No SSO cookie

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

voteaza
(0/ 0)
Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

Nissan Qashqai este un SUV compact produs începând cu anul 2007. Prima generație a lui Qashqai a fost vândută sub numele de Nissan Dualis în Japonia și Australia. Acum, pentru cea de-a doua generație lansată în 2014 s-a folosit în exclusivitate denumirea de Qashqai.

Acest model a înlocuit inițial modelele Mistral și Terrano II, acum folosind platforma P32L, utilizată și de alte SUV-uri Nissan. Denumirea de Qashqai vine de la persoanele care trăiesc în zonele muntoase din sud-vestul Iranului și în traducere liberă acest cuvânt înseamnă „Un cal cu fruntea albă”.

Cea de-a doua generație poartă numele de cod J11 și a fost prezentată în luna noiembrie 2013, la Londra. Acesta a fost prezentat, ulterior, în premieră la Salonul Auto Internațional de la Bruxelles din ianuarie 2014. În luna februarie 2014 au început vânzările în Marea Britanie, acolo unde se regăsește și fabrica unde văd lumina zilei aceste modele.

Denumirea Dualis nu a mai fost folosită la actuala generație, ca o consecință a faptului că în Japonia nu se vinde acest model, acolo fiind disponibile în schimb modelele Juke și X-Trail, cel din urmă fiind bazat acum pe arhitectura lui Rogue.

Am testat un Nissan Qashqai în echiparea Acenta, echipat cu motorizarea 1,5 dCi de 110 CP, transmisie manuală cu 6 trepte și tracțiune față.

 

MOTOR

În prezent Qashqai poate fi achiziționat cu unul dintre cele 4 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizările pe benzină 1,2 DIG-T cu 115 CP și 1,6 DIG-T cu 163 CP. Fanii motorizărilor diesel au o gamă tot cu 2 unități disponibile pentru a putea face o alegere în această privință, unde pot selecta dintre motorizările 1,5 dCi cu 110 CP și 1,6 dCi cu 130 CP.

Noi am testat motorizarea 1,5 dCi care poate fi combinată doar cu tracțiunea față și doar cu transmisia manuală în 6 trepte. Această clasică motorizare a grupului Renault-Nissan vine cu o cilindree de 1.461 cmc și 110 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul de 260 Nm își face simțită prezența între 1.750 rpm și 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, având în vedere că are de pus în mișcare o masă destul de mică de 1.365 kg, oferă resurse foarte bune de putere în prima parte a plajei de turații și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 99 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes.

Motorul dCi pe care l-am testat ne-a demonstrat faptul că toate calitățile sale îl fac o alegere potrivită comparativ cu unul pe benzină, impresia generală fiind a unui propulsor rafinat și care oferă resurse de putere bine dozate în fiecare moment al funcționării sale, totul cu un consum redus de carburant și un zgomot redus. Acesta poate fi extrem de potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde cuplul disponibil la turații joase și etajarea corectă a cutiei de viteze se remarcă ca aspecte pozitive, cât și în zonele extraurbane, acolo unde oferă un răspuns dinamic foarte bun în toate situațiile unor depășiri.

 

COMPORTAMENT

Clasica motorizare 1,5 dCi cu 110 CP, din grupul Renault, este cea mai potrivită pentru deplasările urbane, consumul scăzut și emisiile poluante cu valori rezonabile fiind punctele forte ale sale. Atunci când se dorește ca modelul japonez să țină pasul cu traficul mai rapid din extraurban s-ar putea să fie pus uneori în dificultate, în special în cazul depășirilor. Puterea și cuplul sunt dezvoltate extrem de liniar, această motorizare creând un condus plăcut în toate momentele, cu un nivel de vibrații redus și un zgomot bine ținut departe de habitaclu, cu ajutorul insonorizării bune.

Transmisia manuală standard cu 6 trepte beneficiază de o cursă ușor lungă a schimbătorului și o timonerie precisă, dar în cazul de față considerăm că este opțiunea corectă în detrimentul clasicei CVT, care ar fi adus un confort sporit în mediul urban însă ar fi avut un minus major în cazul rulării extraurbane, acolo unde motorul nu ar fi „stors” de toată puterea disponibilă.

Masa de 1.365 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 11,9 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 182 km/h.

Cei de la Nissan declară un consum urban de 4,2 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 7 l/100 km, fiind valabil în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 3,6 l/100 km. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 4,5 l /100 km, în timpul unei rulări mixte pe drumuri naționale și autostradă.

