No SSO cookie

Dacia Sandero Stepway

voteaza
(0/ 0)
Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover
Nota redactor
4.5
Nota cititor
0.0

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero este un autoturism subcompact care împarte platforma cu Dacia Logan, este produs de către Dacia și Renault începând cu anul 2007, fiind aflat în prezent la cea de-a doua generație. Poartă marca Renault pe anumite piețe cum ar fi Rusia, Egipt, Africa de Sud, Mexic sau America de Sud.

Cu un ampatament mai scurt față de sedanul pe care îl moștenște, Sandero a fost dezvoltat la centrul Renault de lângă Paris, în colaborare cu centrele de producție din Brazilia și România. Acesta a fost prezentat prima oară la Salonul Auto de la Frankfurt din 2007, apoi și-a făcut debutul pe piața din Brazilia ca un model Renault, în decembrie 2007, fiind primul model Renault care a debutat în afara Europei. Acesta a fost lansat ulterior în Europa ca model al producătorului Dacia, la Salonul Auto de la Geneva în martie 2008. Prima generație a fost vândută între 2007 și 2012.

Versiunea europeană a Sandero Stepway a fost lansată sub brandul Dacia pe 7 mai 2009 la Salonul Auto Internațional de la Barcelona, fiind disponibilă pe majoritatea piețelor europene începând din luna septembrie 2009.

Actuala generație și cea de-a doua a fost dezvăluită în premieră de către cei de la Dacia la Salonul Auto de la Paris din 2012, fiind lansată concomitent și versiunea Stepway. Modelul lansat pe 17 septembrie 2012 s-a remarcat printr-un exterior similar cu al noului Logan și un interior care împrumtă mai degrabă elemente de la Lodgy. Este produs la Mioveni și exportat în mai multe țări, printre care Marea Britanie, Irlanda, Cipru sau Africa de Sud, fiind de asemenea produs și în Algeria din 2016, pentru piața locală.

Am testat un Sandero Stepway echipat cu motorul 1,5 dCi de 90 CP și transmisia manuală în 5 trepte.

 

MOTOR

În prezent Sandero Stepway poate fi achiziționat cu una dintre cele două motorizări diferite atât pe benzină cât și diesel, având aceeași valoare de putere, 90 CP. Este vorba despre o motorizare pe benzină de 0,9 litri în trei cilindri, în timp ce fanii motorizărilor diesel pot să aleagă motorizarea de 1,5 litri cu patru cilindri.

Mașina pe care am testat-o timp de câteva zile a fost echipată cu motorul 1,5 dCi cu ai săi 90 CP, fiind totodată capabil să producă un cuplu foarte generos de 220 Nm, disponibil de la 1.750 rpm. Acest lucru înseamnă cu motorul se simte foarte sprinten în ceea ce privește deplasările urbane, unde valoarea ridicată de cuplu și turația joasă de la care este disponibilă îl fac foarte potrivit  din toate punctele de vedere, inclusiv cel al costurilor de rulare. Toate acestea sunt optimizate perfect pentru asigurarea plăcerii condusului, în condițiile unor emisii de noxe responsabile de doar 98 g/km în regim mixt.

Puterea este transmisă către roțile din față folosind o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, putând alege și transmisia pilotată Easy-R cu 5 trepte pentru motorizarea pe benzină și cu 6 trepte pentru cea diesel. Aceasta pare a fi durabilă în ceea ce privește un rulaj mare, însă timoneria rămâne la fel de puțin precisă și beneficiază de o cursă lungă precum generația anterioară.

În schimb, rapoartele de transmisie sunt echilibrate în ceea ce privește consumul redus și puterea disponibilă, dar cu toate acestea se simte lipsa celei de-a 6-a trepte, care ar deveni cu adevărat necesară doar la viteze de autostradă, acolo unde consumul ar fi semnificativ redus.

