No SSO cookie

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC

voteaza
(0/ 0)
Un model cu o imagine modernă, simplă dar luxoasă, dar şi o siluetă foarte elegantă
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz C 220 BlueTEC

Lansat în anul 2014 și promovat foarte intens, modelul denumit de mulți ”Baby S-Class” este acum unul dintre cele mai bine vândute autoturisme din segmentul premium al clasei medii. Denumit W205, acesta este primul model care folosește arhitectura modulară cu tracțiune spate, platformă care se numește MRA. Noua structură este semnificativ mai ușoară, folosind aluminiul pe o scară largă în cadrul întregii caroserii, ducând la o scădere a greutății cu 100 kg și fiind una dintre cele mai rigide structuri față de alte vehicule din clasa sa, conform celor de la Mercedes-Benz.

O serie de noi sisteme de asistenţă provenite de pe modele precum Clasa E sau Clasa S oferă siguranţă sporită în timpul condusului, iar un nou sistem de suspensie pneumatică, disponibilă opţional, asigură o ţinută de drum confortabilă şi o manevrabilitate sporită.

A fost prezentat oficial publicului pe 16 decembrie 2013 la Salonul Auto de la Detroit, iar producția lui W205 a început la 4 februarie 2014 în fabrica din Bremen.

În mod tradițional, modelele Audi sunt căutate în acest segment pentru stil și lux, BMW definește performanța în toate aspectele și Lexus aduce o fiabilitate exemplară, Mercedes-Benz vine să răstoarne această ordine și să se impună cu noul model.

Vânzările la nivel european au demarat în martie 2014 iar acum, cu puțin ajutor din partea celor de la Țiriac Auto, cărora le mulțumim și pe această cale, am avut ocazia să testăm un C 220 CDI Bluetec cu pachete AMG la exterior și interior, alături de numeroasele opționale adăugate.

 

MOTOR

Performanţa noii Clase C este asigurată de motorizări atât pe benzină cât și diesel, toate oferind standard funcţia ECO start/stop. În prezent, sunt disponibile 7 motorizări pentru noua Clasă C: patru diesel sub indicativele C 180 BlueTEC / C 200 BlueTEC / C 220 BlueTEC / C 250 BlueTEC şi trei pe benzină, C 180, C 200 şi C 400. Toate motorizările sunt în conformitate cu normele de emisii poluante Euro 6 și mai mult, toate propulsoarele sunt cu până la 20 de procente mai economice decât cele ale modelului precedent.

Motorizarea testată este diesel-ul în 4 cilindri, 220 BlueTEC, care se traduce într-o cilindree de 2.143 cmc și oferă 170 CP între 3.000 şi 4.200 rpm şi un cuplu excelent de 400 Nm disponibil între 1.400 şi 2.800 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 0 euro.

Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 109 g/km.

220 CDI este un motor potrivit atât deplasărilor urbane cât și extraurbane, având valori foarte bune de cuplu disponibile de la turaţii joase și pe o plajă largă şi un consum redus, dar punând totodată în ecuaţie şi masa de 1.570 kg pe care trebuie să o propulseze. În cazul reprizelor la viteze mai mari, în extraurban, ar fi mai potrivit un 250 BlueTEC 4MATIC cu ai săi 204 CP şi 500 Nm.

Combinaţia dintre motorul 220 CDI şi cutia de viteze cu dublu ambreiaj 7G-TRONIC PLUS este extrem de reuşită, toată puterea transferându-se perfect către şosea chiar dacă vorbim de o tracțiune pe puntea din spate, schimbările de trepte fiind aproape insesizabile şi consumul fiind foarte bine menţinut la valori reduse.

 

COMPORTAMENT

Servodirecția asistată electric a lui C220 Bluetec are un avantaj major în reducerea efortului de menținere a volanului în linie dreaptă și oferă o precizie remarcabilă pe drumurile virajate, însă feedback-ul transmis de la roți către șofer este din păcate destul de puțin prezent.

Structura rigidă a caroseriei, alături de suspensia setată pe confort asigură o călătorie lină și plăcută, chiar și pe drumurile românești, garnisite cu gropi și denivelări la tot pasul. Selectorul Agility reglează suspensia doar pe modelele echipate cu Airmatic, însă chiar și așa, nivelul ruliului este unul foarte scăzut, curbele strânse putând fi parcurcse fără nicio teamă sau vreu disconfort.

