No SSO cookie

Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

voteaza
(0/ 0)
Clasa E este un model extrem de tradițional pe care îl puteți regăsi în segmentul limuzinelor de clasă business
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

Clasa E este un model de segment E produs începând cu anul 1993 și vândut până acum în 5 generații. Înainte de 1993, Mercedes-Benz a oferit aceeași categorie de autoturisme sub o structură non-unificată. În primă fază inițiala „E” a provenit de la cuvântul „Einspritzmotor” (cuvânt germana care semnifică motorul cu injecție). Pentru prima dată a apărut denumirea de clasa E, cu E ca sufix pentru nomenclatura motorului (de exemplu 230 E) în anii 1960. Înainte de lansarea W124 facelift în 1993, E nu a fost niciodată folosit ca prefix, atunci fiind prima dată când a fost utilizată denumirea de E220 spre exemplu, iar modelul se referea oficial la Clasa E (sau la E-Klasse în germană). În acel moment, toate mașinile Mercedes-Benz foloseau injecția de combustibil, iar compania a simțit că nu mai este necesar să adauge acest lucru ca o caracteristică distinctivă pentru fiecare motor în parte. Toate generațiile Clasei E au oferit fie un sistem de tracțiune spate, fie un sistem de tracțiune integrală 4MATIC.

Din punct de vedere istoric, Clasa E este cel mai bine vândut model Mercedes-Benz, cu peste 13 milioane de unități vândute până în 2015. Prima generație a Clasei E a fost inițial disponibilă ca sedan cu 4 uși, estate cu 5 uși, coupe cu 2 uși și cabriolet cu 2 uși. Din 1997 până în 2009, coupe-ul și cabriolet-ul au fost vândute sub numele de Mercedes-Benz CLK, model care s-a bazat de fapt pe platforma Clasei C, în timp ce a împrumutat stilul și unele motoare ale Clasei E, iar acest trend a continuar cu modelele coupe/cabriolet C207, care au fost vândute în paralel cu sedanul și wagonul W212 ale Clasei E.

Actuala și cea de-a cincea generație a Clasei E a fost prezentată la Salonul Auto de la Beijing din 2016. Aceasta prezintă repere de design de la Clasa S W222 și de la Clasa C W205. În timp ce Clasa E W212 avea multe linii drepte, noul model beneficiază de un design fluid, cu linii rotunjite.

Am testat modelul de bază E 200 echipat cu motorul pe benzină de 2,0 litri cu 184 CP și transmisia automată în 9 trepte, alături de linia EXCLUSIVE pentru interior și exterior, pe lângă multe alte dotări opționale.

 

MOTOR

În prezent Clasa E poate fi achiziționată în România cu unul dintre cele 8 motoare diferite, fără a lua în calcul versiunile speciale AMG. Clienții pot alege între motorizările pe benzină E 200 cu 184 CP, E 250 cu 211 CP, E 300 cu 245 CP, versiunea hibridă E 350 e cu 286 CP și vârful de gamă E 400 cu 333 CP. Fanii motorizărilor diesel au o gamă mai puțin variată de unități disponibile, trei mai exact.  Pentru a putea face o alegere în această privință, aceștia pot selecta dintre motorizările E 200 d cu 150 CP, E 220 d cu 190 CP și E 350 d cu 258 CP.

Noi am testat motorizarea pe benzină E 200 în 4 cilindri, care vine cu o capacitate cilindrică de 1.991 cmc și 184 CP, disponibili la 5.500 rpm. Cuplul generos de 300 Nm își face simțită prezența între 1.200 și 4.000 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase și largi din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Chiar dacă am avut la dispoziție pentru câteva zile doar motorizarea de bază pe benzină, care ar putea să-i descurajeze pe unii în cazul alegerii sale, dinamica Clasei E ne-a demonstrat în timpul testului faptul că toate calitățile motorizării pe benzină prefațează o alegere potrivită comparativ cu una diesel, rafinamentul exemplar fiind principalul său avantaj, caracterizat aici prin vibrații reduse și un zgomot plăcut. Nu trebuie să uităm nici faptul că oferă resurse de putere bine dozate în fiecare moment al funcționării sale și poate fi cu succes ales în cazul unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde se remarcă consumul nu foarte mare, pentru o motorizare pe benzină, însă oferă un răspuns dinamic decent în toate situațiile unor depășiri.

