No SSO cookie

Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

voteaza
(0/ 0)
Un model foarte apreciat în segmentul său
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

Mazda CX-5 a fost lansat în anul 2011 și în 2015 japonezii ne-au adus în prim plan unicul facelift realizat până acum, aducând modificări minore la exterior, ceea ce înseamnă că mulți dintre cumpărători sunt mulțumiți de aspectul SUV-ului lor compact. Modificări majore există la interior, capitolul tehnologie fiind cel mai care a primit atunci un upgrade important.

Faptul că Mazda CX-5 este un model foarte apreciat în segmentul său se poate observa foarte bine datorită faptului că autoturismul cu numărul 1.000.000 a ieșit de pe linia de asamblare în luna aprilie 2015, aceste vânzări importante fiind confirmate și în cazul României, de către datele privind înmatriculările de modele noi.

Tehnologia SKYACTIV şi limbajul de design “KODO – Soul of Motion” sunt elementele definitorii ale primei generații a SUV-ului japonez. Toate acestea sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

Modelul a câștigat mai mult de 60 de premii în intreaga lume, inclusiv premiul de Mașină a Anului în Japonia pentru 2012-2013, precum și numeroase distincții de cel mai bun SUV și cel mai bun crossover. A fost cel mai bine vândut SUV în Japonia în 2012 și 2013 și este, de asemenea, cel mai popular model Mazda în mai multe piețe europene, inclusiv în Germania.

Având în vedere că Mazda nu este nici pe departe un brand premium și nu poate fi comparat cu greii industriei precum BMW, Mercedes-Benz sau Audi, în ultimii ani se pot vedea progrese foarte mari în ceea ce privește creșterea calității în toate aspectele ei, lucru care a fost confirmat într-un mod deloc surprinzător și cu ocazia acestui test.

Am condus pentru câteva zile un CX-5 cu echiparea specială Takumi, cu motorizarea diesel SKYACTIV-D de 2,2 litri cu 150 CP și transmisia manuală în 6 trepte, cu tracțiune integrală.

 

MOTOR

Motorizarea testată este Diesel-ul SKYACTIV-D de 2,2 litri cu 150 CP și transmisia manuală în 6 trepte, cu tracțiune integrală, care se traduce într-o cilindree de 2.191 cmc ce oferă 150 CP la 4.500 rpm şi un cuplu foarte bun de 380 Nm disponibil între 1.800 și 2.600 rpm.

Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 136 g/km.  În plus, toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, care opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează la semafor sau în coloană.

Motoarele pot fi comandate în combinaţie cu transmisia manuală în 6 trepte SKYACTIV-MT, sau automată în 6 trepte SKYACTIV-Drive. Combinaţia dintre motorul CD150 şi cutia de viteze manuală cu 6 trepte este una reuşită din punctul de vedere al confortului și dinamicii la rulare, toată puterea transferându-se bine către şosea cu ajutorul tracțiunii integrale, schimbările de trepte fiind realizate bine datorită preciziei și cursei scurte a schimbătorului şi consumul fiind foarte bine menţinut la valori reduse.

În unele momente motorul de 2,2 litri ar putea părea ușor zgomotos, mai ales când turația trece de prima jumătate a plajei disponibile, însă insonorizarea foarte bună reduce o mare parte a acestui inconvenient.

Mazda CX-5 este un SUV care se laudă cu tehnologia SKYACTIV, în fapt aceasta reflectând atitudinea producătorului japonez faţă de mediul înconjurător și față de viitorii clienți. Tehnologia SKYACTIV se reflectă într-un mod foarte interesant în comportamentul mașinii, motorul fiind oferit cu o ardere mai eficientă a combustibilului, dar totodată fiind proiectat să funcţioneze perfect împreună cu toate subansamblele sale pentru a crea un SUV eficient, cu performanţe bune şi cu o bună economie de combustibil, lucru căutat tot mai des de către viitori cumpărători. Motorul astfel obţinut are un randament mai mare, cu un cuplu maxim mărit şi cu emisii de CO2 mai mici.