Trăsăturile dinamice sunt, în general, foarte bune, putând concura fără probleme cu un  BMW Seria 3 la acest capitol, iar unui potențial cumpărător îi va fi foarte greu să aleagă dintre cele două modele, dar totuși balanța se înclină ușor către Clasa C, datorită numeroaselor puncte pozitive la nivel estetic.

Cu o aerodinamică și o insonorizare foarte bune și alături de suspensia silențioasă, generează o senzație de liniște și confort pe tot parcursul călătoriei, chiar dacă se rulează în oraș peste gropi sau limitatoare de viteză sau dacă traseul din extraurban include o porțiune de autostradă, toate acestea pentru o călătorie mai eficientă și mai confortabilă, așa cum numai modelele Mercedes-Benz știu să o facă.

Senzaţia în timpul rulării este aceea întâlnită în aproape toate modelele Mercedes-Benz din gama actuală, respectiv o senzaţie de plutire desupra carosabilului, chiar şi pe drumurile româneşti, datorită realizării impecabile a şasiului.

Având în vedere atât dimensiunile nu foarte mari ale modelului german, suprafeţele vitrate generoase şi inteligent poziţionate, cât şi valorile bune de putere şi cuplu oferite de la turații joase, C-ul testat timp de un câteva zile se evidenţiează printr-o manevrabilitate excelentă în oraş, fiind ajutat la acest capitol şi de cutia de viteze 7G-TRONIC PLUS., cu ale sale schimbări line și eficiente. Noua Clasă C se simte uşoară în condusul urban sau extraurban şi nu trădează deloc cele aproape 1.600 kg pe care le are.

Transmisia automată cu 7 trepte se dovedeşte a fi foarte rafinată şi transferă mult mai eficient puterea motorului către roţi, îmbinând cu succes schimbarea extrem de lină a treptelor de viteză în modurile ECO și Comfort cu consumul redus de carburant şi nivelul scăzut de emisii de CO2. Indicativul PLUS din denumirea noii transmisii automate arată că aceasta a suferit numeroase modificări în comparaţie cu versiunea anterioară, cele mai importante aplicându-se exact caracterisitcilor enunţate anterior, respectiv schimbarea lină a treptelor de viteză, consumul redus de carburant şi nivelul scăzut de emisii de CO2.

În modurile Sport și Sport+ schimbarea treptelor de viteză se realizează lin însă sunt schimbate mult mai eficient din punctul de vedere al puterii şi cuplului, practic transmisia automată stoarce toate resursele puse la dispoziţie de motor, fără un delay semnificativ la kick-down. În modul ECO există uşoare tendinţe de subturare în rampă, care nu se manifestă însă şi în modul Sport. Pentru un stil de conducere mai dinamic, treptele de viteză pot fi selectate manual, utilizând padelele aflate în spatele volanului.

Prin simpla atingere a comutatorului AGILITY SELECT plasat intuitiv pe tunelul median, se pot alege 5 moduri de răspuns ale motorului, transmisiei, trenului de rulare şi ale direcţiei: ECO, Comfort, Sport, Sport+ și Individual.

Parametrii configuraţi referitori la motor, transmisie, suspensie şi direcţie sunt reglaţi automat în funcţie de modul selectat, iar diferența este foarte sesizabilă între diferitele moduri de condus. Programul selectat este afişat ca status pe panoul de instrumente şi ca mesaj pop-up pe unitatea centrală.

Setarea standard este modul echilibrat Comofort, având ca și caracteristici principale un consum optimizat de carburant și un confort exemplar la rulare, tipic modelelor Mercedes-Benz.

Modul Sport asigură o direcţie şi o suspensie mai rigide, precum și parametrii de schimbare a treptelor de viteză mai eficient și un răspuns mai bun al accelerației, toate fiind optimizate pentru un stil de conducere mai sportiv. În combinaţie cu AIRMATIC, modul Sport+ permite o creştere suplimentară a gradului de sportivitate. Suspensia şi sistemul de propulsie sunt coordonate şi mai dinamic, iar funcţia ECO start-stop este dezactivată.