Consumul mixt declarat este de 3,8 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 5,9 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind pornit aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Partea tehnică a lui Qashqai a fost gândită de către inginerii din centrul de dezvoltare aflat în Cranfield, Marea Britanie. În ceea ce privește suspensia, modelul japonez excelează la capitolul filtrării denivelărilor și imperfecțiunilor drumului la viteze mari, prezentând un sentiment de siguranță și manevrabilitate în aceste situații. La viteze mici, în oraș, suspensia poate părea ușor mai dură, trăsătură specifică modelelor japoneze. Pentru puntea față cei de la Nissan utilizează o soluție MacPherson, în timp ce puntea spate poate avea două configurații: la versiunile cu tracțiune față este utilizată bara de torsiune, în timp ce modelele cu tracțiune integrală beneficiază de clasica multi-link. Sistemul de amortizoare beneficiază de două pistoane, pentru a genera un confort sporit atât în cazul denivelărilor abordate la viteze mici cât și neregularităților întâlnite atunci când se rulează cu viteze mari.

Generația actuală vine cu o abordare mai pragmatică în ceea ce privește dinamica de rulare, dar cu toate acestea nivelul de zgomot și vibrațiile resimțite în interior au fost semnificativ reduse. Direcția asistată electric este precisă, însă nu vă oferă un feedback mulțumitor în toate situațiile. Aceasta beneficiază de două moduri distincte de operare, Normal și Sport. Modul Normal este destinat utilizării urbane, acolo unde nivelul asistării este mai crescut pentru oferirea unui confort îmbunătățit în timpul manevrelor de parcare sau rulare la viteze mici. Prin activarea modului Sport nivelul asistării se reduce, manevrarea volanului fiind un pic mai greoaie dar acest lucru nu se simte atât de mult în cantitatea feedback-ului transmis către șofer, rămânând la aceleași valori reduse precum în modul clasic.

Pentru a îmbunătăți dinamica de rulare, cei de la Nissan au introdus sistemul Chassis Control, în vederea creșterii controlului și al manevrabilității în situații limită. Acesta cuprinde mai multe ramuri precum Active Trace Control care frânează selectiv roțile pentru o abordare corectă a virajelor, Active Ride Control care frânează selectiv roțile pentru un confort sporit în zonele denivelate și Active Engine Brake care suplimentează efectul frânei de motor la oprire sau în alte situații în care este necesară.

 

DESIGN

Punctând prin platforma modulară Renault-Nissan pe care este construit, Qashqai vine cu o masă redusă cu 40 kg față de generația anterioară, deși dimensiunile sale au crescut și dotările pe care le-a primit sunt numeroase.

Ca un produs dedicat în special pieței europene, Qashqai a beneficiat alături de alte câteva modele de onoarea înființării segmentului crossover. În prezent este disponibil într-un singur tip de caroserie, cel cu 5 locuri, generația anterioară având și o versiune cu 7 locuri denumită sugestiv Qashqai+2.

Modelul produs în Anglia beneficiază de o zonă frontală agresivă și înălțată, cu un unghi de atac de 18 grade, care poate parcurge cu ușurință și zone fără asfalt. Garda la sol de 18 cm vă garantează o perspectivă bună asupra traficului cotidian, completând cu succes poziția înaltă la volan și generând o impresie de masivitate și siguranță, sentiment care se regăsește pe lista dorințelor celor care aleg un model din acest segment.

Zona posterioară este dominată de blocurile optice supradimensionate cu tehnologie LED, având totodată o formă fluidă și aerodinamică, cu plafonul coborât vizibil către spate, sugerând ideea unui dinamism sporit.

Modelul japonez plusează și la capitolul aerodinamică, având un coeficient de 0,32, care a necesitat pentru a fi atins, dotări precum eleronul spate, podea îmbunătățită din punct de vedere al formei sale și cel mai important este sistemul activ al grilei frontale, care blochează fluxul de aer ce intră către radiator la viteze de peste 30 km/h, deschizându-se doar dacă motor are nevoie de răcire, montat standard pe modelele diesel cu transmisie manuală.

Qashqai este unul dintre modelele care au reușit să înglobeze elementele tehnologice cu mai multă grijă și cu o dorință de a nu strica aspectul exterior. Astfel, senzorul radar pentru sistemele Safety Shield a fost încorporat estetic în spatele barei de protecție, fără a afecta design-ul grilei frontale.

Cea de-a doua generație este cu 49 mm mai lungă față de anterioara, crescând în același timp și lățimea cu 20 mm, iar înălțimea a beneficiat de o scădere cu 15 mm, toate aceste aspecte care țin de redimensionarea exterioară contribuind la o alură mai sportivă și o manevrabilitate mai bună, altăuri de spațiul interior mai generos.