Dacă se utilizează butonul ECO situat în partea stângă a planșei de bord, parametrii motorului se schimbă ușor și autoturismul devine astfel mai puțin dinamic, greutatea semnificativă spunându-și cuvântul în ceea ce privește comportamentul rutier.

 

COMPORTAMENT

Din punctul de vedere al comportamentului dinamic, alegerea motorului 1,5 dCi este o decizie înțeleaptă, în primul rând datorită consumului redus de combustibil, al puterii disponibile la o turație mai joasă și al cuplului mai mare și disponibil mai jos în plaja de turație. Această motorizare dă impresia de putere și nu se simte depășită pe drumurile din afara orașelor, dar nu este deosebit de receptivă atunci când aveți nevoie de o accelerație rapidă în timpul mersului.

Comportamentul lui Sandero Stepway în ceea ce privește confortul este unul superior modelului standard, datorită gărzii la sol mărite care a mărit astfel și arcurile pentru absorbția mai bună a denivelărilor. Există un ruliu pronunțat, specific modelelor din acest segment, nimic surprinzător la acest capitol, considerăm că Sandero se situează la același nivel cu toți rivalii săi în acest aspect. Un lucru interesant pe care l-am observat la Sandero Stepway și ne-a surprins în mod plăcut este nivelul de aderență crescut pe suprafețe dificile, acest lucru însemând că puteți aborda un astfel de drum cu probleme fără a vă face griji, automobilul absorbind foarte bine problemele întâmpinate pe șosea și garantându-vă un sentiment real de siguranță și robustețe, precum un SUV autentic.

Sistemul de direcție păstrează același sentiment de inconsistență pe care l-am întâlnit pe toată gama producătorului român, fiind un pic mai greoi de manevrat în spații restrânse dar oferind o cantitate bună de feedback către șofer. Chiar dacă pentru un model de buget cum este Sandero, nivelul de rafinament nu ar trebui să fie unul exemplar, iată că acesta progresează și se apropie extrem de mult de frații săi de la Renault. Chiar și în sarcină motorul diesel este mai puțin zgomotos și transmite semnificativ mai puține vibrații în caroserie, același lucru fiind resimțit și la ralanti.

Consumul mediu mixt de 4,0 l/100 km, anunţat oficial de către cei de la Dacia, nu am reuşit să îl obţinem, însă am fost destul de aproape și putem să fim sigur că având puţină grijă la mai mulți factori precum accelerația moderată, anticiparea corectă și din timp a traficului, dar mai ales aerul condiționat care ar trebui să rămână oprit, se poate realiza o valoare egală cu aceea declarată oficial. Valorea mixtă pe care am reușit să o atingem este de 6,2 l/100 km. În mediul urban ne este indicată o valoare de 4,6 l/100 km, iar în extraurban valoarea de 3,7 l/100 km este cea oficială. În timpul testului nostru consumul urban s-a situat în jurul valorii de 7,0 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost între 4,0 și 5,5 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile unui condus folosind o abordare relaxată, fără a avea în vreun moment intenția să obținem o economie de combustibil și cu aerul condiţionat tot timpul pornit. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 11,8 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 167 km/h. Transmisia manuală în 5 trepte, disponibilă alături de cea pilotată Easy-R în 6 trepte, este din fericire o alegere corectă a mărcii românești, având o vastă experiență în fabricarea și integrarea acestor subansamble.

Odată cu trecerea timpului insonorizarea a devenit mai bună, astfel că zgomotul provenit din exterior este redus și confortul interior este îmbunătățit. Singurul inconvenient resimțit pe parcursul testului nostru este legat de barele longitudinale din dotarea standard, care produc un zgomot ușor deranjant la viteze de autostradă și mai ales în cazul unui vânt puternic.

Garda la sol ridicată este unul dintre punctele forte ale lui Sandero Stepway, astfel că puține drumuri sau obstacole urbane pot pune probleme șoferului în a la depăși, fiind unul dintre plusurile majore ale modelului autohton, folosit preponderent în oraș de către cumpărătorii săi.

