No SSO cookie

Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

voteaza
(0/ 0)
i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

Hyundai i40 este un model care face parte din segmentul D, special conceput pentru familie. Autoturismul poziționat într-unul dintre cele mai competitive segmente în acest moment a fost proiectat special pentru piața europeană de către producătorul sud-coreean. Împărțind platforma cu modelul Sonata vândut în SUA, i40 a fost prezentat pentru prima oară la Salonul Auto din Barcelona în anul 2011. Pe unele piețe cum ar fi SUA, Sonata a rămas la vânzare ca un model separat, în timp ce i40 nu este disponibil acolo.

Varianta estate a lui i40 s-a lansat în Europa și Coreea de Sud în septembrie 2011, fiind urmată de către varianta sedan în ianuarie 2012, disponibilă de asemenea în Australia și Noua Zeelandă. Pentru Malaezia, Hyundai i40 a fost lansat în 2013 la Salonul Auto din Kuala Lumpur, în ambele versiuni de caroserie, sedan și estate.

i40 a fost proiectat în cadrul centrului European de design al Hyundai din Russelsheim, Germania. Acesta este fabricat la uzina din Ulsan, Coreea de Sud. Până în prezent modelul a fost comercializat în peste 100.000 de unități de la lansarea în Europa, reprezentând un procent de aproximativ 5% din segmentul D european pentru variantele sedan și wagon.

Generația actuală beneficiază de un design actualizat, de patru motorizări modernizate, de noua transmisie automată cu dublu ambreiaj în șapte trepte, de sistemul de avertizare pentru traficul din spate și de un sistem de control avansat al tracțiunii în viraje, pentru o călătorie mai plăcută și o manevrabilitate sporită.

Am testat un Hyundai i40 în echiparea de top Supreme Pack+, dotat cu motorizarea 1.7 CRDi de 141 CP și transmisia automată în 7 trepte cu dublu-ambreiaj, 7-DCT.

 

MOTOR

În prezent i40 poate fi achiziționat doar într-o variantă de motorizare diesel, cu patru cilindri, având 141 CP. Modelul testat de noi beneficia de acest motor diesel Hyundai „U-II” de 1,7 litri care a devenit acum mai puternic, oferind 141 CP disponibili la 4.000 rpm. Cuplul superior față de generația anterioară și foarte generos de 340 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate, caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de rulare lină și confortabilă.

Cuplat la noua transmisie automată DCT cu 7 trepte, disponibilă standard pentru versiunea testată și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de 1.582 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 129 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 139 Euro.

Ansamblul bine gândit format din motorizarea diesel de 1,7 litri și transmisia automată cu dublu ambreiaj în 7 trepte contribuie la un răspuns prompt și oferă posibilitatea schimbării manuale a treptelor de viteză, în mod secvențial, cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului sau cu ajutorul deplasării înainte și înapoi a manetei de control a cutiei de viteze.

Cu ajutorul sistemului Stop&Go (ISG) de oprire a motorului la semafor sau în alte condiții de oprire și a structurii aerodinamice gândite pentru grila frontală, alături de sistemul de management al alternatorului (AMS), este oferită o eficiență foarte bună în timpul rulării.

 

COMPORTAMENT

În timp ce coreenii de la Hyundai au păstrat modificările vizuale ale lui i40 la un nivel minim, aceștia au fost mult mai îndrăzneți când vine vorba despre bazele mașinii, acum diesel-ul de 1,7 litri fiind reglat pentru o mai mare eficiență, alături de posibilitatea alegerii transmisiei automate 7-DCT cu dublu ambreiaj, despre care avem numai cuvinte de laudă în urma testului nostru. În plus, inginerii au optimizat suspensia pentru a spori atât manevrabilitatea, cât și pentru a genera un confort sporit pasagerilor.

Răsucind cheia în contact veți descoperi un autoturism energic, iar direcția se simte ușoară și puțin lipsită de feedback, cu o setare sport care modifică caracteristicile acesteia și care adaugă un plus de efort pentru manevrarea sa, dar care se simte foarte artificială, motiv pentru care nu am activat acest mod decât pentru a testat comportamentul său, în tot timpul rulării rămânând activ modul standard de asistare al direcției.

Pentru că motorul este împins mult către zona din față există senzația de aderență foarte bună pentru puntea față și astfel modelul testat se simte echilibrat și sigur, în ciuda unei cantități mai mari de ruliu generat de către suspensia moale.