Silueta sa echilibrată și aerodinamică beneficiază de un aspect premium grație numeroaselor elemente cromate, a liniilor elegante și nu în ultimul rând a dotărilor regăsite la exterior, păstrând în același timp postura clasică a lui Qashqai, fiind ușor de recunoscut în trafic.

Lungime Lățime Înălțime Ampatament
Nissan Qashqai 4377 1806 1590 2646
Kia Sportage 4480 1855 1635 2670
Jeep Renegade 4236 1805 1667 2570
Suzuki SX-4 4300 1785 1580 2600
Opel Mokka 4278 1777 1658 2555
Mitrusbishi ASX 4295 1770 1615 2670
Toyota RAV4 4605 1845 1675 2660
Ford Kuga 4443 1842 1677 2690
Renault Kadjar 4449 1836 1607 2646
Hyundai Tucson 4475 1850 1655 2670
Volkswagen Tiguan 4486 1839 1651 2677

 

INTERIOR

Habitaclul este garnisit cu materiale calitative și plăcute la atingere, plasticul dur și materialele ieftine au ieșit din scenă odată cu această generație. Scaunele din față sunt foarte confortabile, în timp ce locurile din spate beneficiază de mult spațiu la picioare, aspect în care vechea generație nu excela deloc, ba chiar avea o mare problemă la acest capitol. Bancheta din spate poate găzdui 3 persoane în condiții de confort, fără a neglija deloc nici aspectul funcționalității, aceștia având la dispoziție numeroase spații pentru depozitare situate în buzunarele de pe spătarele scaunelor din față, în zona din spatele cotierei, în uși sau în cotiera centrală pentru locurile din spate.

Insonorizarea habitaclului a fost unul dintre punctele principale care au făcut obiectul perfecționării acestei generații, acum sunetul produs de vânt, de anvelope sau de motor fiind resimțit foarte puțin de către pasageri, un zgomot puțin deranjant intervenind doar la viteze de autostradă atunci când bate vântul. Trecerea prin zone cu asfalt rugos, pietriș sau apă sunt acum percepute mai puțin la nivel auditiv, pasajele roților având parte și ele de o insonorizare mai bine realizată.

Chiar dacă interiorul păstrează o notă de sobrietate specifică modelelor japoneze, datorită nuanțelor închise care s-au folosit, nivelul de funcționalitate este menținut la un nivel ridicat.

Sentimentul de control și intuitivitatea sunt punctele forte ale interiorului modelului japonez, toate comenzile necesare fiind poziționate în zone cheie din care se pot accesa ușor și mai ales se pot memora ușor, pentru o folosire fără a fi nevoie de mutarea privirii de la drum.

Cu această generație, dotările tehnologice au primit noi valențe, în timp ce soluțiile practice specifice unui crossover au fost păstrate pentru a garanta o călătorie plăcută tuturor pasagerilor. Toate setările importante și datele din computerul de bord sunt afișate pe un display color situat în mijlocul instrumentarului de bord, controlat cu ajutorul comenzilor aflate pe volan.

Pentru un plus de funcționalitate în cazul locurilor din spate, cei de la Nissan au decis să reproiecteze deschiderea ușilor, care acum facilitează urcarea sau coborârea într-un mod mai confortabil.

Portbagajul vine cu o valoare potrivită unei familii tinere care își dorește spațiu pentru transportul obiectelor personale în cazul călătoriilor sau pentru atunci când planifică o sesiune de cumpărături pentru toată luna. Acesta afișează o valoare de 439 litri cu scaunele din spate în poziție normală, cu 29 litri mai mult față de generația anterioară. Spațiul de încărcare a fost și el mărit, hayonul se deschide în cazul generației actuale cu 15 cm mai mult și este completat de către podeaua dublă, cu rol în maximizarea spațiului pentru bagaje, în obținerea unei podele plate continuate de către bancheta spate rabatată sau prin compartimentarea inteligentă a spațiului în vedere transportării unor obiecte mai mici și care ar putea să se miște în timpul mersului, precum cumpărăturile de la supermaket.

Clasicul sistem de iluminare ambientală pe care îl regăsim pe multe modele actuale se rezumă doar la zona din jurul schimbătorului de viteze, folosind o lumină portocalie plăcută privirii, care se poate regla din punctul de vedere al intensității sau se poate opri complet, totul la dorința șoferului.

