No SSO cookie

Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

voteaza
(0/ 0)
Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

Toyota Avensis este o mașină de clasă medie pentru familie sau business, având parte de o istorie importantă, a cărei producție a început în Marea Britanie, mai exact Derbyshire. Este succesorul direct al modelului Carina E și a fost disponibil de-a lungul timpului ca sedan, liftback sau estate.

Avensis a fost prezentat în anul 1997 pentru a realiza o trecere către un autoturism modern, dovedindu-se în scurt timp un succes la vânzarea sa în Europa. Toyota Avensis a progresat rapid și a avansat în dimensiuni, tehnologie, putere sau economie pentru a se putea lupta în segmentul său foarte competitiv cu modele precum Mazda 6, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Opel Insignia sau Skoda Superb.

Numele de Avensis este derivat din termenul franțuzesc „avancer”, care înseamnă a avansa. În limba latină Avensis simbolizează ideea de a putea „transporta departe”.

Cea de-a treia generație și actuala, cu numele de cod T270, a fost prezentată în 2008 la Salonul Auto de la Paris și a fost prezentă în showroom-uri din ianuarie 2009, fiind disponibilă doar în versiuni sedan și estate, produse la fabrica Toyota din Marea Britanie.

Un ultim facelift al acestei generații a fost prezentat în anul 2015 la Salonul Auto de la Geneva și reprezintă modelul actual, fiind lansat oficial în luna iunie 2015. Acesta include o grilă frontală revizuită, un spate redesenat, blocuri optice noi și un interior nou. În plus față de noul sistem de siguranță Safety Sense au fost adăugate și motoare noi precum un diesel de 1,6 litri care înlocuiește vechiul 2,0 diesel.

Am testat un Toyota Avensis în echiparea de top Luxury, dotat cu motorizarea 2,0 diesel D-4D cu 143 CP și transmisie manuală în 6 trepte, singura disponibilă pentru această motorizare.

 

MOTOR

În prezent Avensis poate fi achiziționat cu unul dintre cele 5 motorizări diferite, cu patru cilindri în linie, având puteri cuprinse între 112 CP şi 152 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul Diesel în 4 cilindri de 2,0 litri cu 143 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul foarte generos de 320 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.250 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate, caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de dinamică sporită.

Cuplat la transmisia manuală cu 6 rapoarte, singura disponibilă pentru această motorizare și având în vedere că are de pus în mișcare o masă deloc neglijabilă de 1.460 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 119 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 100 Euro.

Motorul testat de către noi vă poate garanta faptul că dacă îl alegeți vă veți bucura negreșit de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului foarte bun disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban datorită flexibilității sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat, fiind ajutat la acest aspect și de insonorizarea foarte bună demnă de un model al acestui segment.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul viitorilor cumpărători pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții foarte bune, totul realizându-se rapid și cu siguranță maximă.

Combinația dintre motorizarea Diesel de 2,0 litri și cutia de viteze manuală este una foarte reușită, toate resursele de putere transferându-se într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul tracțiunii față.

 

COMPORTAMENT

Se vede clar faptul că Avensis a fost proiectat pentru a vă garanta călătorii confortabile, cu suspensia sa moale și direcția ușoară, acest lucru anulând puțin din plăcerea de a conduce în mod dinamic.
La fel ca Avensis, atât Mazda 6 cât și Ford Mondeo sunt confortabile și ușor de condus, însă cu toate acestea sunt un pic mai distractive atunci când vă aflați în spatele volanului, având o direcție mai clară și o manevrabilitate mai precisă, pe lângă nivelul de ruliu puțin mai redus. Direcția este precisă însă cantitatea de feedback oferită șoferului este mică.

Din punctul de vedere al eficienței, transmisia manuală cu 6 trepte prezentă pe modelul testat este superioară alternativei Multidrive S montată pe alte motorizări ale modelului japonez. Transmisia manuală beneficiază de o cursă scurtă, precisă și este plăcută în utilizare, pe când cea automată este de tip CVT, nefiind foarte eficientă atât din punctul de vedere al dinamicii cât și al consumului de carburant.

Zgomotul resimțit în habitaclu este mult diminuat, chiar și atunci când se rulează pe o suprafață mai dură, iar cel produs de vânt la viteză mare nu este deranjant, așa că putem afirma despre Avensis că are parte de o insonorizare bună.

