No SSO cookie

Mercedes-Benz C 200 Coupe

voteaza
(0/ 0)
Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz C 200 Coupe

În gama celor de la Mercedes-Benz există un model care de-a lungul timpului s-a remarcat ca fiind cel mai bine vândut al producătorului german, care a primit în 2014 o nouă generație, cu numele de cod W205. Este vorba despre Clasa C, model supranumit și ”Baby S-Class”, care generează volume impresionante de vânzări în segmentul premium al clasei medii, având toate atuurile necesare pentru acest succes.

Introdusă în 1993 ca înlocuitor pentru modelul 190 (W201), Clasa C a fost cel mai mic model din gama Mercedes-Benz până la prezentarea Clasei A din 1997. Este construit în principal în fabricile din  Sindelfingen și Bremen, Germania. Primul model Clasa C sedan (W202) a fost produs la 1 iunie 1993, în timp ce primul autoturism din cea de-a doua generație (W203) a ieșit de pe linia de asamblare pe data de 18 iulie 2000. Clasa C a primit  tracțiunea integrală 4Matic din anul 2002. Cea de-a treia generație s-a lansat în 2007, iar generația actuală (W205) a fost prezentată oficial publicului pe 16 decembrie 2013 la Salonul Auto de la Detroit, iar producția sa a început pe data de 4 februarie 2014 în fabrica din Bremen.

Versiunea Coupe a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2015, design-ul exterior bazându-se în mare parte pe acela al Clasei C Sedan. Cele două modele împărtășesc aceeași zonă frontală, în timp ce partea posterioară urmează îndeaproape design-ul modelului S Coupe.

Am testat versiunea C 200 Coupe, echipată cu motorul pe benzină de 2,0 litri și 184 CP, transmisie automată 7G-TRONIC PLUS și tracțiune spate, vopsită în culoarea metalizată designo roșu Hyacinth, cu piele alb Porcelain și o listă lungă a dotărilor opționale.

 

MOTOR

Performanţa modelului C Coupe este asigurată de numeroase motorizări atât pe benzină cât și diesel, toate oferind standard funcţia ECO start/stop. În prezent, sunt disponibile 7 motorizări: două diesel sub indicativele C 220 d / C 250 d şi cinci pe benzină, respectiv C 180 / C 200 / C 250 / C 300 / C 400. Toate motorizările sunt în conformitate cu normele de emisii poluante Euro 6.

Motorizarea testată este cea pe benzină în 4 cilindri, cu indicativul 200, care se traduce într-o cilindree de 1.991 cmc și oferă 184 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 300 Nm disponibil pe o plajă foarte largă între 1.200 şi 4.000 rpm. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind între 129 și 140 g/km.

Putem spune faptul că motorul de 2,0 litri pe benzină este potrivit atât deplasărilor urbane cât și extraurbane, având valori foarte bune de cuplu disponibile pe o plajă foarte largă și începând de la turaţii joase, alături de un consum redus și un mod de rulare rafinat și silențios. În cazul reprizelor la viteze mai mari, în extraurban, s-a dovedit a fi foarte potrivit acest C 200 Coupe. Combinaţia dintre motorul de 2,0 litri şi cutia de viteze cu dublu ambreiaj 7G-TRONIC PLUS este extrem de reuşită, toată puterea transferându-se perfect către şosea chiar dacă vorbim de o tracțiune pe puntea din spate, schimbările de trepte fiind aproape insesizabile şi consumul fiind foarte bine menţinut la valori reduse.

 

COMPORTAMENT

Suspensia modelului C Coupe este unul dintre punctele importante care contribuie atât la o dinamică remarcabilă cât și la un confort exemplar, așa cum suntem obișnuiți în orice model al producătorului din Stuttgart. Aceasta oferă un nivel ridicat de confort chiar și pe drumurile românești, cu un zgomot redus în funcționare și un nivel redus de vibrații, asigurând baza condusului dinamic, atât de necesar pentru a genera plăcerea de condus specifică modelelor Mercedes-Benz. Acesta poate primi ca opțional suspensia pneumatică AIRMATIC pentru ambele punți. Amortizoarele controlate electronic și ajustabile în mod continuu asigură caracteristici de ruliu reduse și oferă șoferului posibilitatea de a își optimiza stilul de condus prin selectarea modului dorit de condus: confortabil, sportiv sau economic.

