala chestie pe care se cere sa o discutam. Liniile drepte care au concurat la alcatuirea caroseriei masinii, sunt in total dezacord cu filozofia vechii generatii de Fabia, care avea liniile dulci, rotunjite. La noua generatie, caroseria a devenit oarecum unghiulara si colturoasa, iar plafonul mai drept, menit sa sporeasca spatiul interior, ii da o nota aparte. Rotunjimile aplicate strict pe extremitati inmoaie putin caratcerul rigid al designului Fabiei, La aspectul exterior, daca e sa notez ce nu imi place, este partea frontala. Din dorinta de a alinia Skoda la un trend comun, partea frontala a fost adoptata de intreaga gama de vehicule din noua generatie. Si poate daca la Superb sau la Noua Octavia grila fata si farurile noi ii stau bine, Fabia insa, datorita dimensiunilor reduse ale acelorasi elemente, are un aspect bizar. Interiorul este insa indiscutabil mai urat decat al generatiei precedente. Materialele folosite la interior sunt net mai slabe calitativ decat la generatia precedenta si din nefericire si finisajele. In schimb Skoda Fabia castiga mult la capitolul spatiu interior, care este surprinzator de mare. Habitaclul a devenit mai inalt, avand acum 994 mm inaltime pentru locurile din spate si 989 mm pentru cele din fata. Si portbagajul este demn de remarcat, avand 300 litri cu banchetele spate in pozitii normale si 1163 litri cu ele rabatate. In galeria foto realizata cu ocazia testului, exista cateva imagini care arata clar dimensiunile portbagajului si mai mult, evoca faptul ca desi pare extrem de mica, masina este suficient de mare ca sa poti transporta cu ea o masa de sufragherie, patru scaune si o masuta de cafea, toate sub forma de pachete, la care se adauga si cei doi copii din dotare! Au aparut in plus si spatii de depozitare in bord, extrem de utile, alaturi de cele traditionale din portiere si de pe spatarele scaunelor fata. FEELING Skoda Fabia testata de Masini.ro este indiscutabil un entry level. O masina ieftina destinata celor care doresc un plus de confort intr-o masina de mici dimesniuni si de mic litraj, aspect care poate mi-a scapat uneori in momentele in care am fost ceva mai critic. Surprinzator, spatiul din Fabia creeaza un aer de confort aparte iar per ansamblu, noua Fabia creeaza un feeling de masina nonconformista. PRET Cum spuneam Skoda Fabia este o masina ieftina, un entry level, de aceea si pretul este pe masura. Versiunea de 1,2 litri testata de masini.ro, ale carei dotari le puteti gasi in sectiunea cu acelasi nume, costa 8.387 Euro, respectiv 9.980,53 Euro cu TVA inclus. In acest pret veti primi si garantie 24 luni fara limita de kilometri; 10 ani garantie la perforare prin ruginire (12 ani pentru Octavia / Octavia Combi, Noua Fabia / Noua Fabia Combi , Roomster , Praktik); 3 ani garantie pentru defecte de vopsea Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5697 :: 17.11MB