Combinația dintre motorizarea pe benzină și transmisia automată 9G-TRONIC se traduce într-un confort suprem, prin schimbările extrem de line și eficiente ale treptelor de viteză, alături de simplitatea utilizării prin deja celebra manetă DIRECT SELECT, prezentă pe toate modelele Mercedes-Benz cu transmisie automată. O curiozitate legată de acest tip de transmisie este faptul că producția se află în România, la uzina Star Assembly din Sebeș. După o investiție care s-a ridicat la peste 300 milioane de Euro, cei de la Daimler au început producția transmisiei 9G-TRONIC în județul Alba. La momentul lansării sale a fost prima cutie de viteze cu 9 trepte disponibilă în lume.

 

COMPORTAMENT

Dacă în general nu prea am găsit lucruri pe care să le reproșăm Clasei E, la capitolul dinamică chiar nu avem decât cuvinte de laudă.

Chiar dacă modelul testat nu beneficia de suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL, ci doar de suspensia AGILITY CONTROL cu sistem selectiv de amortizare, confortul în timpul rulării este unul exmplar, specific modelelor Mercedes-Benz, având întotdeauna senzația de plutire. Toate tipurile de gropi sau denivelări sunt bine filtrate de către modelul german, oferind în același timp o rulare sigură și un control foarte bun dacă veți dori să conduceți sportiv, singurul aspect pe care trebuie să îl aveți în vedere este modificarea modului de rulare în Sport sau Sport+.

Suspensia care prezintă un sistem de amortizare selectivă și pasivă, oferă un confort de rulare bine echilibrat, optimizând caracteristicile de rulare, amortizare şi stabilizare, în conformitate cu condiţiile de drum și cele de rulare, respectiv accelerare, frânare sau virare.

Sistemul DYNAMIC SELECT, controlabil foarte facil de la comutatorul aflat pe tunelul median, vă oferă posibilitatea de a alege dintre patru moduri de condus: Confort, ECO, Sport și Sport+. Opțiunea suplimentară Individual vă permite să configurați autovehiculul conform propriilor preferințe, fiecare parametru putând fi configurat separat pe unul dintre modurile enumerate mai sus.

Discurile ventilate atât pe puntea din față cât și pe cea din spate contribuie foarte mult la senzația de siguranță resimțită la frânare, întreg sistemul de frânare fiind proiectat foarte bine pentru limuzina germană, oprind rapid și în siguranță cele 1.605 kg ale sale, o masă proprie deloc de neglijat.

Rularea are loc într-un mod relaxant, confortabil, fără efort și cu o eficiență bună a consumului de carburant, testul nostru relevând un consum mediu de 9,5 l/100 km, o valoare nu foarte apropiată față de 6,3 l/100 km, cea oferită oficial pentru motorizarea testată. Trebuie să luăm în calcul că totuși nu este o valoare mare având în vedere masa autoturismului și faptul că nu am pus în niciun moment accentul pe economia de combustibil și în condițiile în care drumul parcurs a fost aglomerat atât în mediul urban cât și extraurban, iar aerul condiționat a rămas tot timpul pornit.

Cei de la Mercedes-Benz declară un consum urban de 8,0 l/100 km, o valoare reală situându-se în jurul a 10-11 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,3 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 90-100 km/h în treapta a 9-a, anticipând foarte mult traficul. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 8,5 l /100 km, pe autostradă și pe DN1.

Este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 7,7 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 240 km/h.