 

COMPORTAMENT

Tracțiunea integrală ne-a dovedit pe parcursul testului că sistemul de repartizare activă a cuplului disponibil este foarte reactiv la diverși factori care duc la pierderea aderenței pe roțile din față, în acest caz distribuind până la 50% din cuplul motorului către puntea spate, ajutând în acest mod la menținerea tracțiunii în orice condiții de rulare.

Prezența tehnologiei SKYACTIV la nivelul șasiului se face simțită și contribuie la o dinamică foarte bună a lui CX-5, marcând un pas înainte față de alți concurenți direcți. Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort ce se întâlnește acum la aproape toate modelele producătorului nipon.

Stabilitatea și confortul sunt îmbunătățite și datorită faptului că pe lângă suspensia spate independentă de care a beneficiat încă de la lansare, s-au adăugat modificări ale suspensiilor atât pe față cât și pe spate, odată cu singurul facelift aplicat acestei generații. Controlul mai bun resimțit la bordul autotursimului și ruliul sau tangajul reduse se datorează structurii noi a amortizoarelor și a bucșelor pe braț mai joase, acest aspect având un impact pozitiv și asupra vibrațiilor resimțite pe drumurile accidentate, care acum se simt foarte puțin. Denivelările și gropile autohtone sunt foarte bine filtrate, iar o escapadă pe drumuri neasfaltate nu se va lăsa cu dureri de spate, tocmai datorită setării suspensiilor mai bine ca niciodată. Manevrabilitatea în viraje și stabilitatea oferite de șasiul SKYACTIV contribuie la un sentiment de siguranță care nu este genererat doar la nivel perceptiv, ci este prezent și poate fi lesne observat de către oricine se urcă la bordul modelului japonez testat de către noi.

În plus au fost reduse şi nivelul zgomotului sau al vibraţiilor pentru a limita zgomotele în habitaclu, acest lucru fiind foarte perceptibil la viteze mari, de autostradă, acolo unde datorită insonorizării foarte bune avem de-a face cu o rulare silențioasă și care generează o senzație de autoturism premium, în parte datorită sunetului foarte redus al suspensiilor.

Putem puncta un plus major și la capitolul construcţiei exterioare a autoturismului, având unghiuri de atac şi degajare decente şi o protecţie foarte bună a zonelor inferioare, care fac acest SUV testat să fie capabil de a ataca ocazional și drumuri accidentate. Menționăm acest lucru tocmai pentru că, de cele mai multe ori la SUV-urile moderne sistemul de tracţiune integrală este foarte performant, însă la prima denivelare pronunţată maşina poate atinge solul cu partea sa inferioară şi rămâne suspendată, punând astfel în dificultate șoferul, acesta pierzându-și totodată încrederea în capacitățile acesteia și regretând alegerea făcută.

Modelul testat este dotat cu o protecţie generoasă la nivelul barelor și zonelor unde pot apărea degradări în off-road, iar garda la sol foarte generoasă de 210 mm îi crește capabilitățile sale pentru aventuri off-road. Distanţa de la roţile faţă la vârful barei de protecţie este puțin cam mare, însă protecţia flexibilă din cauciuc de care beneficiază îi permite acestuia să atingă zona solului fără niciun fel de urmări de ordin estetic, chiar și în cazul abordării unor denivelări mai dificile.

