No SSO cookie

Renault Megane IV dCi 130 MT6

voteaza
(0/ 0)
Cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Renault Megane IV dCi 130 MT6

Renault Megane este succesorul modelului Renault 19, prima generație a fost lansată în anul 1995, iar ce-a de-a doua generaţie a fost cea care a avut cele mai mari vânzări la nivel mondial, inclusiv în ţara noastră. De atunci și până acum au fost vândute la nivel mondial peste 6,5 milioane de unități. Lansată în anul 2002, generația Megane II a primit premiul „Mașina Anului în Europa“  în 2013 și a acumulat un binemeritat scor de 5 stele la testele EuroNCAP, fiind atunci primul autoturism compact care a reușit acest punctaj. Megane II a oferit în acea vreme tehnologii interesante: pornirea motorului cu ajutorul unui buton, plafonul panoramic vitrat şi altele. Megane a beneficiat de un facelift în 2006, iar în 2008 a fost lansată a treia generaţie.

Cea de-a patra generație, actuala, a fost lansată în anul 2015 la Salonul Auto de la Frankfurt, cu vânzări care au început la nivel mondial în iulie 2016. Acesta utilizează platforma CMF-CD dezvoltată de Renault și Nissan. Abrevierea de CMF provine de la Common Module Family și se regăsește pe modele precum Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Nissan Pulsar, Renault Espace V, Renault Kadjar, Renault Talisman, Renault Koleos II și Renault Scenic IV.

Versiunea estate (Megane Sports Tourer) a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva din 2016, iar versiunea sedan a fost prezentată în luna iulie a lui 2016.

Faptul că oficialii Renault au decis să aplice câteva modificări de ordin tehnic și estetic este lesne de înțeles, având în vedere că Megane se află într-un segment extrem de concurențial atât la nivel mondial cât și în țara noastră. Fără acest facelift nu ar fi rezistat concurenței care lansează des generații noi de modele.

Am testat un Renault Megane în echiparea Intens, cu motorizarea dCi de 130 CP și transmisie manuală în 6 trepte.

 

MOTOR

În prezent Megane poate fi achiziționat cu unul dintre cele 6 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizările pe benzină Sce 115, Energy TCe 130 sau vârful de gamă GT 205 EDC. Fanii motorizărilor diesel au o gamă tot cu 3 unități disponibile pentru a putea face o alegere în această privință, unde pot selecta dintre motorizările Energy dCi 90, Energy dCi 110 în variantă cu transmisie manuală sau EDC și Energy dCi 130.

Noi am testat motorizarea Energy dCi 130, care vine cu o cilindree de 1.598 cmc și 130 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul generos de 320 Nm își face simțită prezența la 1.750 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, având în vedere că are de pus în mișcare o masă destul de mică de 1.393 kg, oferă resurse foarte bune de putere la aproape orice turație și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 104 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes.
Motorul dCi pe care l-am testat ne-a demonstrat faptul că toate calitățile sale îl fac o alegere potrivită comparativ cu unul pe benzină, impresia generală fiind a unui propulsor rafinat și care oferă resurse de putere bine dozate în fiecare moment al funcționării sale, totul cu un consum redus de carburant și un zgomot redus. Acesta poate fi extrem de potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde cuplul generos și etajarea corectă a cutiei de viteze se remarcă ca aspecte pozitive, cât și în zonele extraurbane, acolo unde oferă un răspuns dinamic foarte bun în toate situațiile unor depășiri.

Cutia de viteze manuală cu 6 trepte poate fi definită ca fiind foarte rafinată, având o cursă foarte scurtă a schimbătorului și o timonerie precisă.

 

COMPORTAMENT

Chiar dacă cei de la Renault au prioritizat confortul și rafinamentul, dinamica în timpul rulării este foarte bună, comportamentul său fiind aproape neutru pe viraje. Acesta nu este singurul lucru îmbucurător descoperit în timpul testului nostru, nivelul impresionant de redus al zgomotului în habitaclu fiind un alt punct în care Megane excelează.

Transmisia manuală este precisă și are o cursă un pic prea lungă, iar cu treapta a 6-a scurtă înseamnă că nu veți avea nevoie foarte des de retrogradări atunci când rulați pe autostradă. Suspensia este proiectată foarte bine din punctul de vedere al confortului versus dinamica la rulare, astfel că la viteze mici denivelările sunt bine filtrate și chiar la viteze mari beneficiază de o suplețe aparte în abordarea gropilor sau altor imperfecțiuni ale drumului. Este de asemenea stabil la viteze de autostradă, acolo unde este ajutat și de garda la sol redusă care îi conferă un comportament bun.