În timpul testului am rulat în jur de 200 km noaptea și am fost extrem de plăcut impresionați de sistemul de iluminare MULTIBEAM LED, cel mai avansat sistem disponibil opțional pentru Clasa E, putându-se alege și alte faruri LED mai simple. Cel testat de către noi are 84 de LED-uri controlabile individual și asistent adaptiv pentru faza lungă Plus și blocuri optice spate cu tehnologie LED. O adaptare extrem de rapidă și precisă a fazei lungi la situația de trafic este posibilă datorită camerei frontale care „citește” traficul și maschează fasciculul de lumină pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic. Prin intermediul LED-urilor controlabile individual, lumina se va aprinde mereu acolo unde este necesară, totul realizându-se cu o rapiditate exemplară, drumul fiind întotdeauna perfect iluminat, dar mai ales zonele laterale care altfel nu ar fi beneficiat de un fascicul de lumină, din partea unui sistem standard de iluminare.

O altă dotare tehnologică care ne-a impresionat în special prin funcționarea ireproșabilă chiar și pe drumurile românești lipsite de marcaje este sistemul de condus semi-autonom DRIVE PILOT, inclus în pachetul de asistență la condus Plus. Mai exact, în timpul rulării pe orice tip de drum puteți activa sistemul DISTRONIC care va menține viteza maximă setată și distanța față de autovehiculul din față, menținând totodată și direcția în cazul curbelor nu foarte strânse. Tot ce trebuie să faceți este să aveți mâinile întotdeauna pe volan pentru a putea interveni în caz de nevoie. Acesta funcționează impecabil și în traficul extrem de aglomerat din București sau pe Valea Prahovei în weekend, spre exemplu. În coloană sunt asigurate funcțiile de pornire și oprire automată, alături de menținerea direcției și distanței memorate față de autovehiculul din față, totul până la viteza maximă setată anterior.

În concluzie putem afirma că exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

 

DESIGN

La fel ca penultima generație, actuala Clasă E este oferită în patru stiluri de caroserie - sedan, estate, coupe și cabriolet. Toate versiunile împrumuta tehnologia de la limuzina Clasa S, în timp ce stilul câștigă și el o influență din partea acestui model.

Comparativ cu predecesorul său, noul Mercedes-Benz Clasa E vine cu dimensiuni exterioare mai generoase, ampatamentul a crescut cu 65 mm până la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsă cu 43 mm până la 4.923 mm. Aspectul impresionant al părţii frontale evidenţiază statutul la care aspiră limuzinele din clasa business, oferind variaţii diferite pentru fiecare linie de design şi echipare, în stilul caracteristic al producătorului german, care ne-a obișnuit în ultimii ani cu acest artificiu de stil, bine primit de public pentru că permite personalizarea modelului în funcție de gusturi și nevoi.

Pentru că au dezvoltat o caroserie complet nouă, designerii germani au avut grijă să rezulte un coeficient foarte bun (valoare cd) de 0,23. Pentru a realiza acest lucru, experții în aerodinamică au fost nevoiți să optimizeze numeroase detalii și să pună în aplicare idei noi. De exemplu, sistemul AIRPANEL Advanced, disponibil pentru cele mai multe motoare din gama modelelor de bază și ale liniei EXCLUSIVE, deschide grila radiatorului cu ajutorul unei fante reglabile atunci când este nevoie de răcire suplimentară și, în plus, dispune de o a doua trapă în priza de aer de sub plăcuța de înmatriculare, pentru a îmbunătăți și mai mult performanța generală a sistemului.

Modelul standard afişează grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasată pe capotă, la fel ca şi linia EXCLUSIVE pe care am testat-o, într-o variantă mai elaborată din punctul de vedere al designului. Modelele AVANTGARDE şi gama AMG pot fi identificate cu ajutorul grilajului radiatorului cu aspect sportiv, cu steaua Mercedes amplasată în centru. Fiecare dintre modelele de grilaje prin care se remarcă versiunile Clasei E oferă un aspect distinctiv şi un grad unic de diversitate.