Media de consum mixt de 5,2 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă cu puţină grijă se poate realiza o valoare apropiată de aceasta, cea obținută de noi fiind de 6,1 l/100 km. Consumul urban declarat este de 6,0 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 4,7 l/100 km.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 8,5 l/100 km, acest lucru fiind valabil în condiţiile unui trafic aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost de 5,5 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile în care temperatura de afară era de sub 10 grade, iar aerul condiţionat a rămas tot timpul pornit şi am utilizat un stil de condus relaxat, dar fără a pune un accent special pe economie.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,4 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 197 km/h. Accelerația se face rapid pe o plajă mare a turației, iar senzația oferită la demaraj este de putere suficientă, acest lucru făcând pe mulți din cei care vor merge cu această motorizare să ofere o valoare superioară a cailor putere, neputând aproxima cu exactitate acest aspect.

Servodirecția asistată electric a lui CX-5 are un avantaj major în reducerea efortului de menținere a volanului în linie dreaptă și oferă o precizie decentă pe drumurile virajate, însă feedback-ul transmis de la roți către șofer este din păcate destul de puțin prezent, fiind unul dintre puținele puncte slabe la capitolul comportament rutier.

Manevrabilitatea de care dă dovadă modelul japonez în mediul urban este de invidiat, cuplul generos prezent de la turații joase și direcția ușor de manevrat, alături de vizibilitatea foarte bună contribuie la oferirea către șofer a unui sentiment de model mai mic, nicidecum un SUV cu dimensiuni exterioare mari.

Transmisia manuală cu 6 trepte se dovedeşte a fi foarte rafinată şi transferă eficient puterea motorului către roţi, însă credem că ar fi necesară transmisia automată în 6 trepte, aceasta având avantajul major al rafinamentului, imprimând automobilului un comportament liniar. Pentru aceia care își doresc să călătorească liniștiti de la birou către casă sau pe drumurile virajate de la munte, fără să aibă mereu stresul schimbării vitezelor, cutia de viteze automată este foarte potrivită.

 

DESIGN

La exterior, singurul facelift aplicat primei generații a modelului japonez vine cu o nouă grilă a radiatorului, noi faruri adaptive cu blocuri individuale LED și modificări minore la nivelul spoilerelor.

LED-urile, împreună cu sistemul de control automat al fazei lungi, direcționează lumina astfel încât să nu influențeze conducătorii autovehiculelor de pe contrasens. Tototdată, modelul poate fi echipat cu proiectoare de ceață LED.

Exteriorul modelului japonez este unul foarte frumos, lucru care credem că poate fi confirmat chiar și de către cei care nu iubesc deloc această marcă.

Unul dintre atributele principale ale lui CX-5 este faptul că filosofia de design a celor de la Mazda a reuşit să confere acestui model o personalitate puternică şi modernă, oferind în acelaşi timp o identitate distinctă în familia mărcii, fără a beneficia de clasica redesenare doar în anumite locuri, părțile din față și spate ale acestuia fiind complet diferite față de alte modele ale mărcii nipone.

Întreg exteriorul arată un model stilat, cu o parte posterioară foarte masivă și inegrată perfect cu restul caroseriei, fiind totodată interesant proporţionată.

CX-5 are un design nou și plin de caracter și prezintă un model simplu dar totodată modern, cu ajutorul trăsăturilor caracteristice ale unui SUV. Acesta îmbină în mod armonios designul expresiv cu un înalt grad de durabilitate cu spaţiul generos, toate acestea contribuind la conturarea unui aspect impunător în traficul cotidian.

Blocurile optice au fost modificate prin adăugarea semnăturii luminoase tipică mărcii, având acum pe lângă rolul funcțional și unul pur estetic.

Exteriorul cu facelift al lui CX-5 reflectă o personalitate impresionantă, deoarece atenţia celor care îl privesc este atrasă în mod clar de liniile dinamice ale designului său, admirația trecând de la partea din spate cu un aspect masiv, peste părţile laterale atletice și cu vădite accente moderne şi până la grila radiatorului caracteristică mărcii, dar distinctă pentru fiecare model în parte. Calitatea întregului aspect exterior demonstrează în mod clar că este vorba, datorită tuturor elementelor de stil prezente, despre un model cu accente premium, însă nu aici vine cu adevărat supriza în materie de calitate, ci la interior.

