No SSO cookie

Renault Kadjar TCe 130 Intens MT6

voteaza
(0/ 0)
Kadjar beneficiază de o imagine modernă, elemente tehnologice numeroase și astfel este pregătit pentru a face față marii concurențe din segmentul crossoverelor compacte
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Renault Kadjar TCe 130 Intens MT6

Renault Kadjar este cel mai recent SUV al producătorului francez,  fiind catalogat ca un SUV compact și având disponibilă tracțiunea față sau integrală. A fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2015, iar vânzările au început în luna aprilie 2015 la nivel european.

Kadjar împarte aceeași platformă Renault-Nissan CMF (Common Module Family) cu Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Renault Espace, Renault Kwid, Renault Talisman și Renault Megane IV.

Cei de la Renault au ales acest nume gândindu-se la două cuvinte: Kad este inspirat de quad, care semnifică un vehicul cu tracțiune integrală care poate ajunge oriunde și Jar amintește de cuvintele franțuzești agile și jaillir care reprezintă agilitatea.

Kadjar, modelul poziționat între Captur și Koleos în gama producătorului francez, este primul crossover din segmentul C al celor de la Renault, fiind concurentul direct al altui model din grup, Nissan Qashqai. Este disponibil în versiunea 4x2 cu sau fără sistemul Extended Grip care vine împreună cu anvelope M&S pentru o tracțiune sporită, cât și în versiunea 4x4.

În acest moment Renault Kadjar este produs în uzina spaniolă din Palencia și de curând a devenit primul model Renault produs în China, pentru piaţa internă.

Am testat un Kadjar în echiparea de top Intens, dotat cu motorizarea Energy Tce 130 și cutie de viteze manuală în 6 trepte.

 

MOTOR

În prezent Kadjar poate fi achiziționat cu unul dintre cele 3 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizarea pe benzină Energy TCe 130 care generează 130 CP, după cum îi spune numele și este disponibilă doar în combinație cu transmisia manuală în 6 trepte și tracțiunea față, cea diesel Energy dCi 110 care generează 110 CP și se poate asocia doar cu tracțiunea 4x2 și ambele modele de transmisie, manuală în 6 trepte sau EDC tot în 6 trepte sau Energy dCi 130 cu 130 CP și în acest caz vine numai în combinație cu manuala în 6 trepte și poate fi cu tracțiune față sau integrală.

Noi am testat motorizarea Energy TCe 130, care vine cu o cilindree de 1.197 cmc și 130 CP, disponibili la 5.500 rpm. Cuplul de 205 Nm își face simțită prezența încă de la 2.000 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la o cutie manuală cu 6 rapoarte și având în vedere că are de pus în mișcare o masă destul de mică de 1.306 kg, oferă resurse foarte bune de putere la aproape orice turație și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 126 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de doar 81 Euro.

Motorul ne-a demonstrat pe parcursul testului de câteva zile faptul că toate calitățile sale îl fac o alegere potrivită comparativ cu unul diesel, impresia generală fiind a unui propulsor rafinat. Aceste poate fi extrem de potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde consumul ținut bine în frâu se remarcă, cât și în zonele extraurbane, acolo unde oferă un răspuns dinamic foarte bun în toate situațiile unor depășiri.

Cutia de viteze manuală cu 6 trepte poate fi definită ca una rafinată, dar cu o cursă destul de lungă a schimbătorului. În ceea ce privește precizia nu am întâlnit probleme în timpul testului, iar ambreiajul vine cu o cursă scurtă și contribuie la confortul călătoriei în acest mod.

Combinația dintre motorizarea pe benzină de 1,2 litri și cutia de viteze manuală cu 6 trepte este una reușită, însă considerăm că pentru o utilizare intensă în oraș ar fi bine să se ia în calcul opțiunea unei cutii EDC, care vine cu dublu-ambreiaj și are avantajul unor schimbări line, contribuind activ în menținerea consumului în limite rezonabile.