Pentru ecologiștii convinși și nu numai există un buton ECO poziționat pe bord în partea stângă, lângă comutatorul de tip joystick pentru reglarea electrică a oglinzilor, care la o simplă apăsare vă modifică simțitor parametrii motorului și ai sistemului de climatizare, iar în acest fel veți reduce considerabil performanța micului motor și veți eficientiza funcționarea unității de aer condiționat, care va reduce consumul de carburant față de utilizarea normală.

 

DESIGN

Dacia Sandero Stepway preia punctele forte ale versiunii clasice și vine în completare cu elemente speciale de styling exterior, care îl fac să pară mai robust și mai predispus la uzura cotidiană, însă vine cu un preț mai mare și trebuie să vă gândiți bine dacă vă doriți cu adevărat un hatchback care să arate ca un SUV sau diferența de bani o investiți în alte dotări sau echipamente.

Echiparea Stepway vine cu o gardă la sol mărită cu doar 26 mm, de la 147 mm cât are varianta standard la 173 mm. Pe lângă aceasta mai beneficiază de elemente plastice de culoare neagră în jurul pasajelor roților, la praguri și în zona inferoară a barelor de protecție, care îi conferă aspectul autentic al unui SUV. Putem număra pe degetele de la o mână modurile în care un Sandero Stepway diferă față de o versiune normală. Extensii din plastic negru ale pasajelor roților? Bifat. Bară de protecție specială cu elemente false de protecție ale șasiului? Bifat. Bare de acoperiș? Bifat.

Există și alte diferențe foarte importante dar nu atât de evidente la o primă vedere. Aici trebuie să menționăm luminile de ceață în dotarea standard, barele de protecție și oglinzile în culoarea caroseriei și vopseaua metalizată disponibilă standard.

Partea frontală este dominată de logo-ul Dacia ușor supradimensionat, poziţionat în centrul calandrului. Întregul ansamblu al barei față a câştigat expresivitate datorită unui design modern al blocurilor optice faţă şi formei noi a grilei radiatorului, cu elemente mari de tip fagure.

Putem spune cu siguranță că vopseaua metalizată Bleu Azurite, disponibilă exclusiv pe Sandero Stepway, oferă autoturismului o notă foarte interesantă, potrivindu-se perfect cu protecțiile de plastic negru prezente pe caroserie și cu elementele argintii din zona inferioară a barelor de protecție, zona proiectoarelor de ceață și a barelor longitudinale.

Cu o lungime de 4.080 mm, Sandero Stepway este mai lung față de 2 dintre concurenții săi, mai exact Hyundai i20 Active (4.065 mm) și Ford Ecosport (4.017 mm), ceilalți surclasând modelul testat la acest capitol și aici vorbim despre Renault Captur (4.122 mm), Fiat 500X (4.248 mm), Skoda Yeti (4.223 mm) și Peugeot 2008 (4.159 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.757 mm și se află aproape în coada clasamentului, o valoarea inferioară fiind regăsită la Peugeot 2008 (1.739 mm), în timp ce valorile superioare sunt la Hyundai i20 Active (1.760 mm), Ford Ecosport (1.765 mm), Renault Captur (1.778 mm), Fiat 500 X (1.976 mm) și Skoda Yeti (1.793 mm).

Înălțimea sa de 1.533 mm poziționează modelul românesc tot în zona de final a clasamentului comparativ cu principalii săi rivali. Îl putem compara cu Hyundai i20 Active (1.529 mm), observând o valoare inferioară în acest caz. Dacă îl comparăm cu Ford Ecosport (1.650 mm), Renault Captur (1.566 mm), Fiat 500 X (1.600 mm), Skoda Yeti (1.691 mm) și Peugeot 2008 (1.556 mm) observăm valori superioare în cazul acestor concurenți.

