No SSO cookie

Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

voteaza
(0/ 0)
Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

Opel Corsa este o mașină de clasă supermini (segment B) proiectată și produsă de producătorul german de automobile Opel încă din anul 1982. A fost de asemenea vândută sub o serie de alte mărci, în special Vauxhall, Chevrolet și Holden și de asemenea au fost produse diverse variante derivate pe diferite piețe. Actuala generație, cea de-a 5-a, este construită în Spania și în Germania, mai exact în orașele Zaragoza și Eisenach, atât în varianta cu trei cât și cinci uși. La Eisenach este produs şi modelul Opel ADAM, astfel încât Corsa are și el frați mai mici, la fel cum Kadett l-a avut odată pe Corsa. Cu toate acestea, în ciuda prezenței sale globale, aceasta nu a fost niciodată vândută în Statele Unite sau Canada.

Actuala generație, denumită Corsa E, a debutat la Salonul Auto de la Paris din 2014. Arhitectura șasiului de bază al acestei generații Corsa este total diferită față de cea a predecesorului său, chiar dacă la o privire superficială putem crede contrariul, luând în calcul faptul că dimensiunile exterioare și interioare sunt aproape identice, diferă poate doar câțiva milimetri, dar întregul design exterior și structura șasiului sunt noi. Toate elementele exterioare, cu excepția acoperișului, au fost revizuite față de Corsa D.

S-a dezvăluit de curând faptul că un nou model Corsa (probabil numit Corsa F) va fi lansat în 2018, producția Corsa E așteptându-ne să se încheie tot în 2018. De la lansarea actualei generații pe piață, la sfârșitul anului 2014, Opel a primit peste 750.000 de comenzi, iar până la ora actuală au fost fabricate peste 13 milioane de autovehicule Corsa din toate generațiile. Corsa este unul dintre cele mai importante modele ale producătorului Opel pentru piața din Europa și înregistrează aproximativ un sfert din volumul total de vânzări ale autovehiculelor Opel.

Am testat un Opel Corsa E Color Edition cu motorizarea pe benzină de 1,0 litri cu 115 CP și transmisie manuală în 6 trepte.

 

MOTOR

În prezent Corsa poate fi achiziționat cu unul dintre cele 9 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizările pe benzină 1.0 TURBO ECOTEC de 90 CP sau 115 CP, 1.2 TWINPORT  ECOTEC  de 70 CP, 1.4 TWINPORT ECOTEC de 75 CP, 1.4 ECOTEC de 90 CP, 1.4 TURBO ECOTEC  de 100 CP sau vârful de gamă 1.4 Turbo ECOTEC de 150 CP. Fanii motorizărilor diesel au o gamă mai restrânsă de unități disponibile pentru a putea face o alegere în această privință, unde pot selecta dintre motorizările 1.3 CDTI ECOTEC de 75 CP sau 1.3 CDTI ECOTEC de 95 CP.

Noi am testat motorizarea 1.0 TURBO ECOTEC în 3 cilindri, care vine cu o capacitate cilindrică de 999 cmc și 115 CP, disponibili între 5.000 și 6.000 rpm. Cuplul generos de 170 Nm își face simțită prezența între 1.800 și 4.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase și largi din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la o cutie manuală cu 6 rapoarte și având în vedere că are de pus în mișcare o masă destul de mică de 1.163 kg, oferă resurse foarte bune de putere la aproape orice turație și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 113 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes.

Micul motor de 1 litru care ar putea să-i descurajeze pe unii în cazul alegerii sale, ne-a demonstrat în timpul testului faptul că toate calitățile sale îl fac o alegere potrivită comparativ cu unul diesel, rafinamentul fiind principalul său avantaj, dar nu trebuie să uităm nici faptul că oferă resurse de putere bine dozate în fiecare moment al funcționării sale. Acesta poate fi extrem de potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde consumul ținut bine în frâu se remarcă ca un aspect pozitiv, cât și în zonele extraurbane, acolo unde oferă un răspuns dinamic decent în toate situațiile unor depășiri.

