No SSO cookie

Toyota Urban Cruiser

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Toyota Urban Cruiser
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Toyota Urban Cruiser

Toyota este liderul pietei auto la nive,l mondial. Pentru a-si asigura pozitia de producator suprem, japonezii trebuie sa acopere toate segmentele pietei si sa deschida noi drumuri catre clientii de masini. Toyota a lansat pe piata un SUV compact destinat marilor aglomeratii urbane. Asa cum ii spune si numele, Urban Cruiser se dedica mediului urban si reprezinta o alternativa serioasa la SUV-urile mari si poluatoare care au devin inoportune in marile orase. Japonezii de la Toyota au gandit un model rigid, cu un design modern si caracteristici tehnice maleabile condiitor urbane. Asa la luat nastere Toyota Urban Cruiser, un crossover cu un consum de masina mica. Masini.ro a testat Urban Cruiser cu motor 1.33 litri VVT-i si 100 de cai putere. MOTOR Fara sa impresioneze cu nimic, motorul 1.33 litri VVT-i se aseaza cuminte sub capota lui Urban Cruiser si reprezinta o oferta interesanta pentru cei care imbratiseaza ideea de propulsor pe benzina. Vorbim de un motor a carui principala caracteristica este lentoarea de care da dovada. Cei 100 de cai sunt disponibili abia la 6.000 de rot/min, lucru care face dificil folosirea lor in totalitate intr-un mediu urban aglomerat. Un motor cu patru cilindri pe benzina nu putea avea o valoare impresionanata a cuplului maxim, 132 Nm la 3.800 rot/min este mult prea putin pentru a transforma vehiculul intr-o masinarie nervoasa. Nu doar valoarea cuplului maxim este mica ci si gradul inalt al turatiilor la care poate fi obtinut. In aceste conditii, nu poti trai speranta de a beneficia de un aport sportiv din partea modelului, dar te poti multumi cu gandul ca poti scoate un consum cat mai bun dintr-un motor pe benzina. Si nici nu este pre greu. Ajutati de genialul sistem Start-Stop, care opreste motorul la semafor in momentul in care ridici piciorul de pe pedala de abreiaj si pui schimbatorul pe liber. Nu va faceti griji ca nu o sa aveti timp sa reporniti vehiculul! La o simpla apasare a pedalei de ambreiaj acesta reporneste silentios, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Sistemul s-a dovedit a fi extrem de relaxant in trafiocul aglomerat al Bucurestiului, unde pierzi vremea dar si carburantul in nesfarsitele coloane care se formeaza mai in fiecare intersectie. Toyota a creat un motor gandidu-se doar la consum. Din acest punct de vedere, japonezii s-au intrecut iarasi pe ei insisi. Dotat cu sitemul Toyota Optimal Drive, propulsorul VVT-i inregistreaza un consum urban de 7.0 litri la 100 km si unul extraurban de 5.0 litri la 100 km, mai mult decat ne anunta datele oficiale ale constructorului, dar mult mai puti decat ne asteptam. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte, prevazuta cu un schimbator cam incoerent, cu o cursa destul de lunga si putin imprecisa. FEELING Prima dezamagire personala legata de Toyota Urban Cruiser-ul pe care l-am testat s-a legat de versiunea 1.33 litri VVT-i care nu era dotata cu tractiune integrala. Trecand peste aceste nazuri, nu putem spune ca ne-a deranjat rigiditatea modelului pe drumurile mai putin ortodoxe circulatiei publice, si nici nu ne-a impiedecat sa negociem curajos viraje destul de stranse pentru anumite viteze. Un mare merit pentru acest feeling de siguranta pe care il ai in moemntul in care fortezi nota intr-un viraj este dat de suspensiile care nu au fost gandite exclusiv pentru confort, pentru oras, si care fac dovada ca Urban Cruiser este nascut de undeva din ideea de salbaticie. Toyota Urban Cruiser are o tinuta de drum corecta, nu impecabila, dar relaxanta pentru cel aflat la volan, dar din pacate nu prezinta o agresivitate pe care ai fi vrut sa o ai in momentul in cazre lasi orasul in urma si vrei