Cei de la Mazda au reușit să creeze o structură ușoară de caroserie, dar în același timp rezistentă la coliziuni. Utilizând o structură de cadre metalice, oțeluri ușoare, rezistente la rupere și metode noi de sudură, inginerii Mazda au reușit să obțină o caroserie foarte rigidă, în ciuda unei greutăți reduse.

Cu o lungime de 4.555 mm şi o lăţime de 1.840 mm, CX-5 este mai lung față de toți concurenții săi, mai puțin Honda CR-V care vine cu 4.570 mm. La capitolul lățime este întrecut doar de către Ford Kuga (1.842 mm) și Kia Sportage (1.855 mm).

Înălțimea sa de 1.710 mm este cea mai mare comparativ cu principalii săi rivali, respectiv Kia Sportage (1.645 mm), Nissan Qashqai (1.595 mm), Honda CR-V (1.685 mm), Skoda Yeti (1.691 mm) sau Ford Kuga (1.677 mm).

De asemenea, la capitolul ampatament modelul japonez stă cel mai bine din segment cu ai săi 2.700 mm, concurenții săi având valori inferioare, respectiv Kia Sportage (2.640 mm), Nissan Qashqai (2.646 mm), Honda CR-V (2.630 mm), Skoda Yeti (2.576 mm) sau Ford Kuga (2.690 mm).

Cu un profil foarte sportiv și cu un ecartament mărit, modelul testat se distinge de alte SUV-uri tocmai datorită design-ului KODO. Jantele din aliaj cu spițe subțiri, farurile cu LED și grila frontală tridimensională completează sentimentul de dinamism oferit de întreg exteriorul, în timp ce aripile robuste și contururile puternice realizate din plastic negru sugerează ideea de capacitate bună în off-road și robustețe.

 

INTERIOR

Odată ce am pătruns în habitaclul modelului nipon nu putem trece cu vederea tot postul de conducere care îl are în centru pe șofer, dovedind astfel ergonomie și confort în timpul călătoriilor cotidiene. Instrumentarul de bord bine dimensionat și cadranele cromate ale acestuia și ale grilelor de ventilație contribuie la un asepct îngrijit și modern al întregului habitaclu. Majoritatea materialelor ce sunt atinse frecvent sunt de bună calitate, cu o textură atât de bună încât ajunge să fie peste a ceea ce ne așteptam de la un SUV Mazda.

Finisajele din crom satinat alături de suprafețele moi la atingere și accentele de negru se asortează bine cu tapițeria textilă neagră, conferind o senzație de calitate și accesorizare cu bun gust a întregului interior.

Scaunele Karakuri de pe Mazda CX-5 s-au dovedit în timpul testului a fi foarte confortabile și mai ales eficiente din punctul de vedere al încălzirii pe timp de iarnă, acolo unde se comportă exemplar, spatele nefiind atât de afectat de căldură excesivă a sistemului de încălzire precum alte modele asemănătoare.

Pe lângă confortul de care vă puteți bucura în scaunele lui CX-5, trebuie să știți că acestea oferă și o flexibilitate foarte bună, datorită banchetei spate rabatabilă 40:20:40. Dacă dinamica bună și ambientul premium nu erau de ajuns pentru a vă hotărî să achiziționați acest model, nu puteți să treceți cu vederea volanul multifuncțional acoperit integral cu piele și care beneficiază de o priză foarte bună, având totodată dimensiuni optime și o poziționare inteligentă a tuturor comenzilor. Chiar dacă numărul de 15 comenzi pe volan v-ar putea genera un sentiment de neîncredere pentru simplul fapt că vă puteți obișnui greu cu acestea, vă putem spune că nu este deloc așa, după câteva zile de utilizare a acestora deja începeți să le cunoașteți poziția și să le accesați în cel mai natural mod cu putință.

