No SSO cookie

Mazda MX-5 Revolution MT6

voteaza
(0/ 0)
Este un model care vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

Mazda MX-5 Revolution MT6

Mazda MX-5, lansată inițial sub denumirea de Mazda MX-5 Miata în America de Nord și Eunos Roadster în Japonia, este un roadster foarte ușor și cu o dinamică foarte bună, cu motor poziționat în față și tracțiune spate. Fabricat de Mazda în Hiroshima, modelul a debutat în anul 1989 la Salonul Auto de la Chicago. MX-5 poate fi privită din punct de vedere conceptual ca un succesor al mașinilor sport britanice ale anilor ’50 și ’60, cum ar fi Triumph Spitfire, Austin-Healey 100, MG MGA și în special Lotus Elan.

Cea de-a doua generație (denumită NB) a micului roadster a debutat în anul 1998, cea de-a treia generație (NC) a văzut lumina zilei în anul 2005, în timp ce a patra generație și cea actuală a fost lansată în anul 2015. Succesul său poate fi cuantificat datorită vânzărilor, continuând și astăzi să fie cel mai bine vândut model sport decapotabil cu două locuri din lume, ca dovadă stând cifra de 1 milion de unități produse și vândute în întreaga lume. După lansarea generației a treia s-a consolidat la nivel mondial denumirea de MX-5, cu excepția Statelor Unite ale Americii unde este comercializată în prezent ca și MX-5 Miata.

Generația actuală a fost lansată pe data de 3 septembrie 2014 în Statele Unite ale Americii și Spania, iar pe data de 4 septembrie 2014 în Japonia. Noul MX-5 a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2014 și la Salonul Auto de la Los Angeles din noiembrie 2014. Și în prezent modelul este fabricat în Hiroshima, fiind vândut începând cu sfârșitul anului 2015.

Grație unui schimb de platformă, Mazda MX-5 are acum un model înrudit, Fiat 124 Spider, în timp ce modelul cu hardtop Mazda MX-5 RF a fost prezentat în luna iunie a acestui an.

Am testat o Mazda MX-5 în echiparea Revolution cu motorizarea aspirată G160 de 2,0 litri pe benzină și transmisie manuală în 6 trepte.

 

MOTOR

Modelul poate fi propulsat cu ajutorul a două motoare SKYACTIV-G, pe benzină, de 1,5 litri și 131 CP și de 2,0 litri și 160 CP. Ambele au o rată de compresie ridicată și sisteme de admisie și evacuare special adaptate, pentru a crește peformanțele. Zona roșie pentru motorizarea de 131 CP ajunge la 7.500 rpm, iar puterea este mai mare și consumul este mai mic față de motorul pe care îl înlocuiește. Propulsorul de 2 litri este mai ușor decât generația anterioară, oferă un cuplu superior și este echipat standard cu sistemele i-Stop și i-ELOOP. Aceste sisteme au scopul de a reduce consumul de combustibil. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării. Ambele motoare pot fi cuplate la o transmisie manuală SKYACTIV-MT cu șase rapoarte, special creată pentru Mazda MX-5, care asigură schimbarea precisă și rapidă a vitezelor.

Am avut ocazia să vedem cum funcționează motorizarea de 2,0 litri G160, care se traduce într-o cilindree de 1.998 cmc, oferind 160 CP la 6.000 rpm şi un cuplu decent de 200 Nm disponibil la 4.600 rpm, cu 10 Nm mai puțin și disponibil cu 600 rpm mai sus față de o Mazda 3 echipată cu motorul G120 de 2,0 litri cu 120 CP. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 295 Euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 154 g/km.

În timpul testului ne-am demonstrat că un motor de 2 litri aspirat este extrem de plăcut în utilizare, având un zgomot ce face plăcere auzului și un consum deloc mare. Evacuarea montată pe acest model oferă un sunet unic și chiar dacă o evacuare sport putea aduce mai multă plăcere, s-a dovedit faptul că prin prezența ei a generat o senzație de automobil clasic, unde totul este natural, nimic nu este modificat sau îmbunătățit, tot sunetul motorului este transmis în mod brut către habitaclu.

