No SSO cookie

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

voteaza
(0/ 0)
Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

Yaris este un model din clasa subcompactă produs de japonezii de la Toyota încă din anul 1999, înlocuind atunci modelul Starlet. Între 1999 și 2005 acesta a purtat denumirea de Toyota Echo în mai multe țări. Numele de Yaris este derivat din „Charis”, forma de singular de la „Charites”, zeița grcească a farmecului și frumuseții.

Generația actuală, cea de-a treia, a fost comercializată începând cu anul 2011 sub denumirea de „Yaris” la nivel mondial. Cu un design inspirat de la modelul Aygo, în anul 2014 a fost prezentat un facelift al acestei generații care se vinde și în acest moment.

Vânzările Yaris în Europa au beneficiat de un trend ascendent extrem de rapid, în 2011 având o valoare de aproximativ 145.000 unități și în 2015 a depășit pragul de 200.000 unități, având o cotă de piață pentru segmentul B crescută de la 4,1 la 6,6%.

Am testat un Yaris în ediția specială Bi-Tone, echipat cu motorizarea 1,33 Dual VVT-i și transmisia automată Multidrive S de tip CVT cu 7 trepte.

 

MOTOR

În prezent Yaris poate fi achiziționat cu una dintre cele 2 motorizări pe benzină cu trei sau patru cilindri în linie, având puteri de 69 și respectiv 99 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul 1,33 Dual VVT-i cu 4 cilindri de 1,33 litri cu 99 CP, disponibili la 6.000 rpm. Cuplul de 125 Nm își face simțită prezența la 4.000 rpm, această motorizare având ca principale atuuri emisiile de CO2 scăzute și consumul mic.

Cuplat la transmisia automată tip CVT cu 7 pseudo-rapoarte și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de numai 1.050 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 114 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul viitorilor cumpărători pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții decente, totul realizându-se rapid și cu siguranță maximă, având la dispoziție padele pentru schimbarea manuală a trepelor.

Combinația dintre motorizarea pe benzină de 1,33 litri și cutia de viteze CVT este reușită, toate resursele de putere transferându-se într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare.

 

COMPORTAMENT

Toyota Yaris beneficiază de o direcție extrem de ușoară care o face autoturismul perfect pentru condusul urban, acolo unde manevrabilitatea este esențială. La viteze mari direcția poate părea lipsită de feedback, lucru care subliniază caracterul confortabil al mașinii și penalizează orice încercare de condus în mod dinamic.

În timpul rulării urbane suspensia poate părea ușor mai tare, cu o doză de fermitate specifică japonezilor, însă nivelul confortului este foarte bun în toate situațiile, denivelările fiind bine filtrate și stabilitatea la viteze mari și în curbe este foarte bună.

Modificările de nivel tehnic efectuate în timpul ultimului facelift al lui Yaris includ suspensia reconfigurată, îmbunătăţirea antifonării care conduce la un zgomot redus în timpul rulării la viteze mari şi câteva modificări aplicate sistemului de direcţie. Pe lângă aceste aspecte s-au modificat radical și toate motorizările existente, îmbunătățirile observându-se prin reducerea vibraţiilor în timpul staționării dar și în timpul mersului, al emisiilor de CO2 şi mai ales prin reducerea zgomotului produs în timpul funcţionării.

Cuplat la transmisia Multidrive S, motorul de 1,33 litri se simte capabil să genereze un comportament rutier bun, având o rezervă de putere suficientă în orice situație. Transmisia de tip CVT poate părea uneori lentă în schimbare și cu un timp de răspuns destul de pronunțat în cazul unui kickdown, însă o rulare calmă și confortabilă este întotdeauna încurajată de către aceasta, contribuind la aspectul ecologic și al costurilor reduse generate de carburant. În timpul testului nostru nu am fost deloc tentați să trecem transmisia în regimul manual, semn că modul automat s-a descurcat foarte bine în cazul unui condus în regim normal și confortabil, probabil în cazul unui regim sportiv s-ar fi impus această schimbare în timpul rulării.