Bancheta din spate se poate rabata 40:20:40 prin acționarea comenzilor accesibile din portbagaj, obținându-se în acest mod un spațiu de încărcare de până la 1.620 litri, aproape plat și foarte generos ca și volum. Spațiul disponibil doar prin rabatarea scaunului din mijloc este foarte bun pentru încărcarea obiectelor lungi și nu foarte voluminoase, cum ar fi schiurile, în acest mod având suficient loc cei doi pasageri din stânga și dreapta.

Finisarea suprafețelor interioare, precum și materialele de calitate cu textură moale în cea mai mare majoritate sunt alese pentru ca pasagerii să beneficieze de tot confortul necesar unei călătorii liniștite și pentru a reda un sentiment premium în habitaclu. Confortul sporit resimțit la nivelul dotărilor și finisajelor nu vine deloc în detrimentul rezistenței în timp a diferitelor suprafețe, în urma testului putând afirma fără nicio reținere că marea majoritate a interiorului va arăta la fel de bine și peste câțiva ani, dacă este întreținut corespunzător, acest lucru fiind accentuat de prezența unei tapițerii textile și nu din piele, care de obicei se deteriorează mai repede în timpul utilizării.

Display-ul tactil de 7 inch al sistemului de infotainment integrat foarte estetic în suprafața bordului vă oferă într-un mod intuitiv toate informațiile și comenzile sistemului audio, integrând de asemenea comenzile și informațiile sistemului de navigație, disponibil opțional și fiind extrem de ușor de integrat în autoturism, doar prin introducerea unui card SD achiziționat de la dealer.

Portbagajul modelului japonez are în standard un volum de 503 litri, până la linia centurilor de siguranță, iar acest lucru se traduce printr-un spirit practic foarte bun, mai ales datorită faptului că suprafața de acces este una foarte generoasă, marginea de jos foarte coborâtă și zonele laterale largi contribuind la acest aspect.

Chiar dacă nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 503 litri este superioară față de modele precum Ford Kuga (360 litri), Skoda Yeti (405 litri) sau Nissan Qashqai (439 litri), însă puțin inferioară față de concurenți precum Kia Sportage (564 litri) sau Honda CR-V (589 litri).

Dispunerea inteligentă a tuturor elementelor habitaclului și tehnologizarea accentuată a acestuia conduc la o senzație de control și astfel vă simțiți învăluiți de o multitudine de comenzi cu ajutorul cărora puteți personaliza extrem de mulți parametrii după bunul plac.

 

TEHNOLOGIE

În materie de tehnologie CX-5 vine cu un pachet important de soluții multimedia disponibile în sistemul MZD Connect. Sistemul audio premium BOSE cu 9 difuzoare este cel care se remarcă imediat ce pătrundeți în habitaclu, datorită monogramelor celebrei mărci, prezente pe difuzoarele integrate în portiere. Sunetul surround emis de sistemul dezvoltat special pentru CX-5, cu amplificator inclus, este foarte natural și echilibrat, oferind un sunet panoramic foarte bun alături de un semnal de bas foarte precis. Acesta beneficiază și de tehnologia de compensare a sunetului AudioPilot care ajută la contracararea sunetelor nedorite care provin din exterior în timpul rulării SUV-ului.

Unitatea de comandă HMI disponibilă de acum pe toate modelele mărcii este amplasată pe tunelul median dintre șofer și pasager, oferindu-vă posibilitatea de a controla o mulțime de funcții disponibile la bordul modelului japonez, totul realizându-se natural și cu un minim de efort, însă lipsa unui touchpad este resimțită de către noi, fiind obișnuiți cu acest tip de introducere a caracterelor de tip text. Comenzile ce pot fi accesate folosind controller-ul rotativ sunt cele ale sistemului audio, de navigație, setările vehiculului și ale telefonului, generând astfel informații ce sunt afișate pe display-ul color.