Unitatea disponibilă pe mașina testată are atașată o cutie de viteze ce se potrivește foarte bine cu aceasta și practic „stoarce” toate resursele disponibile în propuslorul japonez, ajutând în același timp la un condus lin și la o accelerație rapidă atunci când trebuie, respectiv în mediul extraurban, în cazul depășirilor.

Cursa schimbătorului de viteze este extrem de scurtă, poate cea mai scurtă dintre mașinile testate până acum și vine la pachet cu o precizie remarcabilă, oferindu-ne întotdeauna senzația unei schimbări corecte și eficiente.

 

COMPORTAMENT

Modelul actual, doar cu 50 kg mai greu față de originalul lansat acum peste 25 de ani, beneficiază de performanțe care vă fac să vă îndrăgostiți de această mașină imediat ce parcurgeți primii kilometri împreună. Senzația resimțită de șofer este de siguranță și control pe tot parcursul călătoriei, fiind generată de către stabilitatea exemplară, rigiditatea specifică unui model cabriolet și calibrarea foarte bună a direcției și a transmisiei.

Chiar și atunci când controlul tracțiunii este pornit roțile spate pierd aderența extrem de rapid la o plecare rapidă de pe loc, atunci când volanul este rotit. Toate modelele cu motorizarea de 2,0 litri beneficiază pentru puntea spate de un diferențial cu alunecare limitată, ajutând foarte mult la tracțiunea în curbe, permițând roților din spate să se rotească cu viteze diferite și realizând schimbări foarte rapide în situații de dezechilibru.

Motorizarea de 2,0 litri vine și cu frâne mai performante care oferă o siguranță mai mare în exploatare și desigur o distanță de frânare redusă, iar amortizoarele sport Bilstein oferă un ruliu extrem de mic, practic mașina având un comportament neutru, mișcările de tangaj lipsind cu desăvârșire. Compromisul simțit de către șofer este faptul că denivelările mai pronunțate sunt acum transmise într-un mod mai brutal în habitaclu, dar sentimentul de sportivitate exemplară oferit ne poate face să îl comparăm cu un model Porsche, la care electronica lucrează pentru a crea aceste senzații, pe când aici vorbim de livrarea unui comportament sportiv brut, fără nicio intervenție electronică. Trecerea peste denivelările de orice tip se face într-un stil caracteristic unui model sportiv pur-sânge, în timp ce rigiditatea suspensiei nu vă provoacă iritații nici măcar pe drumurile românești, având întotdeauna grijă să păstreze confortul la un nivel decent, totul realizându-se nu foarte zgomotos, dându-ne seama că avem de-a face cu o suspensie bine gândită și din acest punct de vedere.

Direcția se comportă într-un mod foarte precis și direct, feedback-ul de care beneficiați atingând cote foarte bune, lucru normal pentru un model din acest segment unde o direcție artificială îi reducea extrem de mult din percepția bună a publicului, fiind un aspect decisiv la achizționare.

Trebuie să menționăm și sunetul eșapamentului, unul nu tocmai grav dar tipic unui model sportiv, care se lasă admirat în cea de-a doua parte a plajei de turații și care inspiră același sentiment de lucru brut, nemodificat în mod semnificativ prin diverse artificii, contribuind la senzația de emoție intensă pe care o transmite modelul japonez.

Răspunsul accelerației și al motorului sunt foarte bune, o pornire de pe loc sau o depășire realizându-se într-un mod agresiv la care nu ne-am fi așteptat din partea celor 160 CP, dar masa mică a mașinii și structura bine gândită își arată clar funcționalitatea în asemenea situații.

Masa de 940 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 214 km/h.

Cei de la Mazda declară un consum urban de 8,8 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 10,5 l/100 km, fiind valabil în cazul unui București aglomerat, în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO, cu sistemul start-stop dezactivat. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,3 l/100 km, iar noi am reușit să obținem în acest regim un consum de 6,4 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 6,6 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 7,1 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind pornit aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

La performanțele de consum datorate scăderii greutății au contribuit și caroseria fabricată în proporție de 9% din aluminiu, dar și nivelul ridicat de oţel cu limită înaltă de elasticitate din componența structurii vehiculului, care a crescut de la 58% la 71%.