 

COMPORTAMENT

Kadjar nu este un model destinat off-road-ului și nici nu credem că mulți clienți s-ar aventura în locuri dificile cu acest crossover, însă cei de la Renault au mizat pe tracțiunea integrală și pe unghiurile de atac și degajare cu valori decente pentru a spulbera această temere. Cu toate acestea, parcurgerea unui drum cu probleme alături de Kadjar poate fi considerată o alegere nu tocmai inspirată, datorită gărzii la sol reduse și lipsei unei cutii de viteze cu rapoarte scurte, care alături de capacitatea trenului de rulare de a funcționa foarte bine pe cele mai proaste drumuri ar fi contribuit la oferirea unui sentiment de siguranță și confort către pasageri.

Pe șoselele românești Kadjar s-a comportat exemplar, fiind un model foarte reușit din punctul de vedere al dinamicii la rulare. Poziția de condus ridicată oferă o vizibilitate excelentă în timpul condusului, lucru pe care nu îl veți obține de la un hatchback normal de familie. În ciuda dimensiunilor sale generoase, Kadjar se conduce foarte ușor în oraș, direcția care necesită un efort redus pentru manevrare fiind unul dintre punctele sale forte, alături de suprafețele vitrate mari și senzorii de parcare dispuși corect. Ca o remarcă importantă, modelele echipate cu jante de 19 inch sunt singurele care se simt ușor inconfortabile în oraș dar care la drum lung nu pun probleme în acest sens.

Atunci când se rulează în zone virajate Kadjar se comportă în același mod precis, cu o manieră de condus sigură și stabilă, având totodată parte de un ruliu nu foarte pronunțat. Suspensia beneficiază de un raport bun confort/dinamică și absoarbe denivelările întâlnite la tot pasul pe drumurile românești cu o lejeritate demnă de invidiat, având un comportament corect și adaptat publicului țintă în acest caz.

În ceea ce privește insonorizarea habitaclului putem afirmă că este o mașină relativ silențioasă, singurele zgomote mai puternice fiind cele venite de la montanții A în timpul rulării la viteze de autostradă și cele provenite de la anvelope și mai ales atunci când se rulează pe un asfalt slab calitativ, acest aspect datorându-se în mare parte și jantelor pe 19 inci montate pe mașina testată. Motorul pe benzină de 1,2 litri nu produce un sunet deranjant în timpul rulării în regim de croazieră. Chiar dacă nu este nimic palpitant în condusul unui Kadjar, acesta este o mașină foarte plăcută în timpul rulării.

Masa de 1.306 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 192 km/h.

Cei de la Renault declară un consum urban de 7 l/100 km, cifra reală situându-se în jurul valorii de 9,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul dezactivării modului ECO și cu aerul condiționat pornit pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,1 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 6-a, anticipând foarte mult traficul, cu modul ECO pornit și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă sau oprit. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de aproximativ 6,5 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 5,8 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 7,6 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind dezactivat modul ECO și aerul condiționat rămânând pornit întotdeauna.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

 

DESIGN

Cu o lungime de 4,45 metri, o lăţime de 1,84 metri şi o înălţime de 1,60 metri, Kadjar este ceva mai mare decât fratele din alianţă, Nissan Qashqai, deşi împart împreună aceeaşi platformă CMF. Garda la sol este de 190 mm, fiind cu 10 mm mai mică decât cea al lui Qashqai.

În partea frontală regăsim elemente comune cu modelul Captur și chiar cu Espace, totul părând foarte familiar în ceea ce privește linia de design, pentru că în același timp se încadrează în filozofia mărcii și în gama actuală de modele. Partea posterioară aduce o asemănăre izbitoare cu aceeași zonă a lui Clio. Toate elementele caroseriei par a fi ”expandate”, formele lor fiind foarte umflate și astfel redau ideea de masivitate și spațiu interior generos.

Kadjar este singurul model din portofoliul francezilor desenat de românul Victor Sfiazof, exteriorul său păstrând în jur de 80-90% din elementele regăsite în schița realizată de acesta acum aproape 5 ani.

Aprecierile noastre pozitive se îndreaptă înspre zona laterală, acolo unde liniile curbe realizează un aspect aparte, modern și totodată tineresc, care se continuă atât în față cât și în spate și se îmbină perfect cu linia inferioară a geamurilor ușor curbată înspre spate.