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.589 mm, modelul testat se află foarte aproape de fruntea clasamentului, fiind depășit de Renault Captur (2.606 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori inferioare, respectiv Hyundai i20 Active (2.570 mm), Ford Ecosport (2.521 mm), Fiat 500 X (2.570 mm), Skoda Yeti (2.576 mm) și Peugeot 2008 (2.538 mm).

 

INTERIOR

Unul dintre cele mai impresionante lucruri pe care le-am văzut la Sandero Stepway este spațiul foarte generos pe care îl oferă. Pentru locurile din față există spațiu suficient astfel încât orice călătorie să fie confortabilă, iar ocupanții locurilor din spate nu simt vreodată sentimentul de claustrofobie mulțumită spațiului oferit în zona capului și a zonei vitrate de dimensiune mare.

În ciuda diferențelor majore întâlnite la exterior, care delimitează modelul standard Sandero de un Sandero Stepway, interiorul rămâne la fel, prezentând aceeași structură a bordului, scaunelor și a comutatoarelor, toate garnisite cu aceleași materiale plastice care în unele locuri sunt mai tari și neplăcute la atingere. Totul completat cu poziția de condus confortabilă, alături de sentimentul de robustețe și siguranță care domină întregul model, vă fac să vă îndreptați către acest model care vă atrage mai ales prin formele sale exterioare.

Toate laudele noastre merg către sistemul Media Nav implementat într-un mod foarte facil, prezent pe bord prin display-ul generos de 7 inch, care satisface nevoia de conectivitate și interactivitate la bordul modelului low-cost, fiind un pas important în ceea ce privește concurența din acest segment.

Chiar dacă spațiul disponibil în portbagaj este principalul punct forte al acestui model, alături de prețul scăzut, iată că producătorul autohton nu a renunțat la confortul pasagerilor pentru a satisface acest aspect, oferind un spațiu foarte bun pentru cinci pasageri.

Portbagajul modelului compact este mare, iar spătarul banchetei poate fi pliat în proporții de 60/40, singurul inconvenient în acest caz fiind faptul că nu se creează o zonă plată pentru depozitare. Spătarul astfel rabatat formează o pantă destul de pronunțată și acest lucru nu este ideal atunci când doriți să transportați obiecte lungi și mai ales voluminoase.

La fel ca în orice mașină modernă, navigația, conexiunea Bluetooth, sistemul de infotainment cu ecran tactil de dimensiuni generoase, cruise control-ul și alte dotări tehnologice arată atenția acordată de către cei de la Dacia pentru proaspeții posesori ai acestor modele, toată zona disponibilă acum în jurul șoferului fiind puternic tehnologizată și încadrată în ritmul actual al dotărilor în lumea auto.

Volumul portbagajului este de 320 litri cu spătarul banchetei spate în poziție normală. Chiar dacă nu deține supremația în față concurenților săi pentru spațiul portbgajului, valoarea de 320 litri este suficientă pentru nevoile unei familii tinere care folosește autoturismul pentru deplasări în oraș sau pentru deplasări în țară. Valoarea afișată de modelul românesc este inferioară față de concurenți precum Fiat 500X (350 litri), Skoda Yeti (405 litri), Ford Ecosport (333 litri), Renault Captur (377 litri) sau Peugeot 2008 (410 litri).

Putem concluziona afirmând cu tărie că Sandero Stepway beneficiază de calitate a interiorului care a progresat ușor față de modelele anterioare, cel mai important aspect este faptul că acesta consolidează impresia de robusteţe degajată de aspectul exterior. Stilul modern şi ergonomia îmbunătăţită dau ocupanţilor un sentiment de confort.