Masa de 1.050 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 12,6 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 175 km/h.

Cei de la Toyota declară un consum urban de 6,2 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 8,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat, în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,2 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 80-90 km/h în treapta a 7-a, anticipând foarte mult traficul și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 6,3 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 4,9 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 6,5 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind pornit aerul condiționat setat pe AUTO.

Puntea din față beneficiază de o suspensie MacPherson în timp ce puntea spate utilizează o soluție cu bară de torsiune.

 

DESIGN

Subcompacta japoneză se remarcă prin zona frontală extrem de expresivă, cu un design preluat de la fratele mai mic Aygo, litera X stilizată cu ajutorul grilei generoase garantându-vă că nu veți trecere neremarcat dacă vă aflați la volanul său. Partea frontală este completată de farurile cu un design avansat, integrate perfect în ansamblul dominat de priza de aer supradimensionată. Luminile LED încorporate, alături de jantele speciale și combinația roșu-negru întâlnită la exterior vă oferă o imagine cromatică deosebită.

De apreciat este faptul că modelul de clasă mică nu și-a pierdut identitatea vizuală de-a lungul timpului, după ce a suferit numeroase modificări ale exteriorului, liniile exteriorului fiind ușor de recunoscut, chiar dacă acesta a beneficiat de o schimbare radicală cel puțin în partea frontală, acolo unde agresivitatea și dinamismul și-au făcut loc într-un mod agreabil pe un model al acestui segment caracterizat de un design simplu de obicei.

Un autoturism foarte potrivit publicului tânăr, care din privința design-ului se contopește în totalitate cu stilul de viață al acestora, devine un accesoriu care le reprezintă personalitatea prin cromatica specială care contribuie la acest aspect.

Formele sale elegante, silueta bine definită, alături de personalitatea specială a exteriorului îi conferă un design inconfundabil, exprimând pasiune prin zona frontală diferită de celelalte modele din segmentul său și având un profil dinamic cu volume generoase.

Cu o lungime de 3.885 mm, Yaris este cel mai mic model al segmentului, fiind depășit de către Renault Clio (4.062 mm), Seat Ibiza (4.052 mm), Ford Fiesta (3.969 mm), Opel Corsa (3.999 mm), Hyundai i20 (3.940 mm), Dacia Sandero (4.057 mm), Citroen C3 (3.941 mm), Volkswagen Polo (3.970 mm), Skoda Fabia (4.000 mm), Alfa Romeo MiTo (4.063 mm), Audi A1 Sportback (3.954 mm) și Peugeot 208 (3.962 mm).

La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.695 mm și se află undeva spre finalul clasamentului, valorile superioare revenind modelelor Peugeot 208 (1.739 mm), Opel Corsa (1.746 mm), Hyundai i20 (1.710 mm), Citroen C3 (1.728 mm), Alfa Romeo MiTo (1.720 mm), Audi A1 Sportback (1.746 mm), Renault Clio (1.732 mm), Ford Fiesta (1.722 mm) și Dacia Sandero (1.733 mm), iar cele inferioare se regăsesc la Volkswagen Polo (1.682 mm), Seat Ibiza (1.693 mm) și Skoda Fabia (1.642 mm).

Față de concurenții direcți, la capitolul ampatament stă bine cu ai săi 2.510 mm, având un avantaj major față de concurenți precum Volkswagen Polo (2.470 mm), Citroen C3 (2.466 mm), Seat Ibiza (2.469 mm), Audi A1 Sportback (2.469 mm) și Skoda Fabia (2.451 mm). Este surclasat de către modele precum Opel Corsa (2.511 mm), Hyundai i20 (2.525 mm), Dacia Sandero (2.589 mm), Alfa Romeo MiTo (2.511 mm), Peugeot 208 (2.538 mm) și Renault Clio (2.589 mm).

