No SSO cookie

Mercedes-Benz C 160 W205 MT6

voteaza
(0/ 0)
Un model cu un standard confortabil al condusului atât în cazul unei călătorii de afaceri, cât și în eventualitatea petrecerii unui week-end la munte cu familia
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz C 160 W205 MT6

În gama celor de la Mercedes-Benz există un model care de-a lungul timpului s-a remarcat ca fiind cel mai bine vândut al producătorului german, care a primit în 2014 o nouă generație, cu numele de cod W205. Este vorba despre Clasa C, model supranumit și ”Baby S-Class”, care generează volume impresionante de vânzări în segmentul premium al clasei medii, având toate atuurile necesare pentru acest succes.

Introdusă în 1993 ca înlocuitor pentru modelul 190 (W201), Clasa C a fost cel mai mic model din gama Mercedes-Benz până la prezentarea Clasei A din 1997. Este construit în principal în fabricile din Sindelfingen și Bremen, Germania. Primul model Clasa C sedan (W202) a fost produs la 1 iunie 1993, în timp ce primul autoturism din cea de-a doua generație (W203) a ieșit de pe linia de asamblare pe data de 18 iulie 2000. Clasa C a primit  tracțiunea integrală 4MATIC din anul 2002. Cea de-a treia generație s-a lansat în 2007, iar generația actuală (W205) a fost prezentată oficial publicului pe 16 decembrie 2013 la Salonul Auto de la Detroit, iar producția sa a început pe data de 4 februarie 2014 în fabrica din Bremen. Cu o tradiție îndelungată de peste 15 ani, pese 10 milioane de unităţi vândute lanivel global şi o apreciere foarte bună în segmentul său, noua Clasă C vine în cea mai actuală formă a sa pentru a doborî orice record dețint de către generațiile anterioare. Fiind acum cu 9,5 centimetri mai lung, cu 4 centimetri mai lat şi oferind un design modern care ne aduce aminte de vârful de gamă, mult apreciatul Clasa S, acesta se bazează pe confortul caracteristic modelelor mărcii germane pentru a genera vânzări importante și a câștiga ușor aprecierea cumpărătorilor.

Am testat versiunea de bază C 160, echipată cu motorul pe benzină de 1,6 litri și 129 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune spate, vopsită în culoarea neagră nemetalizată, fără supliment de preț la acest capitol.

 

MOTOR

Performanţa noii Clase C este asigurată de numeroase motorizări atât pe benzină cât și diesel, toate oferind standard funcţia ECO start/stop. În prezent, sunt disponibile 9 motorizări pentru noua Clasă C: cinci diesel sub indicativele C 180 BlueTEC / C 200 BlueTEC / C 220 BlueTEC / C 250 BlueTEC / C 300 BlueTEC HYBRID şi patru pe benzină, respectiv C160, C 180, C 200 şi C 400. Toate motorizările sunt în conformitate cu normele de emisii poluante Euro 6 și mai mult, toate propulsoarele sunt cu până la 20 de procente mai economice decât cele ale modelului precedent.

Motorizarea testată este cea pe benzină în 4 cilindri, cu indicativul 160, care se traduce într-o cilindree de 1.595 cmc și oferă 129 CP la 5.000 rpm şi un cuplu de 210 Nm disponibil pe o plajă foarte largă între 1.200 şi 4.000 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 146 Euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind între 120 și 131 g/km.

Putem spune faptul că motorul de 1,6 litri pe benzină este potrivit atât deplasărilor urbane cât și extraurbane, având valori foarte bune de cuplu disponibile pe o plajă foarte largă și începând de la turaţii joase, alături de un consum redus și un mod de rulare rafinat și silențios. În cazul reprizelor la viteze mai mari, în extraurban, s-a dovedit a fi foarte potrivit acest C 160, însă cu siguranță un C 200 cu ai săi 184 CP şi 300 Nm ar fi realizat cu ușurință un condus mai sportiv, pentru aceia care își doresc acest lucru de la autoturismul achiziționat.

Combinaţia dintre motorul pe benzină de 1,6 litri şi cutia de viteze manuală cu 6 trepte s-a dovedit a fi extrem de reuşită, toată puterea transferându-se perfect către şosea chiar dacă vorbim de o tracțiune pe puntea din spate, schimbările de trepte fiind realizate cu un efort minim și o precizie remarcabilă, în același timp consumul fiind foarte bine menţinut la valori reduse datorită etajării corecte.