Construcția ușoară vine cu rolul de a reduce greutatea și alături de aerodinamica excelentă și motoarele eficiente contribuie la o pefromanță specifică modelelor din acest segment. O nouă punte față cu 4 brațe, care înlocuiește vechea punte de tip McPherson, joacă un rol important în livrarea unor caracteristici sportive de condus. Acest lucru îmbunătățește atât confortul pasagerilor cât și dinamica la rulare, conceptul germanilor decuplând ansamblul arc-amortizor de prinderea centrală a roții, acesta fiind ancorat în partea sa inferioară de un braț transversal. Astfel roata nu este prinsă direct de ansamblul arc-amortizor, ci de unul din cele 4 brațe de aluminiu forjat, în acest mod barele stabilizatoare nu mai au interacțiune asupra roții. Această punte specială a celor de la Mercedes-Benz are un rol important și în scăderea greutății, întreg ansamblul fiind realizat din aluminiu în detrimentul clasicului oțel, obținând o reducere a masei cu aproximativ 2 kg.

Masa de 1.525 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 235 km/h.

Cei de la Mercedes-Benz declară un consum urban de 7,9 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 11 l/100 km, fiind valabil în cazul unui București aglomerat, în cazul folosirii modului COMFORT și a aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,2 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 7-a, anticipând foarte mult traficul, în modul ECO și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 7,9 l /100 km, în timpul unei rulări mixte pe drumuri naționale și autostradă.

Consumul mixt declarat este de 6,2 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 8,9 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul COMFORT și aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Transmisia automată cu 7 trepte se dovedeşte a fi foarte rafinată şi transferă într-un mod eficient puterea motorului către roţi, îmbinând cu succes schimbarea extrem de lină a treptelor de viteză în modurile ECO și COMFORT cu un consum redus de carburant şi un nivelul scăzut al emisiilor CO2. Indicativul PLUS al acestei transmisii automate specifică faptul că aceasta a suferit numeroase modificări în comparaţie cu versiunea anterioară, cele mai importante aplicându-se exact caracterisitcilor enunţate anterior, respectiv schimbarea lină a treptelor de viteză, consumul redus de carburant şi nivelul scăzut de emisii CO2.

În modurile SPORT și SPORT+ schimbarea treptelor de viteză se realizează lin însă sunt schimbate mult mai eficient din punctul de vedere al puterii şi cuplului, practic transmisia automată stoarce toate resursele puse la dispoziţie de motor, fără un delay semnificativ la kick-down. În modul ECO există uşoare tendinţe de subturare în rampă, care nu se manifestă însă şi în modul SPORT. Pentru un stil de conducere mai dinamic, treptele de viteză pot fi selectate manual, utilizând padelele aflate în spatele volanului.

Prin simpla atingere a comutatorului AGILITY SELECT plasat intuitiv pe tunelul median, se pot alege 5 moduri de răspuns ale motorului, transmisiei, trenului de rulare şi ale direcţiei: ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ și INDIVIDUAL.

Parametrii configuraţi referitori la motor, transmisie, suspensie şi direcţie sunt reglaţi automat în funcţie de modul selectat, iar diferența este foarte sesizabilă între diferitele moduri de condus. Programul selectat este afişat ca status în cadrul panoului de instrumente şi ca mesaj pop-up pe unitatea centrală.

Setarea standard este modul echilibrat COMFORT, având ca și caracteristici principale un consum optimizat de carburant și un confort exemplar la rulare, tipic modelelor Mercedes-Benz.

Modul SPORT asigură o direcţie şi o suspensie mai rigide, precum și parametrii de schimbare a treptelor de viteză mai eficient și un răspuns mai bun al accelerației, toate fiind optimizate pentru un stil de conducere mai sportiv. În combinaţie cu AIRMATIC, modul SPORT+ permite o creştere suplimentară a gradului de sportivitate. Suspensia şi sistemul de propulsie sunt coordonate şi mai dinamic, iar funcţia ECO start-stop este dezactivată.