Exteriorul care seamănă foarte mult atât cu Clasa S dar aduce o notă și a Clasei C în ceea ce privește stilul, ne afișează în prim plan cunoscutele proporţii specifice limuzinelor Mercedes-Benz. Liniile curbate și designul fluid sunt completate de capota alungită, o prezență stilistică caracteristică germanilor, alături de acoperișul care creează accente de coupe și care coboară spre spatele lat. Puternic alungită, caroseria modelului testat este caracterizată de consolele scurte, un ampatament lung, roţi mari şi flancuri bine definite ce prezintă o interpretare proaspătă, elegantă şi dinamică în cadrul segmentului mult discutat al limuzinelor de clasă business. Toate acestea permit Clasei E să evidenţieze într-un mod perfect filosofia Mercedes-Benz în materie de design: Sensual Purity.

La partea din spate, pasajele roților cu aspect lat oferă Clasei E un caracter puternic și inconfundabil, designerii germani mizând totodată și pe senzația de sportivitate transmisă de acest detaliu, care pune în evidență ideea de siguranță și stabilitate caracteristice modelului testat.

Lungime (mm) Lățime (mm) Înălțume (mm) Ampatament (mm)
Mercedes-Benz Clasa E 4923 2065 1468 2939
Jaguar XF 4954 2091 1457 2960
Volvo S90 4963 2019 1443 2941
BMW Seria 5 4936 2126 1483 2975
Audi A6 4932 2086 1455 2912
Maserati Ghibli
4971 2128 1461 2998



INTERIOR

Odată urcat la bord, veți observa interiorul care preia de asemenea caracteristici de design de la Clasa S, cu o abordare minimalistă în ceea ce privește aspectul tabloului de bord și o dispunere inteligentă a tuturor elementelor pe consola centrală.

O înșiruire simplistă de comutatoare pentru controlul climatizării și al sistemului audio, precum și câteva alte butoane esențiale sunt singurele elemente care se apasă sau se rotesc, în timp ce restul sistemului de infotainment este controlat de comutatorul rotativ prezent pe tunelul median, care beneficiază de altfel și de o zonă touch pentru introducerea textelor sau controlul facil al unor funcții de navigație. Este o configurație familiară pentru restul gamei Mercedes-Benz actuale, fiind intuitivă în utilizare ca și un sistem rival care utilizează interfețe de control similare sau un dispozitiv touchscreen.

În plus față de alte modele din gama Mercedes-Benz, dar până a fi lansat facelift-ul Clasei S din acest an, acesta beneficiază de comenzi de tip touch (Touch Controls) prezente pe volan, pentru a ușura interfațarea utilizatorului cu sistemul de infotainment și mai ales pentru a controla într-un mod facil tabloul de bord digital, totul rezumându-se la menținerea atenției către drum,

Am observat că acestea pot fi utilizate într-un mod facil, răspunzând precis mișcărilor noastre de glisare verticale sau orizontale, necesitând un timp minim de acomodare până ce veți înțelege perfect stilul de funcționare și numeroasele funcții ce pot fi accesate acum simplu și rapid.

Modelul testat beneficia în mod opțional de panoul de instrumente wide, disponibil contra sumei de 850 Euro, care include un display de înaltă  rezoluție cu o diagonală de 12,3 inch sau 31,2 cm, identic din punctul de vedere al dimensiunilor și caracteristicilor sale cu acela folosit pentru infotainment, alăturat. Sub sticla care le acoperă, cele două ecrane devin unul singur, alungit, care pare că plutește, conturând un element central prin care este accentuat designul interior cu orientare orizontală și care simbolizează tehnologizarea intensă a modelului premium. Pentru instrumentarul de bord digital aveți posibilitatea de a îl personaliza şi de a alege dintre trei stiluri diferite: „Classic”, „Sport” şi „Progressive”.