În concluzie putem spune că MX-5 aduce o ținută de drum excelentă fiind totodată confortabil pentru a vă fi alături în călătoriile lungi, în timp ce senzația de motor aspirat clasic este una fără egal, oferindu-vă plăcerea pură de a conduce un model cu un dinamism sporit, echilibrat și deloc mai prejos față de alte modele concurente cu prețuri amețitor de mari.

 

DESIGN

Pentru că design-ul este de cele mai multe ori privit subiectiv de către fiecare dintre noi, vă spunem doar că ne place Mazda MX-5 din punctul de vedere al exteriorului încât ne-am lua un scaun pe care l-am pune în garaj și am sta câteva ore în fața ei, doar ca să o putem privi în liniște, fără să ne deranjeze nimeni. MX-5 beneficiază de un design aparte, cu o personalitate proprie foarte puternică, siluetă ușor de recunoscut și greu de confundat cu alt model, având o identitate clar definită între modelele actuale cu trăsături tot mai comune, care preiau elemente de design unele de la altele, mai puțin sau mai mult modificate și de cele mai multe ori neinspirate în formarea unui design unitar, simplu și de bun gust.

Farurile cu LED și grila frontală subțire denotă un caracter mult mai agresiv față de generațiile anterioare, în timp ce lămpile spate de formă rotundă oferă o semnătură luminoasă interesantă. Chiar dacă soft top-ul rămâne ridicat sau este pliat, silueta lui MX-5 poate fi definită ca fiind una clasică, cu un habitaclu situat înspre spatele mașinii și o capotă lungă.

Putem spune că Mazda MX-5 privită din exterior poate fi catalogată ca fiind echilibrul perfect între tradiția unui roadster și evoluția tehnologică. Liniile laterale, care inspiră tensiune, pornesc de la grila frontală încadrată de faruri și proiectoare LED și se încheie cu stopurile care dau posteriorului un aer sportiv. Modelul poate fi comandat cu jante din aliaj de 16 sau 17 inch și în una din cele șapte nuanțe, dintre care se remarcă Alb Ceramic, Roșu Soul și  Albastru Reflex. Culoarea exterioară se va resimți și în habitaclu, întrucât partea superioară a portierelor este vopsită în aceeași culoare.

Istoria acestui design spectaculos dar simplu a început în anul 1976, atunci când Bob Hall, jurnalist la revista Motor Trend și specialist în mașini japoneze, s-a întâlnit cu Kenichi Yamamoto și Gai Arai, șefi pentru cercetare și dezvoltare la Mazda. Cei doi l-au întrebat pe Hall ce fel de mașină Mazda ar trebui să construiască în viitor. Acesta le-a spus celor doi că ar trebui să construiască un roadster ieftin.

În 1981, Hall ocupa o poziție de planificare a produselor la Mazda SUA și s-a întâlnit din nou cu Yamamoto, atunci președinte al Mazda Motors, care și-a amintit conversația lor despre un roadster și în 1982 i-a dat lui Hall undă verde pentru a cerceta această idee în continuare. În acel moment Hall l-a angajat pe designerul Mark Jordan pentru a forma echipa noului centru de design Mazda din California. Acolo, Hall și Jordan au colaborat pentru a forma conceptul de mașină sport ușoară.

Cei de la Mazda au folosit un concept de design de-a lungul tuturor celor patru generații de dezvoltare ale lui MX-5, creat sub denumirea de Jinba-Ittai, care se traduce „călăreț (jin) cal (ba) ca un singur corp (ittai).

Începând de la prima generație, acest concept semnătură de la Mazda, care reprezintă comuniunea perfectă dintre șofer și mașină, a cuprins mai multe cerințe:

- Mașina să fie cât mai compactă și cât mai ușoară posibil, respectând în același timp toate cerințele de siguranță la nivel mondial

- Interiorul să poată găzdui doi pasageri cu orice tip de statură fără a irosi inutil spațiu

- Structura să aibă o configurație cu tracțiune spate și motor poziționat în partea din față, dar în spatele punții față pentru o distribuție aproape perfectă de mase (50:50)

- Toate cele patru roți să beneficieze de sisteme de suspensie Double Wishbone sau Multi-link pentru a mări aderența și stabilitatea dinamică

- Existența unui cadru metalic rigidizat care să asigure conexiunea solidă între motor și diferențialul de pe puntea spate pentru a maximiza răspunsul accelerației

Acoperișul din material textil se pliază manual într-un mod foarte simplu și rapid, depozitându-se în spatele scaunelor, într-un compartiment dedicat, în timp ce portbagajul nu își pierde din volum și spațiul interior rămâne același.