Fiind foarte apropiat de Qashqai din toate punctele de vedere, nu trebuie să ne mire faptul că proporțiile exterioare sunt foarte asemănătoare cu acesta, dar având un caracter propriu mai pronunțat. Grila cu dimensiuni generoase, în formă de V, este un element de design comun cu numeroase modele Renault și generează ideea de masivitate, în timp ce blocurile optice posterioare scurte și cu un design curbat contribuie la o prezență modernă și admirată în traficul cotidian.

Design-ul său privit în integralitate poate fi caracterizat ca fiind dinamic, această idee regăsindu-se în calandrul corect proporționat în comparație cu restul exteriorului și în silueta atletică realizată cu ajutorul liniilor curbe prezente la tot pasul.

Odată cu lansarea acestui model cei de la Renault au intrat într-o zonă distinctă a design-ului exterior cu ajutorul unor note de simetrie și prin armonia dintre elementele sale, dar totodată fără să renunțe la micile detalii picante care îi diferențiază de restul producătorilor francezi.

Cu o lungime de 4.449 mm, Renault Kadjar este mai lung față de toți concurenții săi mai puțin Hyundai Tucson (4.475 mm). Vorbim aici despre Suzuki Vitara (4.175 mm), Honda HR-V (4.294 mm), Jeep Renegade (4.236 mm), Opel Mokka (4.278 mm), Mitsubishi ASX (4.295 mm), Mazda CX-3 (4.275 mm) și Nissan Qashqai (4.377 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.836 mm și în acest caz este superior față de Suzuki Vitara (1.775 mm), Jeep Renegade (1.805 mm), Honda HR-V (1.772 mm), Opel Mokka (1.777 mm), Nissan Qashqai (1.806 mm), Mitsubishi ASX (1.770 mm) și Mazda CX-3 (1.765 mm), fiind depășit doar de către același Hyundai Tucson (1.850 mm).

Înălțimea sa de 1.607 mm este aproape cea mai mică comparativ cu principalii săi rivali, lucru care ar fi trecut neobservat la o simplă privire a exteriorului și omiterea comparației în ceea ce privește dimensiunea sa. Comparativ, ceilalți concurenți beneficiază de următoarele cifre în ceea ce privește înălțimea: Suzuki Vitara (1.610 mm), Mitsubishi ASX (1.615 mm), Hyundai Tucson (1.655 mm), Jeep Renegade (1.667 mm), Opel Mokka (1.658 mm). În inferioritate la acest capitol se află Honda HR-V (1.605 mm), Mazda CX-3 (1.535 mm) și Nissan Qashqai (1.595 mm).

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.578 mm, modelul francezilor se află undeva la mijlocul clasamentului, fiind la egalitate cu Nissan Qashqai și depășind Jeep Renegade (2.570 mm), Suzuki Vitara (2.500 mm), Mazda CX-3 (2.570 mm) și Opel Mokka (2.555 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori superioare, respectiv Mitsubishi ASX (2.670 mm) și Hyundai Tucson (2.670 mm).

 

INTERIOR

La fel ca și la exterior, habitaclul lui Kadjar emană un sentiment de calitate, redând o senzație de lucru bine construit și elegant atunci când este privit în ansamblu și nu se insistă prea mult asupra detaliilor, acolo unde întâlnim și materiale plastice cu o calitate mult sub ceea ce ne așteptam de la un asemenea model, mai exact în zona inferioară a bordului și pe o mică parte a consolei centrale.

Din punctul de vedere al interiorului Kadjar este un model care arată bine, având un caracter aparte comparativ cu fratele său mai simplist, Qashqai. Cu toate acestea, Kadjar nu se prezintă ca un model futurist în ceea ce privește echiparea sa interioară, acolo unde în afară de instrumentarul de bord complet digital nu se remarcă alt element tehnologic important. Design-ul planșei de bord are ușoare accente sportive și este completat cu succes de către consola centrală cu dimensiuni generoase.