Modul ECO este gândit pentru a asigura cel mai redus consum de carburant posibil, printr-o reacţie mai lentă a motorului, schimbarea treptelor de viteză la turaţii mai reduse şi optimizarea diferiților factori ce țin de consumul de energie, precum modificarea încălzirii scaunelor, a lunetei şi controlul mai strict al sistemului de aer condiționat.

Modul Individual permite şoferului să configureze sistemul de direcţie, parametrii de răspuns ai motorului şi suspensia după cum doreşte, optând pentru eficienţă, confort sau un stil sportiv, selectiv pentru fiecare dintre cele enumerate anterior. Selectarea este simplă şi intuitivă, realizându-se prin intermediul meniului de configurare al unităţii COMAND.

Suspensia asigură un confort sporit la rulare prin reducerea vibraţiilor pneurilor, amortizare şi stabilizare în funcţie de starea carosabilului, graţie sistemului Agility Control, disponibil standard pe Clasa C şi care rezolvă în mare parte problemele de ruliu şi stabilitate care ar putea pune în pericol siguranța pasagerilor

Media de 4,5 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă am fost destul de aproape și putem să fim sigur că având puţină grijă la mai mulți factori precum accelerația, anticiparea și consumatorii opriți se poate realiza o valoare egală cu cea declarată oficial. Valorea mixtă pe care am reușit să o atingem este de 5,6 l/100 km. Consumul urban declarat este de 5,5 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 3,9 l/100 km, care ne-a fost afișată și nouă în timpul testului, pe porțiunea cuprinsă între Predeal și București, în ciuda traficului foarte aglomerat de pe DN1 din timpul unei zile de duminică.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 7,9 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost între 3,9 și 4,5 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile unui condus în modul ECO, cu aerul condiţionat tot timpul pornit şi utilizând un stil de condus relaxat şi economic.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 7,8 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 233 km/h.

 

DESIGN

La exterior Clasa C a crescut în dimensiuni față de generația anterioară, astfel că are un ampatament mărit cu 80 de milimetri (2.840 milimetri), faţă de fostul model, limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lungă (4.686 milimetri) şi cu 40 de milimetri mai lată (1.818 milimetri). De spaţiul interior adiţional rezultat din aceste creşteri vor beneficia în primul rând pasagerii din spate, care acum se vor bucura de un confort sporit în timpul călătoriilor.

În comparație cu principalii săi competitori, este depășit la lungime doar de către Audi A4 (4.701 mm), fiind mai lung față de BMW Seria 3 (4.624 mm) și Lexus IS (4.585 mm).

Noua Clasă C îşi depăşeşte predecesorul şi atunci când este vorba de capacitatea portbagajului, pentru că acesta oferă acum un volum standard de 480 de litri, identic ca și volum cu al lui BMW Seria 3 și al lui Audi A4 și mai mare față de Lexus IS (398 litri).

Suprafeţele de caroserie clar definite afişează în mod deliberat un grad de tensiune vizuală ce oferă maşinii un caracter modern şi plin de emoţie. Liniile trasate precis şi suprafeţele cu proeminențe accentuate creează efecte progresive de lumini şi umbre care se îmbină foarte bine cu pachetul exterior AMG, în valoare de 2.300 Euro și care conține suspensia sport, pachetul de styling exterior, jantele AMG de 18” cu design în 5 spițe și butonul Agility Select. Toate aceste elemente de design exterior contribuie la o alură sportivă, care conturează totodată și senzația de siguranță și dinamică sporită.

Privit din lateral, Mercedes-Benz Clasa C ne uimește cu o capotă foarte lungă a motorului, un habitaclu împins mult către partea din spate şi console faţă/ spate scurte. Roţile de mari dimensiuni scot în evidenţă spatele maşinii şi denotă un caracter plin de sportivitate şi stil.

Pentru partea frontală sunt disponibile două modele de calandru diferite: una sportivă cu steaua Mercedes-Benz poziţionată în centrul grilei şi una cu o grilă a motorului clasică, precum Clasa S, cu steaua mărcii amplasată pe capota motorului, doar pentru linia de echipare Exclusive. Aripioarele grilei radiatorului pot fi închise complet în mod automat pentru optimizarea coeficientului aerodinamic al autovehiculului.