Pe autostradă sau la viteze mari, Avensis este o mașină ușor de condus. La fel ca în cazul general al sistemelor de direcție asistate electric, aceasta este setată pentru a reduce sensibilitatea în jurul punctului central, pentru a îmbunătăți stabilitatea în linie dreaptă. Pentru a păstra autoturismul pe traiectoria corectă este nevoie de puțin efort, în timp ce aplicând o cantitate adecvată de presiune se realizează intuitiv schimbarea direcției.

Alegerea motorului Diesel de 2,0 litri este una corectă, având în vedere flexibilitatea la turații mici pe care am remarcat-o. Unitatea de 1,6 litri chiar dacă oferă cifre mai bune pentru emisii și consum nu este potrivită acestui model, fiind submotorizat.

Masa de 1.460 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 200 km/h.

Cei de la Toyota declară un consum urban de 5,7 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 7,6 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 3,8 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 90-100 km/h în treapta a 6-a, anticipând foarte mult traficul și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 4,7 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 4,5 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 5,2 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 40% în mediul urban și 60% în extraurban pe autostradă, pe tot parcursul călătoriei fiind activat aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Puntea din față beneficiază de o suspensie MacPherson în timp ce puntea spate utilizează o soluție Double Wishbone, ambele combinate cu arcuri elicoidale pentru un confort sporit în timpul condusului și un ruliu ținut cât se poate sub control.

Per ansamblu Avensis poate fi catalogat ca o mașină sigură, rafinată și confortabilă pentru călătoriile lungi. Chiar dacă pentru majoritatea cumpărătorilor săi acest lucru este tot ce și-ar dori de la un autoturism, îi lipsește o experiență de condus mai dinamică.

 

DESIGN

Exteriorul lui Avensis transmite ideea de lucru sofisticat, „curat” din punctul de vedere al gradului de simplitate atunci când ne referim la detaliile prezente și impresionează prin aspectul solid și sportiv atunci când este privit în ansamblu.

Partea frontală beneficiază de un design sobru dar desenat în stil modern, așa cum v-ați putea aștepta de la un automobil condus de un familist tânăr sau de un om de afaceri care pune în prim plan imaginea sa atunci când călătorește. Eleganța zonei frontale este dată și de farurile subțiri și grila stilizată ușor agresiv. Impresiile pozitive nu se opresc la partea frontală cu elemente comune de la Corolla sau Auris, ci continuă și atunci când priviți modelul japonez din spate. Liniile simple și stilizate modern, alături de blocurile optice cu LED vă generează ideea de autoturism sigur și bine „înfipt” în segmentul său, care poate concura la acest capitol cu toate modelele din segmentul său și cu siguranță va fi poziționat pe un loc fruntaș în topul clienților.

În timp ce zona frontală ne aduce aminte de Corolla, cea posterioară este diferită, oferind stopuri mari, un capac pentru portbagaj distinctiv și detalii cromate care încorporează sigla Toyota, toate pentru un aspect elegant și rafinat. Privit din lateral, Avensis beneficiază doar de o evoluție ușoară față de precedentul model, mai ales pentru faptul că nu a fost modificat substanțial nici ampatamentul, multe dintre elementele componente rămânând nemodificate față de generația anterioară.

Toate aceste modificări ale aspectului exterior au fost coordonate de către echipa designerilor Toyota din Franță și au luat viață în centrul de producție al japonezilor din Belgia, fiind în totalitate realizate în conformitate cu cerințele clienților europeni, un lucru lesne de înțeles având în vedere segmentul extrem de competitiv în care activează modelul testat de către noi. Producția sa în Marea Britanie este doar cireașa de pe acest tort produs special pentru europeni, ducând acest model într-o nișă estetică care să genereze vânzări fără prea multe eforturi și fără nevoia de a aplica periodic modificări de ordin estetic.

Cu o lungime de 4.750 mm, Toyota Avensis este mai lung față de doi dintre concurenții săi, mai exact Skoda Octavia (4.659 mm) și Hyundai i40 (4.745 mm), ceilalți surclasând modelul testat la acest capitol și aici vorbim despre Volkswagen Passat (4.767 mm), Mazda 6 (4.865 mm), Opel Insignia (4.842 mm), Peugeot 508 (4.792 mm), Renault Talisman (4.848 mm) și Ford Mondeo (4.871 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.810 mm și se află în coada clasamentului, valorile superioare revenind modelelor Skoda Octavia (1.814 mm), Opel Insignia (1.856 mm), Peugeot 508 (1.853 mm), Hyundai i40 (1.815 mm), Renault Talisman (1.869 mm), Mazda 6 (1.840 mm) și Volkswagen Passat (1.832 mm).