Pe lângă pielea Nappa bej Macchiato și maro Espresso, disponibilă opțional pentru 2.200 Euro, modelul testat benficia și de pachetul EXCLUSIVE care a mărit costul mașinii cu 2.500 Euro și care include celebrul ceas analogic pe mijlocul bordului, simbolul clasic al luxului și opulenței, alături de luminile ambientale ce beneficiază de cromatică personalizabilă, ornamentele din lemn de frasin maro poros, volanul multifuncțional îmbrăcat și el în piele Nappa și toată zona superioară a bordului învelită cu piele Artico.

Despre elementele din lemn de frasin maro poros putem să vorbim mult și bine, să le lăudăm și să le aducem în prima linie pe lista dotărilor opționale, pentru că denotă o calitate foarte bună și un bun gust ieșit de comun. Chiar dacă poate părea subiectivă această părere, putem spune cu o convingere clară faptul că este punctul forte al întregului habitaclu, acest lemn șlefuit în stilul celui folosit în yachting, cu o textură mată și foarte plăcut în timpul atingerii, care pare să nu dezamăgească nici odată cu trecerea timpului, prin uzura sa.

La fel ca și celelalte model din gama Mercedes-Benz, scaunele sunt foarte confortabile și oferă un suport lateral foarte bun. Pe lângă clasicele metode de încălzire și ventilare a scaunelor, o altă funcție de confort vine pe acest model, încălzirea cotierei centrale și a zonelor de pe uși unde se poate sprijini cotul.

Iluminarea din interior se face exclusiv prin utilizarea tehnologiei LED, caracterizată prin durabilitate și economisirea energiei dar și prin oferirea unei lumini plăcute ochiului, deloc deranjantă la drum lung noaptea. Acelaşi lucru este valabil şi pentru iluminarea ambientală inclusă în linia de echipare EXCLUSIVE, pe care am testat-o. Ambientul interior poate fi adaptat gusturilor fiecăruia utilizând una dintre cele 64 de culori, aceasta oferind o multitudine de posibilităţi pentru personalizare. În plus, adaugă accente de lumină echipamentelor opţionale, ecranului central, spaţiului de depozitare instalat pe consola centrală, mânerelor de deschidere, buzunarelor din uşă, spaţiului destinat picioarelor din faţa şi spatelui autovehiculului, tetierelor şi difuzoarelor, dacă automobilul este echipat cu sistemul audio surround Burmester high-end 3D, dotare opţională montată și pe mașina testată contra sumei deloc mare de 850 Euro.

Portbagajul modelului german are un volum de 540 litri, iar acest lucru se traduce printr-un spațiu foarte bun pentru segmentul său, însă suprafața de acces nu este una foarte generoasă, la fel ca la orice sedan. Spătarul banchetei spate rabatabil în trei segmente (40:20:40), oferă însă o zonă extrem de flexibilă pentru încărcarea obiectelor lungi dar nu voluminoase.

Clasa E deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 540 litri  îl poziționează pe locul1, valoarea sa fiind superioară față de modele precum Jaguar XF (505 litri), Volvo S90 (500 litri), BMW Seria 5 (530 litri), Audi A6 (530 litri) și Maserati Ghibli (500 litri).

La interior toate materialele de înaltă calitate, un spirit practic avansat și o mulțime de dotări tehnologice fac din noua Clasă E un model ce se lasă dorit de tot mai mulți clienți. Cu forme distincte și o ergonomie impecabilă, întreg habitaclul este definit de liniile curbe alături de numeroasele lumini ambientale, care împreună par a „curge” precum un flux dinspre față către spate.

 

TEHNOLOGIE

Despre capitolul tehnologie putem să vorbim mai mult față de oricare alt capitol, tocmai pentru că dotările numeroase pe care le are standard sau opțional modelul german sunt extrem de importante și realizează o conexiune specială a pasionaților de gadget-uri cu autoturismul.

Sunt disponibile camerele video dispuse 360°, ce sunt capabile să arate în timp real împrejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriană, numită intuitiv bird's eye view.

