No SSO cookie

Skoda Yeti facelift 2.0 TDI 4x4 DSG

voteaza
(0/ 0)
Yeti îmbină cu succes aspecte practice cotidiene cu toate caracteristicile specifice unui adevărat model destinat off-road-ului
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Skoda Yeti facelift 2.0 TDI 4x4 DSG

Skoda Yeti este un SUV compact lansat în 2009 la Salonul Auto de la Geneva, ca o premieră a producătorului ceh în segmentul popular al SUV-urilor. În același an, Yeti a primit distincția de ”Mașina de familie a anului” din partea celor de la Top Gear. Chiar dacă în faza de concept ce a fost prezentată în 2005 a beneficiat de anumite dotări ce țin de domeniul viitorului, iată că pe vehiculul de serie nu s-au păstrat. Vorbim aici despre soluția de ștergere a parbrizului folosind un singur ștergător care se mișcă orizontal sau zona inferioară a portbagajului care se deschide separat față de ușa propriu-zisă și care poate găzdui două biciclete fixate în siguranță pe parcursul călătoriei.

Modelul a fost dezvoltat pe platforma A5 (PQ35) a grupului Volkswagen, folosită și de alte modele importante precum Audi A3, TT, Q3, Volkswagen Touran, Caddy, Golf MK5, Golf Plus, Jetta, Tiguan, Scirocco, Golf MK6, Beetle, EOS, Seat Altea, Toledo, Leon și Skoda Octavia. Această platformă a fost proiectată penru a fi cea mai flexibilă și totodată modulară dintre toate platformele A ale grupului german, aducând pentru prima dată o suspensie complet independentă pentru punțile din față și spate în cadrul platformelor de tip A.

O versiune restilizată a lui Yeti a fost prezentată în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt din septembrie 2013, iar din acel moment SUV-ul este disponibil în două variante de caroserie, ambele mai scurte cu doar 1 mm față de versiunea inițială: Yeti și Yeti Outdoor. Diferența notabilă este prezența unor protecții de plastic la nivelul barelor de protecție și a pragurilor, finisate în negru, zone care la versiunea standard sunt vopsite în culoarea caroseriei.

Am testat cu ajutorul celor de la AVIA MOTORS, cărora le mulțumim și pe această cale, un Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 echipat cu transmisia automată în 6 trepte DSG.

 

MOTOR

În prezent Yeti poate fi achiziționat cu unul dintre cele 5 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizarea pe benzină 1.2 TSI care generează 110 CP și este disponibilă doar în versiunea 4x2, cea pe benzină 1.4 TSI care generează 125 CP și se poate asocia doar cu tracțiunea 4x2 sau 150 CP și în acest caz vine numai în combinație cu tracțiunea 4x4 și diesel-ul 2.0 TDI care vine cu două variante de putere, 110 CP și 150 CP, prima putând fi asociată oricărui tip de tracțiune în timp ce a doua vine doar cu tracțiunea integrală.

Noi am testat motorizarea 2.0 TDI, care vine cu o cilindree de 1.968 cmc și 150 CP, disponibili la 4.200 rpm. Cuplul foarte generos de 350 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la deja clasica transmisie automată DSG cu 6 rapoarte și dublu-ambreiaj și având în vedere că are de pus în mișcare o masă deloc de neglijat de 1.565 kg, oferă resurse decente de putere la aproape orice turație și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 164 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 315 Euro.

Motorul și-a arătat în timpul testului toate calitățile sale, impresia generală fiind că poate fi foarte potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde cuplul generos, disponibil de la turații joase și pe o plajă oarecum largă, îi oferă un răspuns dinamic foarte bun în toate situațiile întâlnite des în traficul cotidian.

În extraurban, datorită masei proprii destul de mari, motorul prezent pe mașina de test nu se simte deloc sportiv, însă având în vedere că nu există altă alternativă Diesel mai bună, poate fi comandat în această configurație fără nicio teamă că va fi nevoie de mai multă putere, totuși fiind cel mai puternic propulsor diesel din oferta cehilor.

Combinația dintre motorizarea diesel de 2,0 litri și cutia de viteze automată cu 6 trepte este una îndeajuns de reușită astfel încât călătoria să se desfășoare lin și cu un sentiment plăcut de confort în timp ce toate resursele de putere se transferă într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care le distribuie mai departe către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală tractiune integrală Haldex de a patra generație.