Înălțimea sa de 1.480 mm poziționează modelul japonez aproape de vârful clasamentului comparativ cu principalii săi rivali. Îl putem compara cu Mazda 6 (1.450 mm), Hyundai i40 (1.470 mm), Volkswagen Passat (1.456 mm), Skoda Octavia (1.461 mm), Peugeot 508 (1.456 mm) și Renault Talisman (1.463 mm), observând valori inferioare în toate cazurile. Dacă îl comparăm cu Opel Insignia (1.498 mm) și Ford Mondeo (1.482 mm) observăm valori superioare în cazul acestor trei concurenți.

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.700 mm, modelul japonez se află undeva la mijlocul clasamentului, fiind depășit de Mazda 6 (2.830 mm), Hyundai i40 (2.770 mm), Renault Talisman (2.808 mm), Volkswagen Passat (2.791 mm) și Ford Mondeo (2.850 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori inferioare, respectiv Opel Insignia (2.737 mm) și Skoda Octavia (2.686 mm).

 

INTERIOR

O privire rapidă asupra interiorului lui Avensis ne scoate la iveală un confort superior, întregul habitaclu fiind garnisit cu elemente care să ofere pasagerilor o ergonomie bună, per ansamblu fiind gândit sobru și funcțional. Scaunele din față și spate sunt confortabile, iar un aspect important îl reprezintă suspensia îmbunătățită, destul de moale și care absoare ușor și în liniște denivelările.

În timp ce multe modele actuale ale diferiților producători se mândresc cu un design interior de ultimă oră, sofisticat, Avensis vine cu un design tradițional dar extrem de funcțional. Consola centrală și instrumentarul de bord beneficiază de o ergonomie maximizată fiind foarte ușor de citit și înțeles. Materialele plastice sunt moi în general, câteva locuri având totuși un plastic mai tare, dar care nu deranjează și nu schimbă deloc ambianța de calitate întâlnită, fiind completată și de volanul îmbrăcat în piele ca și dotare standard.

După cum v-ați putea aștepta de la un model construit pentru drumuri lungi, confortul este ușor de obținut la bordul lui Avensis datorită numeroaselor reglaje, a dotărilor tehnologice și a materialelor de calitate prezente. Atât scaunul șoferului cât și volanul beneficiază de reglaje în numeroase moduri, iar suportul lombar vine în completarea acestora. Vizibilitatea este de asemenea foarte bună, mai ales în zona din spate a autoturismului, acolo unde unii rivali nu excelează.

Locurile din spate beneficiază de un spațiu foarte mare, în comparație cu mulți rivali din acest segment. Spațiul pentru picioare este superior și pot sta confortabil trei pasageri în special datorită lipsei tunelului pentru transmisie, podeaua fiind perfect plată. Spătarul banchetei din spate ușor înclinat oferă un spațiu foarte bun la nivelul capului și o senzație generală de spațialitate.

Portbagajul său are o deschidere relativ îngustă, însă suprafața podelei are o formă pătrată foarte utilă în multe cazuri, având aici un plus față de unii dintre rivalii săi. Cu bancheta din spate în poziție normală, Avensis dispune de o capacitate de 509 litri în portbagaj. Acesta nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului însă nu se simte nevoia unei valori suplimentare la acest capitol, fiind perfect utilizabil pentru o familie care vrea să evadeze câteva zile într-o vacanță, valoarea de sa fiind superioară față de modele concurente precum Mazda 6 (480 litri), Opel Insignia (508 litri), Hyundai i40 (505 litri) și Peugeot 508 (473 litri). Cu toate acestea, este mai mic față de Ford Mondeo (541 litri), Renault Talisman (515 litri), Volkswagen Passat (586 litri) și Skoda Octavia (590 litri).

Putem afirma cu siguranță faptul că facelift-ul din 2015 a adus o îmbunătățire a materialelor plastice de la interior și un design inteligent pentru zona din jurul șoferului, alături de materiale noi și mai calitative pentru scaune. O mare îmbunătățire pentru Avensis este și faptul că întregul interior este construit într-un stil foarte durabil, rămânând totodată conservator ideii de sobrietate și simplitate.