Deși pentru zonele urbane ne-am fi dorit o transmisie automată în scopul reducerii stresului și optimizării consumului de carburant, nici transmisia manuală cu 6 trepte, singura disponibilă pentru motorizarea testată, nu poate fi definită ca fiind lipsită de rafinament. Având o cursă foarte scurtă a schimbătorului și o precizie bună, în timpul testului nu am întâlnit probleme, iar ambreiajul vine cu o cursă ușor lungă dar o pedală ușoară care contribuie la confortul călătoriei în acest mod.

Combinația dintre motorizarea pe benzină de 1 litru și cutia de viteze manuală cu 6 trepte este una reușită, însă considerăm că pentru o utilizare intensă în oraș ar fi bine să luați în calcul opțiunea unei cutii de viteze automate în 6 trepte, care va contribui în mod activ la menținerea consumului în limite rezonabile și la sporirea confortului șoferului.

 

COMPORTAMENT

Cei de la Opel au făcut eforturi mari în ceea ce privește sporirea dinamismului modelului supermini și asta se vede încă de la primii kilometri petrecuți alături de Corsa. Faptul că au scăzut centrul de greutate cu 5 mm,  au optimizat suspensia, au înlocuit vechiul sistem de direcție și au abordat o strategie câștigătoare în cazul motorizărilor, au condus către manevrabilitatea vizibil îmbunătățită față de vechea generație.

Șasiul noii generații nu a preluat absolut nicio componentă de la Corsa D, având un subcadru mai rigid, o geometrie nouă a suspensiei și o articulație frontală îmbunătățită. Pe lângă acestea am simțit prezența unor amortizoare setate diferit, realizând parcurgerea zonelor denivelate și a gropilor cu un rafinament crescut simțitor, confortul pasagerilor fiind îmbunătățit și zgomotul suspensiei fiind ușor diminuat, posibil în combinație cu o antifonare mai bună a caroseriei.

Cei de la Opel se laduă că odată cu noua generație au dezvoltat o arhitectură nouă a circuitelor electrice, asigurând astfel o interacțiune îmbunătățită a sistemelor prezente pe modelul supermini. În acest capitol se regăsește inclusiv îmbunătățirea sistemului de direcție, printr-o geometrie nouă și o calibrare software mai precisă, aceasta asigurând un răspuns mai rapid și o precizie mai bună în timpul rulării cu viteze mari în special, așa cum am putut observa în testul nostru.

Ca și la modelul actual Corsa, clienţii pot alege între două variante de şasiu, Confort şi Sport. Şasiul Sport are arcuri şi amortizoare mai rigide, precum şi o calibrare şi o geometrie de direcţie specifică pentru un răspuns mai direct.

Masa de 1.163 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 195 km/h.

Cei de la Opel declară un consum urban de 6,0 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 6,8 l/100 km, fiind valabil în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,2 l/100 km. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 4,9 l /100 km, în timpul unei rulări mixte pe drumuri naționale și autostradă, cu viteza legală însă fără a pune vreun moment accent pe reducerea consumului.

Consumul mixt declarat este de 4,9 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 5,8 l/100 km, o valoare foarte apropiată de cea oficială, fiind obținută în cazul unei rulări în proporție de 50% în mediul urban și 50% în extraurban pe o distanță totală de aproximativ 700 km, pe tot parcursul călătoriei fiind pornit aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Dinamica generației actuale este foarte bună, modelul testat fiind echipat cu jante de 16 inch și având o suspensie cu fermitate crescută, alături de garda la sol scăzută. Această abordare sportivă este o alegere foarte inspirată a producătorului german, combinată cu liniile ascuțite prezente pe caroserie și cu elementele de stil cu formă sportivă, prezente la exterior.

Zgomotul vântului și cel provenit de la anvelope realizează un fundal sonor destul de perceptibil în cazul vitezelor de peste 100 km/h, dar acceptabil pentru clasa din care face parte. În schimb, motorizarea de 1 litru cu 3 cilindri prezentă pe modelul testat are un sunet extrem de plăcut, fiind cel mai silențios motor pe benzină din această clasă pe care l-am testat. Zgomotul său este perceptibil mai tare în habitaclu la turații mari, dar nici atunci nu este deloc deranjant, rafinamentul său fiind de asemenea foarte bun, nivelul vibrațiilor fiind foarte mic.