Înălțimea lui Yaris măsoară 1.510 mm, fiind depășit în segmentul subcompact doar de către Dacia Sandero (1.523 mm) și Citroen C3 (1.524 mm), celelalte modele concurente afișând valori inferioare, respectiv Seat Ibiza (1.445 mm), Alfa Romeo MiTo (1.446 mm), Volkswagen Polo (1.462 mm), Audi A1 Sportback (1.422 mm), Renault Clio (1.448 mm), Opel Corsa (1.488 mm), Hyundai i20 (1.490 mm), Skoda Fabia (1.498 mm), Peugeot 208 (1.460 mm) și Ford Fiesta (1.495 mm).

 

INTERIOR

Autoturismul supermini încă arată bine în ceea ce privește design-ul interior deși pare un pic plictisitor, totul simțindu-se ca fiind bine construit în tradiționalul stil japonez, în tonuri sobre de gri și negru, dar funcțional și intuitiv de utilizat. Spațiul interior este bun pentru segmentul său, remarcându-se aici spațiul foarte bun disponibil în zona capului pentru pasagerii din spate, datorită acoperișului înalt.

Spațiul generos disponibil pentru locurile din spate este completat și de un lucru mai puțin plăcut la drum lung, respectiv o lipsă a spațiilor de stocare, dar care se îmbunătățește atunci când mergem către locurile din față, acolo unde torpedoul cu dimensiuni rezonabile, spațiul situat sub airbagul pasagerului, cele două spații din zona șoferului, suporturile pentru pahare și buzunarele de pe uși sunt foarte practice.

Poziția la volan este ușor înaltă, scaunele din față având un suport lateral bun care se remarcă și în timpul călătoriilor lungi, confortul pasagerilor fiind menținut la cote bune. Toate modelele Yaris vin cu un scaun pentru șofer reglabil pe înălțime, plus un volan care se reglează atât pe înălțime cât și în adâncime, pentru șoferii mai înalți aceste reglaje fiind puțin deranjante pentru că și-ar putea dori puțin mai multă flexibilitate în ceea ce privește poziția la volan.

Din punctul de vedere al vizibilității exterioare, Yaris este una dintre cele mai practice automobile din segmentul său. Cu un design conservator, acesta beneficiază de un parbriz mare, geamuri laterale cu dimensiuni generoase și o lunetă lată. Niciunul dintre montanții săi nu pune probleme la ieșirea din parcări sau la intrarea într-o intersecție și oricum Yaris beneficiază de o cameră pentru marșarier care facilitează manevrele de parcare.

Modelul testat include printre altele și un nou sistem de infotainment cu touch-screen, radio DAB și conectivitate Bluetooth. Display-ul central generos facilitează afișarea imaginilor de la camera pentru marșarier și este clar și ușor de utilizat.

Portbagajul lui Yaris este nu este nici unul dintre cele mai mari din segment dar nici cel mai mic, cu 286 litri disponibili putând transporta mai multe bagaje față de concurenți precum Volkswagen Polo (280 litri), Alfa Romeo MiTo (270 litri), Opel Corsa (285 litri), Audi A1 Sportback (270 litri). Are un volum mai mic față de Dacia Sandero (320 litri), Seat Ibiza (292 litri), Hyundai i20 (295 litri), Skoda Fabia (330 litri), Renault Clio (300 litri), Ford Fiesta (295 litri), Citroen C3 (300 litri) și Peugeot 208 (311 litri). Încărcarea obiectelor mari sau având forme neregulate este foarte ușoară, hayonul cu deschidere largă facilitând acest aspect.

Privit în ansamblu, interiorul se pare că a primit modificări importante care vizează îmbunătățirea confortului la bord, iar eforturile japonezilor s-au concentrat în special asupra calității materialelor care, atât în privința aspectului cât și al modului în care se simt, s-au modificat semnificativ în comparație cu generația anterioară.