Versiunea testată de către noi este echipată în standard cu sistemul Muli-Sense, care vă oferă posibilitatea modificării comportamentului autoturismului prin simpla selectare a modului de rulare dorit în cadrul sistemului de infotainment. Sunt disponibile cinci moduri de setare a diferiților parametrii care se pot configura: Eco, Neutral, Comfort, Sport și Personal.

Sistemul Multi-Sense modifică parametrii de reactivitate ai motorului, schimbarea treptelor de viteză în cazul cutiei de viteze automată, manevrabilitatea prin modificarea direcției, sunetul motorului prin sintetizare în habitaclu, reactivitatea sistemului 4CONTROL la versiunea GT și ambianţa de la bord, mai exact scaunul pentru șofer cu funcția de masaj, nuanţa iluminatului interior, informațiile afișate și culoarea instrumentelor de la bord.

Masa de 1.393 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în fix 10 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 199 km/h.

Cei de la Renault declară un consum mediu de 4,0 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 5,7 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție mai mare în mediul extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul Comfort și aerul condiționat setat pe AUTO. Consumul real din mediul urban este în jurul valorii de 8,0 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat, în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO și a setărilor Comfort în cadrul Multi-Sense. În extraurban am reușit să obținem un consum de 4,5 l /100 km la o rulare relaxată cu viteza maximă de 100 km/h, fără depășiri și având modul Eco activat.

Puntea din față beneficiază de o suspensie MacPherson în timp ce puntea spate utilizează o soluție cu bară de torsiune, în timp ce frânele beneficiază de discuri în cazul ambelor punți.

Direcția este ușoară, ceea ce înseamnă un comportament foarte bun în oraș, dar în modul Confort nu este potrivită unei rulări dinamice, cel mai potrivit în acest caz fiind modul Sport dar care oferă o cantitate mai redusă de feedback și o senzație amplificată de direcție artificială.

În concluzie putem afirma că rafinamentul lui Megane este impresionant și că veți obține călătorii confortabile atât în mediul urban cât mai ales în afara orașelor.

 

DESIGN

Cea de-a patra generație a lui Megane înglobează cel mai recent limbaj de design, care se regăsește și pe Clio IV, Captur, Espace V și Talisman. La capitolul aspect exterior se poate observa cu ochiul liber faptul că modelul actual este mai mare și are o gardă la sol mai redusă față de generația anterioară. Catalogat pe scurt, Megane poate fi privit ca un model cu un design dinamic dar foarte elegant, reușind să se diferențieze foarte ușor de modelele concurente din segment, proporțiile sale masive alături de identitatea luminoasă modernă ajutându-l să obțină un aspect tineresc și bine privit de către majoritatea pasionaților auto.

Privit în ansamblu, Megane se evidențiază prin liniile elegante și bine definite, cu un design inconfundabil al părții frontale, acolo unde luminile de zi cu LED în forma literei C formează o semnătură luminoasă inedită în timpul rulării, accentuând caracterul ușor sportiv al modelului.

Partea posterioară nu a fost nici ea neglijată din punctul de vedere al designului sofisticat, pentru că acolo putem regăsi blocurile optice full LED care creează un efect 3D și care datorită dimensionării foarte generoase contribuie atât la creșterea percepției de lățime mare a mașinii cât și la o funcționalitate sporită.

Acesta adpotă ADN-ul de design al francezilor prin zonele laterale sculptate într-un mod distinctiv, care par a fi „umflate” și prin zona frontală distinctivă care încorporează noua identitate de brand a mărcii, inclusiv logo-ul supradimensionat poziționat în centrul calandrului.

Față de Megane 3, înălțimea mai mică cu 25 mm în zona frontală, ecartamentul față mărit cu 47 mm, cel spate mărit cu 39 mm și ampatamentul mărit cu 28 mm alături de consolele scurte îi conferă modelului o ținută de drum foarte bună, aceste elemente contopindu-se perfect în imaginea siluetei sportive percepută la exterior.

Cu o lungime de 4.359 mm, Megane este mai lung față de mulți concurenți ai săi, mai exact Toyota Auris (4.275 mm), Volkswagen Golf (4.349 mm), Kia Cee’d (4.310 mm), Hyundai i30 (4.340 mm), Ford Focus (4.358 mm), Citroen C4 (4.329 mm) și Peugeot 308 (4.253 mm), dar este mai scurt față de Opel Astra (4.370 mm), Nissan Pulsar (4.387 mm), Mazda 3 (4.470 mm) și Seat Leon (4.549 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.814 mm și în acest caz se situează tot undeva la mijlocul clasamentului față de concurenții săi, depășind Toyota Auris (1.760 mm), Volkswagen Golf (1.799 mm), Kia Cee’d (1.780 mm), Citroen C4 (1.789 mm), Nissan Pulsar (1.768 mm), Mazda 3 (1.795 mm), Peugeot 308 (1.804 mm) și Hyundai i30 (1.795 mm), dar afișând valori inferioare față de Opel Astra (1.871 mm), Ford Focus (1.823 mm) și Seat Leon (1.816 mm).