Blocurile optice față cu LED ce furnizează o iluminare dinamică, denumit "LED Intelligent Light System", contribuie la aspectul modern și totodată sportiv al limuzinei de clasă medie prin designul farurilor, dar şi cel al iluminării acestora, care îi conferă noii Clase C un aspect distinctiv în întuneric. Blocurile optice spate folosesc tehnologie LED indiferent de configuraţia aleasă pentru faruri.

Rigiditatea caroseriei are un rol foarte important și în reducerea vibraţiilor şi oferă siguranţă extinsă în caz de accident. Caroseria din materiale hibride, combinate cu aluminiu a noii Clase C este cu aproximativ 70 de kg mai uşoară decât una convenţională din oţel. Masa proprie a noii limuzine a fost redusă în total cu până la 100 de kg. Astfel,  Clasa C este acum cea mai uşoară maşină din segmentul său, contribuind din plin la reducerea consumului de combustibil fără pierderea performanţelor dinamice ale maşinii, şi permițând setarea unui centru foarte jos de greutate care creşte simţitor manevrabilitatea şi agilitatea maşinii, fiind unul dintre punctele forte ale modelului testat.

Are o valoare a coeficientului aerodinamic de numai 0.24 pentru C 220 BlueTEC, modelul testat de noi, iar din această cauză și nivelul zgomotului la vânt în timpul rulării este foarte scăzut, chiar mai redus față de generaţia anterioară Clasa C.

 

INTERIOR

Scaunele față cu numeroase reglaje sunt foarte confortabile și garantează o susținere foarte bună în lateral. În același timp, accesul către locurile din spate este ușor incomod datorită spațiului limitat în partea de jos, iar bancheta rabatabilă garantează un spațiu foarte bun pentru 2 adulți, cea de-a treia persoană putând fi transportată în condiții nu foarte confortabile în ceea ce privește locul disponibil.

Cei de la Mercedes-Benz s-au bazat pe faptul că și la interior trebuie să amintească de ”fratele mai mare” Clasa S și au proiectat interiorul noii Clase C la un nivel de lux şi rafinament ce este mai degrabă întâlnit în segmentele superioare, având totodată materiale foarte bune prezente pe toate elementele sale, demne de un interior premium.

Materialele de o calitate excepţională sunt foarte plăcute la atingere şi au fost finisate cu o precizie remarcabilă, în cele mai mici detalii.

Putem afirma fără să greșim că designerii germani au combinat într-un mod extrem de fericit arhitectura interioarelor modelelor sport Mercedes-Benz cu un nou design pentru consola centrală, cu elemente care par să plutească, fiind încadrate perfect de către aeratoarele rotunde. La modelele echipate cu transmisie automată, așa cum a fost și cazul modelului testat, consola centrală se prelungeşte armonios din partea superioară a bordului până la cotiera centrală, dintr-un singur segment, fiind totodată foarte înaltă și delimitând clar spațiul pentru șofer și pasager, un artificiu de design foarte simplu dar care stârnește o senzație de spațiu și de individualitate.

Display-ul central completează interiorul premium şi modern al noii Clase C și este poziționat central pe consolă, având o diagonală a ecranului de 21,33 cm sau 8.4 inch, în cazul echipării cu sistemul opţional COMAND Online, comandat contra sumei de 2.700 Euro.

Aeratoarele rotunde sunt elemente de design care conferă planşei de bord un aspect sportiv și totodată contribuie la senzația de interior premium, datorită finisării metalice cu efect "rece" la atingere, creând astfel un contrast puternic faţă de aspectul şi "căldura" celorlaltor materiale din interior, respectiv lemnul de pe consola centrală sau pielea de pe bord. Sentimentul de "upgrade" la o clasă superioară de automobile este susţinut şi de butoanele şi comutatoarele prezente în tot interior, acestea fiind finisate într-un design tridimensional, având un pronunțat caracter ergonomic şi fiind construite din materiale foarte plăcute la atingere, oferind totodată un feedback foarte bun la atingere.

Touchpad-ul amplasat în elementul de sprijin al palmei de deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median se dovește a fi foarte confortabil în utilizare, la fel ca și corespondentul său de pe modelele BMW, scrierea pe acesta fiind foarte intuitivă și corectă. Poate fi folosit controlul unităţii centrale a sistemului COMAND și recunoaşte scrisul de mână, cifrele, literele sau caractere speciale în orice limbă.

