No SSO cookie

Alfa Romeo 159 ti

voteaza
(0/ 0)
Drive-test cu Alfa Romeo 159 ti
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Alfa Romeo 159 ti

Alfa Romeo, eros si magie pe sosea. Marca italiana este una dintre cele mai seducatoare oferte de pe piata auto. Plina de senzualitate si erotism, magica si impunatoare, Alfa Romeo este un elogiu al frumosului adus lumii auto de scoala italiana de automobilism. Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A) este denumirea originala a companiei de automobile care luat nastere in 1910 la Milano. De atunci si pana acum, Alfa Romeo s-a impus ca o marca premium cu masini remarcabile prin frumusetea deosebita si caracterul pursange. Masini.ro a testat modelul Alfa Romeo 159 ti, dotat cu motorul de 2.4 litri JTD de 210 cai putere. MOTOR Alfa Romeo 159 ti ofera o motorizare diesel mai mult decat multimitoare pentru cel aflat la panoul de comanda al modelului italian. Un propulsor diesel in adevaratul sens al cuvantului, care depaseste ideea ca un diesel este contruit pentru economie de combustibil si adera in zona marilor campioni. Un diesel construit pentru performanta, pentru rapiditate, pentru cai putere, pentru Alfa Romeo. Inginerii italieni au construit un propulsor cu 5 cilindri si patru supape pe fiecare cilindru, un motor mare, de 2.4 litri, capabil sa scoata 210 cai putere. Este genul de motor de care te indragostesti de la prima cheie. Cu un sunet ucigator de sexy, nervos, dar curat si corect. Herghelia de 210 cai putere este disponibila la 4000 rot/min, in timp ce cuplul maxim impresionant, de 400 Nm este realizabil foarte jos, la 1500 rot/min. Aceste caracteristici fac din Alfa Romeo 159 ti un model puternic si ager, care se face remarcat nu doar prin look-ul genial, ci si prin dotarile de ordin tehnic. Motorul este prevazut cu injectie directa Multijet cu turbocompresor si intercooler. Cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, modelul Alfa 159 ti se evidentiaza printr-un comportament extrem de precis al transmisie si printr-un consum de carburant optim. Sincronizatoarele cu conuri multiple favorizeaza schimbarile rapide ale treptelor de viteza, manevrabilitatea si precizia comenzii. Cursa eschimbatorului este precisa si bine etajata. FEELING Nu exista niciun dubiu ca Alfa Romeo 159 ti sta impecabil la acest capitol. De la primul contact cu modelul italian te simti gata de o experienta unica. Adrenalina creste in momentul in care motorul incepe sa toarca si apesi curios si plin de emotie pedala de acceleratie. Turbina motorului de 2.4 litri JTD este inca un lucru in plus pentru care Alfa Romeo 159 ti te face sa visezi. Orice apasare a pedalei de acceleratie primeste un raspuns mai mult decat promt, in treapta a doua a cutiei de viteze te poti trezi lejer la 80 km/h fara sa simti ca masina a facut un efort deosebit. Inca din momentul in care urci la volanul unui Afla 159 ti nu poti remarca scaunul sport extrem de confortabil, volanul mic cu trei spite, sport, de asemenea, si pedalierul din aluminiu. De aici si pana la primul demaraj lucrurile se succed aproape inconstient. De la primul contact cu masina nu poti trece cu vederea directia extrem de precisa, nascuta din experienta competitiilor automobilistice. Mai precis, Alfa 159 se poate lauda cu cea mai buna directie intre berline. Alfa Romeo 159 ti accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.0 secunde si poate atinge viteza maxima de 230 km/h. Aflat la bordul modelului italian nu poti sa nu remarci ca conduci o sportiva pursange, un model care raspunde perfect unui stil de pilotaj agresiv. La acest lucru contribuie din plin si suspensiile performante, rigide, care ofera batai de cap pe un spatiu carosabil plin de gropi, dar care se remarca a fi extrem de eficiente in viraje. Alfa 159 nu are absolut nicio problema in negocierea virajelor, o berlina care practic deseneaza precum un artist curbele largi si care sta cuminte si ascultatoare in virajele stranse, la viteze de invidiat pentru alte modele. Cu o masina sport nu te poti astepta decat la o