sa te infingi in pedala de acceleratie. Cu toate acestea, modelul nipon se comporta excelent la viteze mari, facand dovada faptului ca este un crossover si nu un simplu model de oras. Pasagerii de la interior nu se pot plange de un mediu ostil, spatiul si confortul fiind la ele acasa in habitaclul lui Urban Cruiser. Cum gusturile sunt impartite, se poate specula totusi ca interiorul modelului prezinta un design putin prea rece pentru noi europenii. Personal am fost fascinat de multitudinea spatiilor de depozitare si spatiul mai mult decat generos pe care in sfarsit puteam simti si la o masina care a fost construita pentru oras. Performantele sunt mai degraba cuminti decat notabile. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 12.5 secunde, iar viteza maxima de 175 km/h. DESIGN Urban Cruiser este genul de model care seamana foarte mult cu mancarea chinezeasca, adica ori iti place de nu mai poti, ori nu o poti suferi. Cel putin asa ni s-a parut noua si asa am calculat din privirile cand zambitoare, cand repulsive ale trecatorilor care si-au facut timp sa studieze nitel noutatea nipona. Linia generala a modelului este una care imi place foarte mult. Iti da o siguranta clara a faptului ca stai intr-un model rigid, voluminos, un fel de SUV foarte mic, dar totusi un SUV. Designul frontal nu prezinta realizari artistice demne de premii internationale, dar exprima, si pentru fani doar asta conteaza, imaginea Toyota. Bara frontala masiva si grila bine definita dau agresivitate modelului Toyota, iar blocurile optice tind sa aduca prin forma lor ideea de stil. Privit din lateral, Urban Cruiser arata impecabil, fara sa iese in evidenta, dar prezinta structura unei masini sanatoase, bine inchegate. Designul portii posterioare mi s-a parut usor contradictoriu, haionul fiind prea adancit in comparatie cu eleronul care continua linia acoperisului si cu bara gigant care domina perspectiva. O idee de nepotrivire pentru gustul meu, un pas in plus pentru siguranta in opinia altora. Interiorul pezinta o serie de materiale care se afirma prin calitatea lor, fiind placute la atingere. Nici la finisaje nu se poate imputa nimic producatorului nipon, executia fiind in linii mari aproape de perfectiune. Spatiul dedicat celor cinci persoane este suficient iar confortul nu cun oaste probleme in mediul urban. Totusi, forma scaunelor devine suparatoare in momentul in care petreci mai mult timp la drum lung in masina japoneza. Banalitatea bordului este usor echilibrata de multitudinea spatiilor de depozitare. Soferul este rasfatat de volanul si schimbatorul imbracate in piele, care spoeresc confortul sofatului si care compenseaza parca sentimentul ca nu poti obtine mai mult de la propulsorul din dotare. Siguranta este un capitol foarte atent tratat de Toyota motiv pentru care in echiparea de serie exista airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale si cortina, airbaguri genunchi sofer. Nu puteau lipsi de la un model Toyota sistemele ABS, EBD, sistemul de control al stabilitatii si cel de control al tractiunii. Nivelul dotarilor de la interior este unul foarte inalt. Sistemul de climatizare sporeste esential confortul celor aflati la interior, functiile multimedia respecta standardele de ultima generatie existente pe piata auto iar comenzile de pe volan sunt menite sa faca viata soferului mult mai usoara. PRET Pretul de pornire al lui Urban Cruiser este de 15.725 de euro cu TVA si include versiunea de 1.33 litri benzina, cu transmisie 4x2, in versiunea de echipare de baza. Echiparea de top asigurata de motorizarea 1.4 D-4D AWD are un pret de 21.585 euro, cu TVA inclus. Toyota Urban Cruiser este mai scump decat rivalii din segmentul sau, dar compenseaza prin faptul ca este un model al unei marci cu pretentii mult mai mari. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1562 :: 17.01MB