O generație de infotainment cu totul nouă își face apariția în modelul Clasa E testat de către noi, echipat cu COMAND Online, contra sumei de 1.910 Euro. Unele dintre principalele sale carateristici, pe lângă ecranul de afişare dublu, includ butoanele cu tehnologie touch, Touch Control, amplasate pe volan și un design nou, inteligent al funcției de telefonie. Acesta permite telefoanelor mobile să fie conectate la antena exterioară a autovehiculului, fără să fie nevoie de cabluri sau de suport de telefon. Când logo-ul „NFC” este activat, sistemul conectează telefonul mobil la unitatea centrală și la antenele exterioare prin Near Field Communication (NFC).

Inclus în dotarea standard, sistemul Frontbass oferă o experiență audio unică. Acesta folosește spațiul dintre bara transversală și cea laterală a autovehiculului ca o cameră de rezonanță pentru difuzoarele bass. În cazul în care autovehiculul este echipat suplimentar cu sistemul de sunet surround Burmester 3D cu 23 de difuzoare, pasagerii beneficiază de o experiență audio care amintește de acustica unei săli de concerte, deoarece include o a treia dimensiune a sunetului, datorită difuzoarelor amplasate în plafon.

Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert are rolul de a atenţiona vizual şoferul asupra limitelor de viteză sau restricţiilor de trafic de pe semnele de circulaţie, atât prin afișarea lor pe ecranul color al computerului de bord, cât și prin proiectarea acestora pe Head-up-Display. Acesta mai joacă un rol important în detectarea semnelor care indică „Accesul interzis”.

Asistentul adaptiv pentru faza lungă PLUS permite fazei lungi a farurilor să fie pornită în permanenţă fără a orbi şoferii autovehiculelor care se deplasează din partea opusă, fiind foarte confortabilă pentru drumurile lungi, având în vedere că majoritatea străzilor din România sunt prost iluminate și pline de gropi sau alte pericole. Sistemul inteligent de iluminare ILS, full LED, are o importanță majoră în iluminarea foarte bună a carosabilului și practic este una dintre primele opționale care ar trebui să se regăsească pe lista unui cumpărător de Clasa E, având în vedere diferențele majore în ceea ce privește funcționalitatea.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum şi COMAND Online sunt echipate cu conexiune Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, o dotare normală în această clasă. Clasa E poate fi echipat cu sistemul COMAND Online cu un display mai mare, cu o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie cu stocarea hărților pe hard-disc, dar şi o funcţie WLAN care oferă internet în maşină, o dotare foarte utilă atât în scop de business, când călătoresc mai mulți pasageri și este nevoie de o conexiune stabilă la internet, dar și în scop personal, atunci când copii aflați pe locurile din spate au nevoie de internet pe tabletă sau telefon. Sistemul care vă scoate din buzunar 1.910 Euro este capabil să primească și comenzi vocale prin intermediul funcției denumită intuitiv LINGUATRONIC.

Redarea fişierelor audio şi video este foarte facilă și este posibilă de pe mai multe surse externe, cum ar fi Bluetooth, Apple iPod sau iPhone conectate prin cablu sau nu, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD.

O dotare interesantă și care merită menționată este faptul că sistemul de climatizare automat recunoaște momentele când veți intra în tunele sau parcări subterane, cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigaţie, iar atunci se va face comutarea automată pe recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel sau parcare, să treacă din nou pe flux direct de aer. Sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE este disponibil și contribuie la un aer mai curat și mai plăcut în interior.