 

COMPORTAMENT

Direcția Clasei C este unul dintre cele mai importante elemente ce merită menționate la acest capitol, având parte de un feedback mai mult decât mulțumitor și o precizie cel puțin corectă, care vă face să vă simțiți în siguranță indiferent de modul de condus ales sau de drumurile pe care rulați, putându-se compara cu direcția modelelor Clasa E sau Clasa S, fără niciun pic de exagerare.

Deși modelul testat beneficiază de dimensiuni considerabile, este ajutat perfect de către suprafeţele vitrate generoase şi inteligent poziţionate cât şi de către valorile bune de putere şi cuplu oferite de propulsorul pe benzină și astfel se evidenţiează printr-o manevrabilitate excelentă în oraş, fiind ajutat la acest capitol şi de cutia de viteze manuală cu 6 trepte, care vine cu o timonerie extrem de precisă și o cursă scurtă a schimbătorului și pentru care aproape că nu merită să investiți cei 2.600 Euro necesari pentru a monta transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu 7 rapoarte. Noua Clasă C se simte uşoară în condusul urban sau extraurban şi nu trădează deloc cele aproape 1.400 kg pe care le are.

Astfel, putem afirma că Mercedes-Benz Clasa C este un bun partener de drum atât pentru cei care preferă un drum liniștit, o rulare în regim de croazieră fără bătăi de cap, cât și celor pentru care condusul sportiv reprezintă un motiv principal pentru care se urcă la volanul unui astfel de model.

Frânele sale nu ne-au atras atenția în mod special în timpul testului, fiind totuși adaptate perfect masei autoturismului și puterii acestuia, nereușind să le reproșăm nimic în ceea ce privește distanța de frânare.

Folosirea platformei modulare MRA și noua construcţie a şasiului care include mult aluminiu ajută modelul german să obțină un plus de sportivitate fără prea mult efort din partea inginerilor mărcii, datorită centrului de greutate plasat mai jos în cazul generației actuale.
Aceeași platformă modificată vine cu un plus și în cazul consumului de combustibil, care este acum redus cu până la 20% în funcţie de motorizare față de vechea generație.
La capitolul confort pe timpul călătoriei nu avem ce să-i reproșăm modelului testat, acesta îndeplinind cu succes conștientizarea specifică mărcii, în care mașina parcă plutește chiar și pe drumurile românești. Suspensia de pe puntea față este acum independentă de tip 4-link, iar cea de pe puntea spate este clasica multi-link, ambele asigurând confortul în cazul unui condus normal şi un plus de aderenţă şi stabilitate laterală în cazul în care stilul de condus este unul sportiv, care implică forțe dinamice considerabile pe care trebuie să le suporte șasiul.
Din acest punct de vedere putem menționa și noutatea pe care o aduce în segment, mai exact suspensia pneumatică AIRMATIC preluată de la modelele superioară din gamă, care vine cu patru setări prestabilite: Confort, ECO, Sport şi Sport+, dar şi cu posibilitatea configurării acesteia după bunul plac în cazul modului „Individual”.

Consumul mediu mixt de 5,7 l/100 km, anunţat oficial, nu am reuşit să îl obţinem, însă am fost oarecum aproape și putem să fim sigur că având puţină grijă la mai mulți factori precum accelerația, anticiparea și aerul condiționat oprit se poate realiza o valoare egală cu aceea declarată oficial. Valorea mixtă pe care am reușit să o atingem este de 7,7 l/100 km. În timpul testului nostru, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 9,0 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost între 4,5 și 6,5 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile unui condus în modul relaxat, fără a avea în vreun moment să obținem o economie de combustibil și cu aerul condiţionat tot timpul pornit pe modul automat. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,6 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 216 km/h.

Având montată o suspensie standard pe modelul testat, nivelul ruliului nu pune deloc probleme în virajele abordate cu o viteză superioară, structura rigidă a caroseriei arătându-și aici o parte din avantaje.