Cea de-a patra generație a lui MX-5 este cu 105 mm mai scurtă și cu 100 kg mai ușoară față de cea anterioară, ajungând acum la 900 kg fără șofer pentru motorizarea de 1,5 litri și 940 kg pentru motorizarea de 2,0 litri. Înălțimea este cu 10 mm mai mică, ampatamentul este mai scurt cu 15 mm și consolele au fost scurtate cu 45 mm la fiecare capăt.

Cu o lungime de 3.915 mm, Mazda MX-5 este mai lung față de MINI Cabriolet care măsoară doar 3.850 mm, în timp ce alți doi concurenți vin cu lungimi mai mari, BMW Z4 cu 4.239 mm și Audi TT Roadster cu 4.177 mm. La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.735 mm și își păstrează locul în clasament, cel care afișează o valoare inferioară fiind MINI Cabriolet cu 1.727 mm, în timp ce valorile superioare revin tot modelelor BMW Z4 cu 1.790 mm și Audi TT Roadster cu 1.832 mm.

Înălțimea sa de 1.225 mm poziționează modelul japonez în coada clasamentului comparativ cu principalii săi rivali. Îl putem compara cu MINI Cabriolet care vine cu 1.415 mm, BMW Z4 cu 1.291 mm și Audi TT Roadster cu 1.355 mm, observând valori superioare în toate cazurile. La capitolul ampatament, cu ai săi 2.310 mm, modelul testat se află la finalul clasamentului, fiind depășit de MINI Cabriolet care afișează o valoare de 2.495 mm, BMW Z4 cu 2.496 mm și Audi TT Roadster  cu 2.505 mm.

 

INTERIOR

Prima impresie atunci când vă urcați la bordul lui MX-5 este că poziția la volan este cea mai joasă dintre câte ați văzut, scaunele neavând un mecanism de reglare pe înălțime, ci doar unul pentru reglaj longitudinal și unul pentru înclinarea spătarului. Modelul actual beneficiază de mai multe elemente tehnologice față de generațiile anterioare, însă tot este destul de limitat acest progres, mai ales prin lipsa unei prize de 12V care v-ar fi ajutat la încărcarea telefonului sau la montarea unui detector de radar.

Design-ul interior al lui MX-5 beneficiază de proporții perfecte, totul fiind situat la îndemână, spațiul fiind utilizat în mod inteligent. Cel mai important aspect este poziționarea și design-ul zonelor care implică direcționarea aerului exterior, respectiv parbrizul și ușile, gândite astfel încât să se evite pe cât posibil generarea unor curenți puternici de aer în habitaclu atunci când se rulează fără acoperiș și cu geamurile jos. Atunci când geamurile laterale sunt ridicate, curenții de aer nu sunt prezenți aproape deloc la viteze de oraș, ceea ce face din MX-5 un roadster care nu a necesitat în timpul construcției utilizarea unor deflectoare suplimentare de aer.

La versiunile de top, așa cum era și cea testată, planșa de bord complet redesenată este dominată de un display de 7 inch, a cărui funcție tactilă funcționează doar în timpul staționării, controlabil cu ajutorul centrului de comandă HMI de pe consola centrală în timpul rulării, iar sistemul MZD Connect este de asemenea prezent și permite conectarea în siguranță la Internet prin intermediul smartphone-ului. În funcție de nivelul de echipare, Mazda MX-5 poate fi dotată cu sistemul audio BOSE cu nouă difuzoare, special proiectat pentru un autoturism decapotabil. Acesta include difuzoare speciale, amplasate în tetierele scaunelor, care direcționează sunetul pentru o audiție optimă și care ne-au surprins cu o funcție specială, extrem de bine gândită, aceea a funcționării doar a difuzorului din tetiera șoferului în timpul convorbirilor realizate prin telefonul conectat la mașină prin Bluetooth, lucru care vă garantează un sunet perfect. O altă funcționalitate a implementării acesteia este că sunetul nu se va auzi niciodată în afara mașinii dacă volumul este corespunzător, garantându-vă confidențialitatea convorbirii.