 

COMPORTAMENT

În ciuda aspectului său de off-roader înnăscut, Yeti s-a dovedit a fi bun și distractiv atât în condusul urban cât și în cel extraurban. Valorile de cuplu mari specifice unui diesel, direcția ușoară și cu o rază de bracaj bună, vizibilitatea excelentă datorită suprafeței vitrate generoase și poziția la volan ușor înaltă vă garantează o rulare plăcută prin oraș, chiar prin locuri strâmte sau aglomerație intensă, acolo unde modelul testat se descurcă foarte bine, fiind ajutat și de către cutia de viteze automată DSG.

Este știut faptul că Yeti a avut întotdeauna un avantaj major față de rivalii săi din categoria crossover atunci când vine vorba despre dinamica de rulare și chiar dacă au intervenit mici modificări în cazul facelift-ului, modelul actual beneficiază de același avantaj. În plus față de poziția de condus ușor înaltă, Yeti se simte ca un hatchback de familie atunci când vă aflați în spatele volanului. Pe parcursul testului am putut experimenta o aderență excelentă datorită tracțiunii integrale, o direcție clară și care nu oferă suficient feedback către șofer și un ruliu destul de bine ținut în frâu față Qashqai, spre exemplu, în timp ce modul în care a fost construit Yeti ne garantează că poate fi distractiv în zonele virajate comparativ cu alți concurenți, chiar și dacă direcția nu se simte la fel de bine precum în alte modele din segmentul său.

În ceea ce privește suspensia, modelul testat beneficiază de o fermitate puțin superioară celorlați concurenți, însă nu putem afirma că acest lucru conduce la o ținută de drum neconfortabilă ci mai degrabă la una sigură și precisă. Yeti se simte bine și atunci când este condus la o viteză de croazieră pe autostradă, acolo unde insonorizarea peste media clasei și direcția precisă vă garantează o rulare confortabilă și sigură.

Optând pentru tracțiunea integrală oferită de cehi veți oferi acestui crossover de familie o aderență excelentă în orice situație precum noroi, zăpadă sau alt tip de teren accidentat. Garda la sol foarte generoasă de 18 cm și tracţiunea integrală cu un cuplaj Haldex din cea de-a patra generaţie garantează o tracțiune coerentă pe orice tip de drum, având în vedere că în mod normal 96% din cuplu este transmis către puntea față și în funcție de modificările suprafeței parcurse sistemul electronic de comandă al cuplajului Haldex poate transfera până la 90% din putere către puntea spate. Este bine să menționăm că beneficiază de un diferenţial blocabil automate pe puntea din spate care previne patinarea unei roți și în acest mod garantează în mod continuu o stabilitate corectă şi un control îmbunătățit asupra direcției atât pe suprafeţe accidentate, cât şi pe şosele cu o suprafață de rulare dificilă (gheață, zăpadă, apă).

Pentru controlarea punţii spate, sistemul de comandă al cuplajului Haldex apelează la numeroase date transmise de senzori precum cele primite de la sistemul de comandă al motorului (senzor de turaţie şi senzorul pentru poziţia pedalei de acceleraţie), sistemul de comandă ABS/ESP (senzori pentru turaţia roţilor, comutator pentru stopurile de frână, senzorii de acceleraţie transversală şi longitudinală) și senzorul de rotaţie al volanului.

Pentru situațiile în care se rulează pe suprafețe foarte dificile există un buton cu inscripția ”OFF-ROAD” situat pe consola centrală, a cărui funcție o reprezintă modificarea parametrilor de funcționare ai sistemelor ABS, ASR și EDS care astfel trec în modul de rulare pe teren accidentat și intervin mai târziu sau diferit în ceea ce privește maniera de corectare a dinamicii. În același timp vorbim de un răspuns mai controlabil al accelerației pentru a garanta demarajul mai facil pe suprafețe de rulare alunecoase, spre exemplu. Sistemul de asistență la pornire cu reducerea turației motorului și sistemul de asistență la coborârea unei pante accentuate sunt și ele parte  a acestui mod de rulare. Prin intervenția continuă și neintruzivă asupra sistemului de frânare, sistemul de asistență la coborârea unei pante menține o viteză de rulare constantă și preia sarcina șoferului pentru controlul accelerației sau frânei, acesta putând utiliza o atenție sporită în ceea ce privește direcția autoturismului.