Având parte de o aerodinamică foarte bună datorită coeficientului Cd de 0.24 și o insonorizare adaptată segmentului din care face parte și publicului țintă și alături de suspensia confortabilă și mai ales deloc zgomotoasă, generează o senzație de liniște și confort pe tot parcursul călătoriei, chiar dacă se rulează în orașele românești unde întâlnim la tot pasul denivelări pronunțate sau limitatoare de viteză, cât și atunci când traseul ales în călătoriile lungi include o porțiune de autostradă, toate acestea pentru o rulare lină, mai eficientă și mai confortabilă, așa cum numai modelele Mercedes-Benz știu să o facă de ceva timp încoace.

 

DESIGN

Noua generație a Clasei C este primul model al constructorului german care folosește arhitectura modulară cu tracțiune spate, platformă care se numește MRA. Noua structură este semnificativ mai ușoară, folosind aluminiul pe o scară largă în cadrul întregii caroserii, ducând la o scădere a greutății cu 100 kg și fiind una dintre cele mai rigide structuri față de alte vehicule din clasa sa, conform celor de la Mercedes-Benz.

La exterior Clasa C a crescut în dimensiuni față de generația anterioară, astfel că are un ampatament mărit cu 80 de milimetri (2.840 milimetri), faţă de fostul model. Limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lungă (4.686 milimetri) şi cu 40 de milimetri mai lată (1.818 milimetri). Coeficientul aerodinamic al noii generații este de numai 0.24. Ampatamentul său mai lung se poate traduce într-un spațiu mai mare pentru pasagerii din spate, în timp ce grație noii platforme devine mai ușor.

În comparație cu principalii săi competitori, este depășit la lungime doar de către Audi A4 (4.701 mm), fiind mai lung față de BMW Seria 3 (4.624 mm) și Lexus IS (4.585 mm).

Din relatările oficialilor mărcii, acum caroseria Clasei C utilizează aluminiul într-un procentaj mult mai mare, chiar de 48% față de 10% în cazul generațiilor anterioare, iar acest lucru se poate vedea foarte ușor încercând să prindeți de autoturism un magnet, care va rămâne fixat doar în foarte puține zone precum aripile din spate.

Privit de la distanță se remarcă proporţiile cu o tentă vădit sportivă şi conturul modern, cele două atribute fiind rezultatul unui mix de forme concave şi convexe care îi conferă sedanului un look remarcabil, ușor de recunoscut în trafic și care atrage numeroase priviri în principal datorită proprțiilor corect aplicate de către designerii germani.

Modelul testat se remarcă prin capota motorului de dimensiuni foarte mari, ce generază o senzație de masivitate şi grila radiatorului cu forme deja clasice, altăuri de cele două linii orizontale pronunțate și sigla supradimensionată. Farurile full-LED şi luminile de zi cu LED au fost aranjate astfel încât să creeze o impresie de elegență, definind în același timp apariţia mereu plină de dinamism a C-ului.

Faptul că Mercedes-Benz a adus schimbări majore exteriorului Clasei C nu poate să ne surpindă, având în vedere că germanii au urmărit prin acest progres să recâştige poziţia de lider în segmentul autoturismelor premium al clasei medii.

Două linii proeminente definesc silueta plină de stil și bun gust a autoturismului testat. Prima dintre acestea porneşte de deasupra aripilor din față şi continuă ascendent către zona posterioară, în timp ce a doua se extinde armonios de la roţile faţă până în spate. Împreună, aceste două linii dau o senzație de aplicare a unor proporții corect, în același timp definind dinamismul părţii laterale, care induce astfel o senzație de mișcare chiar și atunci când autoturismul este staționat.

Partea posterioară transmite atunci când este privită în integralitate un sentiment de putere şi spirit atletic, aceste trăiri fiind realizate de către designerii Mercedes-Benz cu ajutorul interpunerii suprafeţelor concave şi convexe și alegerii corecte a poziționării elementelor funcționale precum blocurile optice, zona portbagajului sau suprafața vitrată. Plafonul înalt specific unui sedan autentic îi conferă C-ului o percepție impunătoare, datorită masivității care este generată de aceste forme. Impresia sportivă și în același timp elegantă a zonei din spate poate fi pusă cu ușurință pe seama montanţilor C, care, împreună cu zona proeminentă ce se regăsește deasupra punţii spate, formează o siluetă corect proporționată, simplă şi sportivă.