Odată cu această generație, scaunele au fost mutate cu 15 mm înspre tunelul median și cu 20 mm mai jos către șasiu, poziționându-vă cât mai aproape de centrul de greutate al mașinii, lucru care contribuie de asemenea la comuniunea dintre șofer și mașină, resimțită încă de când vă urcați în modelul japonez. În afara câtorva materiale plastice mai tari care nu deranjează în mod uzual, prezente în zonele care nu necesită atingeri dese, simplitatea design-ului ar fi singurul lucru pe care putem să îl reproșăm, dar în rest habitaclul poate fi definit ca un loc plăcut și bine proporționat.

Spațiile pentru depozitare nu sunt foarte generoase ca și număr sau suprafață, clasicele buzunare prezente pe panourile ușilor lipsind, torpedoul nu își face simțită prezența, iar cotiera este extrem de mică, asta pentru că tunelul median joacă un rol funcțional. Suporturile pentru pahare sunt în număr de două și sunt demontabile, putând fi ancorate în spatele cotierei, dacă se dorește. Spațiul pentru depozitare situat pe tunelul median sub consola centrală este destul de spațios, regăsindu-și aici locul un telefon mobil, cheia, portofelul și eventual alte câteva mici lucruri pe care le purtați în mod uzual. Cel mai mare loc pentru depozitare este în spatele scaunelor, în zona centrală și beneficiază de o ușă care se încuie folosind cheia mașinii și care oferă loc pentru foarte multe obiecte necesare în timpul condusului.

Portbagajul oferă un spațiu foarte mic de 130 litri, care după introducerea pachetului legislativ oferă un loc foarte limitat pentru bagaje, dându-vă posibilitatea să plecați într-o călătorie de week-end în doi cu doar câteva genți mici sau un troller mare și cam atât.

Chiar dacă nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 130 litri este suficientă pentru două persoane tinere care vor să călătorească cu stil într-un roadster, însă inferioară față de concurenți precum MINI Cabriolet (215 litri) și Audi TT Roadster (280 litri).

 

TEHNOLOGIE

Deși vorbim despre un roadster clasic, care se caracterizează în principal prin oferirea unor senzații brute de condus, capitolul tehnologic este foarte bine reprezentat, testând o versiune de top.

Echiparea Revolution bifează dotări tehnologice importante cum ar fi faruri cu LED, lumini de poziție și stopuri cu LED, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare pentru spate, pornire și acces fără cheie, pilot automat simplu neadaptiv, ecran tactil de 7 inch și unitate de comandă HMI, mufe AUX și USB, comenzi audio și de infotainment pe volan, control automat pentru faza lungă (HBC) și sistem pentru avertizare la depășirea benzii fără semnalizare în prealabil (LDWS).

Tehnologia și mai ales conectivitatea sunt unele dintre principalele atribute ale lui MX-5, mulțumită sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin Bluetooth a smatphone-ului și folosirea funcțiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inch poziționat central, locația ce se regăsește în consola centrală fiind bine aleasă și contribuind la o lizibilitate corectă a informațiilor, pentru un plus de confort dar mai ales de siguranță. Funcțiile de infotainment afișate pe ecran pot fi controlate și prin intermediul centrului de comandă HMI amplasat pe tunelul median, la îndemână atât pentru șofer cât și pentru pasagerul din dreapta, acestui sistem lipsindu-i totuși un sistem de tip touchpad, care ar contribui astfel la o introducere a textului sau a numerelor de telefon fără mutarea privirii de la drum. Unitatea HMI aduce posibilitatea modificării setărilor vehiculului, navigării printe multitudinea de informații disponibile în diversele submeniuri, controlarea aplicațiilor mobile sau chiar accesul la indicațiile oferite de sistemul de navigație MZD Connect.

