No SSO cookie

Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

voteaza
(0/ 0)
Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

SX4 este un crossover dezvoltat de către Suzuki și Fiat, disponibil începând cu anul 2006. Pe unele piețe pe lângă versiunea hatchback a fost disponibil și un sedan. În 2014 a fost lansată cea de-a doua generație, sub denumirea folosită și în prezent de SX4 S-Cross.

Suzuki SX4 S-Cross şi-a făcut apariţia sub forma unui concept la Salonul Auto Internaţional de la Paris din anul 2012 şi a fost apoi transpus în ceea ce se vinde astăzi, având un succes relativ mare ca şi crossover de clasă compactă. Acesta a evoluat cu mult faţă de modelul SX4, prezentând un design modern şi cu linii fluide, lucru ce poate fi observat foarte uşor la exterior.

Începând cu luna septembrie 2016, a doua generație a lui SX4 S-Cross cu un facelift major a fost disponibilă pentru vânzări. În timp ce piața auto este plină de modele care primesc facelift-uri minore, efectuate pentru creșterea vânzărilor prin percepția clienților de estetică modernă, SX4 S-Cross a primit o înfățișare cu totul diferită, mulți crezând că este vorba despre o nouă generație mai degrabă. Pe lângă zona frontală redesenată complet acesta include și multe modificări la nivel tehnic.

Modelul testat este un Suzuki SX4 S-Cross 1.0 BOOSTERJET cu transmisie manuală în 5 trepte, în echiparea Passion şi cu sistemul de tracţiune integrală AllGrip.

 

MOTOR

Modelul testat de către noi era echipat cu un motor în 3 cilindri, 1,0 BOOSTERJET pe benzină cu o cilindree de 998 cmc şi care produce 112 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 170 Nm prezent între 2.000 și 3.500 rpm, precum şi o transmisie manuală cu 5 trepte, etajată corect în cazul tuturor treptelor, inclusiv treapta a 5-a care generază un consum redus la viteze mari, având totodată o timonerie precisă și scurtă. Una din cele mai importante aspecte observate în timpul testului este că treptele pot fi schimbate foarte uşor, fără a fi nevoie să fie depus un efort considerabil pentru această operaţiune şi fără o deplasare prea mare a schimbătorului datorată cursei scurte, ceea ce înseamnă că o rulare în mediul urban cu această cutie de viteze manuală va fi plăcută şi nu vă va solicita prea mult. Norma de poluare în care se încadrează toate motoarele prezente pe SX4 S-Cross este Euro 6.

Motorul turbo pe benzină asigură un cuplu ridicat chiar şi la turaţii mici şi un condus lejer pe un spectru amplu de viteze de rulare, fiind definit de către producătorul nipon ca având un layout optimizat care să corespundă cerințelor riguroase în ceea ce privește dimensiunea și greutatea vehiculelor din segment.

 

COMPORTAMENT

Deși inițial am fost tentați să credem că micul motor de 1,0 litri pe benzină nu ar face față unei mase de 1.225 kg, iată că în timpul testului am observat că puterea motorului este suficientă pentru a ajuta SX4 să se descurce prin aglomeraţiile urbane, atunci când se rulează în treptele inferioare de viteză, cuplul disponibil de la turaţii joase fiind aici un avantaj. Mediul extraurban pune unele probleme în cazul depășirilor ce se doresc a fi efectuate la viteze mari.

Suspensia este setată mai mult pe confort, completând încă o dată caracterul practic al modelului şi absorbind cu brio denivelările din asfalt, însă totodată păstrează şi o doză de duritate specifică japoneză, pentru a nu uita în ce model vă aflați. Întregul tren de rulare este proiectat parcă special pentru şoselele cu probleme din România, denivelările minore fiind preluate într-un mod elegant, în timp ce gropile mai mari sau denivelările pronunțate sunt tratate în mod decent.

Suspensia spate nu este independentă, ci foloseşte soluţia cu bară de torsiune, iar asta înseamnă că la unele denivelări pronunţate confortul pasagerilor are de suferit din această cauză, această soluţie penalizând în acelaşi timp şi puţin din comportamentul dinamic la viteze mari.

Direcţia este precisă, oferă o manevrabilitate bună în oraş, însă la viteze mari şi chiar în cazul unui condus mai dinamic feedback-ul este uşor redus.