Înălțimea sa de 1.447 mm este cea mai mică comparativ cu principalii săi rivali, lucru lesne de înțeles având în vedere că este una dintre cele mai sportive hatcback-uri disponibile pe piață. Putem observa valori superioare când îl comparăm cu Mazda 3 (1.465 mm), Toyota Auris (1.460 mm), Ford Focus (1.484 mm), Kia Cee’d (1.470 mm), Hyundai i30 (1.455 mm), Opel Astra (1.485 mm), Citroen C4 (1.489 mm), Volkswagen Golf (1.452 mm), Nissan Pulsar (1.520 mm), Seat Leon (1.454 mm) și Peugeot 308 (1.457 mm).

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.669 mm, modelul francez se află aproape în fruntea clasamentului, fiind inferior față de Nissan Pulsar (2.700 mm) și Mazda 3 (2.700 mm), dar superior față de restul modelelor: Toyota Auris (2.600 mm), Ford Focus (2.648 mm), Volkswagen Golf (2.637 mm), Kia Cee’d (2.650 mm), Hyundai i30 (2.650 mm), Opel Astra (2.662 mm), Citroen C4 (2.608 mm), Seat Leon (2.636 mm) și Peugeot 308 (2.620 mm).

 

INTERIOR

Impresia generală pe care am avut-o încă de la primul contact și care s-a menținut pe parcursul întregului test este că interiorul beneficiază de o finisare foarte bună, cu materiale moi și plăcute la atingere în partea superioară a bordului și un iluminat interior foarte plăcut pe timpul nopții, instrumentarul de bord complet digital aplicând încă o notă de modernism habitaclului.

Layout-ul întregului bord este inteligent conceput astfel încât toate comenzile necesare în timpul rulării să fie la îndemâna șoferului, simțind însă nevoia ca partea centrală să fie orientată către șofer precum în cazul modelelor Volvo. La un prim contact poate părea ușor frustrant modul de selectare al diferitelor comenzi precum viteza ventilatorului sau distribuția aerului, pentru reglarea cărora suntem nevoiți să închidem sistemul de navigație sau funcțiile pentru divertisment. Pentru reglarea temperaturii există însă și comutatoare fizice. Un alt aspect mai puțin plăcut este finisarea zonei laterale a display-ului central cu o suprafață negru mat care acumulează toate amprentele celor care o ating, acest lucru fiind neputând fi evitat pentru că tot acolo se regăsesc și câteva comenzi tactile importante ale sistemului de infotainment.

Vizibilitatea exterioară este bună, cea înspre față datorită montanților A cu o suprafață mică, însă partea din spate nu ne-a surprins în timpul testului cu o configurație de invidiat. Montanții C destul de groși ocupă o mare parte a zonei necesare în timpul manevrelor de ieșire cu spatele dintr-o parcare, spre exemplu, acolo fiind ajutați de către camera pentru marșarier cu unghi larg, care s-a dovedit foarte utilă, senzorii de parcare ajutând și ei în cazul parcărilor laterale, pentru că bara din spate are o formă ușor proeminentă și este mai greu de estimat limita până la care se poate merge.

Portbagajul modelului francez are în standard un volum de 434 litri, până la linia centurilor de siguranță, iar acest lucru se traduce printr-un spațiu foarte bun pentru segmentul său, mai ales datorită faptului că suprafața de acces este una foarte generoasă, marginea inferioară poziționată jos și zonele laterale largi contribuind la acest aspect.

Chiar dacă nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 434 litri  îl poziționează pe locul 2 în segment la acest capitol, valoarea sa fiind superioară față de modele precum Ford Focus (363 litri), Volkswagen Golf (380 litri), Kia Cee’d (380 litri), Hyundai i30 (395 litri), Opel Astra (370 litri), Citroen C4 (380 litri), Toyota Auris (360 litri), Nissan Pulsar (385 litri), Mazda 3 (364 litri) și Seat Leon (341 litri). O valoare superioară găsim doar la Peugeot 308 (470 litri).