La bordul modelului testat am simțit lipsa unui afișaj Head Up Display, prezent chiar și pe modelul subcompact Mazda 2 în echiparea de top și care are un rol foarte important în ceea ce privește maximizarea atenției asupra traficului, pentru că este ușor de citit și are numeroase reglaje pe înălțime, lățime și contrast, pentru a se adapta preferințelor fiecăruia. Acesta trebuia să prezinte informații precum viteza, informațiile de navigație detaliate sau chiar avertizări de urgență prin intermediul ecranului transparent, fiind rabatabil automat la oprirea sau pornirea motorului sau manual în restul timpului, însă cei de la Mazda nu au adoptat acest tip de sistem și pe unul dintre cele mai scumpe modele ale mărcii.

Ecranul tactil color de 7 inch, oferit începând cu lansarea facelift-ului, oferă acces la diferite informații precum raportări de trafic sau chiar oferă funcții de redare a fluxurilor de pe rețelele de socializare, mai exact Facebook sau Twitter. Sistemul de radio prezent pe toate echipările include un serviciu de radio digital (DAB) și garantează astfel o calitate superioară a sunetului, iar conexiunea prin USB sau Bluetooth a telefonului garantează apeluri de calitate, realizate cu un minim de efort și de concentrare, având în vedere toate comenzile disponibile în mod ergonomic pe volan. Sistemul MZD Connect mai oferă și posibilitatea ascultării posturilor de radio online cu ajutorul aplicației Stitcher, accesul la cărți audio, raportări de trafic în timp real și chiar accesul la toate conturile de e-mail salvate în telefon.

 

SIGURANTA

Capitolul siguranță este unul unde nu avem ce să-i reproșăm modelului japonez, aici fiind distins cu 5 stele chiar și de către EuroNCAP în anul 2012. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 94%, respectiv 87%. Pentru siguranţa pietonilor procentul a fost de 64%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 86%. În standard sunt disponibile 6 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) cu distribuire electronică a forței de frânare (EBD) și asistenţă la frânare (EBA), controlul dinamic al stabilității (DSC) și sistemul de control al tracțiunii (TCS).

Celula de siguranță rigidă a habitaclului contribuie la o ținută de drum sigură și stabilă, având rolul principal de a proteja ocupanții în eventualitatea unui impact.

Scaunele modelului testat sunt echipate cu puncte de ancorare ISOFIX pentru scaunul copiilor, fiind deja o dotare întâlnită la toate modelele actuale.

Pentru versiunea testată, Takumi, există disponibile standard și asistentul inteligent de frânare în oraș (SCBS), care elimină stresul în timpul conducerii în zone aglomerate și care ajută foarte mult la reducerea sau chiar eliminarea accidentelor ușoare cauzate de neatenția la volan cu ajutorul senzorilor integraţi în bara față și a unui modul Laser integrat în oglinda retrovizoare, care monitorizează permanent distanţa şi viteza relativă în comparație cu maşina din faţă şi dacă detectează probabilitatea unei coliziuni la viteză mică, fiind activ la viteze sub 30 km/h, acţionează frânele pentru a opri vehiculul în cel mai scurt timp. Monitorizarea vehiculelor ce vin din spate (RVM) este un sistem integrat în oglinzile laterale care scanează benzile alăturate şi identifică vehicule pe o distanţă de până la 50 de metri față de vehiculul condus și vă atenționează prin activarea unui semnal vizual în oglinda din dreapta sau din stânga în funcție de zona unde se află vehicului respectiv, iar atunci când se acționează semnalizarea și un vehicul se află în imediata apropiere se aprinde intermitent lampa de avertizare din oglindă și se emite un semnal sonor pentru avertizarea șoferului cu privire la pericolul întâlnit dacă se schimbă banda. Sistemul de alertă la deplasarea în marșarier (RCTA) scanează zona din spatele vehiculului atunci când ieșiți dintr-o parcare în care nu aveți vizibilitate către strada în care urmează să pătrundeți și intervine prin intermediul unui semnal sonor atunci când se apropie vehicule care vă pot pune în pericol. Farurile adaptive cu LED controlează în mod automat direcţia, înălţimea şi raza de acoperire a fasciculului luminos pentru a îmbunătăţi vizibilitatea şi a vă ușura deplasarea pe timp de noapte, la acest aspect contribuind din plin și lumina albă emisă de acestea, pentru a reduce oboseala la drum lung. Dacă sistemul HBC (controlul automat al fazei lungi) detectează un vehicul în faţă, va decupla unul dintre LED-urile de fază lungă pentru a nu-l orbi pe şoferul vehiculului respectiv, în vreme ce restul LED-urilor vor lumina în continuare drumul.