Calitatea generală percepută în interior este foarte bună, cu materiale moi la atingere, generând totodată ideea de robustețe și habitaclu bine pus la punct din toate punctele de vedere. Imediat ce luați loc în Kadjar veți observa un post de conducere foarte modern și tehnologizat, în timp ce finisajele tip aluminiu și cele din piele adaugă o notă extravagantă și totodată de bun gust întregului interior.

Sistemul de infotaniment R-Link2 cu display de 7 inci este standard și vine cu o interfață de bază prietenoasă și rapidă, alături de o navigare ușoară prin meniu.

Cu bancheta din spate în poziție normală, Kadjar dispune de o capacitate de 527 litri în portbagaj. Zona de încărcare foarte largă, mai mare și față de Qashqai spre exemplu, facilitează accesul cu obiecte voluminoase și face din acest model unul dintre cele mai practice crossovere de familie disponibile în prezent.

Kadjar deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 527 litri fiind superioară față de modelele concurente: Nissan Qashqai (439 litri), Honda HR-V (431 litri), Suzuki Vitara (375 litri), Jeep Renegade (351 litri), Opel Mokka (356 litri), Mitsubishi ASX (419 litri) și Mazda CX-3 (350 litri). Cu toate acestea spațiul disponibil fără rabatarea banchetei din spate este mai mult decât suficient pentru o familie cu copii care vrea să evadeze în week-end din aglomerația unui oraș și să meargă într-o scurtă vacanță, cu bagajele aferente. Dacă doriți să transportați obiecte voluminoase cu ajutorul modelului francezilor, aveți la dispoziție varianta rabatării spătarului banchetei din spate și obțineți astfel 1.478 litri.

Odată ce ridicați podeaua falsă a portbagajului vi se dezvăluie un compartiment suplimentar folositor în diferite situații precum depozitarea unor obiecte ce nu sunt utilizate des, care ajută totodată și la încărcarea și mai ales descărcarea obiectelor grele, prin situarea sa la nivelul buzei inferioare de acces la portbagaj, nefiind astfel necesar să ridicați greutățile respective pentru a le descărca, ci doar să le mișcați ușor către exterior.

 

TEHNOLOGIE

Pentru cei pasionați de tehnologie avem vești bune din partea francezilor, pentru că noul model a adus în echiparea opțională sistemul de infotainment de generație nouă, R-Link 2, care înglobează toate funcțiile multimedia necesare unui vechiul modern: radio, sistemul de navigație, conexiunea telefonului, audio streaming și setările autoturismului. Printre noutățile versiunii a 2-a se regăsesc ecranul multitouch de 7 inch, navigația de tip birdview (2,5D), conectivitatea la internet și conectivitatea extinsă cu telefonul mobil. Comenzile disponibile pot fi accesate cu ajutorul unui ecran cu tocuhscreen și diagonala de 18 cm sau 7 inch sau cu ajutorul comenzilor vocale, renunțându-se acum la clasicul joy­stick poziționat pe tunelul median, amplasat lângă maneta schimbătorului de viteze.

Capitolul asistență la condus este destul de bine conturat, având parte în primul rând de o alertă pentru limita de viteză, cu recunoașterea indicatoarelor de drum și asistență la adaptarea vitezei în funcție de indicatoarele de viteză de pe drum, surprinse de camera poziționată în spatele oglinzii retrovizoare. La trecerea pe lângă un indicator, o alertă de limită de viteză apare pe bord împreună cu sugestia de setare a valorii respective pentru tempomatul/limitatorul de viteză. Sistemul Easy Park Assist calculează spațiul disponibil parcării lui Kadjar și preia controlul direcției pentru o parcare fără griji, accelerația și frâna rămânând în continuare la dispoziția șoferului. Sistemul de avertizare pentru unghiul mort detectează prezența vehiculelor în stânga sau dreapta automobilului și anunță automat șoferul printr-un semnal luminos poziţionat pe oglinzile retrovizoare de existența acestora. Sistemul de frânare activă de urgență vă avertizează în cazul în care există un risc de coliziune cu vehiculul din față. Dacă șoferul reacționează insuficient sau deloc, frânele sunt activate automat pentru a preveni sau a micșora daunele unei coliziuni.