 

TEHNOLOGIE

Pentru aceia dintre Dumneavoastră care sunt pasionați de tehnologie avem vești bune, pentru că în gama producătorului autohton există acum sistemul de infotainment Media Nav construit de către cei de la LG și derivat din R-Link-ul prezent pe modelele Renault, care înglobează toate funcțiile multimedia necesare unui vechiul modern: radio, sistemul de navigație, conexiunea telefonului, audio streaming și setările autoturismului. Comenzile disponibile pot fi accesate cu ajutorul unui ecran cu tocuhscreen și diagonala de 18 cm sau 7 inch. Sistemul de navigație bazat pe hărțile TomTom, integrat în sistemul Media Nav are parte de hărți actualizate foarte bine la nivel de stradă și număr, cel puțin pentru București. Media Nav vine cu un sistem de navigaţie cu afişaj 2D şi 3D (Birdview), iar update-urile hărților se pot face direct de către clienţi, transferând conținutul regăsit pe un website dedicat pe un stick USB şi transferându-l apoi pe Media Nav urmând instrucţiunile afişate de acesta.

Cei de la Dacia au ales să renunţe la clasicele CD-uri şi acum sistemul audio permite conectarea unui stick USB, dar şi ascultarea fișierelor audio utilizând funcția Bluetooth. Comenzile audio din spatele volanului, mai exact satelitul de comandă deja clasic pentru fanii Renault, facilitează preluarea apelurilor telefonice fără niciun efort, în timp ce schimbarea sursei audio sau modificarea volumului se pot face în același mod facil.

Regulatorul și limitatorul de viteză este disponibil la fel ca pe majoritatea modelelor producătorului român, comenzile celor două funcţii regăsindu-se pe tunelul median, în timp ce aceea de selectare a vitezei dorite și de revenire la viteza memorată sau anulare sunt dispuse pe volan.

Lista cu opționale nu este foarte bogată pentru că există numeroase dotări în pachetul standard.

 

SIGURANTA

Dacia Sandero a fost testat cel mai recent în 2013 de cătrei cei de la EuroNCAP și a obținut 4 stele, cu un punctaj de 80% pentru ocupanţii adulţi, 79% pentru copii, 57% pentru protecţia pietonilor şi 55% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dotările de siguranţă sunt prezente încă din nivelul de echipare de bază: centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte pentru locurile din spate, sistem Isofix de fixare a scaunelor pentru copii pe locurile laterale din spate, airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, airbag-uri laterale față, controlul dinamic al tracțiunii și stabilităţii (ASR-ESP), antiblocarea roţilor la frânare (ABS), repartiţia electronică a frânării (EBD) și asistenţa la frânarea de urgenţă (AFU).

 

CALITATE-PRET

Sandero Stepway este un model accesibil, iar acest lucru se observă când vorbim de suma pe care trebuie să o plătească viitorul proprietar: cea mai ieftină versiune, respectiv 0.9 TCe cu transmisie manuală în 5 trepte, are un preţ de pornire de 11.200 Euro inclusiv TVA. Versiunea testată costă în standard 12.800 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 13.500 Euro inclusiv TVA.

Dacia Sandero Stepway combină aspectul atrăgător al unui SUV cu un interior spațios pentru segmentul său și un portbagaj foarte generos, totul cu un preț redus. Este mai confortabil în utilizare, în timp ce costurile de întreținere se mențin la același nivel decent pe care îl cunoaștem de la întreaga gamă a producătorului autohton.

În ciuda aspectului atrăgător și a confortului foarte bun la bord, Sandero Stepway ar necesita în viitor implementarea tracțiunii integrale ca și dotare opțională, chiar dacă ar duce pe drumuri grele doar o mică parte dintre cumpărătorii săi, fiindcă nu va fi foarte cerută.

Modelul cu un raport preț/spațiu interior foarte bun și care păstrează platforma B0 a grupului Dacia se remarcă printr-un confort caracteristic gamei producătorului român și mai ales prin ţinuta sa de drum foarte echilibrată. Garda la sol supraînălţată, protecţiile suplimentare pe barele din faţă și spate, precum şi restul ornamentelor laterale montate pe acest model îi conferă atributele unui model rezistent și practic, potrivit pentru o familie tânără care își dorește un autoturism relativ ieftin și cu o personalitate puternică, aparte.

În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3884 :: 13.63MB