 

TEHNOLOGIE

Qashqai este unul dintre modelele care stau foarte bine la capitolul acesta, având numeroase dotări întâlnite până acum pe automobile din segmentele superioare.

Începem prin prezentarea sistemului Traffic Sign Recognition care citește automat toate indicatoarele de limitare a vitezei pe care le întâlnește, folosindu-se de camera video frontală din spatele oglinzii retrovizoare. Un alt sistem interesant este Moving Object Detection care funcționează atunci când este cuplat marșarierul și este activă camera din spate, generând un sunet și marcând pe display zona în care a fost detectat un obiect în mișcare, fiind foarte util la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, atunci când pietonii sau alte vehicule sunt mai greu de urmărit.

Funcția High Beam Assist se folosește tot de camera video montată în spatele oglinzii centrale și aprinde automat faza lungă atunci când nu există alte automobile în față, oprind-o atunci când este cazul.

Intelligent Parking Assist poate efectua manevrele necesare parcării, șoferul fiind nevoit doar să controleze deplasarea. Sistemul funcționează dacă dimensiunea locului de parcare este cu minim 80 cm mai mare față de lungimea mașinii.

Capitolului infotainment nu avem ce să-i reproșăm, sistemul Nissan Connect cu display touchscreen de 7 inch integrat în consola centrală dovedindu-se foarte intuitiv și funcțional. Display-ul color TFT de 5 inch situat între cadranele de bord poate fi setat să afișeze una dintre cele 12 funcții, având posibilitatea de personalizare. Acesta poate afișa informaţii şi notificări referitoare la viteza medie şi curentă, consumul de combustibil, instrucţiuni de navigaţie atunci când este setată o destinație sau busola în restul timpului, conţinut audio, ultimul indicatoar rutier recunoscut, informații despre sistemele Nissan Safety Shield sau Nissan Chassis Control, recomandări de şofat economic, precum şi valori ale presiunii din pneuri şi setări ale distribuţiei cuplului în modul 4WD.

 

SIGURANTA

Nissan Qashqai a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2014, cu un punctaj de 88% pentru ocupanţii adulţi, 83% pentru copii, 69% pentru protecţia pietonilor şi 79% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină pentru cap în față și spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) cu sistem pentru distribuția electronică a forței de frânare (EBD) și asistență la frânare, program electronic de stabilitate (ESP) și asistență la pornirea în pantă (HSA).

Sistemul Forward Emergency Braking avertizează șoferul în cazul unui risc de coliziune cu vehiculul din față, Blind Spot Monitoring avertizează printr-o pictogramă situată în oglinzile laterale dacă se apropie un vehicul, iar în cazul semnalizării intenției de a schimba banda și în eventualitatea apropierii unui alt vehicul se va emite și un semnal sonor, iar pictograma se va aprinde intermitent pentru a sesiza pericolul.

Funcția Lane Departure Warning detectează dacă vehiculul părăsește banda de rulare fără a semnaliza corespunzător această manevră și avertizează șoferul pentru a corecta traiectoria dacă acest lucru s-a întâmplat în mod involuntar.

 

CALITATE-PRET

Nissan Qashqai pornește în România de la 18.230 Euro inclusiv TVA pentru versiunea Visia cu motorizarea pe benzină 1,2 DIG-T cu 115 CP și cutie de viteze manuală în 6 trepte. Modelul testat costă în standard 22.070 Euro, dar dispune de pachetul Connect adăugat, singura dotare opțională pe care o poate primi acest nivel de echipare și ajunge să coste nu mai puțin de 23.120 Euro inclusiv TVA, un preț foarte corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune. Raportul calitate-preț impus de către producătorul cu origini japoneze este unul foarte bun, lucru resimțit și în vânzările acestui model.

Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său. Qashqai poate fi privit ca un companion perfect atât în stresantul mediu urban, cât și atunci când treceți de granițele urbane și ajungeți pe drumuri de viteză sau virajate.

Nissan Qashqai este în esență un hatchback de familie cu veleități de SUV, care ar fi putut deveni o rețetă pentru un dezastru în segmentul său, însă cei de la Nissan au reușit să combine calitățile celor două tipuri de vehicule astfel încât să rezulte un produs final foarte reușit, cu o cotă de piață foarte bună. Modelul se află pe primul loc în vânzările SUV-urilor de clasă medie din anul 2016 pe continentul european, cu un total de 233.496 unități comercializate, fiind urmat la o distanță relativ mare de Volkswagen Tiguan cu 178.333 unități și Hyundai Tucson cu 147.072 unități.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2868 :: 17.08MB