Modul ECO este gândit pentru a asigura cel mai redus consum de carburant posibil, printr-o reacţie mai lentă a motorului, schimbarea treptelor de viteză la turaţii mai reduse şi optimizarea diferiților factori ce țin de consumul de energie, precum modificarea încălzirii scaunelor, a lunetei şi controlul mai strict al sistemului de aer condiționat.

Modul INDIVIDUAL permite şoferului să configureze sistemul de direcţie, parametrii de răspuns ai motorului şi suspensia după cum doreşte, optând pentru eficienţă, confort sau un stil sportiv, selectiv pentru fiecare dintre cele enumerate anterior. Selectarea este simplă şi intuitivă, realizându-se prin intermediul meniului de configurare al unităţii COMAND.

La capitolul confort în timpul călătoriei nu avem ce să-i reproșăm modelului testat, acesta îndeplinind cu succes conștientizarea specifică mărcii, în care autoturismul parcă plutește pe drum. Suspensia montată pe puntea față este acum independentă de tip 4-link, așa cum am menționat anterior, iar cea de pe puntea spate este clasica multi-link, ambele asigurând confortul în cazul unui condus normal şi un plus de aderenţă şi stabilitate laterală în cazul în care stilul de condus este unul sportiv, care implică forțe dinamice considerabile pe care trebuie să le suporte șasiul.

 

DESIGN

Elementele cheie ale aspectului exterior includ farurile cu design unic, o grilă îndrăzneața a calandrului cu inserții în forma unui diamant, aripile din față evazate, acoperișul puternic coborât către partea din spate, zona vitrată din spate cu formă puternic ascuțită și linia portbagajului înaltă. Farurile full-LED şi luminile de zi cu LED au fost aranjate astfel încât să creeze o impresie de elegență, definind în același timp apariţia mereu plină de dinamism a C-ului.

Cel mai sportiv model din gama Clasei C afișează caracterul său orientat către plăcerea condusului printr-un design formal dar distinct, cu o secțiune frontală foarte expresivă și sportivă datorită capotei lungi, alături de liniile laterale proeminente și ușile fără ramă a geamului. Pentru un aspect orientat către performanță garda la sol a fost coborâtă cu 15 mm față de versiunea sedan, lungimea a fost mărită cu 60 mm între linia grilei frontale și puntea față și jantele de 17 inch din aliaj sunt standard.

Liniile simple și clare, cu secțiunile laterale creând efecte de lumini și umbre devin punctele culminante în desenarea liniei clasice de coupe, care atunci când este completată de pachetul exterior AMG subliniază încă o dată dinamismul acestui model. Montat și pe mașina testată contra sumei deloc mare de 2.070 Euro, pachetul AMG exterior cuprinde bare de protecție cu design special, praguri AMG, grila radiatorului cu elemente cromate în forma unui diamant și jante AMG de 18 inch.

Caroseria modelului C Coupe utilizează aluminiul într-un procentaj foarte mare, chiar de 48% față de 10% în cazul generațiilor anterioare ale Clasei C sedan, iar acest lucru se poate vedea foarte ușor încercând să prindeți de autoturism un magnet, care va rămâne fixat doar în foarte puține zone precum aripile din spate.

Cu o lungime de 4.686 mm, C Coupe este depășit doar de către Lexus RC (4.695 mm) și este mai mare față de celelalte două modele din segmentul său, respectiv Audi A5 (4.626 mm) și BMW Seria 4 Coupe (4.638 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.810 mm și se află în coada clasamentului, valorile superioare revenind modelelor Lexus RC (1.840 mm), Audi A5 (1.854 mm) și BMW Seria 4 Coupe (1.825 mm).

Înălțimea lui C Coupe măsoară nu mai puțin de 1.405 mm și este cea mai mare din segment, celelalte modele concurente afișând valori inferioare, respectiv Lexus RC (1.395 mm), Audi A5 (1.372 mm) și BMW Seria 4 Coupe (1.392 mm). Față de concurenții direcți stă foarte bine și la capitolul ampatament, cu ai săi 2.840 mm având un avantaj major față de Lexus RC (2.730 mm), Audi A5 (2.751 mm) și BMW Seria 4 Coupe (2.840 mm).