Hyundai i40 este o mașină adaptată foarte bine pentru condusul pe distanțe mari, în peisajul realist al României de astăzi, acolo unde poate fi caracterizat ca fiind foarte rafinat și confortabil, motorul silențios alături de insonorizarea bună și transmisia automată contribuind la această senzație pe care nu am simțit-o până acum în vreun model Hyundai. Chiar și așa, prin oraș modelul testat s-a dovedit foarte agil și sprinten, constatând aici faptul că se conduce ușor și plăcut, lăsând la o parte percepția despre mașinile asiatice care se conduc într-un mod nu foarte rafinat de cele mai multe ori. Un mare plus în verdictul pentru comportament îl are suspensia spate independentă tip multi-link, care absoarbe bine denivelările şi creează un confort suplimentar pasagerilor.

Masa de 1.582 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 203 km/h.

Cei de la Hyundai declară un consum urban de 5,6 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 7,8 l/100 km, fiind valabil în cazul unui București aglomerat, în cazul folosirii aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,6 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 90-100 km/h în treapta a 7-a, anticipând foarte mult traficul și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 6,2 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 5,0 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 7,0 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 40% în mediul urban și 60% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul ECO și aerul condiționat setat pe AUTO.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Una dintre cele mai importante dotări prezente pe modelul coreean este funcţia Auto Hold, care lipsește de pe alte modele cu transmisie automată ale concurenților și reprezintă o extindere a frânei de parcare electronice. Aceasta are rolul de a preveni deplasarea accidentală a mașinii atunci când este oprită sau la pornirea de pe loc, fără a necesita în acest scop acţionarea permanentă a pedalei de frână și sporind confortul șoferului. Sistemul funcţionează prin intermediul unităţii hidraulice de control pentru ABS și ESP și atunci când mașina este oprită spre exemplu la un semafor, este memorată ultima presiune de frânare și menținută constantă până la acționarea accelerației.

În concluzie, i40-ul echipat cu acest diesel nu se mişcă deloc anemic, însă nici nu se poate spune că se simte sportiv, este undeva la mijloc, însă este foarte potrivit mediului extraurban, consumul fiind redus şi motorul producând valori mari de cuplu la orice turație, fiind ajutat de transmisia automată eficientă care vă oferă senzația de siguranță chiar și în cazul depășirilor.

 

DESIGN

i40 este dovada clară a faptului că Hyundai a ajuns la maturitatea sa ca și brand, încercând să scoată în piață modele cu un design atrăgător și mai ales gândite special pentru cumpărătorii europeni. “Fluidic sculpture” este modul în care designerii descriu filozofia din spatele acestui design.

Lăsând la o parte toate aceste detalii, ceea ce contează este că acum i40 beneficiază de o identitate vizuală agresivă și distinctă, gusturile europene fiind luate în considerare prin faptul că Europa beneficiază de propria versiune proiectată integral pe bătrânul continent.

La fel ca și generația anterioară, noul i40 este conceput și dezvoltat integral în Centrul de Cercetare și Dezvoltare european de la Russelsheim, Germania. Privit din exterior acesta reflectă evoluția conceptului de design Hyundai, încorporand cele mai recente elemente, precum grila hexagonală supradimensionată, care inspiră sentimentele de calitate și dinamism, oferind o notă modernă și dinamică întregului exterior.

Modelul testat de către noi are o alură suplă și elegantă, fără a face însa vreun compromis în privința confortului și capacității de încărcare. Designul farurilor frontale și cel al stopurilor conferă modelului o identitate sofisticată.

i40 este construit la exterior într-un stil sobru și bine proporționat, cei de la Hyundai fiind în căutarea unui design mai puțin sinuos dar un pic mai clar definit, în ton cu toate modelele acestor zile. Acest lucru nu ar trebui să vă genereze griji, pentru că design-ul său exterior este frumos și este capabil să stea la o comparație cu rivalii săi. Detaliile unghiulare ale grilei mari și farurile sunt însoțite de linii proeminente atât pe capota motorului cât și pe aripile laterale pentru a oferi exteriorului un aspect cu adevărat elegant. Toate versiunile sunt echipate cu lumini de zi și blocuri optice spate cu tehnologie LED, plus jante de aliaj și detalii cromate în jurul grilei calandrului, geamurilor laterale și pe capacul portbagajului, ceea ce sporește și mai mult stilul elegant al modelului coreean.

Design-ul modelului actual nu epatează deloc prin detalii îndrăznețe sau prin diverse artificii, dar stilul acesta naturalist prezent pe modelele japoneze sau coreene ar trebui să atragă un public tot mai larg, având în vedere că vorbim aici despre o mașină de familie, care vine cu forme clasice și funcționale. Se distinge însă silueta aerodinamică, întregul aspect exterior fiind plăcut ochiului, construit fără excese sau experimente ale designerilor.