Aerul condiționat automat cu reglare bi-zonă disponibil standard pe versiunea testată asigură un confort termic personalizat, în timp ce modul Auto asigură o gestionare echilibrată a temperaturii. Senzorul “Air Quality” declanșează automat recircularea aerului în habitaclu în momentul în care vehiculul se află într-un mediu poluat.

La fel ca și în cazul multor alte modele Reanult din gama actuală, există standard un senzor de ploaie și lumină, iar ștergătoarele din față, cu cadență automată, se pun în mișcare și își adaptează viteza de ștergere în funcție de intensitatea ploii, în timp ce un senzor de lumină declanșează automat aprinderea farurilor la lăsarea întunericului sau în momentul intrării într-un tunel. Faza lungă asistată este disponibilă pe versiunea testată ca și dotare standard.

Sistemul de navigație bazat pe hărțile TomTom, integrat în sistemul Renault R-Link 2 are parte de hărți actualizate foarte bine la nivel de stradă și număr, cel puțin pentru București. Deja clasicul card cu acces confort garantează un acces facil în și din autoturism, pentru că este suficient să aveți cardul asupra dumneavoastră și să apăsați unul dintre butoanele disponibile pe mânerele ușilor sau pe hayon, pentru a descuia sau încuia Kadjar-ul.

 

SIGURANTA

Noul Kadjar a fost testat de către EuroNCAP în anul 2015 și a obținut un scor de 5 stele, cu un punctaj de 89% pentru ocupanţii adulţi, 81% pentru copii, 74% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri laterale (cap și torace) pentru locurile din față și airbag-uri cortină (windowbag).

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), asistent la frânarea de urgenţă (AFU), repartitor electronic al forței de frânare (EBD), controlul dinamic al traiectoriei (ESP), împreună cu sistemul anti-derapaj (ASR), toate asigurând stabilitatea vehiculului în condiții de drum dificile.

Asistența la urcarea în pantă (HSA), este disponibilă standard și se activează automat, împiedicând orice mișcare înapoi a autoturismului într-un interval de timp suficient pentru a reporni din pantă fără a recurge la frâna de parcare.

Locurile laterale din spate și locul pasagerului din față sunt prevăzute de asemenea și cu sistemul ISOFIX, pentru fixarea în siguranță a unui scaun pentru copii.

 

CALITATE-PRET

Renault Kadjar pornește în România de la 18.200 Euro, inclusiv TVA pentru versiunea Life cu motorizarea pe benzină Energy TCe 130 și cutie de viteze manuală în 6 trepte.

Modelul testat costă în standard 23.300 Euro la care se mai adaugă vopseaua metalizată de 400 Euro, pachetul Modularitate Plus de 400 Euro, scaunele față cu încălzire de 150 Euro, sistemul multimedia R-Link 2 de 600 Euro, pachetul Securitate de 600 Euro, pachetul Asistență Rutieră de 400 Euro, sistemul de asistență la frânare în caz de urgență de 250 Euro și ajunge să coste nu mai puțin de 26.100 Euro, un preț corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune.

Amestecul câștigător al celor de la Renault este de această dată compus din calitate, practicabilitate, dezirabilitate și costuri reduse de exploatare. O familie va aprecia toate aceste aspecte, mai ales atunci când modelul este echipat cu un motor diesel care contribuie la micșorarea costurilor de rulare și la o dinamică sporită în oraș.

În timp ce Kadjar împarte peste 60% din elementele sale cu Qashqai, oficialii Renault spun că în proporție de 95% ceea ce vedeți și simțiți în Kadjar este nou, acest lucru transpunându-se într-un exterior complet nou, un interior de calitate, o gamă interesantă de motorizări și o rulare confortabilă.

Modelul testat beneficiază de o imagine modernă, elemente tehnologice numeroase și astfel este pregătit pentru a face față marii concurențe din segmentul crossoverelor compacte, dominat în acest moment de fratele său de platformă, Nissan Qashqai.

În concluzie putem vorbi despre un model cu un interior spațios și practic, un nivel scăzut al costurilor de exploatare, care beneficiază de o echipare corectă pentru prețul afișat și care excelează la capitolul confort și stabilitate în timpul rulării.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2684 :: 17.06MB