Sistemul Head-up-Display (HUD), montat pe mașina testată contra sumei de 990 Euro, se dovedește a fi foarte util, toate informațiile pentru şofer fiind proiectate direct în faţa câmpului vizual al acestuia, pe parbriz. Astfel, aveți acces fără a vă muta privirea de la drum la informaţii cum ar fi viteza de deplasare, limitările de viteză sau chiar instrucţiunile sistemului de navigaţie.

La interior sunt disponibile trei linii de design şi echipare care sporesc gradul de personalizare al fiecărui autoturism comandat faţă de dotările standard sau cele opţionale. Pachetul AVANTGARDE (1.054 Euro) transformă maşina într-o limuzină sportivă, linia de echipare EXCLUSIVE (1.550 Euro) transformă Clasa C într-o apariţie sofisticată, caracterizată de lux modern, iar echiparea AMG accentuează la maximum caracterul sportiv al noii Clase C, fiind aleasă ca și dotare opțională pentru modelul testat, pentru nu mai puțin de 1.500 Euro.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie sunt disponibile camerele video 360°, ce sunt capabile să arate în timp real împrejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriană, numită intuitiv bird's eye view.

Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert are rolul de a atenţiona vizual şoferul asupra limitelor de viteză sau restricţiilor de trafic de pe semnele de circulaţie, atât prin afișarea lor pe ecranul color al computerului de bord, cât și prin proiectarea acestora pe Head-up-Display. Acesta mai joacă un rol important în detectarea semnelor care indică "Accesul interzis".

Asistentul adaptiv pentru faza lungă PLUS, montată pentru 100 Euro și pe mașina testată permite fazei lungi a farurilor să fie pornită în permanenţă fără a orbi şoferii autovehiculelor care se deplasează din partea opusă, fiind foarte confortabilă pentru drumurile lungi, având în vedere că majoritatea străzilor din România sunt prost iluminate și pline de gropi sau alte pericole. Sistemul inteligent de iluminare ILS, full LED, are o importanță majoră în iluminarea foarte bună a carosabilului, fiind una dintre cele mai importante dotări opționale regăsite pe lista mașinii testate și care adaugă 1.450 Euro la factura finală. Practic este una dintre primele opționale care ar trebui să se regăsească pe lista unui cumpărător de Clasa C, având în vedere diferențele majore în ceea ce privește funcționalitatea, de la un far cu halogen la unul full LED.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum şi COMAND Online sunt echipate cu conexiune Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, o dotare normală în această clasă.

Față de alte modele ale mărcii și mai ales față de generația precedentă, acum noua Clasă C este echipată cu sistemul COMAND Online cu un display mai mare, cu o rezoluţie 960 x 540 pixeli şi are o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie cu stocarea hărților pe hard-disc, dar şi o funcţie WLAN care oferă internet în maşină, o dotare foarte utilă atât în scop de business, când călătoresc mai mulți pasageri și este nevoie de o conexiune stabilă la internet, dar și în scop personal, atunci când copii aflați pe locurile din spate au nevoie de internet pe tabletă sau telefon. Sistemul care vă scoate din buzunar 2.700 Euro este capabil să primească și comenzi vocale prin intermediul funcției denumită intuitiv LINGUATRONIC.

Redarea fişierelor audio şi video este foarte facilă și este posibilă de pe mai multe surse externe, cum ar fi Bluetooth, Apple iPod sau iPhone conectate prin cablu sau nu, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD.

O dotare interesantă și care merită menționată este faptul că sistemul de climatizare automat recunoaște momentele când veți intra în tunele sau parcări subterane, cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigaţie, iar atunci se va face comutarea automată pe recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel sau parcare, să treacă din nou pe flux direct de aer. Sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE este  disponibil standard și contribuie la un aer mai curat și mai plăcut în interior.

 

SIGURANTA

Clasa C a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2014, cu un punctaj de 92% pentru ocupanţii adulţi, 84% pentru copii, 77% pentru protecţia pietonilor şi 70% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În plus faţă de centurile de siguranţă pretensionate, cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă pentru toţi pasagerii autovehiculului, un număr impresionant de airbaguri ajută la protejarea ocupanţilor în caz de accident: airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față, airbag pentru genunchii şoferului, airbag pentru pelvis pentru locurile din faţă, un nou tip de airbag cortină pentru geamuri, airbaguri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu asistent pentru vânt lateral, asistent ESP pentru dinamica curbelor, protecție pentru pietoni cu capotă activă.