Atunci când vine vorba de consum, SX4 stă foarte bine. Conform datelor oficiale, consumul este de 5,9 l/100 km în regim urban, în regim extraurban 4,9 l/100 km, iar cel mixt este de 5,3 l/100 km. În timpul testului consumul mediu a fost de 6,7 l/100 km, realizat pe parcursul a peste 500 km, în proporţie de aproximativ 40% - 60% în mediul urban şi extraurban, utilizând un stil de condus normal, cu aerul condiţionat pornit tot timpul, având în majoritatea timpului cuplat modul AUTO al sistemului All-Grip, despre care vom vorbi puţin mai jos.

Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 12,0 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 175 km/h, masa totală a maşinii fiind de 1.225 kg. Sistemul de frânare este adaptat clasei din care face parte, maşina fiind echipată cu discuri ventilate pe faţă şi discuri pline pe spate. Jantele de 16 inch ale modelului testat fac casă bună cu tracţiunea integrală şi suspensia uşor întărită.

Sistemul de tracţiune integrală montat pe acest model este denumit All-Grip şi care beneficiază de un comutator situat pe tunelul median, chiar lângă maneta frânei de mână.

Cei de la Suzuki au încercat prin acest sistem să dezvolte o nouă generaţie a renumitelor sale tehnologii 4WD, care să ofere plăcere în timpul condusului şi siguranţă, în timp ce consumul de combustibil să fie menţinut la valori normale şi se pare că au reuşit.

Sistemul astfel dezvoltat beneficiază de patru moduri de operare: AUTO, SPORT, SNOW şi LOCK.

În modul AUTO prioritate are economia de combustibil, tracţiunea faţă fiind singura care funcţionează permanent atunci când aderenţa este suficientă, iar sistemul activează tracţiunea 4WD dacă detectează deraparea roţilor.

Modul SPORT utilizează permanent tracţiunea integrală şi îmbunătăţeşte comportamentul în viraje alocând mai mult cuplu roţilor din spate şi totodată îmbunătăţeşte răspunsul motorului prin optimizarea caracteristicilor accelerării şi cuplului.

Atunci când este selectat modul SNOW se poate rula în condiţii optime pe un carosabil acoperit cu zăpadă, nepavat sau pe alte suprafeţe alunecoase. Acesta creşte tracţiunea în timpul accelerării pe suprafeţe alunecoase şi sporeşte stabilitatea pe suprafeţe cu aderenţă redusă, folosind permanent tracţiunea 4WD.

Modul LOCK poate fi activat numai atunci când se selectează în prealabil modul SNOW şi se dezactivează automat la 60 km/h. Acesta blochează distribuţia cuplului între punţi şi este ideal pentru scoaterea maşinii din zone cu zăpadă, noroi sau nisip, optimizând totodată funcţionarea ESP-ului pentru deblocarea maşinii din acele zone dificile.

 

DESIGN

Abordând o tematică simplă și ușor regresivă, SX4 beneficiază de forme exterioare care nu se remarcă în segmentul său, dar beneficiază de un design corect proporționat cu linii moderne și materiale care indică ideea de soliditate, specifică unui SUV autentic.

Zona care a beneficiat de o restilizare puternică este cea frontală, acolo unde modificările se remarcă prin grila calandrului cromată cu aspect ușor inspirat din cel al modelelor BMW și prin blocurile optice cu LED, având o formă simplă și modernă. Această grilă joacă și un rol funcțional foarte important, prin distribuirea unei cantități semnificative de aer către compartimentul motor și astfel a fost proiectată într-un mod în care forma să urmeze funcția.

O alegere inspirată atât din punctul de vedere al caracterului practic cât și al aspectului exterior este alegerea plasticului de culoare neagră pentru zona inferioară a barei din față, acolo unde cele două elemente liniare cromate din jurul proiectoarelor de ceață adaugă o notă specială și proiectează cu succes imaginea unui mini SUV modern, care a depășit bariera unui model sobru japonez, așa cum a fost privit întotdeauna.

Silueta sa exterioară, completată de grila calandrului pe care am menționat-o anterior, conduc la asemănarea sa cu modelul BMW X1 actual, acest lucru fiind accentuat și de culoarea Sphere Blue Pearl Metallic disponibilă pe mașina testată, extrem de similară cu nuanța Mediterranean Blue metallic oferită de producătorul bavarez pentru SAV-ul său.