 

INTERIOR

Noua generație a limuzinei de clasă media a avansat foarte mult în ceea ce privește calitatea și design-ul interiorului, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care prețurile au crescut față de vechiul model. Mai multe dotări tehnologice și un interior foarte primitor și totodată uimitor, așa am putea descrie pe scurt schimbările ce au rezultat în urma procesului de actualizare a modelului.

Denumirea de ”Baby S-Class” nu poate fi asociată doar exteriorului, pentru că și în habitaclu întâlnim elemente comune cu vârful de gamă, din punctul de vedere al design-ului. Materialele sunt mult mai bune, paleta de culori și elemente este acum mult mai completă, în timp ce design-ul avangardist și numeroasele elemente tehnologice îmbunătățesc considerabil experiența la volanul Clasei C. S-a dovedit că interiorul este o mutare importantă și inteligentă a celor de la Mercedes-Benz în acest segment, fiind acum superior din punctul nostru de vedere la acest capitol față de concurență, mai exact față de modelele Audi.

Noua Clasă C îşi depăşeşte predecesorul şi atunci când este vorba de capacitatea portbagajului, pentru că acesta oferă acum un volum standard de 480 de litri, identic ca și volum cu al lui BMW Seria 3 și al lui Audi A4 și mai mare față de Lexus IS (398 litri).

Impresia elegantă și modernă pe care am regăsit-o la exteriorul Clasei C putem afirma cu tărie că este continuată în aceeași manieră şi la interior. Acesta transmite o senzaţie puternică de calitate, având în vedere finisajele în culoarea piano black sau suprafeţele ornamentelor care sunt galvanizate, rezultând un efect metalic și o senzație de ”rece” foarte plăcută atunci când sunt atinse.

Planşa de bord vine cu o notă foarte modernă și elegantă, inspirată de către Clasa S și încorporează astfel cinci guri de ventilaţie rotunde, deja clasice în ultima vreme în gama producătorului german. Direcţia si debitul de aer pot fi controlate cu ajutorul unui element central poziționat pe fiecare dintre acestea, fapt care nu poate decât să ne demonstreze atenţia la detalii a proiectanților și să ne facă să ne simțim cu adevărat într-un autoturism din gama premium. Display-ul poziționat în centrul planșei de bord servește pentru afișarea informațiilor provenite de la sistemul de infotainment și se remarcă prin panoul frontal finisat în piano black şi rama subţire argintie. Toate finisajele de tip piano black prezente în interior deși aduc o notă de eleganță și sunt pe placul multor pasionați ai produselor de calitate, au și o parte mai puțin plăcută, respectiv faptul că necesită o întreținere periodică prin curățare și o atenție deosebită în ceea ce privește zgârieturile.

Scaunele din față s-au dovedit pe parcursul testului a fi confortabile, precum ne-am așteptat după ce am condus deja majoritatea modelelor mărcii, iar bancheta din spate a modelului testat reflectă senzația generală de confort pe care o întâlnim în tot habitaclul, având un layout 2+1. Sunt disponibile cusături ce contrastează în culoare cu tapiţeria, pentru anumite variante de echipare la interior.

La interior pasionații de tehnologie vor putea descoperi cu plăcere conceptul Digital Drive Style al celor de la Mercedes-Benz, care, împreună cu Drive Kit Plus pentru iPhone, permit integrarea telefonului în vehicul, fiind astfel îmbunătăţit față de generațiile anterioare. Printre noutăţile prezente acum în dotarea Clasei C se numără Siri voice control şi Glympse sharing, cea din urmă permițând șoferului să împărtăşească locaţia sa din acel moment cu diferite persoane selectate din lista de prieteni. Alte funcţii integrate la bordul sedanului german sunt deja clasicele Facebook, Twitter, radio accesat prin internet, AUPEO! Personal Radio, sistemul de navigaţie bazat pe o soluție a celor de la Garmin cu informaţii despre trafic în timp real pentru anumite țări, Street View şi hărţi 3D.

Materialele utilizate la restilizarea interiorului Clasei C sunt de cea mai înaltă calitate, iar acest lucru se reflectă și în prețul pe care îl achită un viitor proprietar al acestui model. Pielea predomină în habitaclu, inclusiv pe volanul multifuncţional cu trei spițe upgradat odată cu această nouă generație, care acum prezintă detalii cromate în partea inferioară.