Cu o lungime de 4.745 mm, Hyundai i40 este mai lung față de unul dintre concurenții săi, mai exact Skoda Octavia (4.659 mm), ceilalți surclasând modelul testat la acest capitol și aici vorbim despre Volkswagen Passat (4.767 mm), Toyota Avensis (4.750 mm), Mazda 6 (4.870 mm), Opel Insignia (4.842 mm), Peugeot 508 (4.792 mm), Renault Talisman (4.848 mm) și Ford Mondeo (4.871 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.815 mm și se află undeva la mijlocul clasamentului, cei care afișează valori inferioare fiind Toyota Avensis (1.810 mm) și Skoda Octavia (1.814 mm), în timp ce valorile superioare revin modelelor Opel Insignia (1.856 mm), Peugeot 508 (1.853 mm), Renault Talisman (1.869 mm), Mazda 6 (1.840 mm) și Volkswagen Passat (1.832 mm).

Înălțimea sa de 1.470 mm poziționează modelul coreean în centrul clasamentului comparativ cu principalii săi rivali. Îl putem compara cu Mazda 6 (1.450 mm), Volkswagen Passat (1.456 mm), Skoda Octavia (1.461 mm), Peugeot 508 (1.456 mm) și Renault Talisman (1.463 mm), observând valori inferioare în toate cazurile. Dacă îl comparăm cu Toyota Avensis (1.480 mm), Opel Insignia (1.498 mm) și Ford Mondeo (1.482 mm) observăm valori superioare în cazul acestor trei concurenți.

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.770 mm, modelul coreean se află tot undeva la mijlocul clasamentului, fiind depășit de Mazda 6 (2.830 mm), Renault Talisman (2.808 mm), Volkswagen Passat (2.791 mm) și Ford Mondeo (2.850 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori inferioare, respectiv Toyota Avensis (2.700 mm), Opel Insignia (2.737 mm) și Skoda Octavia (2.686 mm).

 

INTERIOR

Elegantul i40 nu a luptat niciodată pentru a înscrie puncte importante la capitolul stil și ingeniozitate, așa că nu suntem deloc surprinși de faptul că designerii de la Hyundai au păstrat modficiările la un nivel minim, însă au umblat la calitatea materialelor, fiind acum vizibil mai bună, lucru resimțit în toate zonele din interior. Urcând la bordul modelului coreean veți descoperi un sistem de infotainment revizuit care vă oferă ușurința de a-l controla ca un plus major al acestei generații de i40. Design-ul tabloului de bord este ușor învechit, iar consola centrală impunătoare poate fi definită ca fiind ușor aglomerată de butoane, comenzile pentru sistemul de climatizare și cel audio ocupând această zonă.

Scaunele din față ale lui i40 sunt atât încălzite cât și ventilate și s-au dovedit confortabile la drum lung. Pasagerii de pe bancheta din spate se bucură de grile pentru ventilație dedicate, lumini individuale de lectură, buzunare spațioase pe uși și sistem de ancorare ISOFIX pe locurile laterale.

Vizibilitatea în spate este ușor diminuată de către montanții groși, însă acest lucru este completat de către camera pentru marșarier cu unghi larg, care ajută și în cazul unei ieșiri dintr-o parcare în spic, spre exemplu.

Mașina testată de către noi beneficiază de o planșă de bord și un tunel median cu inserții piano black și gri aluminiu, în timp ce bordul și panourile ușilor sunt bicolore, colorate negru și bej. Tapițeria de piele este de culoare bej, sugerând o doză de lux și între habitaclul putându-se caracteriza ca fiind elegant.

În portbagaj există patru inele de ancorare pentru o plasă folosită la reținerea bagajelor de dimensiuni mici, foarte utilă în viața cotidiană atunci când toate bagajele pe care le puneți în portbagaj se mișcă în timpul rulării.

Portbagajul lui i40 este unul mare dar cu un interior de formă neregulată, având parte de o deschidere largă. Bancheta spate poate fi divizată 60/40 și formează o podea plată atunci când autoturismul este utilizat pentru a transporta obiecte voluminoase, putându-se forma astfel un compartiment lung pentru depozitarea obiectelor atipice, dar destul de îngust.

Volumul portbagajului este de 505 litri cu bancheta spate în poziție normală. Chiar dacă nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 505 litri este superioară față de modele precum Opel Insignia (500 litri), Peugeot 508 (473 litri), Mazda 6 (480 litri), însă inferioară față de concurenți precum Toyota Avensis (509 litri), Skoda Octavia (590 litri), Volkswagen Passat (586 litri), Ford Mondeo (541 litri) sau Renault Talisman (515 litri).