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Dacă este necesar, noua Clasă C păstrează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi menţine banda de rulare, datorită sistemului DISTRONIC PLUS cu Steering Assist şi sistemului Stop&Go Pilot, un sistem de asistenţă pentru blocajele în trafic ce permite autovehiculului să urmărească automat, la viteze de sub 60 km/h, autovehiculul din faţă chiar şi acolo unde marcajele de pe şosea sunt incomplete sau lipsesc. Sistemul  Brake Assist PLUS poate detecta traficul care interferează perpendicular pe direcţia de deplasare a noii Clase C şi sporeşte forţa sistemului de frânare dacă şoferul nu apasă pedala de frână suficient, iar PRE-SAFE Brake poate detecta vehiculele care staţionează, dar şi pietonii, poate frâna automat dacă şoferul nu reacţionează la timp şi astfel poate preveni accidente la viteze de până la 50 km/h sau poate să scadă efectele impactelor la viteze de până la 72 km/h. Atenţionează șoferul atunci cand relaxarea se transformă în oboseală, cu ajutorul ATTENTION ASSIST, sistemul care poate atenţiona şoferul dacă este detectat un comportament care denotă somnolenţă. Pe autostrăzi, funcţia de navigaţie a sistemului COMAND afişează sub formă de puncte intermediare locurile în care şoferul poate opri ca urmare a atenţionării ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST oferă posibilitatea reglării sensibilităţii senzorilor şi va informa şoferul în computerul de bord asupra nivelului de somnolenţă detectat şi de cât timp conduce de la ultima pauză.. Aşa arată noua Clasă C cu Mercedes-Benz Intelligent Drive. Sistemele inovatoare de asistenţă la rulare, unele dintre acestea opţionale, sprijină şoferul și îi sporesc senzația de siguranță, fiind cu nimic mai prejos față de Clasa S, modelul etalon al germanilor.

La capitolul sisteme de asistență întâlnim și Active Parking Assist, montat pentru 730 Euro și pe mașina testată, care permite executarea de parcări automate cu control complet al direcţiei şi intervenţie asupra frânelor, atât în mod de parcare în paralel, cât şi la manevrele de garare cu spatele, sistemul dovedindu-și utilitatea în special în zonele foarte aglomerate din centrele orașelor sau în parcările aglomerate de la mall sau supermarket.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Clasei C este de 33.883 euro inclusiv TVA pentru C 180 BlueTEC diesel, cu tracţiune spate şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte, iar în acest moment există o ofertă care include mai multe opţionale montate, generând un avantaj client de 5.580 euro, inclusiv TVA.

Versiunea testată costă în standard 39.215 euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la nu mai puţin de 57.492 euro, inclusiv TVA.

Cu un design exterior care seamănă foarte mult cu vârful de gamă Clasa S, cea de-a cincea generaţie a Clasei C de la Mercedes-Benz capătă o imagine mai modernă, mai simplă, mai luxoasă, dar şi o siluetă foarte elegantă. Interiorul spațios și totodată complet nou faţă de generaţia anterioară, aduce aminte de berlina sportivă Mercedes-Benz CLA prin design-ul planşei de bord, garnisită cu materiale de calitate şi finisaje ireproşabile, precum fratele mai mare, Clasa S. Berlina premium germană vine cu o greutate redusă cu 100 kg şi un ampatament mărit cu 80 mm, ceea ce asigură o agilitate mai bună şi un confort sporit, acest lucru observându-l foarte bine în timpul testului, unde comportamentul pe drumurile din România este exemplar.

În concluzie putem afirma că actuala Clasă C este caracterizată de un design exterior modern, emoţional şi totuşi elegant, ce este completat de un interior simplu și totodată funcțional, cu materiale de o calitate foarte bună, definind un standard confortabil al condusului atât în cazul unei călătorii de afaceri, cât și în eventualitatea petrecerii unui week-end la munte cu familia.

Autoturism pus la dispoziție de: ȚIRIAC AUTO

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4324 :: 17.1MB