tinuta de drum sportiva. Agila, apriga, Alfa 159 ti cere mult mai mult in momentul in care te afli la volan si intotdeauna are de unde sa-ti ofere. Desigur, sofatul sportiv intalneste si unele inconveniente. Dcupa cum am subliniat si mai sus, suspensia rigida nu face casa buna cu drumurile din Romania. In plus, chiar daca vorbim de un motor diesel nu putem uita ca vorbim de un motor mare si extrem de puternic. Acest lucru ar trebuie sa ne duca cu gandul si la consum. Stitlul de pilotaj sportiv are un raspuns promt si la nivelul combustibilului din rezervor. In schimb, daca rulati corect, in limita in care va lasa inima de a nu lovi in pedala de acceleratie a acestui model, va puteti multumi cu un consum urmab de putin peste 10 la 100 km si un consum extra-urban de 6 litri la 100 km, la o viteza de croaziera de 120 km/h. Daca vreti sa testati capacitatea propulsorului 2.4 JTD, nu aveti mult de asteptat. La 1.500 rot/min aveti deja disponibil momentul maxim de 400 Nm, deci beneficiati de tot farmecul modelului italian. DESIGN Designul este punctul forte al constructorilor italieni, este motivul pentru care Alfa Romeo este cel mai bine cunoscut si recunoscut in cei 99 de ani de istorie. Iar Alfa Romeo 159 ti nu face exceptie, ba chiar deloc. Semnatarii capodoperei Afla Romeo 159 sunt italienii de la Giugiaro, iar acest aspect se cunoste in fiecare linie stilistica pe care o gasim pe superbul model italian. De la grila frontala, la blocurile optice cu elemente circulare separate si pana la profilul solid si elegant, Afla 159 ti este o incantare adusa ochiului, poate cea mai seducatoare berlina de pe piata. Liniile agresive ale designului se imbina perfect intr-un tot unitar puternic, plin de expresivitate si eleganta. Judecand si dupa aspectul posteriorului, putem concluziona ca Alfa 159 arata ca o bruta delicata, in cel mai inalt sens pozitiv al expresiei. Interiorul este dominat de acelasi feeling sportiv, gandit pentru a aduce celui aflat la volan cele mai inalte placeri. Interiorul lui Alfa 159 este desenat in jurul soferului, personajul principal al unui model Alfa. Consola centrala este indrerptata catre sofer, cu trei ceausi de bord incorporte care aduc aminte de anii romantici ai automobilismului. Daca soferul este rasfatat din toate punctele de vedere, pana si amplasarea comenzilor este gandita special pentru acesta, pasagerii nu se put bucura decat de spatiu suficient si atat. Bineinteles nu putem uita luxul, interiorul fiind imbracat intr-o piele fina, prevazuta cu cusaturi duble incrucisate, dar nu putem nici sa trecem cu vederea ca spatiile de depozitare sunt reduse la minim. Un interior sport nu putea fi lipsit de scaune sport, extrem de confortabile, cu sustinere laterala si multiple setari care sporesc confortul. Mai mult, volanul beneficiaza de insertii de aluminiu, iar consola centrala este un adevarat bloc imbracat in aluminiu. Desi este un model cu o puternica tenta sportiva, Alfa Romeo 159 ti nu dispune de simplitatea caracteristica acestor modele, si se evidentriaza cu o multitudine de functii tehnologice, care au transformat automobilul modern intr-un mastodont al tehnologiei avansate. Functiile de siguranta (ca paranteza Alfa 159 a obtinut 5 stele la EuroNCAP), functiile multimedia si dotarile de lux cum ar fi clima automata bi-zona, inchidere centralizata (usi, portbagaj, rezervor), oglinzi exterioare reglabile electric, incalzite, cu carcasa in culoarea caroseriei, Cruise Control sau proiectoarele de ceata ne amintesc ca traim in secolul XXI si conducem masini din secolul XXI. PRET Alfa Romeo 159 ti este un produs premium al carui pret ar sari in mod normal de 30.000 de euro. Insa, gratie unui pret promotional, modelul poate fi achizitionat la 27.870 euro, fara TVA sau la un pret de 29.849 euro cu TVA. Pentru un model premium, remarcabil printr-un design de top in lumea auto si pentru performantele sport, Alfa Romeo 159 ti cu motor de 2.4 litri JTD si 210 CP este o oferta mai mult decat intersanta. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.2783 :: 17.03MB