 

TEHNOLOGIE

Capitolul tehnologic este unul la care modelul francez merită lăudat, în primul rând datorită sistemului audio BOSE care se poate monta opțional, configurat special pentru habitaclul lui Megane. Difuzorul montat în partea centrală a bordului este completat de alte 8 difuzoare în tot interiorul și un subwoofer în portbagaj.

Sistemul de infotainment disponibil standard este R-LINK 2 și beneficiază de un display central multitouch foarte generos de 7 inch, conectivitate la internet și aplicații dedicate. Opțional se poate monta un sistem de infotainment cu display de 8,7 inch, care vine la pachet cu sistemul audio BOSE. Întreg modul de operare este unul intuitiv, incluzând aici și comenzile tactile prezente pe lateralele display-ului, care au un minus în cazul necesității folosirii lor în timpul condusului, pentru că veți fi nevoiți să vă mutați privirea de la drum pentru a le accesa.

Aplicațiile disponibile sunt cele de e-mail, R-LINK Tweet, Renault Asistență și cea pentru prognoza meteo. Puteți descărca alte aplicații din magazinul dedicat, R-LINK Store. Sistemul R-LINK 2 permite configurarea Multi-Sense, a sistemelor de condus și de asistență.

O altă dotare ce merită menționată la acest capitol este tabloul de bord complet digital cu afișaj TFT de 7 inch, personalizabil în funcție de modul ales pentru condus și care poate îngloba diverse informații utile selectate individual.

Bluetooth și sistemul digital pentru radio sunt disponibile standard, însă nu este disponibil nici măcar opțional un sistem de afișare a conținutului de pe telefon în cadrul display-ului central, precum Apple Car Play sau Android Auto.

Display-ul de 8,7 inch în format portrait este unul dintre cele mai funcționale din acest segment, având pare și de comenzi multitouch precum zoom-ul realizat prin mișcarea a două degete în același timp, precum un smartphone sau o tabletă.

Comenzile audio din spatele volanului, mai exact satelitul de comandă deja clasic pentru fanii Renault, facilitează preluarea apelurilor telefonice fără niciun efort, în timp ce funcția de recunoaștere vocală permite apelarea telefonica sau setarea unei destinații pentru sistemul de navigație.

 

SIGURANTA

Renault Megane a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015, cu un punctaj de 88% pentru ocupanţii adulţi, 87% pentru copii, 71% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) cu sistem de asistență la frânarea de urgență (AFU), program electronic de stabilitate (ESP) și asistență la pornirea în pantă (HSA).

Sistemul LED de iluminare frontală adaptivă Pure Vision sporeşte siguranţa, în special în condiţii de vizibilitate redusă sau atunci când este întuneric. Tempomatul adaptiv menţine viteza selectată în timpul deplasării cu viteză de croazieră, dar reglează automat viteza în funcţie de condiţiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distanţe de siguranță presetate faţă de autovehiculul din faţă.

Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie identifică mai multe tipuri de semne de circulaţie utilizate în formatul standard UE. Dacă este depășită limita de viteză legală sunteți avertizat atât prin afișajul de pe panoul de bord, cât și pe head-up display, dacă este montat.

Prezența unui alt vehicul în unghiul mort este afișată prin aprinderea unui martor în oglinda laterală respectivă.

 

CALITATE-PRET

Renault Megane pornește în România de la 14.700 Euro, inclusiv TVA pentru versiunea Life cu motorizarea pe benzină SCe cu 115 CP și cutie de viteze manuală în 5 trepte. Modelul testat costă în standard 20.300 Euro, dar dispune de câteva opționale adăugate și ajunge să coste nu mai puțin de 23.890 Euro inclusiv TVA, un preț foarte corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune.

Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță pe care v-ați aștepta să le vedeți pe modele mult mai scumpe.

Renault Megane IV vine cu îmbunătățiri majore față de generația anterioară, devenind astfel un hatchback de familie echipat foarte bine, confortabil și practic în toate aspectele. Rafinatul motor dCi cu ai săi 130 CP este foarte potrivit pentru acest model, în timp ce nivelul de echipare de top Intens vine cu tot ce vă puteți dori în materie de echipamente. Într-un segment extrem de competitiv, Megane iese în evidență prin design-ul dinamic și semnătura luminoasă specială atât în partea frontală cât și în cea posterioară.

Excelând la capitolul dotări în comparație cu rivalii săi, observăm cu ușurință faptul că francezii au pus accent pe calitate în timpul dezvoltării și putem concluziona simplu prin cuvintele designerului șef al Renault: Megane este o mașină cu o înfățișare latină și o inimă germană.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3457 :: 17.08MB