 

DESIGN

Opel Corsa a primit în 2014 un exterior mai sportiv, care arată foarte bine și captează multe priviri pe stradă, dat fiind faptul că am testat o versiune bine stilizată. Partea frontală a modelului Corsa beneficiază acum de o grilă formată dintr-o singură diviziune și nu două așa cum regăseam la vechea geneație. Disponibilă ca o versiune superioară față de Enjoy, Color Edition aduce în plus elemente speciale precum jantele din aliaj de 16 inch, montanții B acoperiți cu folie neagră, tapițerie specială, volan îmbrăcat în piele și alte modificări minore la nivelul tabloului de bord. Paleta bogată de culori vizează exteriorul și pe lângă aceasta cei de la Opel oferă posibilitatea personalizării până în cele mai mici detalii, inclusiv adăugarea unor dungi albe sau negre care în opinia noastră dau un aer special modelului, fiind cele care schimbă total percepția exterioară așa cum se poate vedea în fotografiile din testul nostru, sportivitatea și rafinamentul fiind amplificate extrem de mult prin adăugarea acestui artificiu pentru design. Pe lângă acestea se pot monta opțional, dar incluse în diferite pachete, alte dotări ce țin de personalizare prin alb sau negru a modelului citadin.

Zona frontală încorporează blocurile optice care dau o notă de sportivitate întregului exterior prin forma lor de aripă, dotate cu lumini de zi cu tehnologie LED în partea superioară. Grila trapezoidală ce include o bară cromată dominantă şi emblema Opel se încadrează perfect în filozofia actuală a mărcii germane și este regăsită într-o formă ușor modificată pe modelele Adam și Insignia. Pe lângă aspectul sportiv al zonei frontale, accentuat și de către liniile negre prezente pe modelul testat, designerii germani i-au conturat modelului Corsa o prezenţă impunătoare pe șosea cu ajutorul efectului vizual de lățime, sugerat de calandrul său. Zona posterioară a micului model are un aspect elegant, alungit şi atletic, ce include blocuri optice moderne și bine dimensionate, dispuse pe orizontală, care lăţesc vizibil autovehiculul şi se prelungesc până la aripile din spate, conferindu-i modelului Corsa un echilibru în ceea ce privește forma exterioară.

Față de generația anterioară, Corsa are dimensiuni puțin diferite, astfel că lungimea este mai mare cu 22 mm, înălțimea mai mică cu 7 mm în zona posterioară, ecartamentul față a fost micșorat cu 13 mm, cel spate micșorat cu 14 mm și ampatamentul mărit cu doar 1 mm.

Lungime (mm) Lățime (mm) Înălțume (mm) Ampatament (mm)
Opel Corsa 4021 1746 1481 2510
Hyundai i20 3940 1710 1490 2525
Renault Clio 4062 1732 1448 2589
Toyota Yaris 3885 1695 1510 2510
Peugeot 208 3962 1730 1460 2538
Skoda Fabia 3992 1732 1452 2455
Dacia Sandero 4057 1733 1523 2589
Alfa Romeo MiTo 4063 1720 1446 2511
Volkswagen Polo 3972 1682 1453 2470
Audi A1 Sportback 3954 1746 1422 2469
Seat Ibiza 4059 1780 1444 2564
Citroen C3 3996 1749 1474 2539
Ford Fiesta 4040 1735 1476 2493



INTERIOR

O mulțime de lucruri s-au schimbat în habitaclu odată cu noua generație și multe dintre acestea s-au îndreptat spre bine. Atmosfera interioară este una superioară pentru clasa în care se află, datorită materialelor bune în cele mai multe zone, dar și a posibilității personalizării prin adăugarea unor elemente care dau culoare habitaclului. O altă componentă a impresiei pozitive regăsită la Corsa o constituie tehnologizarea intensă, prezentă datorită sistemului Opel OnStar, a sistemului de infotainment cu display mare și a zonei de încărcare wireless pentru telefonul mobil.