Privit de la distanță, C Coupe se remarcă datorită proporţiilor cu o tentă vădit sportivă şi conturului modern, cele două atribute fiind rezultatul unui mix de forme concave şi convexe care îi conferă coupe-ului un look remarcabil, ușor de recunoscut în trafic și care atrage numeroase priviri în principal datorită proprțiilor corect aplicate de către designerii germani.

 

INTERIOR

Interiorul este, de asemenea, o declarație a filosofiei de design Mercedes-Benz și combină funcționalitatea cu emoția pozitivă specifică modelelor mărcii. Un prelungitor automat pentru centura de siguranță este prezența cea mai importantă în interiorul modelului testat și vă oferă senzația de confort absolut, contra unei sume de 220 Euro adăugate pe lista opționalelor.

Habitaclul lui C Coupe folosește aceleași elemente elegante precum modelul sedan lansat în 2014, primind în plus pentru locurile din față scaune sport unice cu tetiere integrate, precum și două scaune individuale în spate.

Un sistem de infotainment compatibil Bluetooth, care permite conectarea la internet cu ajutorul telefonului mobil este standard. Ca parte a eforturilor celor de la Mercedes-Benz de a stabili un reper în domeniul conducerii autonome, C Coupe vine cu un sistem opțional DISTRONIC PLUS, capabil să conducă în mod semi-autonom vehiculul.

Reperele habitaclului au primit un aer și mai sportiv datorită pachetului AMG interior montat opțional, care cuprinde repere speciale precum ornamentele din lemn de frasin negru, covorașele inscripționate AMG, pachetul special de iluminare interioară și scaunele spate individuale rabatabile fracționat, inclusiv cotieră centrală pentru locurile din spate și suport pentru pahare.

Planşa de bord vine cu o notă foarte modernă și elegantă, inspirată de către Clasa S și încorporează astfel cinci guri de ventilaţie rotunde, deja clasice în ultima vreme în gama producătorului german. Direcţia si debitul de aer pot fi controlate cu ajutorul unui element central poziționat pe fiecare dintre acestea, fapt care nu poate decât să ne demonstreze atenţia la detalii a proiectanților și să ne facă să ne simțim cu adevărat într-un autoturism din gama premium. Display-ul poziționat în centrul planșei de bord servește pentru afișarea informațiilor provenite de la sistemul de infotainment și se remarcă prin panoul frontal finisat în piano black şi rama subţire argintie. Toate finisajele de tip piano black prezente în interior aduc o notă de eleganță și sunt pe placul multor pasionați ai produselor de calitate, dar au și o parte mai puțin plăcută, respectiv faptul că necesită o întreținere periodică prin curățare și o atenție deosebită în ceea ce privește zgârieturile.

Cu un ampatament cu 80 de milimetri mai lung, C Coupe este cu 95 de milimetri mai lung și cu 40 de milimetri mai lat față de modelul sedan. Creșterea volumului exterior se reflectă către habitaclu, acolo unde șoferul și pasagerul din față beneficiază de spațiu suplimentar. Exista astfel mai mult spațiu lateral în zona umerilor și mai mult spațiu la cap pentru ocupanții locurilor din față.

Șoferul și pasagerii se bucură de un interior elegant și o ambianță plăcută, specific modelului sedan al clasei C, însă ridicat la un nivel nou, sportiv. Alegerea materialelor de cea mai bună calitate și finisajele realizate manual livrează un nou standard în luxul modern adoptat de producătorul german, totul fără a compromite confortul și stilul rafinat care ne-a obișnuit de-a lungul timpului.

Portbagajul lui C Coupe este apropiat de valoarea medie a segmentului, având 400 litri disponibili, putând transporta mai multe bagaje față de Lexus RC (295 litri), însă afișând un volum mai mic față de Audi A5 (455 litri) și BMW Seria 4 Coupe (445 litri). Încărcarea obiectelor mari sau având forme neregulate nu este deloc ușoară, portbagajul având o deschidere mică care nu facilitează acest aspect.

Touchpad-ul amplasat în elementul de sprijin al palmei situat deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median se dovește a fi foarte confortabil în utilizare, la fel ca și corespondentul său de pe modelele BMW, scrierea pe acesta fiind foarte intuitivă și corectă. Poate fi folosit pentru controlul unităţii centrale a sistemului COMAND și recunoaşte scrisul de mână, cifrele, literele sau caractere speciale în orice limbă.