Privit în ansamblu, întreg interiorul caută să pună într-un oarecare echilibru calităţile sportive și funcționale cu cele care ţin de confortul șoferului dar mai ales al pasagerilor. Volanul în trei spiţe şi bordul restilizate reprezintă trimiterile către personalitatea sportivă a clasei C, în timp ce toate comenzile care s-au dovedit intuitiv și uşor de accesat, dar și vitezometrul sau turometrul realizează o interacțiune ușurată și corectă cu şoferul în absolut orice moment al călătoriei.

Touchpad-ul amplasat în elementul de sprijin al palmei de deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median se dovește a fi foarte confortabil în utilizare, la fel ca și corespondentul său de pe modelele BMW, scrierea pe acesta fiind foarte intuitivă și corectă. Poate fi folosit controlul unităţii centrale a sistemului COMAND și recunoaşte scrisul de mână, cifrele, literele sau caractere speciale în orice limbă.

La interior sunt disponibile trei linii de design şi echipare care sporesc gradul de personalizare al fiecărui autoturism comandat faţă de dotările standard sau cele opţionale. Pachetul AVANTGARDE (1.054 Euro) transformă maşina într-o limuzină sportivă, linia de echipare EXCLUSIVE (1.550 Euro) transformă Clasa C într-o apariţie sofisticată, caracterizată de lux modern, iar echiparea AMG accentuează la maximum caracterul sportiv al Clasei C.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie sunt disponibile camerele video 360°, ce sunt capabile să arate în timp real împrejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriană, numită intuitiv bird's eye view.

Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert are rolul de a atenţiona vizual şoferul asupra limitelor de viteză sau restricţiilor de trafic de pe semnele de circulaţie, atât prin afișarea lor pe ecranul color al computerului de bord, cât și prin proiectarea acestora pe Head-up-Display. Acesta mai joacă un rol important în detectarea semnelor care indică "Accesul interzis".

Asistentul adaptiv pentru faza lungă PLUS, montată pentru 100 Euro și pe mașina testată permite fazei lungi a farurilor să fie pornită în permanenţă fără a orbi şoferii autovehiculelor care se deplasează din partea opusă, fiind foarte confortabilă pentru drumurile lungi, având în vedere că majoritatea străzilor din România sunt prost iluminate și pline de gropi sau alte pericole. Sistemul inteligent de iluminare ILS, full LED, are o importanță majoră în iluminarea foarte bună a carosabilului, fiind una dintre cele mai importante dotări opționale regăsite pe lista mașinii testate și care adaugă 1.450 Euro la factura finală. Practic este una dintre primele opționale care ar trebui să se regăsească pe lista unui cumpărător de Clasa C, având în vedere diferențele majore în ceea ce privește funcționalitatea, de la un far cu halogen la unul full LED.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum şi COMAND Online sunt echipate cu conexiune Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, o dotare normală în această clasă.

Față de alte modele ale mărcii și mai ales față de generația precedentă, acum noua Clasă C este echipată cu sistemul COMAND Online cu un display mai mare, cu o rezoluţie 960 x 540 pixeli şi are o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie cu stocarea hărților pe hard-disc, dar şi o funcţie WLAN care oferă internet în maşină, o dotare foarte utilă atât în scop de business, când călătoresc mai mulți pasageri și este nevoie de o conexiune stabilă la internet, dar și în scop personal, atunci când copii aflați pe locurile din spate au nevoie de internet pe tabletă sau telefon. Sistemul care vă scoate din buzunar 2.700 Euro este capabil să primească și comenzi vocale prin intermediul funcției denumită intuitiv LINGUATRONIC.

Redarea fişierelor audio şi video este foarte facilă și este posibilă de pe mai multe surse externe, cum ar fi Bluetooth, Apple iPod sau iPhone conectate prin cablu sau nu, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD.

O dotare interesantă și care merită menționată este faptul că sistemul de climatizare automat recunoaște momentele când veți intra în tunele sau parcări subterane, cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigaţie, iar atunci se va face comutarea automată pe recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel sau parcare, să treacă din nou pe flux direct de aer. Sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE este  disponibil standard și contribuie la un aer mai curat și mai plăcut în interior.