Protecțiile inferioare din plastic negru contribuie la un aspect închegat și dimanic, care accentuează întreaga caroserie fluidă și generează chiar percepția sportivității, având aprecierea celor care parcurg des zone neasfaltate.

Jantele din tablă de 16 inch montate pe mașina testată împreună cu deja clasicele capace din plastic nu sunt o alegere tocmai fericită din punctul de vedere al întregii imagini exterioare, achiziția unor jante din aliaj cu aceeași dimensiune de 16 inch ar fi mult mai inspirată, silueta atrăgătoare a modelului japonez fiind pusă în valoare prin această modificare.

Zona posterioară nu a beneficiat de o restilizare foarte accentuată față de modelul precedent, acolo nefiind pusă în evidență o evoluție la capitolul acesta. Blocurile optice și-au păstrat forma și dispunerea jumătate pe caroserie și jumătate pe hayon, în timp ce semnătura luminoasă a beneficiat de un proges major, LED-urile generând acum forma literei C și contribuind la o percepție calitativă superioară.

Forma hayonului urmează o linie curată de stilizare, funcționalitatea oferită de acesta fiind una superioară, tocmai datorită deschiderii largi și accesului facil pentru bagaje voluminoase.

 

INTERIOR

Interiorul ne surprinde plăcut prin unele texturi interesante și prin rezisența în timp a materialelor prezente acolo, întreg habitaclul fiind orientat către funcționalitate și ergonomie.

Partea superioară a bordului este construită din materiale moi și plăcute la atingere și întreaga planșă de bord urmează un design modern, care nu este cu nimic mai prejos față de restul crossoverelor disponibile în prezent.

Chiar dacă scaunele nu beneficiază de cel mai bun suport lateral din industria auto și nu sunt cel mai bine profilate pentru relaxare la drum lung, sunt tapițate cu materiale durabile și cu o textură plăcută la atingere.

Japonezii de la Suzuki au făcut un progres remarcabil în ceea ce privește evoluția generală a interiorului, reușind să ofere o ergonomie foarte bună și o poziționare inteligentă a principalelor comenzi oferite șoferului. Toate comenzile sistemului de infotainment sunt acum tactile, cele mai importante fiind organizate pe marginea display-ului central de 7 inch, sub forma unor pictograme care funcționează la atingere. Sistemul de comandă este ușor similar celui prezent pe Renault Megane, însă cu diferența că nu toate meniurile uzuale beneficiază de o pictogramă în cazul lui SX4, fiind nevoie de navigare prin structura meniului pentru a fi accesate și configurate anumite setări.

Toate comenzile sunt grupate într-un mod inteligent în 4 locuri, respectiv cele pentru sistemul de infotainment, cele pentru sistemul de climatizare și cele funcționale împărțite în două locuri, pe zona inferioară din partea stângă a planșei de bord și pe tunelul median. Comenzile de pe volan chiar dacă la prima vedere par a fi numeroase, se pot reţine uşor şi ajută foarte mult în timpul condusului pentru că nu mai este nevoie să fie mutată privirea de la drum pentru accesarea cruise control-ului, sistemului audio sau telefonului.

Odată așezat pe scaunul șoferului veți remarca poziția înaltă de condus, acest aspect generând o bună vizibilitate exterioară și o senzație de siguranță specifică unui crossover

Insonorizarea este în limitele normale ale clasei şi ale preţului plătit pentru automobil, însă la viteze de autostradă şi nu numai, zgomotul produs de aer şi de motor se resimte destul de puternic în habitaclu, cei de la Suzuki putând să lucreze mai mult la acest capitol, fiind unul dintre puţinele minusuri ale modelului.

În ceea ce priveşte portbagajul, datele oficiale specifică un volum de 430 litri, identică cu versiunea precedentă Suzuki S-Cross, care poate fi însă extins prin rabatarea banchetei spate, ajungând ulterior la 875 litri şi chiar la 1.269 litri prin eliminarea planşei despărţitoare şi încărcarea până la plafon. Hayonul are o deschidere amplă, iar asta prefigurează uşurinţa încărcării cu diverse obiecte de dimensiuni mai mari.

Pe bancheta din spate pot călători 2 pasageri în condiţii bune de confort şi de spaţiu, însă atunci când este nevoie de adăugarea celei de-a treia persoane, senzaţia de spaţiu insuficient se accentuează şi drumul parcurs nu mai este atât de plăcut, tunelul median destul de înălţat şi cotiera din faţă împinsă mult spre spate spunându-şi cuvântul în privinţa locului pentru picioare.