Ecranul tactil color de 7 inch oferă acces la diferite informații precum raportări de trafic sau chiar oferă funcții de redare a fluxurilor de pe rețelele de socializare, mai exact Facebook sau Twitter. Sistemul de radio prezent pe toate echipările include un serviciu de radio digital (DAB) și garantează astfel o calitate superioară a sunetului, iar conexiunea prin USB sau Bluetooth a telefonului garantează apeluri de calitate, realizate cu un minim de efort și de concentrare, având în vedere toate comenzile disponibile în mod ergonomic pe volan. Sistemul MZD Connect mai oferă și posibilitatea ascultării posturilor de radio online cu ajutorul aplicației Stitcher, accesul la cărți audio, raportări de trafic în timp real și chiar accesul la toate conturile de e-mail salvate în telefon.

 

SIGURANTA

Mazda MX-5 a obţinut 4 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015 cu punctaje remarcabile în toate cele patru categorii. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 84%, respectiv 80%. Pentru siguranţa pietonilor procentul a fost de 93%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă 64%. În standard sunt disponibile 4 airbag-uri: pentru şofer şi pasager și airbag-uri laterale. În timpul testelor de siguranță MX-5 a avut o problemă cu airbag-ul șoferului care nu a reținut corect corpul manechinului în timpul impactului și acesta a lovit volanul, din această cauză primind 4 stele din cele 5 disponibile. Cu toate acestea a fost foarte bine văzut sistemul de protecție al pietonilor, folosind capota activă din dotarea standard a modelului.

Echipamentele de siguranță activă includ o gamă restrânsă de tehnologii, comparativ cu alte modele ale producătorului japonez, toate regăsindu-se sub forma unui întreg și aderând la denumirea i-ACTIVSENSE, având un puternic impact asupra oferirii unui nivel de siguranţă crescut, a unei protecţii sporite în cazul unui accident şi chiar contribuind la calmul și liniștea șoferului sau pasagerilor, pentru a conduce cu încredere roadster-ul testat.

Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizează spatele şi lateralele maşinii și poate fi folosit şi la deplasarea în marşarier grație sistemului RCTA, acesta din urmă fiind foarte util atunci când se părăsește un loc de parcare în spic, având la dispoziție întotdeauna informația privind eventualele vehicule care ar circulă pe drumul în care se pătrunde. În funcţie de nivelul de echipare ales, Mazda MX-5 va putea fi dotată cu Sistemul de atenţionare la depăşirea benzii de rulare (LDWS) care avertizează şoferul dacă depăşeşte linia dintre benzile de mers fără să semnalizeze acest lucru. Farurile cu tehnologie LED în echipare standard, alături de sistemul de control automat fază lungă (HBC) comută farurile adaptive între faza scurtă şi faza lungă în mod automat fără a orbi ceilalți participanți la trafic și fără a fi nevoie ca șoferul să acționeze maneta dedicată luminilor ori de câte ori este întâlnit un vehicul în trafic, în timp ce pornirea din rampă va fi asistată de sistemul HLA, pentru o plecare mai facilă de pe loc.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Mazda MX-5 în România este de doar 20.290 Euro inclusiv TVA pentru versiunea Emotion echipată cu motorul pe benzină G130 cu 130 CP și cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Versiunea testată costă în standard 26.390 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă 390 Euro pentru vopseaua metalizată Alb Crystal Pearl, ajungându-se la un total de 26.780 Euro inclusiv TVA.

MX-5 răsare imediat ce priviți acest segment, remarcându-se ca una dintre cele mai bune alegeri datorită comportamentului dinamic impresionant și al faptului că livrează întotdeauna senzații sportive brute, totul completat de un preț foarte bun și o fiabilitate tipic japoneză, alături de cei 5 ani de garanție în limita a 150.000 km. Am avut plăcerea să tesăm un cabriolet veritabil care produce senzații unice, dovedindu-se surprinzător de puternic și cu un sunet plăcut.

Este un model care vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil, conturându-se cu toate calitățile sale exemplare în mașina perfectă pentru un cuplu tânăr, care își dorește senzații unice în timpul plimbărilor, având la dispoziție toată tehnologia actuală și fără să plătească o sumă exorbitantă pentru aceste lucruri. Completând cu faptul că ingineria pură regăsită în senzațiile oferite la volan și mediul echilibrat în care vă regăsiți pot contribui la creșterea bătăilor inimii într-un ritm mai accelerat față de ritmul creșterii turometrului, Mazda MX-5 vă garantează întotdeauna o experiență inedită de condus, trăită la intensitate maximă.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4477 :: 17.16MB