Consola centrală este simplă și aerisită, multe butoane fizice fiind mutate în cadrul sistemului de infotainment IntelliLink, aceste funcții grupate în cadrul touchscreen-ului central funcționând foarte intuitiv. Sentimentul întâlnit la nivelul interiorului este de durabilitate a materialelor și încredere, datorită poziționării comenzilor concentrată pe șofer.

Locurile din spate beneficiază de un spațiu generos, în speical pentru cap, acolo unde am fi tentați să credem că nu este așa la o primă vedere, datorită liniei joase a acoperișului. Spațiul la genunchi este un pic limitat, specific segmentului său, însă senzația din spate nu este de claustrofobie, în ciuda tonurilor de negru care ar putea amplifica acest sentiment.

Ca șofer, cu siguranță veți putea să vă simțiți confortabil într-un Opel Corsa, cu condiția să aveți în dotarea modelului reglarea pe înălțime a scaunului. În ciuda ergonomiei interioare, am observat în timpul testului un aspect negativ, datorită spătarului scaunului sport disponibil pe versiunea testată Color Edition, care prezintă zona inferioară proeminentă, având întotdeauna impresia că spatele nu are o poziție corectă în timpul condusului. Ar putea fi un aspect subiectiv în funcție de poziția obișnuită a fiecăruia dintre noi, însă cel mai bine este să testați inclusiv acest aspect înainte de a vă cumpăra un Corsa.

Montanții A chiar dacă sunt destul de groși, au o formă înclinată care vă permite vizualizarea spațiului din imediata vecinătate a mașinii în cazul parcărilor și în traficul normal nu împiedică vizibilitatea.

Portbagajul modelului german are în standard un volum de 285 litri, până la linia centurilor de siguranță, iar acest lucru se traduce printr-un spațiu decent pentru segmentul său, mai ales datorită faptului că suprafața de acces este una foarte generoasă, marginea inferioară poziționată jos și zonele laterale largi contribuind la acest aspect. Spătarul banchetei spate rabatabil 60:40 nu oferă o podea plată atunci când este utilizat, însă compensează acest aspect negativ prin posibilitatea obținerii unui spațiu de 710 litri până la limita superioară a spătarului scaunelor faţă și chiar 1.120 litri până la limita din spate a scaunelor față și plafon.

Portbagajul lui Corsa nu este unul dintre cele mai mari din segment, însă cei 285 litri disponibili sunt extrem de aproape de valorile concurenților săi, acesta putând transporta mai multe bagaje față de Volkswagen Polo (280 litri), Alfa Romeo MiTo (270 litri) și Audi A1 Sportback (270 litri). Are un volum mai mic față de Dacia Sandero (320 litri), Skoda Fabia (315 litri), Peugeot 208 (311 litri), Toyota Yaris (288 litri), Seat Ibiza (292 litri), Renault Clio (300 litri), Ford Fiesta (303 litri), Citroen C3 (300 litri) și Hyundai i20 (295 litri). Încărcarea obiectelor mari sau având forme neregulate este foarte ușoară, hayonul cu deschidere largă facilitând acest aspect.

MODULARITATE

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie putem menționa foarte multe dotări interesante care sunt disponibile fie în standard, fie opțional. Putem menționa aici asistentul personal Open OnStar, camera față cu avertizare în cazul părăsirii benzii, recunoașterea semnelor de ciruclație, alerta pentru unghi mort, asistentul la parcare, parbrizul încălzit, camera video spate, farurile Xenon de 25W, sistemul de selectare automată a fazei lungi, luminile de zi cu LED și instrumentele de bord cu display îmbunățit.