Sistemul de climatizare automată bi-zonă şi senzorii de ploaie şi lumină, ce se regăsesc în standard pe versiunea testată se situează peste nivelul aşteptărilor la un model de volum cum este acesta, în ceea ce privește funcționalitatea lor.

Capitolul interior se poate rezuma pe scurt, în favoarea crossoverului japonez, la o ergonomie excelentă, accente moderne şi materiale de calitate şi cu textură bună în cea mai mare parte.

 

TEHNOLOGIE

Odată cu această generație, capitolul tehnologie nu ar trebui să fie trecut cu vederea de niciun viitor proprietar al acestui model, aici putând menționa sistemul de infotainment bine pus la punct și conexiunile pe care le are disponibile: conexiune USB în cotieră precum şi prizele de 12 V în număr de două, una pe consola centrală şi una în portbagaj.

Accesul şi pornirea keyless și-au dovedit utilitatea în utilizarea cotidiană şi merită aprecierea noastră, mai ales că nu am întâmpinat probleme în utilizarea lor pe parcursul testului și sunt o dotare tehnologică ce merită implementată pe toate modelele de generație nouă.

Luminile de zi cu LED integrate în partea superioară a blocurilor optice și proiectoarele de ceață montate foarte inspirat în bara din față își fac simțită prezența printr-un design unic, fiind esențiale pentru o vizibilitate sporită în condiții meteo nefavorabile.

Sistemul audio cu 4 incinte şi 2 difuzoare pentru frecvenţă înaltă se comportă decent, sunetul este destul de bun şi funcţionarea sa este intuitivă, acesta având un display color de 7 inch, un slot pentru cardul SD și afișează imaginile provenite de la camera de luat vederi pentru marșarier.

Afişajul situat între cadranele ceasurilor de bord beneficiază de un display monocrom și are o grafică ușor învechită, înglobând toate informaţiile necesare şofatului, cu o prezentare simplă şi intuitivă ca și punct pozitiv.

 

SIGURANTA

Noua generație Suzuki SX4 nu a fost testată încă de către cei de la EuroNCAP, însă generația anterioară a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2013, cu un scor de 92% pentru ocupanţii adulţi, 80% pentru copii, 72% pentru pietoni şi 81% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dotările de siguranţă activă sunt numeroase încă din nivelul de echipare de bază: airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, airbag-uri laterale faţă, airbag-uri cortină, airbag pentru genunchi la şofer, controlul dinamic al stabilităţii (ESP), precum şi ABS ce include EBD şi asistenţă la frânarea de urgenţă.

S-Cross beneficiază de rigiditate crescută, menţinând totodată masa proprie la un nivel scăzut. Caroseria este rigidă şi uşoară datorită oţelului cu nivel de torsiune ridicat folosit în componenţa sa. Acesta are ca rezultate un comportament stabil în special în off-road şi protecţie sporită în cazul unui accident.

Caroseria este dezvoltată respectând conceptul Suzuki TECT (Total Effective Control Technology) pentru o masă proprie redusă, siguranţa pasagerilor şi protecţia pietonilor în cazul unui impact.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire în România pentru SX4 este de 14.500 Euro inclusiv TVA pentru versiunea Cool, ce este echipată cu motorul pe benzină BOOSTERJET de 1,0 litri care dezvoltă 112 CP, transmisie manuală cu 5 trepte şi tracţiune faţă. Preţul modelului testat, în configuraţia prezentată ajunge la 17.650 Euro inclusiv TVA. În aceste preţuri sunt incluse garanţia de 5 ani fără limită de kilometri şi garanţia anticoroziune de 12 ani.

Garanţia de 5 ani fără limită de kilometri este compusă din garanţia standard de 3 ani sau 100.000 km, iar la primul termen atins din cele două, durata garanţiei este automat prelungită cu 2 ani fără limită de kilometri.

Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt. Cele câteva minusuri ale interiorului şi ale suspensiei aproape că dispar odată ce treci la volan şi porneşti la drum, fiindcă modelul nipon se conduce bine, realizând o evoluţie nu tocmai subtilă de la modelul SX4 S-Cross anterior.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3438 :: 21.14MB