 

DESIGN

La patru ani după lansarea modelul Yeti, cehii au prezentat versiunea cu facelift a singurului SUV al mărcii. Această schimbare a însemnat o adaptare a multor elemente exterioare la imaginea de brand purtată în acel moment de alte modele. În primă fază Yeti a beneficiat de faruri rotunde și o grilă frontală criticată de mulți pasionați auto, însă aceste aspect s-au îmbunătățit simțitor odată cu această modificare, blocurile optice din față fiind acum de formă dreptunghiulară, sigla a fost mutată în partea superioară a zonei din față, grila calandrului a fost preluată de la Octavia și în general liniile design-ului frontal sunt realizate mai atent și mai fluid, fără zone colțuroase, care nu își aveau locul chiar dacă vorbim de un SUV perfect adaptat drumurilor grele.

Spatele nu a beneficiat de un upgrade major, forma blocurilor optice rămânând aceeași, însă structura internă a acestora suferă o modificare majoră, pentru că acum luminile cu LED au fost aliniate la gama actuală de modele, luând forma literei ”C” și marcând un progres important în ceea ce privește aspectul îngrijit și modern al părții posterioare. Zona inferioară a hayonului a beneficiat de o remodelare prin sculptarea unui nou locaș pentru numărul de înmatriculare, acum fiind mult mai stilizat față de modelul inițial.

Odată cu acest facelift, versiunea actuală a lui Yeti este oferită în două versiuni de caroserie, cea clasică care lasă impresia de eleganță, stil și este destinată în special rulării urbane, precum și cea pregătită pentru aventură și off-road numită Outdoor.

O diferență semnificativă caracterizează versiunea destinată evadărilor din mediul urban, respectiv elementele părții frontale, laterale și ale celei din spate, precum barele de protecție, scutul de sub caroserie, bandourile laterale și pragurile ușilor sunt confecționate din plastic negru sau prezintă elemente funcționale vopsite în plastic negru tipice unui crossover.

Cu o lungime de 4.222 mm, Skoda Yeti este mai scurtă față de toți concurenții săi, mai exact Dacia Duster (4.315 mm), Honda HR-V (4.294 mm), Jeep Renegade (4.236 mm), Opel Mokka (4.278 mm) și Nissan Qashqai (4.377 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.793 mm și în acest caz este superior față de Honda HR-V (1.772 mm) și Opel Mokka (1.777 mm), iar toți ceilalți concurenți ai săi afișează valori superioare: Dacia Duster (1.822 mm), Jeep Renegade (1.805 mm) și Nissan Qashqai (1.806 mm).

Înălțimea sa de 1.691 mm este cea mai mare comparativ cu principalii săi rivali, lucru care ar fi trecut neobservat la o simplă privire a exteriorului și omiterea comparației în ceea ce privește dimensiunea sa. Comparativ, ceilalți concurenți beneficiază de următoarele cifre în ceea ce privește înălțiumea: Dacia Duster (1.625 mm), Honda HR-V (1.605 mm), Jeep Renegade (1.667 mm), Opel Mokka (1.658 mm) și Nissan Qashqai (1.595 mm).

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.578 mm, modelul cehilor se află undeva la mijlocul clasamentului, depășind Jeep Renegade (2.570 mm) și Opel Mokka (2.555 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori superioare, respectiv Dacia Duster (2.673 mm), Honda HR-V (2.610 mm) și Nissan Qashqai (2.646 mm).

 

INTERIOR

Habitaclul modelului testat beneficiază acum de un look nou, modern și îmbunătățit față de versiunea inițială. Actualizarea sa a inclus înlocuirea unor materiale de slabă calitate prezente anterior, adăugarea unor noi tipuri de tapițerie, mai multe posibilități de alegere în privința volanului și ornamente noi pentru zona bordului. În același capitol putem include și progresul tehnologic disponibil la bordul său, unde se remarcă pentru că a fost primul model al producătorului ceh care a beneficiat de Asistentul Optic pentru Parcare (Optical Parking Assistant), cea mai nouă generație a sistemului automat de parcare disponibilă în momentul lansării facelift-ului. Noul sistem a permis modelului Yeti să intre în parcările perpendiculare sau paralele și chiar să iasă din acestea în mod complet autonom, șoferul acționând doar pedalele de frână, accelerație și maneta schimbătorului de viteze. O altă premieră de care a beneficiat este sistemul automat de blocare și pornire KESSY, pentru accesul confortabil și pornirea fără cheie.