Sistemul de infotainment Radio R 4.0 IntelliLink este uşor de utilizat, funcţiile acestuia putând fi comandate prin intermediul unui ecran color tactil de 7 inch, fără posibilitatea utilizării unui centru de comandă pe tunelul median. Şoferul poate accesa de pe ecranul de pornire toate funcţiile principale şi sub-meniurile, cum ar fi posturile radio, lista melodiilor, lista fotografiilor sau videoclipurilor salvate pe un suport extern sau conexiunea cu smartphone-ul prin intermediul ecranului tactil, precum şi al unui buton de pe volan sau prin comandă vocală. Sistemul IntelliLink oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, putând utiliza toate aplicațiile suportate și a le afișa pe display-ul generos de 7 inch, generând o ușurință în utilizarea funcțiilor principale ale telefonului.

Panoul de instrumente cu un design nou are un display monocrom de 3,5 inch poziționat central ce permite, de asemenea, afişarea tuturor informaţiilor în câmpul vizual al şoferului. Pentru accesarea meniurilor din computerul de bord, şoferul utilizează butoanele de pe partea dreaptă a volanului. Butoanele de pe partea stângă a acestuia controlează funcţii de siguranţă precum cruise control sau limitatorul de viteză.

Am lăsat la final cea mai interesantă dotare tehnologică prezentă pe noul Corsa, respectiv asistentul personal OnStar. Acesta oferă în primul rând un răspuns automat în caz de accident și vă poate salva viața astfel, un consultant va evalua situaţia şi, dacă este necesar, va notifica serviciile de urgenţă şi le va furniza coordonatele GPS exacte. Pe lângă modul automat, serviciul apel de urgență poate fi accesat în permanență de către șofer sau pasageri, atunci când aveți nevoie de asistență medicală sau doriți să raportați un incident petrecut în trafic. În caz de furt al autoturismului acest sistem ajută la localizarea sa, prin transmiterea coordonatelor GPS către Poliție, cât și blocarea posibilității pornirii motorului, pentru a facilita astfel găsirea rapidă a mașinii. În cazul imobilizării autovehiculului puteți apela cu încredere la serviciul de asistență Opel, utilizând butonul OnStar, însă fără a avea neapărat o problemă puteți oricând să solicitați OnStar să verifice de la distanţă câteva din sistemele cheie ale mașinii, precum motorul, transmisia, nivelul emisiilor sau airbagurile.

O altă funcție interesantă a sistemului OnStar este realizarea unui hotspot Wi-Fi în mașină pentru toți pasagerii, putându-se conecta până la 7 dispozitive simultan. În plus, cu ajutorul unui cont și a unei aplicații pentru mobil, denumită MyOpel, aveți întotdeauna acces la datele despre autoturism. Puteți vedea în orice moment și oriunde vă aflați, chiar și atunci când autoturismul este parcat, nivelul de combustibil rămas în rezervor, kilometrajul, consumul mediu, presiunea din anvelope, calitatea uleiului și locația exactă unde se află autovehiculul. Pe lângă acestea puteți oricând încuia sau descuia autovehiculul, puteți activa claxonul sau farurile în parcare, cu scopul de a găsi autoturismul. Dacă este echipat cu sistem de navigație, cu ajutorul aplicației MyOpel se pot trimite destinațiile către autoturism, astfel că atunci când ajungeți la volan nu va mai trebui să vă setați adresa unde trebuie să ajungeți.

Am testat sistemul apăsând butonul „On-Star” pentru a-l activa, mașina noastră de test neavându-l activat. Apelul se desfășoară exact ca unul telefonic, atunci când aveți propriul smartphone conectat la autoturism prin Bluetooth sau cablu USB. După aproximativ 1 minut, un consultant On-Star a răspuns apelului nostru și ne-a oferit tot suportul necesar, în limba română, iar după alte 2-3 minute în care am discutat și am așteptat puțin verificarea datelor noastre, sistemul a fost activat, cu toate funcțiile sale. Interacțiunea noastră în call center-ul OnStar a fost una foarte bună, persoana care a răspuns încercând să ne ajute cât mai rapid și având o atitudine foarte respectuoasă și apropiată față de client.

Pentru a vă simți confortabil, sistemul OnStar beneficiază și de posibilitatea de a ascunde în orice moment locaţia autovehiculului, menținând apăsat butonul Privacy timp de aproximativ 5 secunde, aceeași procedură fiind necesară și în cazul reactivării funcției.