Privit în ansamblu, întreg interiorul lui C Coupe caută să pună într-un oarecare echilibru calităţile sportive și funcționale cu un nivel crescut de confort al șoferului dar mai ales al pasagerilor. Volanul în trei spiţe și cu zona inferioară plată, specific modelelor sportive şi bordul foarte inspirat reprezintă trimiterile către personalitatea sportivă a clasei C, în timp ce toate comenzile s-au dovedit intuitive și uşor de accesat. Vitezometrul sau turometrul realizează o interacțiune ușurată și corectă cu şoferul în absolut orice moment al călătoriei.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie sunt disponibile camerele video 360°, ce sunt capabile să arate în timp real împrejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriană, numită intuitiv bird's eye view.

Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert are rolul de a atenţiona vizual şoferul asupra limitelor de viteză sau restricţiilor de trafic de pe semnele de circulaţie, atât prin afișarea lor pe ecranul color al computerului de bord, cât și prin proiectarea acestora pe Head-up-Display. Acesta mai joacă un rol important în detectarea semnelor care indică "Accesul interzis".

Asistentul adaptiv pentru faza lungă PLUS permite fazei lungi a farurilor să fie pornită în permanenţă fără a orbi şoferii autovehiculelor care se deplasează din partea opusă, fiind foarte confortabilă pentru drumurile lungi, având în vedere că majoritatea străzilor din România sunt prost iluminate și pline de gropi sau alte pericole. Sistemul inteligent de iluminare ILS, full LED, are o importanță majoră în iluminarea foarte bună a carosabilului și practic este una dintre primele opționale care ar trebui să se regăsească pe lista unui cumpărător de Clasa C, având în vedere diferențele majore în ceea ce privește funcționalitatea.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum şi COMAND Online sunt echipate cu conexiune Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, o dotare normală în această clasă. C Coupe poate fi echipat cu sistemul COMAND Online cu un display mai mare, cu o rezoluţie 960 x 540 pixeli şi o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie cu stocarea hărților pe hard-disc, dar şi o funcţie WLAN care oferă internet în maşină, o dotare foarte utilă atât în scop de business, când călătoresc mai mulți pasageri și este nevoie de o conexiune stabilă la internet, dar și în scop personal, atunci când copii aflați pe locurile din spate au nevoie de internet pe tabletă sau telefon. Sistemul care vă scoate din buzunar 2.240 Euro este capabil să primească și comenzi vocale prin intermediul funcției denumită intuitiv LINGUATRONIC.

Redarea fişierelor audio şi video este foarte facilă și este posibilă de pe mai multe surse externe, cum ar fi Bluetooth, Apple iPod sau iPhone conectate prin cablu sau nu, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD.

O dotare interesantă și care merită menționată este faptul că sistemul de climatizare automat recunoaște momentele când veți intra în tunele sau parcări subterane, cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigaţie, iar atunci se va face comutarea automată pe recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel sau parcare, să treacă din nou pe flux direct de aer. Sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE este disponibil și contribuie la un aer mai curat și mai plăcut în interior.

La interior pasionații de tehnologie vor putea descoperi cu plăcere conceptul Digital Drive Style al celor de la Mercedes-Benz, care, împreună cu Drive Kit Plus pentru iPhone, permit integrarea telefonului în vehicul, fiind astfel îmbunătăţit față de generațiile anterioare. Printre noutăţile prezente acum în dotarea Clasei C se numără Siri voice control şi Glympse sharing, cea din urmă permițând șoferului să împărtăşească locaţia sa din acel moment cu diferite persoane selectate din lista de prieteni. Alte funcţii integrate la bordul sedanului german sunt deja clasicele Facebook, Twitter, radio accesat prin internet, AUPEO! Personal Radio, sistemul de navigaţie bazat pe o soluție a celor de la Garmin cu informaţii despre trafic în timp real pentru anumite țări, Street View şi hărţi 3D.

 

SIGURANTA

Generația actuală a lui C Coupe încă nu a fost testată de către EuroNCAP însă cu siguranță ar fi obținut calificativul maxim, datorită numeroaselor sisteme de siguranță pe care le posedă.