Suntem de părere că interiorul lui i40 beneficiază acum de o calitate mult mai bună și ar trebui să vă regăsiți foarte ușor confortul în spatele volanului, întreg habitaclul rămânând un loc rafinat unde privirea este alintată de către materialele de calitate prezente în zonele care se ating des, în același timp ergonomia și funcționalitatea menținându-și un nivel foarte bun.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie putem menționa sistemul de navigație cu display central de 7 inch, cu amplificator, DAB (Digital Audio Broadcast), sistem Bluetooth cu recunoaștere vocală și cameră video spate, antenă tip Shark, sistem audio cu 6 boxe și intrări USB, AUX și comenzi pe volan.

i40 propune două tipuri noi de sisteme audio. Sistemul audio standard reprezintă o evoluție a celui disponibil pe versiunea anterioară, care a beneficiat de îmbunătățiri în ceea ce privește tehnologia display-ului, care devine LCD Monochrome TFT. Opțional este disponibil un sistem audio avansat, care propune un display de 7 inch TFT, radio digital încorporat, precum și o cameră pentru marșarier.

Sistemul de infotainment este ușor de utilizat în cea mai mare parte și s-a dovedit receptiv la comenzile aplicate pe display-ul cu funcție tactilă, ale cărui margini sunt mai greu de atins datorită poziționării sale într-un loc mai adânc al planșei de bord, dar totuși integrat bine din punctul de vedere al design-ului. Sistemul prezent pe modelul coreean nu sperie deloc prin prezența multor meniuri sau a opțiunilor greu de accesat, totul fiind la îndemână și informațiile fiind distribuite într-un mod unitar ușor de accesat chiar și în timpul condusului.

În acest segment credem că ar fi fost necesar un sistem head-up display, pentru o comoditate mai mare în utilizare și o siguranță sporită, afișând într-un mod simplu de urmărit toate informațiile utile în timpul condusului.

 

SIGURANTA

Capitolul siguranță este unul unde nu avem ce să-i reproșăm modelului coreean, aici fiind distins cu 5 stele de către EuroNCAP în anul 2011. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 92%, respectiv 86%. Pentru siguranţa pietonilor procentul acordat a fost de 43%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 86%. În standard sunt disponibile 7 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag), airbag-uri laterale față și airbag pentru genunchi în cazul șoferului.

Lista cuprinzătoare de echipamente de siguranță activă și pasivă prezente pe modelul i40 a fost îmbogățită cu noi tehnologii. Sistemul pentru menținerea benzii de rulare dobândeste roluri suplimentare, iar sistemul SHB (Smart High Beam) monitorizează traficul și închide automat faza lungă în momentul în care detectează apropierea vehiculelor din față. Acesta a echipat în premieră modelul Hyundai Genesis.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt sistemul pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), sistemul de distribuție electronică a forței de frânare (EBD), sistemul activ de management al direcției (VSM) și controlul dinamic al stabilității (TSC + ESP).

Ca și dotări pentru o siguranță pasivă se remarcă activarea luminilor de avarie la frânarea de urgență, avertizorul pentru centurile de siguranță pe scaunele din față și centurile de siguranță cu sistem de prindere în 3 puncte pentru toate locurile, pretensionate și reglabile pe înălțime pentru șofer și pasager.

 

CALITATE-PRET

i40 vine cu un preț destul de piperat în segmentul său și este poate unul dintre puținele „defecte” ale acestei mașini. Cea mai ieftină versiune, respectiv Highway+ de 1,7 litri diesel cu transmisie manuală, are un preţ de pornire de 25.204 Euro inclusiv TVA, fiind redus în această perioadă până la 20.944 Euro. Versiunea testată costă în standard 30.004 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 30.381 Euro inclusiv TVA, singurele dotări opționale fiind vopseaua metalizată în valoare de 340 Euro și pachetul legislativ în valoare de 37 Euro. În această perioadă cei de la Hyundai acordă o reducere care variază în funcție de echiparea aleasă, cea testată de către noi având un discount generos de 4.080 Euro din prețul final, ajungându-se la 26.301 Euro, o valoare corectă pentru nivelul dotărilor sale. Pentru această sumă veți primi caracteristici care au consacrat modelele coreene din zilele noastre: spirit practic superior, consum redus de combustibil, eficiență în utilizare, accesibilitate și un design sofisticat. Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

Hyundai i40 a reprezentat și un moment de cumpănă pentru producătorul sud-coreean, brand-ul fiind destul de puțin cunoscut ca un jucător important în acest segment, modelul testat având rolul de a provoca o ascensiune a vânzărilor și de a încapsula acest succes într-o mașină bine gândită din toate punctele de vedere.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6159 :: 17.15MB