Scaunele pot fi definite ca fiind confortabile încă din primele minute în care vă aflați la bordul modelului Skoda și această senzație se va menține pe parcursul întregii călătorii, chiar dacă este vorba despre un drum scurt către birou sau o evadare de week-end într-un loc îndepărtat. Spațiul disponibil în habitaclu este suficient pentru 4 pasageri și ușor limitat pentru cel de-al cincilea, iar suspensia se remarcă printr-o rigiditate pe care nu ne-am fi așteptat să o întâlnim la un asemenea model dar care contribuie la o dinamică sporită.

Modelul testat deține un interior confortabil, spațios în toate aspectele sale și garnisit cu materiale de calitate, acest lucru datorându-se societății-mamă Volkswagen care a împrumutat idei și concepte care acum se regăsesc în cadrul acestui model, printre altele. Acest lucru se evidențiază în cea mai mare parte prin calitatea asamblării, a materialelor și prin ergonomia interioară foarte pronunțată. Toate materialele folosite în habitaclu par să fie rezistente la uzură îndelungată, în ton cu specificul său de utilizare.

În ansamblul său, bordul prezent pe Skoda Yeti este foarte similar cu al Volkswagen Golf sau Passat, fiind bine proiectat, solid ca și construcție și durabil pentru a îndeplini funcționalitatea maximă la care v-ați aștepta atunci când achiziționați acest model. Toate comenzile sunt bine poziționate și nu există un buton care să genereze confuzie în ceea ce privește utilizarea sa. Cadranele instrumentarului de bord oferă informații clare tipic stilului german și alături de numeroasele modalități de reglare a scaunului și volanului garantează o călătorie confortabilă pentru oricine, beneficiind de o poziție ușor înaltă de condus, specifică unui SUV.

Soluţiile şi detaliile Simply Clever sporesc semnificativ caracterul practic al maşinii și într-un mod deloc intruziv acestea sporesc opţiunile de transport, ajutând totodată la păstrarea ordinii în habitaclu şi fac fiecare călătorie mai plăcută pentru pasageri. În cadrul acestui mod de generare a funcționalității putem vorbi despre vesta reflectorizantă depozitată sub scaunul şoferului, compartimentul pentru resturi poziționat pe ușa din dreapta-față, opțiunea de rabatare a spătarului scaunului pasagerului din față, prezența unor măsuțe rabatabile pe spătarul scaunelor din față sau lanterna poziționată în portbagaj.

Skoda Yeti nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 416 litri fiind inferioară față de modele concurente precum Dacia Duster (475 litri), Honda HR-V (431 litri) sau Nissan Qashqai (439 litri), dar superioară față de Jeep Renegade (351 litri), Opel Mokka (356 litri). Cu toate acestea spațiul disponibil fără rabatarea banchetei din spate este mai mult decât suficient pentru două persoane care vor să evadeze în week-end din aglomerația unui oraș și să meargă undeva prin țară, cu bagajele aferente. Dacă doriți să transportați obiecte voluminoase cu ajutorul modelului cehilor, aveți la dispoziție varianta rabatării spătarului banchetei din spate și obțineți astfel 1.580 litri sau eliminării sale și cu această modificare generați un volum extre de mare de 1.760 litri.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie putem menționa farurile Bi-Xenon AFS (Adaptive Frontlight System) care reglează intensitatea luminii în funcție de situația din trafic și funcționează foarte bine împreună cu proiectoarele de ceață cu funcție cornering.

Instalaţia de climatizare Climatronic cu două zone de temperatură beneficiază de un senzor pentru calitatea aerului care asigură o comutare automată între modul de absorbție din exterior a aerului sau modul de recirculare. În cazul în care calitatea aerului din exterior scade sub valorile programate, de exemplu la rularea printr-un tunel sau în traficul aglomerat la orele de vârf, sistemul automat activează funcţia de recirculare până când este aspirată o cantitate suficientă de aer curat.

Asistentul de parcare funcționează la fel ca pe orice alt model modern, detectând locurile adecvate în care puteți parca Yeti-ul și direcționându-vă în mod automat prin controlul direcției. Singurul lucru pe care trebuie să îl faceți este să accelerați sau să frânați atunci când este necesar.