Centurile de siguranţă pretensionate, cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă pentru toţi pasagerii autovehiculului sunt completate de un număr impresionant de airbaguri care ajută la protejarea ocupanţilor în caz de accident: airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față cu adaptivitate extinsă pentru airbagul din dreapta, airbag genunchi pentru șofer, airbaguri laterale pentru șofer și pasagerul din dreapta (airbag combinat pentru torace/pelvis) și airbag cortină (windowbags).

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: ADAPTIVE BRAKE cu asistență la urcarea pantelor, pre-umplere și frânare uscată în cazul carosabilului umed, sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu asistent pentru vânt lateral, asistent ESP pentru dinamica curbelor, protecție pentru pietoni cu capotă activă, ATTENTION ASSIST ce poate detecta semne tipice de oboseală prin intermediul conduitei la condus și va avertiza șoferul referitor la creșterea oboselii sau a neatenției, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS cu avertizare de coliziune inclusiv asistent activ de frânare și frânare parțială autonomă pentru evitarea coliziunilor sau reducerea severității acestora. Pe autostrăzi, funcţia de navigaţie a sistemului COMAND afişează sub formă de puncte intermediare locurile în care şoferul poate opri ca urmare a atenţionării ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST oferă posibilitatea reglării sensibilităţii senzorilor şi va informa şoferul în computerul de bord asupra nivelului de somnolenţă detectat şi de cât timp conduce de la ultima pauză.

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Dacă este necesar, C Coupe păstrează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi menţine banda de rulare, datorită sistemului DISTRONIC PLUS cu Steering Assist şi sistemului Stop&Go Pilot, un sistem de asistenţă pentru blocajele în trafic ce permite autovehiculului să urmărească automat, la viteze de sub 60 km/h, autovehiculul din faţă chiar şi acolo unde marcajele de pe şosea sunt incomplete sau lipsesc. Sistemul  Brake Assist PLUS poate detecta traficul care interferează perpendicular pe direcţia de deplasare şi sporeşte forţa sistemului de frânare dacă şoferul nu apasă pedala de frână suficient, iar PRE-SAFE Brake poate detecta vehiculele care staţionează, dar şi pietonii, poate frâna automat dacă şoferul nu reacţionează la timp şi astfel poate preveni accidente la viteze de până la 50 km/h sau poate să scadă efectele impactelor la viteze de până la 72 km/h.

La capitolul sisteme de asistență întâlnim și Active Parking Assist, care permite executarea de parcări automate cu un control complet al direcţiei şi intervenţiei asupra frânelor, atât în mod de parcare paralel, cât şi la manevrele de garare cu spatele, sistemul dovedindu-și utilitatea în special în zonele foarte aglomerate din centrele orașelor sau în parcările aglomerate de la mall sau supermarket.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al modelului C Coupe este de 37.200 Euro inclusiv TVA pentru C 180 pe benzină, cu tracţiune spate şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte, acest preț fiind doar cu aproximativ 3.600 Euro mai mare față de versiunea sedan echipată cu aceeași motorizare, însă vine la pachet cu un design mult mai special din toate punctele de vedere și merită cu prisosință acest sacrificiu financiar, dacă se neglijează celelalte aspecte legate de spațiu mai mic în portbagaj sau acces mai greu pentru locurile din spate.

Versiunea C 200 testată de către noi costă în standard 39.120 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 59.123 Euro inclusiv TVA, o sumă care vă garantează un raport calitate-preț extrem de corect și vă permite personalizarea autoturismului în extrem de multe aspecte pentru o potrivire cât mai bună cu dorințele pe care le aveți în materie de dotări sau culori ale interiorului și exteriorului.

Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern. În același timp, interiorul ridică eleganța și stilul deja clasic pentru Clasa C la un nivel sportiv. Șasiul configurat dinamic constituie baza pentru un nivel ridicat de confort din partea suspensiei, zgomot și vibrații reduse, modelul testat fiind extrem de manevrabil și plăcut în timpul condusului. Construcția ușoară are drept rol reducerea greutății, care alături de aerodinamica excelentă și motoarele echilibrate joacă un rol important în generarea unei plăceri sportive, fără a compromite confortul și stilul rafinat.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5735 :: 17.11MB