 

SIGURANTA

Clasa E a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2016, cu un punctaj de 95% pentru ocupanţii adulţi, 90% pentru copii, 77% pentru protecţia pietonilor şi 62% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Centurile de siguranţă pretensionate, cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă pentru toţi pasagerii autovehiculului sunt completate de un număr impresionant de airbaguri care ajută la protejarea ocupanţilor în caz de accident: airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față cu adaptivitate extinsă pentru airbagul din dreapta, airbag genunchi pentru șofer, airbaguri laterale pentru șofer și pasagerul din dreapta (airbag combinat pentru torace/pelvis) și airbag cortină (windowbags). Opțional se pot comanda și airbag-uri laterale pentru locurile din spate, contra sumei de 456 Euro.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: ADAPTIVE BRAKE cu asistență la urcarea pantelor, pre-umplere și frânare uscată în cazul carosabilului umed, sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu asistent pentru vânt lateral, asistent ESP pentru dinamica curbelor, protecție pentru pietoni cu capotă activă, ATTENTION ASSIST ce poate detecta semne tipice de oboseală prin intermediul conduitei la condus și va avertiza șoferul referitor la creșterea oboselii sau a neatenției, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS cu avertizare de coliziune inclusiv asistent activ de frânare și frânare parțială autonomă pentru evitarea coliziunilor sau reducerea severității acestora. Pe autostrăzi, funcţia de navigaţie a sistemului COMAND afişează sub formă de puncte intermediare locurile în care şoferul poate opri ca urmare a atenţionării ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST oferă posibilitatea reglării sensibilităţii senzorilor şi va informa şoferul în computerul de bord asupra nivelului de somnolenţă detectat şi de cât timp conduce de la ultima pauză.

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat.

În opinia noastră cel mai important element care trebuie luat în calcul la achiziționarea Clasei E este pachetul de asistență la condus PLUS. Elementele pachetului de asistență la condus PLUS sunt DRIVE PILOT constând din pilot pentru condus, toleranță extinsă la avertizarea Hands-off și asistent activ pentru oprire de urgență, pilot pentru păstrarea distanței DISTRONIC cu repoziționare automată avansată în ambuteiaje (în combinație cu pilot parcare) și pilot pentru limitarea vitezei (în combinație cu COMAND Online), asistent activ pentru frânare cu funcție de intersecție și funcție de frânare de urgență în caz de ambuteiaj, asistent pentru evitarea obstacolelor, asistent pentru unghiul mort, asistent activ de menținere a benzii de circulație, PRE-SAFE PLUS, PRE-SAFE Impuls.

La capitolul sisteme de asistență întâlnim și Active Parking Assist, care permite executarea de parcări automate cu un control complet al direcţiei şi intervenţiei asupra frânelor, atât în mod de parcare paralel, cât şi la manevrele de garare cu spatele, sistemul dovedindu-și utilitatea în special în zonele foarte aglomerate din centrele orașelor sau în parcările aglomerate de la mall sau supermarket.

 

CALITATE-PRET

Clasa E pornește în România de la 45.012 Euro inclusiv TVA pentru versiunea de bază E 200, chiar cea testată de noi, cu motorizarea pe benzină de 2 litri cu 184 CP și cutie de viteze manuală în 6 trepte. Modelul testat costă în echiparea prezentată nu mai puțin de 71.520 Euro inclusiv TVA, dar dispune de numeroase opționale, care ajung să cumuleze suma deloc neglijabilă de 26.508 Euro, cu această valoare putându-se achiziționa în schimb un Clasa A în echiparea de bază, spre exemplu.

Clasa E este un model extrem de tradițional pe care îl puteți regăsi în segmentul limuzinelor de clasă business. A existat o perioadă în care gama Mercedes-Benz s-a bazat exclusiv pe această dimensiune a limuzinelor sale în special din punctul de vedere al vânzărilor, dar astăzi există atât de multe modele diferite în gamă astfel încât E-ul se confruntă cu riscul de a se pierde în cadrul acesteia. Din fericire, germanii de la Mercedes-Benz știu că E-ul este încă unul dintre cele mai importante modele din gama sa, astfel încât l-au garnisit cu o mulțime de gadget-uri hi-tech, motoare avansate, ultimele tehnologii în ceea ce privește siguranța și multe finisaje de cea mai bună calitate pentru a-și menține atracția față de public.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0723 :: 21.21MB