Sistemul KESSY de acces confortabil funcționează în modul clasic, respectiv trebuie să aveți cheia în buzunar și să atingeți mânerul ușii, în timp ce motorul poate fi pornit și oprit doar prin apăsarea butonului situat în spatele volanului, nefiind nevoie de introducerea cheii în vreun locaș special. De asemenea, ușa portbagajului poate fi acționată doar printr-o apăsare de buton chiar dacă celelalte uși sunt încuiate.

Ecranul tactil cu o diagonală de 6,5 inci vă oferă la un loc toate funcțiile sistemul de infotainment, pornird de la clasicul radio, redarea media, conexiunea cu telefonul mobil sau setările autoturismului. HDD-ul inclus în acesta este de 30 GB și oferă spațiu de stocare pentru muzică în format MP3 sau WMA de până la 20 GB, putându-se folosi pentru până la 6500 de melodii.

 

SIGURANTA

Modelul Yeti nu a mai fost testat de către cei de la EuroNCAP din anul 2009, iar atunci a obţinut 5 stele, cu un punctaj de 92% pentru ocupanţii adulţi, 78% pentru copii, 46% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față, cele laterale pentru locurile din spate fiind opționale.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare (ABS ce include EBD, MSR, ASR, MBA), controlul dinamic al stabilității (ESC care include EDS, HBA, DSR). Ca și dotări pentru o siguranță pasivă se remarcă activarea luminilor de avarie la frânarea de urgență, avertizorul pentru centurile de siguranță pe scaunele din față, centurile de siguranță cu sistem de prindere în 3 puncte pentru toate locurile, pretensionate și reglabile pe înălțime pentru șofer și pasager și asistentul pentru detectarea oboselii la șofer.


CALITATE-PRET

Skoda Yeti este un model accesibil pentru publicul larg, iar acest lucru se observă când vorbim de suma pe care trebuie să o plătească viitorul proprietar: cea mai ieftină versiune, respectiv Active cu motorizarea 1.2 TSI 110 CP, manuală cu 6 trepe și tracțiune față, are un preţ de pornire de 16.149 Euro inclusiv TVA.

În esență, cei de la Skoda au creat un model capabil să îmbine cu succes aspecte practice cotidiene cu toate caracteristicile specifice unui adevărat model destinat off-road-ului, trăsăturile sale principale fiind ușurința condusului urban și libertatea programării unor escapade departe de aglomerație orașului, cu un comportament pe măsură atât pe drumuri asfaltate cât și pe cele mai grele, regăsind în acest autoturism o soluție ideală pentru cei care aspiră la un autoturism robust și sigur.

Având în vedere reputația clară a celor de la Skoda de a pune funcționalitatea înainte formei și adăugând aici modalitatea de utilizare ce include drumuri off-road care se dorește a fi urmată, putem spune că Yeti se încadrează cu brio în acest segment și își mulțumește clienții prin toate aspectele pe care și le doresc atunci când aleg un crossover modern.

În concluzie, cei care vor alege un Yeti se vor bucura de spațiu suficient, confort la un nivel peste media segmentului și plăcerea condusului datorită tracțiunii integrale și transmisiei DSG, fiind totodată un SUV compact care se remarcă printr-un sentiment plăcut de siguranță și înceredere atunci când vă aflați la volan și care excelează la capitolul manevrabilității în mediul urban.

Text şi foto: Andrei Marin

Autoturismul testat a fost oferit de către AVIA MOTORS

Modelul Yeti nu a mai fost testat de către cei de la EuroNCAP din anul 2009, iar atunci a obţinut 5 stele, cu un punctaj de 92% pentru ocupanţii adulţi, 78% pentru copii, 46% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față, cele laterale pentru locurile din spate fiind opționale.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare (ABS ce include EBD, MSR, ASR, MBA), controlul dinamic al stabilității (ESC care include EDS, HBA, DSR). Ca și dotări pentru o siguranță pasivă se remarcă activarea luminilor de avarie la frânarea de urgență, avertizorul pentru centurile de siguranță pe scaunele din față, centurile de siguranță cu sistem de prindere în 3 puncte pentru toate locurile, pretensionate și reglabile pe înălțime pentru șofer și pasager și asistentul pentru detectarea oboselii la șofer.

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2946 :: 17.07MB