 

SIGURANTA

Clasa C a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2014, cu un punctaj de 92% pentru ocupanţii adulţi, 84% pentru copii, 77% pentru protecţia pietonilor şi 70% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În plus faţă de centurile de siguranţă pretensionate, cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă pentru toţi pasagerii autovehiculului, un număr impresionant de airbaguri ajută la protejarea ocupanţilor în caz de accident: airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față, airbag pentru genunchii şoferului, airbag pentru pelvis pentru locurile din faţă, un nou tip de airbag cortină pentru geamuri și airbaguri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu asistent pentru vânt lateral, asistent ESP pentru dinamica curbelor, protecție pentru pietoni cu capotă activă.

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Dacă este necesar, noua Clasă C păstrează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi menţine banda de rulare, datorită sistemului DISTRONIC PLUS cu Steering Assist şi sistemului Stop&Go Pilot, un sistem de asistenţă pentru blocajele în trafic ce permite autovehiculului să urmărească automat, la viteze de sub 60 km/h, autovehiculul din faţă chiar şi acolo unde marcajele de pe şosea sunt incomplete sau lipsesc. Sistemul  Brake Assist PLUS poate detecta traficul care interferează perpendicular pe direcţia de deplasare a noii Clase C şi sporeşte forţa sistemului de frânare dacă şoferul nu apasă pedala de frână suficient, iar PRE-SAFE Brake poate detecta vehiculele care staţionează, dar şi pietonii, poate frâna automat dacă şoferul nu reacţionează la timp şi astfel poate preveni accidente la viteze de până la 50 km/h sau poate să scadă efectele impactelor la viteze de până la 72 km/h. Atenţionează șoferul atunci cand relaxarea se transformă în oboseală, cu ajutorul ATTENTION ASSIST, sistemul care poate atenţiona şoferul dacă este detectat un comportament care denotă somnolenţă. Pe autostrăzi, funcţia de navigaţie a sistemului COMAND afişează sub formă de puncte intermediare locurile în care şoferul poate opri ca urmare a atenţionării ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST oferă posibilitatea reglării sensibilităţii senzorilor şi va informa şoferul în computerul de bord asupra nivelului de somnolenţă detectat şi de cât timp conduce de la ultima pauză.. Aşa arată noua Clasă C cu Mercedes-Benz Intelligent Drive. Sistemele inovatoare de asistenţă la rulare, unele dintre acestea opţionale, sprijină şoferul și îi sporesc senzația de siguranță, fiind cu nimic mai prejos față de Clasa S, modelul etalon al germanilor.

La capitolul sisteme de asistență întâlnim și Active Parking Assist, montat pentru 730 Euro și pe mașina testată, care permite executarea de parcări automate cu control complet al direcţiei şi intervenţie asupra frânelor, atât în mod de parcare în paralel, cât şi la manevrele de garare cu spatele, sistemul dovedindu-și utilitatea în special în zonele foarte aglomerate din centrele orașelor sau în parcările aglomerate de la mall sau supermarket.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Clasei C este de 32.116 Euro inclusiv TVA pentru C 160 pe benzină, cu tracţiune spate şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte, acesta fiind și prețul de pornire al versiunii testate, care ajunge în configuraţia prezentată la 35.916 Euro, inclusiv TVA.

Beneficiind de o strategie puternică de marketing, are drept principal scop să preia din vânzările unor concurenți precum Audi A4 sau BMW Seria 3, reușind acest aspect într-o mare măsură datorită similarităților sale cu modele mai avansate ale gamei Mercedes-Benz, respectiv Clasa E și Clasa S, prima dintre acestea cedând mai multe sisteme tehnologice și de siguranță, în timp ce de la vârful de gamă a primit o inspirație puternică de design, atât la interior cât și la exterior.

Pe parcursul celor câteva zile în care am condus generația actuală a Clasei C (W205) am putut observa cu ușurință faptul că poate fi caracterizată ca având un design exterior modern, emoţional şi totuşi elegant, ce este completat de un interior simplu, luxos, foarte tehnologizat și totodată funcțional, cu materiale de o calitate foarte bună, definind un standard confortabil al condusului atât în cazul unei călătorii de afaceri, cât și în eventualitatea petrecerii unui week-end la munte cu familia.

Sedanul de clasă medie este mult mai ușor, mai mare și mai bine echipat față de predecesorul său, toate acestea fiind gândite pentru a putea recăpăta poziția de lider în vânzări față de rivalii săi din segment.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6620 :: 21.16MB