 

TEHNOLOGIE

Principala modificare a modelului actual o reprezintă instalarea celei mai recente versiuni a Toyota Touch 2, sistemul de infotainment al celor de la Toyota. Acesta vine cu un display central integrat în planșa de bord cu dimensiunea de 7 inch și a fost montat pe Yaris după ce a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din 2016, iar principalele caracteristici sunt ecranul principal reproiectat și accesul simplificat la portalul online My Toyota.

Pachetul de navigație prin satelit a fost inclus într-o singură variantă a unei dotări opționale ce poate fi achiziționată, respectiv Toyota Touch 2 with Go, cu avantajul suplimentar al celor trei ani de update-uri gratuite pentru hărți și domeniul conectivității. Acest termen poate fi prelungit cu încă doi ani la cererea clientului. Sistemul menționat anterior oferă călătorii care pot fi planificate până în cel mai mic detaliu, oferind  în funcție de țară și zonă informații recente asupra fluxului de trafic, vreme, prețuri ale combustibilului, disponibilitatea locurilor de parcare și alte informații utile. Sistemul poate fi conectat la numeroase servicii precum Google Search, Google Streetview, Aupeo!, Aha sau Twitter.

Versiunea testată de către noi vine cu acest sistem de infotainment cu touch-screen care reduce numărul butoanelor de pe bord, este ușor de utilizat și are parte de meniuri simple și pictograme clare, chiar dacă dimensiunile sale nu sunt foarte mari. În timpul utilizării noastre s-a dovedit un pic lent pentru navigarea printre meniuri și puțin dificil de urmărit informațiile în cazul unei lumini puternice precum soarele care bate direct în zona acestuia.

 

SIGURANTA

Capitolul siguranță este unul unde nu avem ce să-i reproșăm modelului japonez, aici fiind distins cu 5 stele de către EuroNCAP în anul 2011. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 89%, respectiv 81%. Pentru siguranţa pietonilor procentul acordat a fost de 60%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 86%. Modelul actual încă nu a fost testat de către cei de la EuroNCAP, însă credem că ar fi obținut cel puțin aceleași rezultate, având în vedere că a existat întotdeauna o îmbunătățire la capitolul siguranță.

În standard sunt disponibile 7 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag), airbag-uri laterale față și airbag pentru genunchi în cazul șoferului.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt sistemul pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), sistemul de distribuție electronică a forței de frânare (EBD), sistemul de asistență la frânarea de urgență (BA), sistemul de control al stabilității (VSC) și controlul dinamic al tracțiunii (TRC).

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Toyota Yaris este de 11.031 Euro inclusiv TVA pentru motorizarea 1.0 pe benzină, cu transmisie manuală în 5 trepte, în echiparea Terra. Versiunea BiTone pe care am testat-o este disponibilă doar în versiune hibridă sau împreună cu motorizarea 1,33 Dual VVT-i și transmisia automată Multidrive S, versiune testată de către noi, care costă 18.253 Euro inclusiv TVA.

Modelul supermini Toyota Yaris a stat mult timp în umbra rivalilor precum Ford Fiesta sau Volkswagen Polo, însă cu această generație japonezii au dovedit că prin modificarea în bine a experienței de condus și prin dotarea interiorului cu materiale mai calitative și mai bine finisate vor să atragă de partea lor o cotă de piață crescută în acest segment.

Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc. Cu această nouă înfățișare, după prezentarea oficială Yaris a stârnit un interes major din partea clienților, fiind complet diferit față de modelele concurente. Încercarea celor de la Toyota de a face prin Yaris un apel la publicul tânăr, combinat cu schemele de culori elegante, a făcut cu siguranță diferența în segmentul foarte competitiv în care se află.

Raportul calitate-preț, spațiul generos în interior și calitatea construcției atât în exterior cât și în interior vor face ca Yaris să câștige o bună parte din vânzări chiar și în Europa, cei de la Toyota alocând resurse semnificative pentru relansarea acestui model.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3657 :: 13.91MB