Atunci când este selectată lumina de întâlnire sau faza scurtă, LED-urile luminează o zonă mai lată a șoselei și astfel vă va fi mai uşor să circulați pe drumuri virajate şi să observați pietonii aflați pe marginea drumurilor din mediul extraurban.

Când vă deplasați pe autostradă cu o viteză ridicată, sistemul ridică farurile pentru a garanta o vizibilitate mai bună pe o distanță mai mare, știut fiind faptul că în acele zone este nevoie de anticiparea oricărui pericol cât mai rapid.

Sistemul pentru avertizarea la depășirea benzii de rulare (LDWS) este creat cu scopul de a avertiza șoferul în cazul în care vehiculul se abate accidental de la banda pe care rulează, generând un semnal vizual și unul sonor doar în boxele situate pe partea unde s-a detectat depășirea benzii, în urma informațiilor colectate de la o cameră din față, care monitorizează și calculează poziția mașinii pe drum.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui CX-5 este acum de 21.590 Euro inclusiv TVA pentru motorizarea G165 pe benzină, cu tracţiune față şi transmisie manuală în 6 trepte, în echiparea Emotion. Versiunea testată este o ediție specială și costă în standard 30.990 Euro inclusiv TVA, la care nu se mai poate adăuga niciun alt element opțional în afara unei vopsele metalizate.

CX-5 a fost primul crossover compact produs de Mazda și totodată a fost primul model care a inclus gama completă de tehnologii SKYACTIV și design-ul KODO Soul of Motion. CX-5 a inaugurat astfel o nouă eră la Mazda, care a ajutat constructorul în drumul său spre un succes care se continuă și astăzi, datorită reîmprospătării design-ului și mai ales dotărilor sale.

Având în vedere că mulți oameni din întreaga lume au contribuit la succesul acestui model, cei de la Mazda au ales să continue consolidarea acestui model în viitor pentru a se asigura că rămâne o alegere populară în rândul persoanelor cu un stil de viață activ și că va atrage mai mulți clienți. În perioada imediat următoare își va face simțită prezența cea de-a doua generație a SUV-ului japonez, dezvăluit la ediția din martie 2017 a Salonului Auto de la Geneva.

CX-5 poate fi catalogat ca fiind un SUV cu o direcţie plăcută, un spaţiu interior generos și cu accente premium, un portbagaj practic, o suspensie foarte reuşită odată cu facelift-ul și o manevrabilitate bună în viraje, fiind foarte potrivit unui public tânăr, dornic de aventură pe drumuri mai puțin umblate sau chiar familiștilor.

De cele mai multe ori SUV-urile sunt mult prea urbanizate chiar și în cazul în care vin cu tracţiune integrală, cuplul este distribuit electronic între roţi, iar capacităţile celui de la volan de a interveni în modul de funcţionare a transmisiei sunt destul de limitate, dar iată că Mazda CX-5 reprezintă un echilibru perfect între rularea on-road și cea off-road, fiind la fel de capabilă în ambele medii și asigurând condiții perfecte de rulare în siguranță pasagerilor săi.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4357 :: 21.15MB