 

TEHNOLOGIE

Principala modificare a modelului actual o reprezintă instalarea celei mai recente versiuni a Toyota Touch 2, sistemul de infotainment al celor de la Toyota. Acesta a fost montat pe Avensis după ce a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din 2016, iar principalele caracteristici sunt ecranul principal reproiectat și accesul simplificat la portalul online My Toyota.

Pachetul de navigație prin satelit a fost inclus într-o singură variantă a unei dotări opționale ce poate fi achiziționată, respectiv Toyota Touch 2 with Go, cu avantajul suplimentar al celor trei ani de update-uri gratuite pentru hărți și domeniul conectivității. Acest termen poate fi prelungit cu încă doi ani la cererea clientului. Sistemul menționat anterior oferă călătorii care pot fi planificate până în cel mai mic detaliu, oferind  în funcție de țară și zonă informații recente asupra fluxului de trafic, vreme, prețuri ale combustibilului, disponibilitatea locurilor de parcare și alte informații utile. Sistemul poate fi conectat la numeroase servicii precum Google Search, Google Streetview, Aupeo!, Aha sau Twitter.

Avensis beneficiază de un display LCD generos de 4,2 inch situat în mijlocul instrumentarului de bord, foarte ușor de citit și util în timpul condusului, furnizând informațiile oferite de către computerul de bord într-o manieră modernă. Sistemul de infotainment, integrat în consola centrală, are o diagonală de 8 inch şi beneficiază de sistem touchscreen, pentru o utilizare mai simplă și mai intuitivă.

Toate dotările tehnologice se pare că sunt acum mai ergonomic montate și mai simplu de accesat pentru cel aflat la volan, această generație mizând pe o interactivitate la bord crescută, dar menținând același design sobru și de calitate. Această optimizare se continuă și în cazul tipului afișajelor din habitaclu, alături o modificare a fonturilor pentru a contribui la ușurința citirii diverselor informații.

 

SIGURANTA

Capitolul siguranță este unul unde nu avem ce să-i reproșăm modelului japonez, aici fiind distins cu 5 stele de către EuroNCAP în anul 2015. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 93%, respectiv 85%. Pentru siguranţa pietonilor procentul acordat a fost de 78%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 81%. În standard sunt disponibile 7 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag), airbag-uri laterale față și airbag pentru genunchi în cazul șoferului.

Lista cuprinzătoare de echipamente de siguranță activă și pasivă prezente pe modelul Avensis a fost îmbogățită cu noi tehnologii. Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt sistemul pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), sistemul de distribuție electronică a forței de frânare (EBD), sistemul de asistență la frânarea de urgență (BA), sistemul de asistență pentru pornirea din rampă (HAC), sistemul de control al stabilității (VSC+) și controlul dinamic al tracțiunii (TRC).

Modelul japonez beneficiază și de câteva sisteme de asistență binevenite în acest moment, înglobate în sistemul de siguranță Pre-Crash. Acesta conține sistemul de avertizare asupra coliziunii frontale (FCW), asistența la frânare și frânarea de urgență autonomă (AEB).

 

CALITATE-PRET

Toyota Avensis vine cu un preț pe măsura calității și dotărilor disponibile, iar cea mai ieftină versiune, respectiv Comfort cu motorizarea 1,6 litri pe benzină și transmisie manuală în 6 trepte, are un preţ de pornire de 19.989 Euro inclusiv TVA. Versiunea de top testată, Luxury cu motorizarea 2,0 litri Diesel și transmisie manuală în 6 trepte costă în standard 31.118 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 33.398 Euro inclusiv TVA, o sumă care vă garantează un raport calitate-preț extrem de corect și vă permite personalizarea autoturismului în multe aspecte pentru o potrivire cât mai bună cu dorințele pe care le aveți în materie de dotări.

Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Așa cum în prezent piața europeană a mașinilor de clasă medie nu mai este dominată de automobile spațioase și fiabile, Toyota a fost practic forțată să lucreze foarte mult la capitolul aspect exterior. A făcut acest lucru cu actualul Avensis care nu mai arată deloc învechit din acest punct de vedere și a dus design-ul său către zona sedan-urilor actuale. Stilul său este acum modern, interiorul este așa cum doresc cumpărătorii să vadă la un model cu feeling premium, iar gama de motoare disponibile este destul de variată. Se pare că Toyota a reușit să păstreze prețul lui Avensis destul de jos, în ciuda acestor schimbări masive, având în portofoliu un câștigător al unei porțiuni importante din acest segment.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4196 :: 21.13MB