 

SIGURANTA

Opel Corsa a obţinut 4 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2014, cu un punctaj de 79% pentru ocupanţii adulţi, 77% pentru copii, 71% pentru protecţia pietonilor şi 56% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP), control electronic al tracțiunii și asistenţă la pornirea în pantă (HSA).

Sistemul de asistență la condus „Opel Eye” beneficiază de o cameră frontală pentru recunoașterea diferitelor situații din trafic, oferind un indicator pentru distanța dintre autoturismul din față și mașina condusă, un sistem evitare pentru coliziuni frontale, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea benzii de rulare, alertă de coliziune și frânare automată și sistem de selectare automată a fazei lungi.

Pachetul de asistare avansată a șoferului la parcare (APA 2) se regăsea montat pe mașină testată și include pe lângă controlul direcției în timpul manevrelor de parcare și un sistem de alertă Rear Cross Traffic și un sistem de alertă Side Obstacle Detection.

Împreună cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe funcţii: funcția de indicare a distanţei de urmărire (FDI) informează şoferul prin semnale vizuale în legătură cu distanţa faţă de autovehiculul din faţă, sistemul de avertizare privind coliziunea frontală (FCA) emite un semnal sonor şi vizual pentru a avertiza şoferul privind o coliziune iminentă cu autovehiculul din faţă şi sistemul de frânare de urgenţă în caz de coliziune iminentă (CIB) care decelerează automat autovehiculul în cazul în care este detectat pericolul de coliziune.

Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie identifică mai multe tipuri de semne de circulaţie utilizate în formatul standard UE. Pe lângă indicatoarele rotunde, noua cameră video frontală recunoaşte acum şi indicatoarele dreptunghiulare, spre exemplu autostradă, în zone cu restricţionarea traficului. Datorită tehnologiei cu expunere multiplă, rata de detectare a semnelor dinamice a fost îmbunătăţită, de exemplu pe podurile luminate de LED-uri.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Opel Corsa în România este de 11.110 Euro inclusiv TVA pentru versiunea Selection echipată cu motorul pe benzină 1.2 TWINPORT ECOTEC cu 70 CP și transmisie manuală cu 5 trepte. Versiunea testată costă în standard 15.190 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă toate opționalele montate, ajungându-se la un total de 20.100 Euro inclusiv TVA. Interesant este faptul că atât versiunile în 5 uși cât și cele în 3 uși au aceleași prețuri, în cazul tuturor echipărilor. De reținut faptul că dacă vă comandați un Corsa echipat astfel, nu veți achita chiar suma menționată, pentru că mașina testată este configurată special pentru a beneficia de mai multe dotări chiar dacă existau anumite restricții, iar unele dotări din pachete se suprapun cu alte opționale, astfel că prețul este dublat în multe cazuri.

Opel Corsa, deși este rivalul principal al Volkswagen Polo, Skoda Fabia, Ford Fiesta și Mazda 2, vine cu o abordare diferită cel puțin din punctul de vedere al personalizării și al dotărilor. Cu un interior spațios și un exterior personalizabil până în cele mai mici detalii, Corsa surprinde publicul țintă și generază volume impresionante de vânzări.

Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B. În urma testului nostru putem afirma că micul autoturism combină o dinamică a condusului ușor sportivă dar totodată foarte închegată și confortabilă, cu economia de combustibil, tehnologia şi siguranţa, datorită motoarelor şi transmisiilor optimizate şi proiectării unui şasiu mai uşor, mai rigid şi mai rezistent. Generația actuală este rezultatul unui amestec de performanță, eficiență și design, realizat cu succes de către inginerii germani și perfect adaptat unei piețe auto europene în continuă schimbare, care pune mare preț pe calitate și performanță.

Pe scurt, dacă v-a plăcut vechiul Corsa D, cu siguranță veți îndrăgi modelul actual, un autoturism supermini bine conturat din toate punctele de vedere, dar totodată conservator în toate privințele, fără adoptarea unor artificii în scopul atragerii simpatiei posibililor cumpărători.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0428 :: 21.19MB