No SSO cookie

Skoda Octavia RS

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Skoda Octavia RS
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia este o masina mai mult decat populara in Romania. Insa, Skoda mai poate oferi si acum surprize fanilor romani, mai ales daca vorbim de versiunile sport ale sedanului cehesc. Una dintre raritatile pietei auto este modelul Skoda Octavia RS TDI, un model sport cu motorizare diesel. Masini.ro a testat, gratie dealerului Brady Auto, vechiul model Skoda RS diesel. Octavia RS diesel este genul de sedan de familie care ofera destule valente sportive, dar care ramane in acelasi timp un vehicul economic si versatil. Octavia RS poate sa se laude cu valenta unui model sportiv si dinamic, cu un consum eficient si un spatiu generos pentru pasagerii sai. MOTOR Desi nu se poate lauda cu aceeasi prestanta ca in cazul motorizarii pe benzina, Skoda Octavia RS TDI ofera un propulsor cu caracter sportiv, un Turbodiesel de 2.0 litri si 170 cai putere. TDI-ul acesta reprezinta cea mai puternica motorizare diesel existenta pe modelul Octavia. Motorul a dat dovada de putere bruta, de un zgomot relativ scazut, in parametrii specifici unui diesel, si de o elasticitate de invidiat. Propulsorul Turbo Direct Injection de 2.0, cu geometrie ajustabila are o putere maxima de 170 CP la 4200 rot/min. Ceea ce este genial la TDI-ul de pe Octavia RS este cuplul maxim impresionant de 350 Nm, disponibil de la 1800 rot/min. Acest lucru face ca o simpla apasare a pedalei de acceleratie sa dea o prima imagine despre calitatile sportive ale modelului din Cehia. Motorul diesel isi arata coltii cand vine vorba de consum. Cu o valoarea medie de 6.5 litri la 100 km, Octavia RS se poate lauda cu una dintre cele bune cifre din clasa sportivelor diesel. Mai mult, motorul nu a mancat extarordinar de mult nici in mediul urban. La un nivel de 9.5 litri la 100 km pentru consumul mediu din traficul bucurestean, Octavia RS se poate pune bine si in fata unor diesel-uri normale. La acest capitol pot fi multe discutii, dar o utilizare corespunzatoare a pedalei de acceleratie si un motor deja asezat, cu peste 10.000 de km rulati, sunt principalele argumente pentru consmul urman extraordinar. De asemenea, Sokda Octavia RS 2.0 TDI este dotata standard cu un filtru diesel si cu un convertor catalitic pentru noxe, ceea ce inseamna ca depaseste cu mult standardele Euro 4 de emisie, acesta fiind un atu impresionant al modelului. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte. Cutiea este bine etajata si raspunde perfect la o plaja de turatii destul de mare, incepand de la 1.800 rot/min pana pe la 3.500 rot.min. FEELING Nu va asteptati la o masina sport, in sensul pur al cuvantului, ci mai degraba la o masina sportiva. Octavia RS este un model care raspunde si altor criterii decat cele strict sport. Skoda Octavia RS nu impresioneaza la capitolul performante, nu impresioneaza in mod absolut, dar se remarca ca un sedan sprinten si puternic. Tarele motorului diesel tind sa mai taie din senzatia nebuna a unui sedan violent de puternic. Lucrul care iese din prima in evidenta, de la prima actioanare a pedalei de acceleratie, este cuplul maxim de 350 Nm. Realizabil foarte jos, la 1.800 rot/min, Octavia RS se poate dovedi extrem de sprintena si agresiva. Pentru a intelege mai bine acest model nu ne puteam lipsi de o comparatie cu modelul Octavia simplu. RS-ul nu reprezinta doar o emblema sau un kit de exterior cu tendinte sport. Modelul Octavia RS se evidentiaza fata de parintele sau Octavia prin mai multa rigiditate, suspensii si frane sport, o garda la sol coborata cu 12 mm si o directia mult mai precisa, elemente esentiale care raspund unui stil de pilotaj agresiv. Mai mult, sunt chestiuni care fac ca denumirea RS sa fie una de bun simt si nu doar una de imagine. Desi nu beneficiaza de performante iesite din comun, Skoda Octavia RS se poate lauda cu un caracter sportiv, cu o stabilitate corecta, cu o tinuta de drum impresionanta. DESIGN Imaginea liniilor clasice ale designului vechiului Octavia este piatra de temelie a modelului Octavia RS. Cu o garda la sol mult mai mica decat cea a modelului Octavia, RS-ul se impune cu atitudine sportiva, dar nu dispune de agresivitatea unui design caracterizat prin linii ferme si unghiuri ascutite. Spoilerul ne duce cu gandul la un model cu tendinte sportive, dar eleronul spate si jantele peciale Zenith precum si emblema VRS sunt elementele care aduc atitudine exteriorului modelului cehesc. Interiorul Octaviei RS nu difera ca spatiu si ergonomie de cel al modelului Octavia simplu. Dotarile aduse de emblema RS sunt vizibile si palpabile. Materialele exceleaza in ceea ce priveste calitatea, iar finisajele sunt excelent executate. De la spuma poliuretanica care imbraca bordul, extrem de placut la atingere, pana la scaunele sport cu sustinere laterala si emblema VRS, cockpit-ul modelului testat de Masini.ro este mai mult decat placut. Cand judecam un sedan ca Octavia RS nu trebuie sa uitam niciodata ca ne referim mai ales la un sedan de familie, care poate oferi un confort exemplar si un spatiu mai mult decat suficient. Spatiile de depozitare numeroase si ergonomic dispuse tind sa ne aduca aminte de acest lucru. In schimb, modelul Octavia RS diesel sufera in ceea ce inseamna un interior tineresc, modern, avand un specific clasic. PRET Noul Skoda Octavia RS TDI este comercializat de Brady Auto la pretul de 20.068 de euro fara TVA, pretul total ajungand la 23.881 euro cu TVA. Octavia RS se poate impune cu atitudinea sa sportiva la un pret destul de avantajos pentru acest segment de automobile.
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.8044 :: 21.04MB